Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Werken bij NYPD/ LAPD of ander politiekorps

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Bennogr schreef:Vraag blijft dan, waarom op het formulier voor citizenship je aan kunt kruisen of je al dan niet wapens wil dragen, burgerdienst in het leger wilt doen, of vervangende diensten wilt verlenen.
Dat is helemaal geen vraag, want die mogelijkheid wordt op het formulier nergens geboden. Nogmaals: Je kunt op het formulier aangeven of je bezwaren hebt tegen het dragen van wapens. Vanwege de Attorney General zal dan worden nagegaan of de religieuze bezwaren die je daarvoor aanvoert steekhoudend genoeg zijn, waarna je in de gelegenheid kan worden gesteld een gewijzigde eed af te leggen. Seculier pacifisme wordt niet erkend als gewetensbezwaar, en er wordt ook geen keuze gegeven tussen gewapende en ongewapende dienst.

Het is nu de zoveelste keer dat je, tegen beter weten in, deze onwaarheden verkondigt, zodat ik nu sterk de indruk heb dat jij probeert te verdoezelen dat je op onterechte gronden het staatsburgerschap hebt verkregen. Jij kon geen Amerikaans staatsburger worden omdat je niet aan de voorwaarden voldoet. Je hebt onder ede het volgende verklaard: "...that I will bear arms on behalf of the United States when required by the law...", en dat terwijl je niet bereid was wapens te dragen.

Dat is lying under oath.

--john
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ach, zoals wij sociaal democraten zeggen: je zoekt het maar uit.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Bennogr schreef:Ach, zoals wij sociaal democraten zeggen: je zoekt het maar uit.
Je geeft dus toe dat je onder ede hebt gelogen? Aangezien je niet in staat blijkt te zijn ook maar een enkel argument te produceren dat op het tegendeel wijst, moet dit helaas de conclusie zijn. Je hebt willens en wetens en onder ede verklaard dat je bereid was de wapens op te nemen om het land te verdedigen, terwijl je dit nooit van plan was.

Perjury is een misdrijf waarop een gevangenisstraf tot vijf jaar staat (18 U.S.C. § 1621).

--john
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

en maar doorgaan :roll:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

John, je zult en moet gelijk krijgen... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

De grap is natuurlijk gewoon dat het voor hem (benno) nooit wettelijk verplicht zal worden, dat hij dat wist tijdens de oath en daardoor zonder 'lying under oath' toch de eed af kon leggen. Ze hadden er voor hem evengoed aan toe kunnen voegen 'when pigs fly'.
Overigens leg je met het uitspreken van de oath ook officieel de NL nationaliteit af - en daar doet ook niemand in de VS moeilijk over - je mag gewoon je overige nationaliteiten behouden al leg je ze in de oath officieel af (renounce). Hoe wil je die dan verklaren? (Neeee niet doen, is maar een retorisch geintje ;)).

;)
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

vind het een beetje kwalijk dat john benno hier voor leugenaar uitmaakt, maa heel goed van benno dat hij niet hapt. ik vraag me af waarom het zo belangrijk voor john is om gelijk te krijgen, maar meer nog vraag ik me af waarom er geen kopie van het formulier wordt gepost, om eens en altijd van het gezeur af te zijn.

het is voor mij al heel lang geleden, dus ik herinner me het formulier niet, maar weet wel dat ik zelfs als ik de keus had, zou hebben gekozen voor wapens dragen en alles wat er nog meer bij hoort, want ik vind dat ik dat "verschuldigd" ben aan het land dat ik heb gekozen en dat mij heeft opgenomen. ik zal dit land verdedigen waar nodig, op dit forum, bij onwetende kritiekleveraars, maar ook tegen andere landen als nodig. het meest echter verdedig ik dit land tegen zijn grootste vijand, door eraan mee te werken Bush en zijn volgelingen weg te krijgen in 2008 en te zorgen dat we ophouden met die zinloze oorlog.
SEEING IS BELIEVING
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

JohnNJ schreef:
Bennogr schreef:Vraag blijft dan, waarom op het formulier voor citizenship je aan kunt kruisen of je al dan niet wapens wil dragen, burgerdienst in het leger wilt doen, of vervangende diensten wilt verlenen.
Dat is helemaal geen vraag, want die mogelijkheid wordt op het formulier nergens geboden.
Benno doelt waarschijnlijk op vraag 37 t/m 39 op pagina 9 van formulier N-400 ("Application for Naturalization"), te downloaden op http://www.uscis.gov :

<quote>
37. If the law requires it, are you willing to bear arms on behalf of the United States?

38. If the law requires it, are you willing to perform noncombatant services in the U.S. Armed Forces?

39. If the law requires it, are you willing to perform work of national importance under civilian direction?
</quote>

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Doreennicole: hear, hear met je verdedigen van de VS door te zorgen dat de Huidige Bewoner van het Witte Huis wordt opgevolgd door een echte president.

Overigens: waarom vindt men in het algemeen, dat de beste manier om het land te dienen is om in het leger te gaan? Waarom niet: ik ben een patriot, verdedig Amerika en word daarom onderwijzer/leraar?

Of, om (bijna) terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp: ik ga mijn land dienen door politieagent te worden?
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

doreennicole schreef:vind het een beetje kwalijk dat john benno hier voor leugenaar uitmaakt
Het zou kwalijk zijn indien het niet waar was. Het is echter wel waar. De vragen 34 t.m. 39 op het aanvraagformulier dien je allemaal met "ja" te beantwoorden. De antwoorden op die vragen zie je namelijk weer terug in de eed/gelofte. Indien je een van die vragen met "nee" beantwoordt, kun je de standaard-eed niet afleggen. Daarin zweer/beloof je immers hetzelfde. Er is slechts een uitzondering mogelijk, en dat zijn religieus gefundeerde bezwaren tegen het dragen van wapens. Zo staat dat nu eenmaal in de wet. Een seculiere pacifist, die op grond van zijn pacifisme geen wapens wenst te dragen, kan kan zich niet laten naturaliseren tot Amerikaan, omdat hij niet aan de voorwaarden voldoet. Als een seculiere pacifist toch de standaard/eed-gelofte aflegt, terwijl hij niet bereid is wapens te dragen, liegt hij onder ede. Zo simpel is het.

--john
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Maar op zich snap ik niet wat voor nadeel Amerika eraan heeft wat Benno wel/niet heeft gedaan. Als hij onder de wapens moet en hij wil niet is het toch zijn eigen probleem dat hij geen behoorlijke exemptie heeft? Bovendien iedereen heeft toch het recht van mening te veranderen? Je kunt het menen tijdens de eed en dan later je mening veranderen en een exemptie aanvragen, of mogen genaturaliseerde Amerikanen dat niet?
Ik weet dat ze geen president kunnen worden, zijn er nog andere restricties ten opzichte van geboren Amerikanen?

Dora
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Je moet een paar jaar wachten na je naturalisatie totdat je Senator of lid van het Huis van Afgevaardigden kan worden. Voor de rest zou ik het niet kunnen bedenken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer