Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bijna is het dan zover - the West is waiting

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

paula58 schreef:Iris en Marloes,
Een hele goede vlucht en heel veel plezier daar en geniet ervan.
Hoop dat jullie allebei vannacht ook nog een beetje kunnen slapen (meestal lukt dat bij mij niet :lol: )
gr. Paula
Nee mij dus ook niet!!!
We worden om 6:15 opgehaald door mijn ouders dus waarschijnlijk rond 5:30 de wekker.
Nou dan ben ik al bang dat we erdoorheen slapen ofzo, dus ik word waarschijnlijk om de 15 minuten wakker vannacht om te kijken of ik me al verslapen heb :D
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Iris_1982 schreef:We worden om 6:15 opgehaald door mijn ouders dus waarschijnlijk rond 5:30 de wekker.
Nou dan ben ik al bang dat we erdoorheen slapen ofzo, dus ik word waarschijnlijk om de 15 minuten wakker vannacht om te kijken of ik me al verslapen heb :D
Oké, geef ik je nog één tip voordat je vertrekt. :wink:

Laat je door je ouders bellen voordat ze naar julllie rijden. Dat doet mijn vader ook altijd voordat hij mij afhaalt om naar Schiphol te brengen. Mocht ik mij verslapen dan heb ik nog tijd genoeg om mij gereed te maken. Ze wonen op ruim een half uur rijden bij mij vandaan. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Wij wonen in 1 huis dus ja ...
Ben enigzins gewend om rond 05.30 u op te staan vanwege mijn werk
en mijn vader is ook altijd wel "van de vroege" dus dat gaat lukken.

Heb net online ingecheckt via de site vd KLM.
Blijf het onwennig vinden maargoed, we zien wel hoe het morgen allemaal verloopt bij de drop off points ...
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Iris_1982 schreef: Nou dan ben ik al bang dat we erdoorheen slapen ofzo, dus ik word waarschijnlijk om de 15 minuten wakker vannacht om te kijken of ik me al verslapen heb :D
Ik verslaap me nooit maar op zo'n dag altijd als de dood dat er stroomstoring is of dat ik me toch verslaap. :lol:
Ik zet dan zeker wel iets van 6 wekkers door het hele huis (ook een opwindwekker :stupid: ) en ben al ruim voor de tijd wakker, meestal ook wel elk kwartier.
Ik wil je wel even bellen om 5.30 hoor :)
gr. Paula
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Coyote schreef:
Iris_1982 schreef:We worden om 6:15 opgehaald door mijn ouders dus waarschijnlijk rond 5:30 de wekker.
Oké, geef ik je nog één tip voordat je vertrekt. :wink:

Laat je door je ouders bellen voordat ze naar julllie rijden. Dat doet mijn vader ook altijd voordat hij mij afhaalt om naar Schiphol te brengen. Mocht ik mij verslapen dan heb ik nog tijd genoeg om mij gereed te maken. Ze wonen op ruim een half uur rijden bij mij vandaan. :D

Roland
Dat vind ik nou inderdaad een handige tip :D nou wonen mijn ouders op slechts 15 minuten bij me vandaan, maar toch...elk kwartier is meegenomen.

god wat zal ik blij zijn als ik in dat vliegtuig zit :D

Op de terugweg hebben we trouwens maar 40 minuten overstaptijd op Cincinnati.....pffff, daar ga ik me nog maar niet mee bezig houden maar het lijkt me errug krap.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Iedereen die naar Amerika vertrekt, wens ik een goede reis en een fantastiche vakantie toe.
Iris_1982 schreef:ik denk altijd maar zo: we gaan naar amerika, het rijkste land ter wereld en waar ze zo mogelijk nog meer shampoo-soorten e.d. hebben dan wij hier....dus als ik m'n ticket, camera en paspoort heb is het eigenlijk al oke.

En als ik dan nu naar m'n uitpuilende koffer kijk, denk ik: wat kan ik uberhaupt vergeten zijn ??? :lol:
Ticket, camera en paspoort en .... de creditcard. :wink:
En inderdaad, mocht je iets vergeten zijn, het is daar ook te koop.

Heel veel plezier!
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Iris_1982 schreef:
Nee mij dus ook niet!!!
We worden om 6:15 opgehaald door mijn ouders dus waarschijnlijk rond 5:30 de wekker.
ik ben redelijk paranoia op dat vlak, als ik op reis vertrek. Soms droom ik de dagen ervoor dat ik mijn vlucht mis, hier of bij de overstap.

Maar goed, ik laat mij door 3 wekkers wekken met een interval van 10 minuten. Eerst het uurwerk, dan de GSM en dan de klokradio :-) Kan het nog gekker ? Het toppunt van alles is, dat ik die nacht meestal geen oog dicht doe :-)
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Gelukkig ben ik niet de enige met het probleem van slecht slapen en bang zijn dat je niet op tijd wakker wordt. :wink:

Vaak ging ook nog eens extra vroeg naar bed (is het voor je gevoel sneller ochtend... :lol: ). Dat helpt ook al niet, lig ik maar te woelen en te woelen. Tegenwoordig ga ik dan maar naar bed totdat ik echt moe word. Niet dat dat echt helpt, maar goed... Misschien moet ik een volgende keer ook maar in het Etap hotel slapen. Heb je geen zorgen om files en je kunt (in mijn geval) 2 uurtjes langer slapen. :lol:

Roland

Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Iris, Marloes en alle anderen die morgen op reis gaan: een hele goede vlucht en heel veel plezier!

Ik kijk ook al uit naar morgen, want dan kan ik zeggen dat ik precies over een maand op vakantie ga. Klinkt ook al best wel snel :wink:

Karin
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

En dan ... zijn wij weer terug ... en kan ik jullie een goede reis wensen!!

:lol:
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

mrloes schreef:En dan ... zijn wij weer terug ... en kan ik jullie een goede reis wensen!!

En voor jullie zal die maand ook vast veel langer duren :wink:
Ik zie nu aan m'n ticker dat ik vandaag over een maand al vertrek maar dat is dan alleen het nachtje bij Schiphol.

Karin
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Iris en Marloes, een goede reis en veel plezier. Enne.... zeg daar maar dat wij 7 juni er ook aankomen, dus wie weet komen we elkaar allemaal nog tegen.

Groetjes Marja
Fan of the U.S.A.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Coyote schreef:Gelukkig ben ik niet de enige met het probleem van slecht slapen en bang zijn dat je niet op tijd wakker wordt. :wink:

Vaak ging ook nog eens extra vroeg naar bed (is het voor je gevoel sneller ochtend... :lol: ). Dat helpt ook al niet, lig ik maar te woelen en te woelen. Tegenwoordig ga ik dan maar naar bed totdat ik echt moe word. Niet dat dat echt helpt, maar goed... Misschien moet ik een volgende keer ook maar in het Etap hotel slapen. Heb je geen zorgen om files en je kunt (in mijn geval) 2 uurtjes langer slapen. :lol:

Roland
Daar hebben wij normaal ook veel last van al wonen wij een half uur bij Schiphol vandaan, maar die files.....man, vreselijk!
Deze keer gaat het veel relaxder, we vliegen op zaterdagavond om 7 uur, is me dat even fijn!
Eerst lekker uitslapen, ontbijten en koffie drinken met onze jongens, rustig de koffers pakken en op ons gemak naar Schiphol, heerlijk!
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Ik heb v verschillende mensen gehoord dat vrijdag de rustigste week is, qua files, in Nederland. Iemand ervaring mee? Mensen nemen hun ATV op, werken thuis enzo.
Geen idee of het klopt ...
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Ik ga normaal gesproken met het openbaar vervoer naar mijn werk maar ging vaak op vrijdag met de auto omdat het dan inderdaad rustiger was.
Maar het valt me op dat het de laatste twee jaar aanzienlijk drukker is op vrijdag, vooral de vrijdagmiddag.
Nu ga ik dus ook op de vrijdag met het ov. :?
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

mrloes schreef:Ik heb v verschillende mensen gehoord dat vrijdag de rustigste week is, qua files, in Nederland. Iemand ervaring mee? Mensen nemen hun ATV op, werken thuis enzo.
Het is mij wel opgevallen dat het op vrijdag een stuk rustiger was op weg naar Schiphol. Vanaf Heerenveen tot Schiphol geen enkele file en vaak was ik al om 08.00 uur op Schiphol. Dus het laatste stuk ook nog op een druk tijdstip maar nergens last van gelukkig.

Roland

antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Ik woon ook maar op een half uurtje van Schiphol maar houdt toch altijd wat speling in mijn reistijd.
Er hoeft maar één aanrijding te zijn, of slechte weersomstandigheden zoals afgelopen dinsdag en daar ga je al...
Daar lig ik dan weer wakker van de nacht voor vertrek! :D
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Klopt, we houden ook rekening met extra tijd maar ik zit bijna nooit doordeweex op de weg, en sowieso niet sochtends richting de Randstad, dus vandaar mijn vraag.
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Iris_1982 schreef:ik denk altijd maar zo: we gaan naar amerika, het rijkste land ter wereld en waar ze zo mogelijk nog meer shampoo-soorten e.d. hebben dan wij hier....

En als ik dan nu naar m'n uitpuilende koffer kijk, denk ik: wat kan ik uberhaupt vergeten zijn ??? :lol:
Van het voorjaar was ik mijn rijbewijs vergeten én had ik niet de net nieuw binnen gekomen creditcard bij me gestopt, maar gewoon weer degene die net verlopen was in mijn portemonee teruggestopt.
Gelukkig ging ik niet alleen :wink:
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

mrloes schreef:Ik heb v verschillende mensen gehoord dat vrijdag de rustigste week is, qua files, in Nederland. Iemand ervaring mee? Mensen nemen hun ATV op, werken thuis enzo.
Ik sta elke dag in de file op de Coentunnelweg :twisted: behalve op vrijdag. Maar er kan natuurlijk altijd een opstopping zijn.(ongeluk, werk in uitvoering etc.)

Wij zijn ook wel eens met de trein gegaan, die gaat vanuit hier rechtstreeks naar Schiphol maar het o.v. is ook niet meer zo te vertrouwen dus laten we ons altijd even brengen door de buren.
Of als we 's nachts of 's ochtends vroeg gaan nemen we een taxi, die heeft een speciaal tarief voor €29,00 voor een retour.
Maar dat geldt natuurlijk niet als je ver weg woont.
gr. Paula
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer