Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Aantal kilo bagage?
Aantal kilo bagage?
Goeiesavonds forummers!
Nog twee nachtjes slapen en dan is het (eindelijk!) zover: dan vertrekken we voor drie en halve week naar Amerika! :dance:
Voor de eerste keer, dus we kijken er erg naar uit. Ik vroeg me af hoeveel kilo bagage je mee mag nemen. Wellicht weet iemand dat? We vliegen met de KLM en viavia heb ik gehoord dat je 60 mee mag nemen. Lijkt mij wel erg veel.....
Ik hoor het graag als iemand weet hoe of wat!
Groeten, Judith
Nog twee nachtjes slapen en dan is het (eindelijk!) zover: dan vertrekken we voor drie en halve week naar Amerika! :dance:
Voor de eerste keer, dus we kijken er erg naar uit. Ik vroeg me af hoeveel kilo bagage je mee mag nemen. Wellicht weet iemand dat? We vliegen met de KLM en viavia heb ik gehoord dat je 60 mee mag nemen. Lijkt mij wel erg veel.....
Groeten, Judith
In Economy mag je 2 stuks bagage mee van max. 23 kg per stuk.
In Business mag je 2 stuks bagage mee van max. 32 kg per stuk.
http://www.klm.com/travel/nl_nl/travel_ ... ndex.htm#1
In Business mag je 2 stuks bagage mee van max. 32 kg per stuk.
http://www.klm.com/travel/nl_nl/travel_ ... ndex.htm#1
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Wij hebben volgend vluchtschema om in de VS te geraken:
Brussel - Amsterdam met KLM Cityhopper
Amsterdam - San Francisco
De eerste vlucht blijft dus binnen europa. Dit houdt toch niet in dat wij hierdoor geen recht hebben op 2x 23 kg bagage, maar slechts op 20 kg bagage omdat de eerste vlucht binnen europa blijft?
De eerste vlucht blijft dus binnen europa. Dit houdt toch niet in dat wij hierdoor geen recht hebben op 2x 23 kg bagage, maar slechts op 20 kg bagage omdat de eerste vlucht binnen europa blijft?
-
- Amerikakenner
Als je het als 'pakket' hebt geboekt gaat het om een (onderdeel van een) internationale vlucht. Heb je beide stukjes apart geboekt, als twee afzonderlijke vluchten dus, dan is Brussel-Amsterdam voor jullie inderdaad een Europese vlucht met bijbehorende bagagehoeveelheid.benchen schreef:Wij hebben volgend vluchtschema om in de VS te geraken:
Re: Aantal kilo bagage?
Eerste keer Amerika, dat wordt heen 2 x 5 kilo, kleinere tas in een grote tas en terug 2 x zoveel mogelijk.judetha schreef:Goeiesavonds forummers!
Groeten, Judith

Hallo Allemaal,
Dit topic is al weer uit 2007 en ik ben benieuwd of dit nog steeds klopt.
Wij vliegen komende zomer vanuit dusseldorf via New York naar Los Angeles en terug vanuit las vegas via chicago naar Dusseldorf (met United airlines)
Klopt het dan dat je 2x 23 kilo mag meenemen? of is het aantal koffers en kilo's al weer aangepast?
Of weet iemand een website waar dit op staat? wordt dit bepaald door het vliegveld of de vliegmaatschappij?
Gr. Rob
Dit topic is al weer uit 2007 en ik ben benieuwd of dit nog steeds klopt.
Wij vliegen komende zomer vanuit dusseldorf via New York naar Los Angeles en terug vanuit las vegas via chicago naar Dusseldorf (met United airlines)
Klopt het dan dat je 2x 23 kilo mag meenemen? of is het aantal koffers en kilo's al weer aangepast?
Of weet iemand een website waar dit op staat? wordt dit bepaald door het vliegveld of de vliegmaatschappij?
Gr. Rob
Gewoon in je voorwaarden kijken. Of op de website van United. En je bagage wordt gewogen bij het inchecken.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
1x23 helaas. Dit wordt bepaald door de luchtvaartmaatschappij. Maar ze hanteren bijna allemaal dezelfde regels.
Zie hier:
https://www.united.com/CMS/en-US/travel ... ecked.aspx
https://www.united.com/CMS/en-US/travel ... ry-On.aspx
Op je e-ticket staat meestal ook vermeld hoeveel je mee mag nemen. Je ruimbagage wordt gewogen.
Maar je handbagage controleren ze nooit op gewicht. Dus alles wat teveel is in je koffer doe je in je handbagage
Zie hier:
https://www.united.com/CMS/en-US/travel ... ecked.aspx
https://www.united.com/CMS/en-US/travel ... ry-On.aspx
Op je e-ticket staat meestal ook vermeld hoeveel je mee mag nemen. Je ruimbagage wordt gewogen.
Maar je handbagage controleren ze nooit op gewicht. Dus alles wat teveel is in je koffer doe je in je handbagage

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat geldt niet voor alle maatschappijen. Turkish Airlines (ja, die vliegen ook naar Amerika) weegt de handbagage wel, die mag max. 8 kg wegen. Bij de Amerikaanse mij'en hebben we dat echter nog niet meegemaakt.Njit schreef:Maar je handbagage controleren ze nooit op gewicht. Dus alles wat teveel is in je koffer doe je in je handbagage
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Inderdaad, dat geldt niet voor alle maatschappijen. Vorig jaar op Chicago werd onze handbagage ook gewogen door Aer Lingus. Mocht meen ik 10 kilo wegen.
- recidivist
- Amerikafan
Je mag rustig meer bagage meenemen, maar....je betaalt daar dan voor. Meeste mij-en mag je 'gratis' een stuk ruimbagage van maximaal 23kg meenemen. Heb je een tweede koffer die ingecheckt moet worden, dan betaal je daar voor. Vaak is dat iets van rond de 50 euro. Dus als je echt veel mee moet nemen, is die mogelijkheid er gewoon.
Probeer gewoon zo weinig mogelijk vanuit hier naar de US mee te nemen als je denk veel te gaan shoppen daar
Probeer gewoon zo weinig mogelijk vanuit hier naar de US mee te nemen als je denk veel te gaan shoppen daar

Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Niet altijd dus; wij vlogen afgelopen maand met Icelandair en mochten 2 x 23 kg pp. meenemen.Njit schreef:1x23 helaas. Dit wordt bepaald door de luchtvaartmaatschappij. Maar ze hanteren bijna allemaal dezelfde regels.
Handbagage werd op vlucht naar Cyprus (Corendon) wel degelijk gewogen en mocht maar 6-7 kilo bedragen.
Ik vlieg vaak met easyjet en neem dan alleen handbagage mee. Maar gewogen werd het nooit.
Wat een verschillen allemaal zeg, bij British Airways mag je max 23 kg pp aan handbagage meenemen.
Al zal ik nooit zoveel aan gewicht in de handbagage-koffertjes krijgen... maar de mogelijkheid is er!
Al zal ik nooit zoveel aan gewicht in de handbagage-koffertjes krijgen... maar de mogelijkheid is er!
Ik heb een keer naar Grand Canaria gevlogen met Ryanair. Aan de incheckbalie bleek dat er 2kg te veel in mijn koffer zat, de prijs per (beginnende )kilo extra bedroeg 40 euro dus ik moest 80 euro meer betalen. Stel dat ik 1,1kg teveel had zou ik ook 80 extra moeten betalen.
Met British Airways mocht ik 23kg (in de grote koffer) meenemen naar de USA.
Handbagage afmetingen zijn bij elke maatschappij denk ik ongeveer wel hetzelfde: 56cm x 45cm x 25cm
Het gewicht van mijn handbagage is nog nooit gecontroleerd maar de afmetingen al ongeveer 2x . Mijn ouders hebben het gewicht van hun handbagage al wel eens moeten laten controleren.
Edit: Laptop mag ook nog eens in een aparte laptoptas meegenomen en handtas ook nog eens dus heb je eigenlijk een koffer en 3 stuks handbagage. Vermoed ik...
Met British Airways mocht ik 23kg (in de grote koffer) meenemen naar de USA.
Handbagage afmetingen zijn bij elke maatschappij denk ik ongeveer wel hetzelfde: 56cm x 45cm x 25cm
Het gewicht van mijn handbagage is nog nooit gecontroleerd maar de afmetingen al ongeveer 2x . Mijn ouders hebben het gewicht van hun handbagage al wel eens moeten laten controleren.
Edit: Laptop mag ook nog eens in een aparte laptoptas meegenomen en handtas ook nog eens dus heb je eigenlijk een koffer en 3 stuks handbagage. Vermoed ik...
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Wij hadden als handbagage een trolley, een sport-tas en een rugzak waar de laptop en de spiegelreflex in zaten.
En inderdaad, de laptop/camera-tas is een apart item naast je handbagage.
En inderdaad, de laptop/camera-tas is een apart item naast je handbagage.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Bij dergelijke priisvechter is bekend dat je je strikt moet houden aan de afmetingen en aan het gewicht.Elvame schreef:Ik heb een keer naar Grand Canaria gevlogen met Ryanair. Aan de incheckbalie bleek dat er 2kg te veel in mijn koffer zat, de prijs per (beginnende )kilo extra bedroeg 40 euro dus ik moest 80 euro meer betalen. Stel dat ik 1,1kg teveel had zou ik ook 80 extra moeten betalen.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Met koffers bij Ryan Air hebben wij nog geen ervaring, maar qua handbagage kijken ze ook niet per sé strikt. Dat is tot 10 kg, maar de onze woog 10.8kg.DVDGuy schreef:Bij dergelijke priisvechter is bekend dat je je strikt moet houden aan de afmetingen en aan het gewicht.Elvame schreef:de prijs per (beginnende )kilo extra bedroeg 40 euro dus ik moest 80 euro meer betalen. Stel dat ik 1,1kg teveel had zou ik ook 80 extra moeten betalen.
Mocht gewoon door. Ze zei er ook bij: 'ach, als de tien nog maar te zien is he'. Oké, prima

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Ja ik begrijp dat je er extra voor moet betalen maar 40euro per kilo vond ik toch wat veel...
Op dat moment dacht ik echt 'Dit is niet eerlijk'... Ik weeg 70kg voor 1.83m, dan zijn er mensen die mee vliegen en 100kg wegen en die betalen even veel als mij (terwijl 30kg extra bagage dan meer eventjes 1200 euro kost). Aan mij hebben ze wel minder kosten want minder gewicht = minder brandstofverbruik. Betalen naargelang het totaalgewicht/bmi zou eerlijker zijn. Maar met totaalgewicht zitten we weer met het feit dat kinderen wel heel goedkoop kunnen vliegen.
@SpaceAce
Bij mij waren ze achter de balie wel strikter... ze verwezen me onmiddelijk door naar de automaat waar de extra kosten betaald moesten worden en mocht ik met het betalingsbewijs mijn bagage inleveren
Op dat moment dacht ik echt 'Dit is niet eerlijk'... Ik weeg 70kg voor 1.83m, dan zijn er mensen die mee vliegen en 100kg wegen en die betalen even veel als mij (terwijl 30kg extra bagage dan meer eventjes 1200 euro kost). Aan mij hebben ze wel minder kosten want minder gewicht = minder brandstofverbruik. Betalen naargelang het totaalgewicht/bmi zou eerlijker zijn. Maar met totaalgewicht zitten we weer met het feit dat kinderen wel heel goedkoop kunnen vliegen.
@SpaceAce
Bij mij waren ze achter de balie wel strikter... ze verwezen me onmiddelijk door naar de automaat waar de extra kosten betaald moesten worden en mocht ik met het betalingsbewijs mijn bagage inleveren

Bij Air Transat staat dit over de handbagage:
"1 tas per persoon. Cameratassen, laptops en handtassen zijn eveneens toegestaan."
Daaruit kun je vrij lastig opmaken of ze dan die laptop of handtas als extra stuk zien (meestal wordt het expliciet aangegeven als dat je 'one personal item' extra mee mag nemen). Ook uit de Engelse versie van de site haal ik niet veel, daar staat "1 bag per person. Camera bags, laptops and purses are also permitted." Heeft iemand hier ervaring mee? Mag je bijvoorbeeld één trolley en één rugzak (zo eentje die je overdag meeneemt, van ongeveer 25 liter) pp meenemen?
"1 tas per persoon. Cameratassen, laptops en handtassen zijn eveneens toegestaan."
Daaruit kun je vrij lastig opmaken of ze dan die laptop of handtas als extra stuk zien (meestal wordt het expliciet aangegeven als dat je 'one personal item' extra mee mag nemen). Ook uit de Engelse versie van de site haal ik niet veel, daar staat "1 bag per person. Camera bags, laptops and purses are also permitted." Heeft iemand hier ervaring mee? Mag je bijvoorbeeld één trolley en één rugzak (zo eentje die je overdag meeneemt, van ongeveer 25 liter) pp meenemen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3367 Weergaves
-
Laatste bericht door kevin123