Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tioga Pass opening
De Tioga road was zeker de moeite, maar ik snap niet waarom sommigen met een ei in hun broek zitten als ze die rijden? Toen we van San Francisco naar Yosemite reden, heb ik een paar keer moeten slikken als ik die afgrond naast ons zag. Bij de Tioga road was dat toch veel minder het geval. Maar echt wel de moeite om die eens te rijden.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ah, ik ben dus gewaarschuwdnienna schreef: Toen we van San Francisco naar Yosemite reden, heb ik een paar keer moeten slikken als ik die afgrond naast ons zag.

gr. Paula
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Vaak is het slalommen tussen de bergen door, dus komen de diepere delen naast de weg aan beide zijden van de auto voor.paula58 schreef:Ah, ik ben dus gewaarschuwdnienna schreef: Toen we van San Francisco naar Yosemite reden, heb ik een paar keer moeten slikken als ik die afgrond naast ons zag.Is dit heel erg?
, en zit die afgrond aan één kant? dan weet ik waar ik aan toe ben en of ik zelf moet rijden of toch maar niet
![]()
gr. Paula
Als je een lang stuk langs een bergrug moet rijden met een diepte er naast, dan kan je inderdaad overwegen het stuur aan de ander te geven, mits je natuurlijk beide rijdt en daarvoor ook getekend hebt bij je autoverhuurstation.
Ik ben ook geen held op bergwegen en geef het stuur ook wel eens over aan mijn vrouw, die geen hoogtevrees heeft.
Het ernaast zitten is vaak enger dan zelf rijden, een soort gevoel van geen controle hebben, maar als het heel erg wordt ga ik wel achterin liggen met mijn ogen dichtmarkro schreef: Ik ben ook geen held op bergwegen en geef het stuur ook wel eens over aan mijn vrouw, die geen hoogtevrees heeft.

Paula
groeten Paula
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Iemand een idee wat de mooiste rit is? Van Yosemite Valley naar de oostkant rijden of omgekeerd ??Bostonlover schreef:ook net de pas gereden, supermooie natuur. Zo sta je in de hitte van Death Valley en zo sta je op de Tioga pass met je voeten in de sneeuw. Neem echter wel de tijd voor de tocht want er is een hoop te zien.
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Ja, even kwam dat beeld weer even binnen bij me van een "hochstrasse" die we ooit in Tirol hebben gereden (de grootste nachtmerrie ooitYvoko schreef:Hier en daar kan de weg iets spannend zijn, maar qua 'engheid' is de gemiddelde Oostenrijkse of Italiaanse bergpas

Eigenlijk maar breed genoeg voor 1 auto, geen vangrails, kokende motor en banden die begonnen te roken tijdens het remmen

Maar ik neem aan dat de wegen daar wel wat veiliger zijn aangelegd.
gr. Paula
groeten Paula
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 5589 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 25 Reacties