Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

beren... in welke parken eigenlijk?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ceetje schreef:Zo inmiddels hebben een hoop mensen gereageerd op mijn bericht en blijkbaar ben ik :stupid: en een dierenbeul, want ik zou er voor zorgen dat beren afgemaakt moeten worden. Ik ben van mening dat ik heel bearproof kampeer en er altijd voor zorg dat de campsite schoon en opgeruimd is. Helemaal niets interessants voor beren in de tent heb, alleen een voorraadje crackers, pindakaas, wat blikken chili con carne en de koelbox en mijn toiletspullen in de auto. Ik weet niet wat andere mensen aan voedsel in hun auto bewaren, maar deze voorraad lijkt me heel onschuldig.
Ceetje, niet boos worden :dunno: . Ik denk helemaal niet dat je een dierenbeul bent en ik heb het idee dat je ook wel bearproof probeert te kamperen maar als je voedsel in blik en toiletspullen in de auto laat terwijl er berenboxen zijn, dan is dat echt verkeerd. :roll:

De regels zijn eigenlijk heel simpel. Als er berenboxen staan gebruik die, ook voor voedsel in blik en toiletspullen. De beren ruiken echt heel goed en tandpasta ruikt naar eten voor hen. Tuurlijk zullen ze eerst proberen het voedsel op een gemakkelijkere manier, zoals achtergelaten etenresten, te krijgen, maar als dat niet lukt dan is de auto de volgende stap.

Ik heb hieronder delen van de stukken gekopieerd over de beren van de site van Yosemite waar Markro eerder naar verwees
American black bears (Ursus americanus) are an integral part of the Sierra Nevada ecosystem and are only one of the many animal species protected in Yosemite National Park. Black bears forage on a wide variety of natural foods, including grasses, insects, berries, and acorns.

The bears, however, are intelligent and adaptable, and will readily accept human foods when they are available. Bears that are exposed to human food often change their behavior and begin seeking it in campgrounds, parking lots, and from backpackers. This results in property damage and dangerous confrontations between humans and bears. The ecological role of such bears is also changed - their use of natural foods diminishes, they become more nocturnal, and the elevation range of habitat use changes. When a bear's search for human food makes them aggressive toward humans, it poses an unacceptably high threat and must be killed. As a result, black bears have been the subject of intense management efforts in Yosemite for many years, to protect both people and the bears.

By storing your food properly, you can prevent a bear's unnecessary death.
Please note that these food storage regulations have the force and effect of federal law: Failure to store your food properly may result in impoundment of your food or car and/or a fine of up to $5,000 and/or revocation of your camping permit.

Bears will break into cars to investigate any object that smells or looks like food.
"Food" includes any item with a scent, regardless of packaging. This may include items that you do not consider food, such as canned goods, bottles, drinks, soaps, cosmetics, toiletries, trash, ice chests (even when empty), and unwashed items used for preparing or eating meals. All these items must be stored properly.

How to Store Your Food...
You may store food in your car only during daylight hours. Do not store food in your car after dark: use a food locker. Remember to clear your car of food wrappers, crumbs in baby seats, and baby wipes. Even canned food and drinks must be removed from your car.
Bears can easily break into tent-cabins and tents for food. Never keep food, drinks, toiletries, or trash in your tent or tent-cabin.

In campgrounds, Housekeeping Camp, and Curry Village tent cabins
You must store all your food in food lockers. Bears may enter campsites even in your presence and some will even check lockers to see if they’re latched. Keep your locker closed and latched at all times, just like you would a freezer. Only have the food out that you are actually using; if you're not using it, put it back into the food locker.
Finally, treat your trash like food: keep it in your food locker or dispose of it in a bear-proof dumpster; do not leave it sitting out.

Food lockers are available at every campsite or unit. (Lockers are available at the parking lot in Curry Village. We hope to provide lockers at each tent cabin in the future.)
Food may be stored out of sight in hard-sided trailers and RVs, as long as windows, doors, and vents are closed when you're not there. Food may not be stored in pop-up or tent trailers, or other soft-sided campers.

In your hotel room or cabin; You must keep all food inside your room; if you are not in the room, the windows and doors must be closed. Bears can easily break into cabins through an open door or open window.

In picnic areas and on the trail; Always keep your food within arm's reach and don't turn your back to your food; never leave food unattended. Bears may investigate picnic areas or backpacks for food even in your presence, so be alert.

While backpacking in the wilderness: Bear resistant food containers ("bear canisters") are required for overnight hikers in most of the Yosemite Wilderness and are strongly recommended everywhere else. Hanging food is only a delaying tactic for bears, as bears can easily climb trees. In Yosemite and the southern Sierra, bear canisters are the only effective and proven method of preventing bears from getting human food.
Zoals je kan zien moet je ook echt je voedsel in blik en je toiletspullen in een berenbox stoppen.

Martin
Yvoko
Amerikafan

Bericht door Yvoko »

Hallo allemaal.

Ik ben dit topic gestart en inmiddels zijn we al weer een week terug uit Amerika. Dus hierbij mijn berenervaringen.

We zijn via de Tioagapas Yosemity ingereden. Aan de oostkant van het park schijnen weinig beren te zitten (kennelijk trekken ze allemaal naar Yosemity village waar de meeste toeristen zitten) dus we hebben daar nog rustig gekampeerd zonder bearlockers en al die toestanden.
Daarna doorgereden naar Yosemity Villagge, of eigenlijk Curry Village. De camping was vol dus overnachtten we in zo'n 'gezellige' kant en klaar tent met bedden in Curry Village. Daar werden we inderdaad van alle kanten gewaarschuwd om uit te kijken voor beren.
Nou hadden we daarvoor veel gekampeerd en geBBQed, we stonken een uur in de wind en alle spullen stonken. Dus 1 bearlocker in Curry village was veeeeel te klein voor al onze spullen. Gelukkig waren er ook nog publieke bearlockers aan de rand van ons tentenkamp waar we onze BBQ enzo in hebben gezet (was ons geadviseerd).
Al met al een heel gedoe, met als uiteindelijk resultaat dat de auto geheel leeg was en onze huurtent ook. Daar zit je dan 's avonds in je lege tent, geen drankje, geen chips of andere lekkernijen. UIteraard heeft Curry Village een restaurant en bar om de toeristen op te vangen...

De volgende dag gingen we wandelen in Yosemity. We durfden niets mee te nemen behalve een mueslireepje. Ze waarschuwen zo fanatiek dat we een beetje bang werden gemaakt. Dat bang maken is wel typisch Amerikaans zijn we achter gekomen, maar ja je weet het niet he met die beren, dus toch maar voorzichtig gebleven.
Na een paar uur lopen, we hadden de meeste toeristen achter ons gelaten, stonden we stil om foto's te maken. Toen hoorden we een grom die zeker niet van een hertje of een eekhoorn kwam. We hadden ook al berenpoep zien liggen en vonden het toen wel welletjes, we zijn in straf stempo terug gelopen... Eenmaal weer op de 'drukke' route spraken we mensen die ook waren terug gelopen nadat ze wel hele verse berenpoep hadden gezien.

Geen echte beer- encounter dus maar ik vond dat hele gedoe met die lockers enzo wel vermoeiend. Doe mij maar de parken zonder de beren, houdt het kamperen wat relaxter.

(er worden in Yosemity jaarlijks zo'n 100 auto's beschadigd, nog best veel toch? Zou jammer zijn van onze knalblauwe huur- equinox...)
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Dat de bearlockers wel degelijk nodig zijn bleek wel toen wij in Camp Curry aankwamen. 2 dagen voor onze aankomst heeft een beer een auto opengebroken vanwege een parfummonster in een magazine dat in een auto was blijven liggen. In dit geval ging het om een cabrio dus weg linnen dak.

In de afgelopen week zijn er 7 verschillende beerbezoeken geweest op de verschillende campgrounds. Er rijdt wel bewaking rond en alle auto's worden visueel gecontroleerd. Zien ze iets in de auto liggen waar een beer op af kan komen wordt er een warning onder de ruitenwissers geplaatst. Je moet bij aankomst ook een formulier tekenen zodat je niemand aansprakelijk kan stellen.

Wij hebben alleen onze koffers (we gebruiken een sporttas zodat we niet constant met onze koffers lopen te slepen) in de auto laten liggen, verder hebben we alles met een geurtje in een bearlocker gestopt. Wel hebben we tijdens het hiken gewoon eten en drinken meegenomen want je kan niet zonder.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Yvoko
Amerikafan

Bericht door Yvoko »

Toen wij er waren hebben andere mensen in Curry Village wel een beer gezien met haar twee kleintjes. Die liepen vlak bij het kamp over de weg. Dus dat er beren zaten was ons ook wel duidelijk. We konden alleen niet goed inschatten hoe gevaarlijk het is als daar wandelt, komen beren uit nieuwsgierigheid op je af of zijn ze nog wel schuw genoeg om op de vlucht te gaan als ze je horen?

Overigens vond ik alle video's die werden getoond waarin je beren in een auto zag inbreken wel vermakelijk, het zijn echt van die dikke Winnie the Poohs op zoek naar zoetigheid. Maar ben blij dat onze auto heel is gebleven...
houbi
Amerikafan

Bericht door houbi »

Yvoko schreef: We konden alleen niet goed inschatten hoe gevaarlijk het is als daar wandelt, komen beren uit nieuwsgierigheid op je af of zijn ze nog wel schuw genoeg om op de vlucht te gaan als ze je horen?
We hebben dit nagevraagd bij de plaatselijke rangers en ze vonden het absoluut niet gevaarlijk tijdens het wandelen om eten bij zich te hebben. Wel altijd je rugzak met eten bij je houden.
Maar dat een beer je vanwege je lunch zal aanvalen vonden ze een onzin.
eaglelgae
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Rangers hebben juist de taak om mensen erop te wijzen genoeg eten en drinken mee te nemen tijdens het wandelen. Er zijn genoeg gevallen te noemen waarbij mensen verloren liepen en door te weinig eten of drinken in de problemen kwamen. Dat risico is groter dan dat een beer je aanvalt vanwege je boterhammetjes. En zo'n zoektocht is ook een hele operatie voor een NP.

Beren zijn in elk gebied anders. Het ligt aan de hoeveelheid contact ze vanaf hun geboorte hebben met mensen. In Olympic NP vluchten beren over het algemeen als ze mensen horen of zien. In Grand Teton NP lopen ze gerust langs een visitors center met veel toeristen.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er in Yosemite een ranger programma bestaat, waarbij je samen met een ranger een wandeling maakt, waarbij de kans op beren zien heel groot is. Iemand al van gehoord?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

KellyVG schreef:Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er in Yosemite een ranger programma bestaat, waarbij je samen met een ranger een wandeling maakt, waarbij de kans op beren zien heel groot is. Iemand al van gehoord?
Wij hebben wel eens een ' Bear Walk' gedaan, maar daarbij was het niet de bedoeling om beren te spotten. Ik denk ook niet dat ze dat willen, het is de bedoeling de beren zo wild mogelijk te houden. Bij de bear walk die wij gedaan hebben krijg je veel te horen over beren in Yosemite, en vooral veel mooie verhalen over hoe slim ze zijn (zo moeten regelmatig de bear lockers aangepast worden omdat na een tijdje de beren ontdekt hebben hoe ze ze open kunnen maken).

In de Yosemite Today kun je zien welke ranger activiteiten er zijn. Dit krantje krijg je bij de ingang, maar is ook op de NPS site te vinden.

Marianne
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

Nou op dit moment beren genoeg hoor! Wij zijn vanmorgen uit Yosemite vertrokken en hebben er wel wat gezien. Hierbij de link naar ons verslag:

http://annekestefan.web-log.nl
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb net even jullie weblog gelezen, jullie krijgen wel waar voor je geld zeg! Beren en een aardbeving, 't moet niet gekker worden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer