Ik ga met mijn familie (mijn ouders, zus en broertje) in juli 2005 een rondreis doen van ongeveer 3 weken door het westen van Amerika met aansluitend 5 overnachtingen in Hawaï. We zijn al een tijdje aan het rondkijken hoe we dat het beste kunnen regelen (vooral ik zelf eigenlijk). Tot nu toe is dan deze site mijn grootste hulp hierbij geweest.
Ik heb nu afgelopen week een aantal offertes bij verschillende reisbureaus aangevraagd (waaronder jan doets, wrc, specialt traffic etc.) en één offerte van Special Traffic sprong er wel uit. Ik had in mijn verlanglijstje het volgende aangegeven:
Bestemmingen die in ieder geval gewenst zijn:
- 2 dagen Anaheim (om Disney en WB te bezoeken)
- 2 dagen Ventura Beach
- 1 dag stad Los Angeles
- Death Valley 1 losse dag
- Yosemite National Park 1 losse dag
- San Francisco 1 losse dag
- San Diego 1 losse dag
- Las Vegas 1 a 2 losse dagen
- Grand Canyon 1 losse dag
- Alcatraz
(willen met een auto rondreizen en verblijven in eenvoudige hotels)
Toen kwam er de volgende reis bij Special Traffic uit:
16 juli: Los Angeles
17 juli: Los Angeles
18 juli: Los Angeles-Palm Springs (240 km)
19 juli: Palm Springs-Phoenix/Scottsdale (430 km)
20 juli: Phoenix/Scottsdale
21 juli: Phoenix/Scottsdale-Flagstaff (245 km)
22 juli: Flagstaff-Grand Canyon (150 km)
23 juli: Grand Canyon
24 juli: Grand Canyon-Las Vegas (445 km)
25 juli: Las Vegas
26 juli: Las Vegas-Death Valley (225 km)
27 juli: Death Valley
28 juli: Death Valley-Yosemite National Park (525 km)
29 juli: Yosemite National Park
30 juli: Yosemite-San Francisco (315 km)
31 juli: San Francisco
01 augustus: San Francisco-Monterey/Carmel (200 km)
02 augustus: Monterey-Oxnard
03 augustus: Ventura Beach
04 augustus: Ventura Beach-Los Angeles (120 km)
05 augustus: Los Angeles-Oahu
06-10 augustus: Oahu
10 augustus: Oahu-Los Angeles
11 augustus: Los Angeles-Amsterdam
12 augustus: Aankomst Amsterdam
Zelf leek mij dit een mooie route met genoeg ´rustdagen´ en de tijd om de belangrijkste dingen te bezichtigen. Nou heb ik toch een paar vraagjes aan jullie:
- Zie ik hier iets belangrijks over het hoofd: Steden, parken of iets dergelijks?
- We reizen met zijn vijf volwassenen, wat is dan de beste auto? Het liefst willen we een echte Amerikaanse auto als een Buick LeSabre maar ik vroeg me af of je dan genoeg ruimte hebt. Misschien is een MiniVan een betere optie?
- De prijs voor deze reis dus incl. hotels, auto (underage tarief want ik wil zelf ook reizen) en vliegtuig+taxes is ¤11500, is dit een ´goede ´prijs?
- Heeft iemand ervaringen met Special Traffic? Want WRC biedt ook een interessante reis aan.
- Is een budget van 400 dollar per dag voldoende (dus voor al het eten, parken etc.)
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.
Groetjes Ralph