Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overnachting in LA?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Iris_1982 schreef:Vraag 1:

Is het makkelijk te vinden vanaf LAX? ik zag in de confirmation wel een korte routebeschrijving maar dat zegt me weinig.
Iris,

Misschien is onderstaand routekaartje behulpzaam? :D :wink:

Afbeelding

Streets & Trips geeft aan: 22,6 mile - 0 h. 25 min. Afhankelijk van het tijdstip kan het zijn dat je door de drukte wat langer werk hebt om bij je motel te komen.
Vraag 2:

Aan het einde van onze vakantie komen wij na het rijden van de kustroute weer in LA terug
Waarschijnlijk zijn we daar dan nog een hele dag en de dag erna zullen wij terugvliegen. We zullen dus nog 2 nachten in LA verblijven

Wat is nou wijsheid: meteen een hotel bij het airport boeken? Dat is wel ongezelliger lijkt me, maar je zit wel alvast op de goede plek voor de terugreis/
Of toch voor nacht 1 misschien een motel in Santa monica of iets dergelijks en voor de 2e nacht een airport hotel?
Of toch weer de bovenstaande Travelodge als hij goed is bevallen?
Als je 's ochtends vroeg al vertrekt vanaf LAX richting Amsterdam zou ik de laatste nacht nabij het vliegveld boeken. Bijv. een hotel met airportshuttle. Indien je de auto op de dag van vertrek weer inlevert, hoeft dat natuurlijk niet. De voorlaatste nacht zou ik dan een hotel/motel in de buurt van Santa Monica of Hollywood nemen.

Vlieg je echter pas aan het eind van de middag vanaf LAX dan kun je gerust de laatste 2 nachten wat verder van LAX zitten. Nabij het vliegveld is inderdaad minder "te doen" dan in de rest van Los Angeles.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Kan je met zo'n shuttle ook van het vliegveld weer naar het hotel?
Dus stel dat wij een hotel nemen met zo'n shuttle en we leveren de auto de avond van tevoren alvast in, kunnen we dan met zo'n shuttle vanaf het vliegveld weer naar ons hotel komen of droppen ze je alleen op het vliegveld en doen ze geen pick-ups daar?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Iris_1982 schreef:Kan je met zo'n shuttle ook van het vliegveld weer naar het hotel?
Dus stel dat wij een hotel nemen met zo'n shuttle en we leveren de auto de avond van tevoren alvast in, kunnen we dan met zo'n shuttle vanaf het vliegveld weer naar ons hotel komen of droppen ze je alleen op het vliegveld en doen ze geen pick-ups daar?
Ja, als het goed is kun je ook bij het vliegveld opgehaald worden. Daarvoor is het immers een airportshuttle en voor zover ik weet is dat vice versa. Hotels willen hun klanten natuurlijk ook graag in het hotel krijgen. :wink:

Ik heb al een paar keer in het Four Points by Sheraton LAX geslapen. Dit hotel zit heel dicht bij de autoverhuurbedrijven. De laatste keer heb ik de auto teruggebracht en ben lopend weer teruggegaan naar het hotel. Volgens mij was dat 5 tot 10 minuten lopen. In dat geval hoef je niet eerst helemaal naar het vliegveld. Kijk anders eens bij de Reviews op de homepage wat men van dit hotel vond.

Roland

brekson
Amerikafan

Bericht door brekson »

Coyote schreef:Het is een uitstekend motel. Niet voor niets heb ik er al 2x geslapen. :D

Roland
Ik las in je verslag van 2004 dat je dit motel niet op voorhand had geboekt.
Je hebt zelfs gebruik gemaakt van een couponboekje ? Wat mag ik me er van voorstellen ? Grote/kleine korting ?
Wij gaan daar pas op 21 september zijn , (dichtbij universal studio's zei je :) ) , ik denk niet dat het probleem mag zijn om nog een kamer te krijgen. Of riskeren we dit beter niet op een vrijdag :?:

Is dit een algemene regel misschien ? Weekendovernachtingen op voorhand vast leggen ?

brekson
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

brekson schreef:Ik las in je verslag van 2004 dat je dit motel niet op voorhand had geboekt.
Je hebt zelfs gebruik gemaakt van een couponboekje ? Wat mag ik me er van voorstellen ? Grote/kleine korting ?
Ik heb er inderdaad niet bij gezet hoeveel die korting was. Kan me dat zo ook niet herinneren. In de regel scheelt het $ 5 tot $ 10 op de normale prijs. Ik vermoed dat dat hier ook het geval is geweest.
Wij gaan daar pas op 21 september zijn , (dichtbij universal studio's zei je :) ) , ik denk niet dat het probleem mag zijn om nog een kamer te krijgen. Of riskeren we dit beter niet op een vrijdag :?:

Is dit een algemene regel misschien ? Weekendovernachtingen op voorhand vast leggen ?
Heel eerlijk gezegd denk ik dat het ook wel wat mee valt. Labor Day is dan al geweest (ma 3 sept.). Normaal gesproken moet je dan makkelijk een overnachting kunnen vinden, tenzij er speciale gebeurtenissen in de buurt zijn. Dan willen motels nog wel eens gauw vol zitten.

In het weekend trekken veel Amerikanen erop uit. Vandaar dat ik de vrijdag- en zaterdagavonden in de regel al vast leg. Veel mensen doen dat niet en het is maar net wat je zelf wilt. Ik hoef mij op die dagen niet druk te maken voor een overnachting en kan in principe laat aankomen. Moet je nog een overnachting regelen dan moet je vanaf 16.00 - 17.00 uur toch wel om je heen beginnen te kijken. Een ander voordeel is dat je op voorhand eenvoudig motels met elkaar kunt gaan vergelijken (prijs, kwaliteit e.d.). Wil je echter de vrijheid houden om ter plekke een motel uit te zoeken, dan doe je dat natuurlijk. Al zoek ik altijd wel motels uit die ik eenvoudig tot 24 uur van te voren kan annuleren.

Roland

brekson
Amerikafan

Bericht door brekson »

Coyote schreef: In het weekend trekken veel Amerikanen erop uit. Vandaar dat ik de vrijdag- en zaterdagavonden in de regel al vast leg. Veel mensen doen dat niet en het is maar net wat je zelf wilt. Ik hoef mij op die dagen niet druk te maken voor een overnachting en kan in principe laat aankomen. Roland
Bedankt ! dan zal ik maar beter onze weekendverblijven ook vastleggen ( de parkovernachtingen lagen al vast :) dankzij dit forum :wink:

Laat aankomen kan ook wel eens voor moeilijkheden zorgen niet ?
Ik heb hier al gelezen dat gereserveerde kamers aan andere "custumors" werden gegeven na ..........een bepaald uur ????? Misschien elke dag even het motel verwittigen of zo ?

thx, brekson
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

brekson schreef:Laat aankomen kan ook wel eens voor moeilijkheden zorgen niet ?
Ik heb hier al gelezen dat gereserveerde kamers aan andere "custumors" werden gegeven na ..........een bepaald uur ????? Misschien elke dag even het motel verwittigen of zo ?
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Vaak staat in een reservering bij de voorwaarden dat ze ook rekening houden met "late arrivel". De kamer blijft voor je beschikbaar. Kom je niet opdagen, dan zal men de kamer toch in rekening brengen. Soms wordt een kamer zelfs tot de volgende ochtend voor je beschikbaar gehouden. Dit kan echter verschillen per motel. Even goed de site e/o reservering lezen. Natuurlijk kan het nooit kwaad om het motel in te lichten dat je laat arriveert, weten zij ook waar ze aan toe zijn.

Roland

jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Vaak staat in de voorwaarden dat je kamer gegarandeerd is als je je cc gegevens hebt doorgegeven.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
The Editor1
Amerika-ontdekker

Bericht door The Editor1 »

Petra/VS schreef:Als je bij de Orchid Suites wilt overnachten raad ik wel aan van te voren te reserveren. Kennelijk is de "best kept secret out of the bag", toen ik belde om voor volgende week te reserveren zat het hotel vol. Wij logeren nu bij de Courtyard by Marriott Century City.
Blijkbaar kan er niet echt meer van een 'secret' worden gesproken (zie ook de goede commentaren op tripadvisor): deze week hebben we proberen te boeken voor 21.08.07 en alle standard kamers en junior suites zijn al volgeboekt. Bijgevolg zijn we op zoek naar een ander hotel, hier werd al travelodge aangeraden, maar dat ligt wat uit de richting. Daarom zijn we op zoek naar alternatieven in de buurt van orchid suites:
- highland gardens hotel: iemand ervaring hiermee, op foto ziet het er best wel leuk uit, maar de commentaren op tripadvisor zijn zeer verdeeld, geniet op het eerste zicht onze voorkeur;
- hollywood dowtowner inn: ook verdeelde commentaren tripadvisor;
- liberty hotel: idem.

Een andere strategie zou natuurlijk kunnen zijn om te wachten op annulations bij orchid suites en eventueel één van bovenstaande hotels op het laatste moment te reserveren als dat niet het geval is (maar is er dan nog wel plaats is dan de vraag). Wat denken jullie?

PS: als een mens er tripadvisor op naleest blijkt er echt wel een epidemie van bedbugs in LA te zijn...
Robinho24
Amerikafan

Bericht door Robinho24 »

Wij logeren vanaf 13 september 3 nachten in LA Airport Hacienda.

Ben benieuwd of het iets is....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer