Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

free wireless internet

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
kadaatje
Amerika-newbie
Contacteer:

free wireless internet

Bericht door kadaatje »

Hallo,
als je in een motel of hotel overnacht; wat betekent dan de term; free wireless internet?
Staat er een hotelcomputer waarvan je gebruik kunt maken of moet jeje eigen laptop meebrengen?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dat betekent dat je met je eigen laptop gratis (wireless) kunt internetten. Vaak moet je nog wel even een toegangscode bij de receptie vragen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Je komt wel regelmatig een algemene pc tegen. Maar met momenten staat daar wel een wachtrij.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Als er Free Wireless Internet staat betekent dit echt met je eigen laptop. Soms staat er dan óók nog een PC in de lounge of zo.

Vaak is er wel WIFI, maar moet je inloggen op bepaalde hotspots, van bijvoorbeeld T-Mobile of Linksys, Linkspot of hoe ze dan ook heten. Je betaalt dan meestal een bedrag van rond de 5 euro voor 24 uur onbeperkt internetten.

Onze ervaring op campgrounds is dat de bepaalde spots vaak sneller zijn.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

WiFi in hotels in de VS verschilt van betalen voor toegang, tot gratis draadloos, tot een kabeltje ophalen bij de receptie (of zelf een kabeltje kopen bij Radio Shack) en dat in de computer en de muur steken.

Wel met eigen schootcomputer.

In het "business center" van een hotel staan soms gratis computers en soms ook printers, in mijn hotel in DC stonden laatst twee computers waar je een kredietkaart door moest halen voordat ze werkten.

Kinko's is 24 uur per dag open en heeft computers en printers, je stopt je kredietkaart in een speciaal dingetje en je kunt je gang gaan.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

In New York hebben wij op verschillende plekken (illegaal) op het draadloze netwerk van iemand uit de omgeving gezeten. Best praktisch en helemaal gratis. Sommige mensen hebben geen beveiliging op hun netwerk. Hier in Nederland is dat trouwens ook vaak mogelijk. Best interessant, en een goede reden om je netwerk goed te beveiligen.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

En dan heb ik nog een vraagje.
In het appartement waar we straks naar toe gaan is geen WIFI maar hebben ze een data- port.
Betekend dat ik daar gewoon een kabel in kan pluggen om te kunnen internetten of is hij ergens anders voor bedoeldt?
Normaal maak ik gebruik van WIFI maar als het daar niet zit zal ik wat anders moeten zoeken .
Erika
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Erika schreef:En dan heb ik nog een vraagje.
In het appartement waar we straks naar toe gaan is geen WIFI maar hebben ze een data- port.
Betekend dat ik daar gewoon een kabel in kan pluggen om te kunnen internetten of is hij ergens anders voor bedoeldt?
Normaal maak ik gebruik van WIFI maar als het daar niet zit zal ik wat anders moeten zoeken .
Erika

een dataport is een comp.telefoonaansluiting waarmee je met je comp. naar je eigen provider kunt inbellen, of bv naar je werk.

je moet dan wel een inbelprovider hebben en mischien tel.kst betalen
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

Het zou ook gewoon een netwerk-kabel kunnen zijn, hotels zijn niet erg duidelijk wat dat betreft of ze vermelden de wijzigingen niet. Heb al in diverse hotels gezeten waar stond data-port en dat was gewoon een netwerkkabel. De meeste hotels hebben tegenwoordig WIFI of kabel. Sommige hotels vragen er wel een belachelijke prijs voor $9.- per 24 uur.
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Dat vragen ze ook in het Luxor Hotel in Las Vegas voor 24 uur.
Heb je wel snel internet maar goedkoop is anders.
Ik moet straks maar eens bij de receptie vragen wat de mogelijkheid is van het gebruik van die dataports.
Ik had eigenlijk wel gehoopt dat er een aansluiting zou zijn maar als het zo in de papieren gaat lopen kan ik ook net zo goed ergens onderweg een signaal oppakken,werkt ook prima.
Erika
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Het is me opgevallen dat het aantal "sterren" dat de hotelstandaard aangeeft tevens bepalend is voor de prijs van internet.
Hoe duurder het hotel hoe meer je moet betalen voor deze service.

De gewone hotel/motels bieden het veeal gewoon gratis aan.
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

kun je in de VS gewoon terecht met een netwerkkabel om je laptop aan te sluiten of moet je een speciale kabel kopen?
jer van bia
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jer van bia »

stijnec schreef:kun je in de VS gewoon terecht met een netwerkkabel om je laptop aan te sluiten of moet je een speciale kabel kopen?
Je kan er gewoon met je netwerkkabel terecht.

Jerry
Reisverslag 2009: http://jerryusa2009.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://jerryusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://southwest2008.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2007: http://www.bvisible.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Memphis/Las Vegas 2006: http://jerryusa.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Zorg wel dat je je eigen netwerkkabel meehebt.
In Park Merdinien in NY bieden ze wel "free internet" aan, maar vragen 10 usd voor een kabeltje dat er maar 2 kost in de winkel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer