Heb je daar al eens goed naar gekeken, afhankelijk van wat je route gaat worden denk ik dat er genoeg mogelijkheden zijn zeker wat El-Monte aangaat, deze verhuurder is de laatste jaren flink aan het uitbreiden wat zijn verhuurstations aangaat.Marloes schreef:Wat ik zo jammer vind is dat andere verhuurders dan CA zo weinig mogelijkheden geven om je camper ergens anders in te leveren. CA heeft veel meer verhuurstations. Dus waarschijnlijk nemen wij daarom volgend jaar weer Cruise America. Ook met onze ervaring van afgelopen zomer.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
vervoer vliegveld SFO-camperbedrijf, reisafstand&laptop
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Rob, ik weet dat El Monte onderscheid maakt tussen Fly/drive stations en anderen. Weet jij of je je camper bijvoorbeeld in San Francisco (Dublin) kan ophalen en dan bij een kleiner station kan inleveren?
Wij denken voor volgend jaar aan een route tussen San Francisco en Denver. Die oostkust doen we gewoon een keer 'apart', coast-to-coast laten we dus vallen. En het zal voor ons toch weer gaan tussen Road Bear en El Monte. Road Bear is perfect bevallen, maar heeft nog steeds geen levellers op die grote bakken. Ze gaan dat ook niet doen, zeggen ze, omdat er al teveel kapot gereden zijn in het verleden. Dus volgend jaar gaan ze toch naast elkaar, die twee.
We zijn heel benieuwd naar de ervaringen die jullie straks gaan opdoen met jullie A-klasse!
Wij denken voor volgend jaar aan een route tussen San Francisco en Denver. Die oostkust doen we gewoon een keer 'apart', coast-to-coast laten we dus vallen. En het zal voor ons toch weer gaan tussen Road Bear en El Monte. Road Bear is perfect bevallen, maar heeft nog steeds geen levellers op die grote bakken. Ze gaan dat ook niet doen, zeggen ze, omdat er al teveel kapot gereden zijn in het verleden. Dus volgend jaar gaan ze toch naast elkaar, die twee.
We zijn heel benieuwd naar de ervaringen die jullie straks gaan opdoen met jullie A-klasse!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat heerlijk he, nog maar net terug en al weer plannen makennieuwenoord schreef: Wij denken voor volgend jaar aan een route tussen San Francisco en Denver.

Het gaat ook wel er snel, zo'n vakantie, ook hiervandaan leek het snel te gaan, ik liep regelmatig achter met het lezen van jullie verslag.
Wat jullie nieuwe plannen betreft: ik weet niet hoe jullie willen rijden, maar wij hebben genoten van onze Denver-SF trip in 2004, via South Dakota en Yellowstone.
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ga eens even jouw reisverslag lezen
Joh, al in Amerika planden we 2008, ik zou het liefst morgen terug gaan.
Yellowstone, South Dakota en een stukje Montana staan zeker op het verlanglijstje. We beginnen in SF, daar staan heel veel spullen van ons nog in de opslag bij onze vrienden, maar willen deze keer niet 'rond' om tijd te sparen. Een paar nieuwe stoeltjes zitten er wel een keer aan de keer daarna

Yellowstone, South Dakota en een stukje Montana staan zeker op het verlanglijstje. We beginnen in SF, daar staan heel veel spullen van ons nog in de opslag bij onze vrienden, maar willen deze keer niet 'rond' om tijd te sparen. Een paar nieuwe stoeltjes zitten er wel een keer aan de keer daarna

- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
nieuwenoord schreef:Rob, ik weet dat El Monte onderscheid maakt tussen Fly/drive stations en anderen. Weet jij of je je camper bijvoorbeeld in San Francisco (Dublin) kan ophalen en dan bij een kleiner station kan inleveren?
Is geen probleem, je moet dan wel zelf vervoer naar hotel of vliegveld regelen.
Dat hoor je na 29-6![]()
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beste Noortje,
we zijn net terug uit Amerika en hebben daar ook vanuit San Francisco de camper bij Cruise America in Oakland op moeten halen zonder early bird.
Hierbij mijn ervaringen.
Toen we op het vliegveld aankwamen heb ik een airport shuttle genomen naar San Francisco. Die busjes staan je daar op te wachten. De kosten waren voor 3 personen $ 45.-. Ik heb gelijk gevraagd of dat zij ook vanaf San Francisco reden naar Cruise America te Oakland. Dat kon, ik heb een visitekaartje meegekregen en de dag dat we van SF naar Oakland moesten ochtends al vroeg gebeld en gereserveerd. Dat ging prima, het blijkt namelijk dat het op de route SF-Oakland airport ligt en daar rijden bijna alle busjes op. Kosten waren $ 70.- voor drie personen.
Terug heb ik de camper afgeleverd en rekende ik er op dat we vanaf Cruise America een taxi-van zouden moeten bellen en wel een poosje zouden moeten wachten, ik kon niet reserveren want ik wist niet hoe lang ik bij Cruise America bezig zou zijn. Toen we aankwamen stond er echter zo'n taxi-van (van een early bird) en die heb ik gevraagd of hij ons naar SF wilde brengen. Binnen een kwartier waren we al op weg naar SF, kosten $ 50.-. Vanaf het hotel naar SF airport heb ik het hotel een taxi-van laten bellen, dat ging minder want die kwam 45 minuten te laat, kosten $ 60.-.
Tip is dus, zorg dat je adressen hebt van de taxi vans (staan ook op internet) en dan kun je het best zelf regelen.
Wat betreft Cruise America, ik heb net een nieuw onderwerp daarover geplaatst, ik zou er toch even naar kijken. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Veel plezier in Amerika,
Erik
we zijn net terug uit Amerika en hebben daar ook vanuit San Francisco de camper bij Cruise America in Oakland op moeten halen zonder early bird.
Hierbij mijn ervaringen.
Toen we op het vliegveld aankwamen heb ik een airport shuttle genomen naar San Francisco. Die busjes staan je daar op te wachten. De kosten waren voor 3 personen $ 45.-. Ik heb gelijk gevraagd of dat zij ook vanaf San Francisco reden naar Cruise America te Oakland. Dat kon, ik heb een visitekaartje meegekregen en de dag dat we van SF naar Oakland moesten ochtends al vroeg gebeld en gereserveerd. Dat ging prima, het blijkt namelijk dat het op de route SF-Oakland airport ligt en daar rijden bijna alle busjes op. Kosten waren $ 70.- voor drie personen.
Terug heb ik de camper afgeleverd en rekende ik er op dat we vanaf Cruise America een taxi-van zouden moeten bellen en wel een poosje zouden moeten wachten, ik kon niet reserveren want ik wist niet hoe lang ik bij Cruise America bezig zou zijn. Toen we aankwamen stond er echter zo'n taxi-van (van een early bird) en die heb ik gevraagd of hij ons naar SF wilde brengen. Binnen een kwartier waren we al op weg naar SF, kosten $ 50.-. Vanaf het hotel naar SF airport heb ik het hotel een taxi-van laten bellen, dat ging minder want die kwam 45 minuten te laat, kosten $ 60.-.
Tip is dus, zorg dat je adressen hebt van de taxi vans (staan ook op internet) en dan kun je het best zelf regelen.
Wat betreft Cruise America, ik heb net een nieuw onderwerp daarover geplaatst, ik zou er toch even naar kijken. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Veel plezier in Amerika,
Erik
Wij willen volgend jaar graag in Salt Lake City starten en eindigen in San Francisco. Maar volgens mij kan dat alleen met Cruise America. Al hoop ik dat ik dit verkeerd heb gezien.Heb je daar al eens goed naar gekeken, afhankelijk van wat je route gaat worden denk ik dat er genoeg mogelijkheden zijn zeker wat El-Monte aangaat, deze verhuurder is de laatste jaren flink aan het uitbreiden wat zijn verhuurstations aangaat.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar kan je vlug achter komen door even een mailtje te sturen naar het verhuurbedrijf.Marloes schreef:Wij willen volgend jaar graag in Salt Lake City starten en eindigen in San Francisco. Maar volgens mij kan dat alleen met Cruise America. Al hoop ik dat ik dit verkeerd heb gezien.Heb je daar al eens goed naar gekeken, afhankelijk van wat je route gaat worden denk ik dat er genoeg mogelijkheden zijn zeker wat El-Monte aangaat, deze verhuurder is de laatste jaren flink aan het uitbreiden wat zijn verhuurstations aangaat.
El Monte heeft een verstiging in SLC, Road Bear weet ik niet maar dat kan je waarschijnlijk wel op hun website vinden.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kom ik soms ook tegen maar na contact met Tioga Tours bleken er toch meer mogelijkheden te zijn, mogelijk dat het voor privé boekingen niet kan en via een reisbureau wel.Marloes schreef:Volgens de website kon je er alleen een round-trip boeken.(zag ik een paar maand terug. Maar nu kan ik het nergens meer vinden. Dus misschien is er toch nog hoop.
Vraag eens bij je eigen reisbureau of aan Tioga Tours.
HAihai allemaal,
uiteindelijk toch maar de early bird gekozen...Nog bedankt voor je aanbod om ons op t ehalen voor d ecurry en pindakaas
. Bij deze keuze hebben we het minste zorgen. En de prijs viel mee, omdat we de camper op woesdag ophalen ipv andere dagen, die soms toch wel veel duurder zijn. Nu waren we ongeveer E150 kwijt (inclusief bijboek kosten...). Mara goed als ik de prijzen van de taxi zag, waren we dan met zijn twee niet veel minder kwijt geweest. Had trouwens vooraf niet in d egaten dat het verhuurbedrijf zo ver van het vliegveld zat!
Verder wet betreft de reis.Ook daarvoor bedankt voor alle tips, en ervaringen. We hebben eenmaal de route gepland naar Yellowstone met de routeplanner en zagen toen concreet dat het ons inderdaad een minimaal een week kost om Yellowstone erbij t edoen. En dan moeten we nog hard door rijden op de terug weg. Tja, daar hebben we ook niet veel zin in. Zeker niet omdat het vakantie is. Dus ook genieten en rustig aan doen. Nu blijven we lekker in het Zuid-westen. Moeten de precieze route nog bepalen, maar hebben inmiddels al veel informatie in huis, dus dat gaat goed komen!
Is iemand wel eens in september geweest en is het reserveren van de campings in de NP dan nog aan te bevelen?
Noortje
uiteindelijk toch maar de early bird gekozen...Nog bedankt voor je aanbod om ons op t ehalen voor d ecurry en pindakaas

Verder wet betreft de reis.Ook daarvoor bedankt voor alle tips, en ervaringen. We hebben eenmaal de route gepland naar Yellowstone met de routeplanner en zagen toen concreet dat het ons inderdaad een minimaal een week kost om Yellowstone erbij t edoen. En dan moeten we nog hard door rijden op de terug weg. Tja, daar hebben we ook niet veel zin in. Zeker niet omdat het vakantie is. Dus ook genieten en rustig aan doen. Nu blijven we lekker in het Zuid-westen. Moeten de precieze route nog bepalen, maar hebben inmiddels al veel informatie in huis, dus dat gaat goed komen!
Is iemand wel eens in september geweest en is het reserveren van de campings in de NP dan nog aan te bevelen?
Noortje
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de grote NP's zoals Yosemite, Grand Canyon, Bryce, Zion en Yellowstone geld dat je er voor het weekend verstandig aan doet om te reserveren of te zorgen dat je 's morgens voor 10:00 al een plek vastlegd.noortje schreef:Is iemand wel eens in september geweest en is het reserveren van de campings in de NP dan nog aan te bevelen?
Noortje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht