Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisgidsen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reisgidsen?

Bericht door Jeroen80 »

Hoi iedereen.

Zelf heb ik al een Trotter van Zuidwest-USA gekocht en een Insight Guides van de Nationale parken in West-Amerika.
Hebben jullie nog andere tips voor interessante reisgidsen voor het Zuidwesten en dan vooral de steden: LA, San Fransisco en Las Vegas?

Ik heb al verschillende gidsen (Lannoo, Capitool, Lonely Planet, ...) zien liggen in een winkel en doorbladerd. Maar welke raden jullie aan?

Groetjes

Jeroen
Laatst gewijzigd door Jeroen80 op 28 mei 2007, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Hoi Jeroen,

Persoonlijk ben ik gek op Capitool gidsen. Ik heb er al verschillende. Ze zijn bijzonder uitgebreid. Elke plaats wordt uitvoerig beschreven. Ik heb ook de gids Californie en ZW USA van Lannoo's en ik moet eerlijk zeggen dat deze mij ook goed bevalt. Er staan een aantal routes in beschreven. Deze gids is ook aan te raden, maar persoonlijk geef ik toch de voorkeur aan Capitool. Ik wens je in ieder geval veel leesplezier.

Groetjes Marja
Fan of the U.S.A.
Sandrah
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandrah »

Wij maken bij voorkeur gebruik van Lannoo's blauwe reisgidsen. In deze gidsen worden regio's uitvoerig beschreven en de reisroutes staan er in vermeld. Daarnaast vinden wij de indeling overzichtelijk, maar dat is maar net wat je gewend bent.

In 2005 hebben wij voor Alaska de Insight guide en de Rough guide aangeschaft (helaas was/is de Lannoo gids voor Alaska niet meer verkrijgbaar :( ). Ook in deze gidsen worden de diverse regio's uitvoerig en overzichtelijk beschreven.

grtz Sandra
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Wij hebben voor Californie de capitool gids en voor florida de National Geographic gids. Beide bevallen goed
horekaatje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door horekaatje »

Wij hebben voor de steden de compacte lonely planets gebruikt, ik geloof dat het de 'best of lonely planet' serie is. Fijne gidsjes met verschillende kaarten en lekker klein dus erg makkelijk in een (hand)tasje mee te nemen zonder dat het zwaar wordt.
Ik weet alleen niet of ze er ook in het nederlands zijn (ik heb de engelse gebruikt).
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Ok bedankt mensen.

Voor de steden zijn wij ook van plan om Lonely Planet gidsen te gebruiken.

Groeten

Jeroen
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik vind die Lannoo gidsen super, vooral omdat er altijd al met routes gewerkt wordt. Echt een supergids, en voor de dingen die niet heel uitvoerig uitgelegd zijn, zoek ik het wat verder op op internet.
Ik heb nog andere gidsen gekocht, maar die heb ik helemaal niet zo veel gebruikt.
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

Mijn verzamelingetje:

Capitool gidsen: Zuidwest en Las Vegas, Noordwest
Insight Guides: Nationale Parken west
Lannoo: Zuidwest en Noordwest
Lonely Planet: Las Vegas

En dan natuurlijk internet...
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
plien
Amerikafan

Bericht door plien »

Nog niet genoemd maar ook aardig: de dominicus reisgidsen. ik weet niet of die voor zuidwest amerika goed is (heb hem nog maar net gekocht :-)), maar in het algemeen vind ik het fijne gidsen.

Ik neem meestal een trotter of een lonely planet mee voor alle praktische dingen, en dan een dominicus omdat er uitgebreid in "verteld" wordt, veel anekdotes, veel achtergrond, en daar hou ik wel van. Ik vind persoonlijk dat je hem wel als aanvulling moet gebruiken, en niet als 'basisgids', want daarvoor staan er wat te weinig praktische dingen (getting there and away-achtige dingen, slaapplaatsen etc. zijn heel beperkt).

Plien
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Meestal haal ik eerst een hele serie :oops: uit de bibliotheek om te kijken welke me de moeite waard lijken om te kopen.

Daarna kijk ik op Marktplaats of daar wat van mijn gading bij zit, en daar heb ik de volgende gekocht.
Lannoo's reisgids
Insiders guide Californië
Wat en hoe Californië (vind ik zelf zeer overzichtelijk)
Citypack Los Angeles (klein maar informatief) en nog het
ANWB boekje van Californië.

Ze zijn dan niet heel recent, ik geloof van een jaar of 4 geleden maar ik denk niet dat er erg veel veranderd.
Zo was ik voor €5,00 klaar. :D

Wel wil ik het boek van Capitool nog wel hebben: Zuidwest en Las Vegas.
Maar die ben ik nog niet tegengekomen, dus die zal ik wel in de winkel halen, als ik hem tegen die tijd niet kan "scoren". :lol:

gr. Paula
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik loop ook wel 'ns bij De Slegte binnen. Daar kun je ook vaak goedkoop leuke reisgidsen kopen. Of mooie fotoboeken van het westen.
Zo had ik een poosje geleden een boek over Wyoming en Colorado bij de boekhandel gekocht voor ongeveer 20 euro. Zie ik een paar weken later hetzelfde boek dus bij De Slegte voor 4,99.....

Elly
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wij hebben de Lannoo gids Californië en Zuidwest USA, Trotter Zuidwest USA en Capitool Zuidwest & Las Vegas. Vorige week heb ik op Bol.com ook nog National Geographic Guide to Scenic Higways and Byways besteld.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

jerbia schreef:Wij hebben de Lannoo gids Californië en Zuidwest USA, Trotter Zuidwest USA en Capitool Zuidwest & Las Vegas. Vorige week heb ik op Bol.com ook nog National Geographic Guide to Scenic Higways and Byways besteld.
En neem je die dan allemaal mee?
Meestal lees ik er thuis heel wat en neem er dan maar een stuk of twee mee i.v.m het gewicht en gesleep.
Paula
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

paula58 schreef: En neem je die dan allemaal mee?
Meestal lees ik er thuis heel wat en neem er dan maar een stuk of twee mee i.v.m het gewicht en gesleep.
Nee, wss neem ik alleen de Lannoo Zuidwest gids en die van NG mee. Ik heb de gidsen inmiddels allang uitgeplozen en een soort 'draaiboek' gemaakt van de dingen die we willen zien/doen. Soms heb ik het idee dat ik overal al geweest ben :roll: :lol:.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Lauren
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lauren »

Jerbia:
Soms heb ik het idee dat ik overal al geweest ben .
Dat gevoel ken ik, Bianca! Soms ben ik er zo druk mee bezig 's avonds dat ik er van droom :shock: Ik heb mapjes gemaakt met kaartjes en programma's van wat we allemaal gaan doen en daar natuurlijk allerlei tips van dit forum in verwerkt :D

Groet, Lauren
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Lauren schreef:
Dat gevoel ken ik, Bianca! Soms ben ik er zo druk mee bezig 's avonds dat ik er van droom :shock: Ik heb mapjes gemaakt met kaartjes en programma's van wat we allemaal gaan doen en daar natuurlijk allerlei tips van dit forum in verwerkt :D

Groet, Lauren
:offtopic:
Dat klinkt bekend in mijn oren :lol:
Dromen? noem het maar nachtmerries, ik word badend in het zweet wakker dat ik toch met pech kom te staan in de Death Valley liggend tussen de slangen :o
Of verdwaal in LA en terecht kom tussen wat bendes :cry:

Ik maak ook veel aantekeningen en verzamel die in een schrift maar eigenlijk wil ik ook niet alles tot op de minuut uitstippelen want dan blijft er geen verrassing meer over en had ik beter een busreis kunnen boeken :lol: maar het forum en de boeken blijven trekken.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

paula58 schreef:Dromen? noem het maar nachtmerries, ik word badend in het zweet wakker dat ik toch met pech kom te staan in de Death Valley liggend tussen de slangen :o
Of verdwaal in LA en terecht kom tussen wat bendes :cry:
Moet je niet doen hoor! :wink:

Zorg in ieder geval dat je extra water bij je hebt. Just in case... En het is al eerder genoemd op het forum, er is genoeg verkeer in Death Valley dat je echt niet heel erg lang alleen zult zijn.

In Los Angeles herken je de "mindere wijken" snel genoeg. Gebruik gewoon je gezond verstand. Vertrouw je het ergens niet, stap niet uit maar rijd verder. Ik ben ook al eens in een hele verkeerde wijk uitgestapt maar nadat ik van alle kanten aangestaard werd en er gelijk iemand op me afkwam te bedelen, ben ik maar rustig ingestapt en verder gereden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Coyote schreef: Moet je niet doen hoor! :wink:
Roland
Het overkomt me gelukkig ook alleen 's nachts :lol: :lol:
Paula
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Bericht door Gerda&Lucas »

Wij hebben ook eerst verschillende gidsen uit de bieb geleend om te vergelijken.
Trotter, Lonely Planet en vooral Lannoo vonden we erg leuk en die hebben we aangeschaft.
Die van Lannoo konden we toen trouwens nergens meer krijgen. Hij was in herdruk en overal uitverkocht.
Maar net 2 dagen voor ons vertrek lag de nieuwe druk in de winkel en kon die dus ook nog mee. Daar hebben we ook de meeste info uitgehaald.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Die van Lannoo, bedoelen jullie dan deze van 2005? Of is er al een nieuwere versie?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer