Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Schoenen en (wandel)sokken

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
benchen
Amerikafan

Bericht door benchen »

Misschien een tip voor Belgen die niet ver van Roubaix (FR) wonen, dus vooral West-Vlamingen. In Roubaix heb je outlet stores die vallen onder de algemene noemer MacArthur Glenn en daar heb je een store van Lafuma zelf.

Ben er vandaag eens geweest en alvast nieuwe wandelschoenen gekocht net als naadloze sokken en ook nog een fleece voor mocht het 's avonds koud worden.

Prijzen zijn er zowat 30% goedkoper als de prijs die je normaal betaald omdat het een outlet store betreft.
Silent Dream
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door Silent Dream »

Ik heb zelf een paar wandelschoenen, die me echt erg goed zitten. Ik heb er al veel mee gelopen, zodat ik ze in September goed heb ingelopen.

Alleen heb ik elke keer (En dit heb ik bij eerdere schoenen ook gehad) een soort irritatie op mijn enkels wanneer ik ze een lange tijd heb aangehad, wat dan echt dagen lang jeukt.

Iemand enig idee wat dit is en nog beter: wat hieraan te doen is?

Want om nou in Amerika met geïrriteerde enkels rond te lopen...
Info over mijn boeken:
http://www.suzannepeters.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

Als ze je irriteren op je enkels zitten ze niet goed ;) Dan zijn het ws. niet de juiste schoenen voor jouw voeten.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Ik heb een hele concrete vraag. Ik vind wandelschoenen nogal zwaar en warm... En ik heb echt een hekel aan warme voeten! Ik heb er ook snel last van... Snel te warme voeten en dan ook zo snel een doortrapt gevoel.

Nu dacht ik gewoon Teva-sandalen te kopen. Meestal doen wij de kortste hikes in de parken, maar dan wel meerdere per dag. Dus dan lijken die sandalen mij super om niet te snel warme doortrapte voeten te krijgen. En hoef ik ook geen kousen aan, want dat zie ik nog minder zitten in die hitte... Wij gaan trouwens in juli wanneer het echt heel warm is.

Maar nu twijfel ik wel een beetje, want Yves zou graag in Grand Canyon enkele langere trails doen. Zo zou hij volgende willen doen:

- de Hermits Rest route: ongeveer 13km. Maar de shuttle passeert langs vele punten. Dus hiervan heb ik niet veel schrik, we kunnen ook regelmatig de shuttle nemen om naar een volgend punt te gaan.

- de Rim trail: ongeveer 7km. Maar dit is hetzelfde verhaal als de Hermits Rest route. Indien te zwaar, kunnen we ook regelmatig de shuttle nemen.

- Waarvan ik wel schrik heb, is de afdaling. We zouden een trail doen (ik denk dat ze de Kalibab trail noemt) die 5km daalt, en je daarna dus terug 5km moet klimmen. Hiervoor zullen de TEVA-sandalen misschien niet voldoen? Dan zou ik misschien toch beter zo van die speciale sportschoenen kopen, zoals montrail of keen of ... Of zou dat toch te doen zijn met TEVA-sandalen?
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ik heb van het weekend eindelijk wandelschoenen gekocht. De Human Nature van de ANWB. Iemand ervaring daarmee?

Voor mijn zoon van 5 wilde ik in eerste instantie Geox schoenen kopen, maar de verkoper raadde mij dat af, omdat dat niet echte wandelschoenen zijn. Op zijn verzoek heb ik nu Timberland bergschoenen voor hem gekocht.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

KellyVG schreef:
- de Hermits Rest route: ongeveer 13km. Maar de shuttle passeert langs vele punten. Dus hiervan heb ik niet veel schrik, we kunnen ook regelmatig de shuttle nemen om naar een volgend punt te gaan.

- de Rim trail: ongeveer 7km. Maar dit is hetzelfde verhaal als de Hermits Rest route. Indien te zwaar, kunnen we ook regelmatig de shuttle nemen.
Is dit niet hetzelfde?
Je kunt hier gewoon dragen wat je prettig vindt. Ik heb geen ervaring met teva's, maar dat moet geen probleem zijn.

Voor de afdaling lijkt met dat wat minder. De Kaibab trail is steil, ik weet niet hoe de grip is van de teva sandalen, maar ik zou op z'n minst goede sportschoenen nemen.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Martin & Marianne schreef:Is dit niet hetzelfde?
Marianne
Nee, de Rim Trail is binnen Canyon Village, de Hermits Resttrail is van Canyon Village naar Hermits Rest.
Ze liggen dus in elkaars verlengde.
Hoewel wij verschillende mensen zijn tegen gekomen om sandalen, slippers en zelfs schoenen met hakjes op de Kaibab trail zou ik toch kiezen voor een (stevige) wandelschoen.
Ik ga er vanuit dat je tot het eerste rustpunt wil dalen (daar staat een restroom) als je nog verder wilt heb je een hele dag nodig.
Neem genoeg water mee en kijk wat het weer doet als er een (onweers)bui komt kan de temperatuur zomaar 15 graden zakken.
Een trui en regencape ben je beter mee dan om verlegen :wink:
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Martin & Marianne schreef:
KellyVG schreef:

Is dit niet hetzelfde? Ik denk het niet. Ik denk dat daar waar in het westen de rimtrail eindigt, de hermits rest route begint... Maar ik ben niet zeker! Yves is verantwoordelijk voor dat deel van de reis :lol:
Je kunt hier gewoon dragen wat je prettig vindt. Ik heb geen ervaring met teva's, maar dat moet geen probleem zijn.

Voor de afdaling lijkt met dat wat minder. De Kaibab trail is steil, ik weet niet hoe de grip is van de teva sandalen, maar ik zou op z'n minst goede sportschoenen nemen.
Maar je bedoelt dan waarschijnlijk wel van die sportschoenen speciaal voor het wandelen? En geen gewone adidassen... Dat vind ik nu net niet zo leuk. Ik heb geen zin 2 paar schoenen te kopen, die ik daarna nooit meer aan doe, enkel voor die ene afdaling... Dus dan misschien speciale wandel-sportschoenen, en geen teva's...

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

KellyVG schreef: Maar je bedoelt dan waarschijnlijk wel van die sportschoenen speciaal voor het wandelen? En geen gewone adidassen... Dat vind ik nu net niet zo leuk. Ik heb geen zin 2 paar schoenen te kopen, die ik daarna nooit meer aan doe, enkel voor die ene afdaling... Dus dan misschien speciale wandel-sportschoenen, en geen teva's...
Wat voor schoenen gebruik je anders tijdens wandelingen? Ik loop zelf bijv. het beste op gewone sportschoenen. Tijdens alle hikes die ik in Amerika gedaan heb (en dat zijn er inmiddels heel wat), over rotsen, door bossen, door los zand, steeds heb ik sportschoenen gebruikt. Die bevallen mij het beste. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Coyote schreef:
Wat voor schoenen gebruik je anders tijdens wandelingen?

Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Color01 schreef:
Coyote schreef:
Wat voor schoenen gebruik je anders tijdens wandelingen?

Afbeelding
Tja, op die schoenen zou ik ik het in ieder geval niet doen... :lol: :lol:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

KellyVG schreef: Maar je bedoelt dan waarschijnlijk wel van die sportschoenen speciaal voor het wandelen? En geen gewone adidassen... Dat vind ik nu net niet zo leuk. Ik heb geen zin 2 paar schoenen te kopen, die ik daarna nooit meer aan doe, enkel voor die ene afdaling... Dus dan misschien speciale wandel-sportschoenen, en geen teva's...
Ik heb Nikes, niets speciaals, daar heb ik ook ooit een een stuk van de Bright Angel Trail mee gedaan, en ook alle andere wandelingen tijdens onze vakanties. Ik wil wel eens een keer iets hogers en stevigers, want op een ondergrond met losse steentjes, kun je toch wat uitglijden. hiermee. Als je maar geen gladde zolen hebt, dan zal het wel gaan lijkt mij.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

michelly schreef:Hallo Carola,

Ook wij hadden dit "schoenen probleem". We hadden voor ons allemaal stevige wandelschoenen aangeschaft, maar we hebben ze bijna niet aan gehad vanwege de hitte. We hebben toch ook flinke wandelingen gemaakt maar allemaal op stevige sandalen. Dit was ons heel goed bevallen. We hebben ze echt praktisch altijd gedragen.

Groetjes Elly

Afbeelding

Deze foto is genomen na een flinke wandeling in Yosemite. Voeten wassen is dan geen overbodige luxe :lol:
Zoals ik al eerder in de topic schreef hebben wij bijna alles gelopen op sandalen. En we hadden toch flinke wandelingen gemaakt. We hadden ook wandelschoenen bij maar hebben die alleen in San Francisco aangehad omdat het zo koud was :wink:
Als je maar zorgt dat je goed profiel hebt. Ook dit jaar gaan de wandelschoenen en sandalen weer mee. Ik denk dat het toch weer vaak de sandalen zullen worden...
Ik zou iig niet voor die ene keer speciaal wandelschoenen aanschaffen.

Elly
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Coyote schreef:
Wat voor schoenen gebruik je anders tijdens wandelingen? Ik loop zelf bijv. het beste op gewone sportschoenen. Tijdens alle hikes die ik in Amerika gedaan heb (en dat zijn er inmiddels heel wat), over rotsen, door bossen, door los zand, steeds heb ik sportschoenen gebruikt. Die bevallen mij het beste. :D

Roland
Ik wandel eigenlijk nooit, dus ik weet het niet... Maar zoals Elly zal ik dan waarschijnlijk voor sandalen gaan. En dan neem ik gewoon mijn sportschoenen mee voor het geval het een beetje te koud is. Ik zie dan wel hoe ik die trail doe in Grand Canyon. Op die sandalen of op mijn adidassen, waarschijnlijk degene die het meest geprofileerd zijn.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

michelly schreef:
michelly schreef:Hallo Carola,

Ook wij hadden dit "schoenen probleem". We hadden voor ons allemaal stevige wandelschoenen aangeschaft, maar we hebben ze bijna niet aan gehad vanwege de hitte. We hebben toch ook flinke wandelingen gemaakt maar allemaal op stevige sandalen. Dit was ons heel goed bevallen. We hebben ze echt praktisch altijd gedragen.

Groetjes Elly

Afbeelding

Deze foto is genomen na een flinke wandeling in Yosemite. Voeten wassen is dan geen overbodige luxe :lol:
Zoals ik al eerder in de topic schreef hebben wij bijna alles gelopen op sandalen. En we hadden toch flinke wandelingen gemaakt. We hadden ook wandelschoenen bij maar hebben die alleen in San Francisco aangehad omdat het zo koud was :wink:
Als je maar zorgt dat je goed profiel hebt. Ook dit jaar gaan de wandelschoenen en sandalen weer mee. Ik denk dat het toch weer vaak de sandalen zullen worden...
Ik zou iig niet voor die ene keer speciaal wandelschoenen aanschaffen.

Elly
Hey Elly,

wij hebben dit weekend sandalen van Nike gekocht. Er stond niet op dat ze speciaal voor het wandelen waren. Maar we dachten van wel omdat er onderaan "dopjes" opstaan. En ze zitten supergemakkelijk. Dus ik hoop dat het voldoende is. Ik weet niet hoe je kan bepalen of sandalen een goed profiel hebben. Yves had al sandalen liggen, maar die zijn gewoon plat onderaan, dus op dat vlak zitten we nu al een stuk beter.

Maar wat ik je eigenlijk wou vragen, wat bedoel jij met stevige wandelingen? Zou jij een stukje durven afdalen in de grand canyon op die sandalen? En hoelang duurden de langste wandelingen?

Kelly
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Hoi Kelly,

Ik zou best op sandalen met goed profiel een stukje de Grand Canyon afdalen. Wij hebben flinke wandelingen gemaakt in Bryce (Queens Garden Trail), Arches (Devils Garden en terug over de primitive trail) en Yosemite (de Misttrail naar de Vernal Falls en terug over de John Muirtrail).
Dit hebben wij allemaal op sandalen gelopen.
Je kunt het een en ander nalezen in ons dagboek http://michelly.nl/USA_2005/voorkant.htm
De sandalen van Nick (rechts op de foto) waren ook Nike's.
Voor onze komende vakantie heeft Michel ze ook gekocht.

Elly
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

michelly schreef:Hoi Kelly,

Ik zou best op sandalen met goed profiel een stukje de Grand Canyon afdalen. Wij hebben flinke wandelingen gemaakt in Bryce (Queens Garden Trail), Arches (Devils Garden en terug over de primitive trail) en Yosemite (de Misttrail naar de Vernal Falls en terug over de John Muirtrail).
Dit hebben wij allemaal op sandalen gelopen.
Je kunt het een en ander nalezen in ons dagboek http://michelly.nl/USA_2005/voorkant.htm
De sandalen van Nick (rechts op de foto) waren ook Nike's.
Voor onze komende vakantie heeft Michel ze ook gekocht.

Elly
OK bedankt Elly!

Nu ben ik wel een beetje gerust gesteld. Wij wouden ook graag de misttrail lopen in Yosemite en de Queens Garden Trail in Bryce. En indien het toch niet meevalt, keren we gewoon terug :wink:

Mooi dagboek trouwens... Had er hier en daar al een klein stukje van gelezen. Maar de tijd begint te dringen, dus we hebben steeds minder tijd om te lezen.

Kelly
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Gisteren slechts een uurtje met mijn nieuwe sandalen gewandeld... Gevolg?? Bleinen!!

Hebben Teva-sandalen leder langs binnen? Mijn Nike's zijn (denk ik) een soort plastic en dat wordt ongelooflijk warm na een tijdje erop te lopen. En wat je natuurlijk ook altijd hebt met sandalen is dat er toch wrijving bestaat tussen de blote voet en de sandaal. Bij mij geeft dat dus bleinen. Dus het zullen mss toch sportschoenen moeten worden dan.

Zijn er nog mensen die altijd een gesloten schoen met kous moeten dragen tegen bleinen?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Leuk stukje taalverschil tussen Nederland en België. Als Brabantse weet ik nog wel wat 'bleinen' zijn, wij noemen ze heer blaren :P

Teva's hebben ook geen leder van binnen. Ik ben echter een zeer blaargevoelig typje, maar op mijn teva's heb ik nog nooit één blaar opgelopen en ik draag ze op vakantie hele dagen.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

nieuwenoord schreef:Leuk stukje taalverschil tussen Nederland en België. Als Brabantse weet ik nog wel wat 'bleinen' zijn, wij noemen ze heer blaren :P

Teva's hebben ook geen leder van binnen. Ik ben echter een zeer blaargevoelig typje, maar op mijn teva's heb ik nog nooit één blaar opgelopen en ik draag ze op vakantie hele dagen.
Ja, het woord blaren wordt hier ook wel gebruikt. Maar in mijn streek worden het soms wel bleinen genoemd :)

Nu twijfel ik natuurlijk. Koop ik mij toch nog Teva's, en mijn Nike's nog ergens proberen verpatsen...? Maar als dat geen verschil uitmaakt, heb ik ze terug voor niks gekocht.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer