Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlandse boeren naar de Midwest

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
farmer
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door farmer »

hoi,

ik ben jelle en ik ben nieuw op deze site , maar ik heb wel intresse in emigreren later naar amerika of canada,
maar hoe kan ik boer worden zonder dat mn vader of andere familie boer is ?
zou ik op een of andere manier toch later boer kunnen worden in de vs denken jullie :( ?? ik hoop het namelijk wel .
alvast bedank
gr jelle :D
HMW
Amerika-newbie

Boeren in de USA

Bericht door HMW »

Jelle,
Misschien hebben we in de toekomst wel een staggere nodig?
Hebben nl wat arbeids problemen mometeel. wie weet.
farmer
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door farmer »

jah ,lijkt me wel leuk ik ben nu nog niet oud genoeg maar ik ben het vanplan om dat een keer te gaan doen , dus wie weet loop ik later bij jullie op de FARM stage :wink: ,
zijn jij/jullie vanplan om naar amerika te emigreren?

gr jelle
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

farmer schreef:jah ,lijkt me wel leuk ik ben nu nog niet oud genoeg maar ik ben het vanplan om dat een keer te gaan doen , dus wie weet loop ik later bij jullie op de FARM stage :wink: ,
zijn jij/jullie vanplan om naar amerika te emigreren?

gr jelle

Hoi Jelle, aan het adres te zien zitten ze al in Amerika :D see ya
farmer
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door farmer »

he ja , je hebt gelijk srry daar voor.
maar wat is er te vinden op die sites ,
bedoel je gewoon evn lezen en zo , of is daar ook z'n praat forum op ?

dag dag
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

farmer schreef:he ja , je hebt gelijk srry daar voor.
maar wat is er te vinden op die sites ,
bedoel je gewoon evn lezen en zo , of is daar ook z'n praat forum op ?

dag dag
Hoi, denk dat je het verkeerd begrijpt. Forumlid HMW heeft blijkbaar een Farm in the USA en wat personeelsproblemen en zoekt later wat stagieres! Ik zit lekker in Texas op een ranch en heb buiten 2 ezels geen vee ;-) en geen behoefte aan personeel op dit moment.

Misschien moet je HMW een persoonlijk bericht sturen en kijken of jullie iets voor elkaar kunnen betekenen. Ik zie vaak advertenties dat Nederlandse boeren in Amerika personeel zoeken in Nederlands, zelfs op Marktplaats. Succes, Hans
farmer
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door farmer »

ja ik heb het inderdaad verkeert begrepen
maar ik ben nu nog niet oud genoeg om naar Amerika te gaan voor bijvoorbeeld stage
maar ik kan wel misschien een keer een mailtje sturen naar HMW
misschien kunnen we wel wat regelen of zo.
bedankt dat je 't even gezegt had, nu snap ik het helemaal goed.

maar ik heb ook nog even een vraagje aan HMW: Waar in de buurt staat jullie farm , misschien kan ik het wel opzoeken op google earth , als dat mag :wink:

gr Jelle
farmer
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door farmer »

hans

leuke sites die http://www.hollandranch.com en http://hollandranch.blogspot.com/
leuk om er even op rond te kijken en te zien hoe jullie daar een beetje leven enzo veel succes nog daar
gr jelle. :D
farmer
Amerika-ontdekker
Contacteer:

..

Bericht door farmer »

Denken jullie ook dat ik boer zou kunnen worden in Amerika of Canada.
mijn vader is namelijk geen boer meer en heeft alles verkocht (wel jammer)

m.v.g. Jelle
Kombat
Amerika-ontdekker

Bericht door Kombat »

Boer worden in Amerika is vaak toch HEEL wat anders dan in Nederland.
Jij doet namelijk het werk niet! dat doen de arme mexicanen voor je.
Je moet dus een echte manager/bedrijfsleider zijn. gericht op winst en uitbreiding.
Als je geen pingels hebt, is het moeilijk om een boer te worden en al helemaal in het buitenland.
Autogek!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Er zijn best wel Nederlandse boeren die met succes in de VS zijn gaan melken. Maar dan moet je wel goed uitzoeken waar je heen wilt (Iowa en South Dakatoa zijn redelijk vriendelijk) EN je moet minstens $500.000 meenemen.

Voor een melkveehouder die er in Nederland mee ophoudt en zijn/haar quote en opstallen verkoopt, is dat wel te doen, voor iemand die geen boerderij (meer) heeft wordt dat natuurlijk hard sparen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
farmer
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door farmer »

Bedankt voor de informatie :D
leuk om te weten
(dat wordt sparen dus :P )

Groeten Jelle
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Kombat schreef: Jij doet namelijk het werk niet! dat doen de arme mexicanen voor je.

Denk dat de arme Mexicanen het werk doen om er beter van te worden en denk ook dat je zonder uitbuiting van illegalen nog een leuk bedrijf kan opbouwen.
Kombat
Amerika-ontdekker

Bericht door Kombat »

@: a4plus
Woon je zelf op een dairyfarm? nee? nou kijk dan maar eens op een willkeurige farm in de VS
Vooral in het zuiden van de VS doen alleen mexicanen het zware werk op de boerderij, de 'blanken' doen het management-werk. Vee controleren, registratie, inkoop etc...

Het zijn bijna allemaal illegalen die er werken, en natuurlijk worden ze er beter van. Vaak in oude trailers/keten achter op het erf wonen ze.
Autogek!
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Kombat schreef:@: a4plus
Woon je zelf op een dairyfarm? nee? nou kijk dan maar eens op een willkeurige farm in de VS
Vooral in het zuiden van de VS doen alleen mexicanen het zware werk op de boerderij, de 'blanken' doen het management-werk. Vee controleren, registratie, inkoop etc...

Het zijn bijna allemaal illegalen die er werken, en natuurlijk worden ze er beter van. Vaak in oude trailers/keten achter op het erf wonen ze.

Zou voor mij al een reden zijn om geen bedrijf in Amerika op te starten, als de enigste mogelijkheid is om iets op te bouwen met behulp van illegale Mexicanen die alleen Spaans praten. Hier in East-Texas zie je vooral vlees koeien en gelukkig nog vaak echte cowboys.
Kombat
Amerika-ontdekker

Bericht door Kombat »

Mijn broer heeft Texas gezeten voor stage 3 maanden. net boven Dallas.
Daar hadden ze op elke farm in de omgeving mexicanen. Trouwens best aardige jongens vertelde hij me
Autogek!
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Kombat schreef:Mijn broer heeft Texas gezeten voor stage 3 maanden. net boven Dallas.
Daar hadden ze op elke farm in de omgeving mexicanen. Trouwens best aardige jongens vertelde hij me
Het gebied boven Dallas is een stuk anders dan het gebied waar wij zitten. Ziet er bijna uit als Nederland, plat :D en heb nog geen problemen gehad met Mexicanen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

De dairy/kalverranch waar Peet (onze zoon) onlangs een maand heeft meegedraaid, is van onze vrienden. Zij zijn eerste generatie Amerikanen, hun ouders zijn Nederlanders van geboorte. Hun bedrijf draait inderdaad volledig op Mexicanen, sommige legaal, andere illegaal.

Het hele management wordt gedaan door de twee broers die eigenaar zijn, de voorman stuurt de ongeveer 100 Mexicanen aan. Deze voorman heeft Mexicaanse ouders, maar is wel Amerikaans citizen. Hij is het enige personeelslid die trouwens op het bedrijf woont en zeker niet in een trailer, maar gewoon in een fatsoenlijk huis. Ze hebben wel 'in town' een paar huurhuizen waar een aantal van hun werknemers in zitten.

Het gaat hier om een bedrijf met zo'n 26000 opfokkalveren en dik 3000 melkkoeien.
ruby
Amerika-ontdekker

Bericht door ruby »

Ik vraag me toch af waar jullie het probleem zien.
Een boer in Nederland laat ook vaak Polen werken omdat ze personeel nodig hebben en een Nederlander het werk niet wil doen. Omdat het bv te vies of onder hun maat is.
Dat is hiet in de Us presies het zelfde, de mensen die komen solliciteren zijn vaak van mexicaanse afkomst omdat zij het werk waarschijnlijk wel zien zitten.
Als wij personeel zoeken en er reageren amerikanen en mexicanen laten we ze alebij op gesprek komen.
Ze worden het zelfde behandeld en ze krijgen hetzelfde betaald!!
Als ze niet willen werken hoeven ze dus ook niet te solliciteren.
Mexicaan, Amerikaan, Nederlands, al komen ze van mars wat maakt ons dat uit. Als ze maar de papieren hebben om legaal te kunnen werken.
Iedereen is gelijk en word gelijk behandeld.
Dus ik snap niet waar het probleem zit hoor?!!
frikandellen, frikandellen, frikandellen
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Als ze maar de papieren hebben om legaal te kunnen werken.

Zit daar niet precies het probleem?? Ik heb er trouwens in mijn bovenstaande post geen probleem van gemaakt, alleen geconstateerd dat het zo is. Het bedrijf waar ik het over heb, zou meteen in elkaar klappen als alle Mexicanen weg zouden moeten. En als alleen de legalen mochten blijven? Dat weet ik dus niet, want ik weet dat er een aantal ilegaal rondlopen, maar hoeveel kan ik niet inschatten.

Wat ik wél heel vervelend vind, is dat onze vrienden als Nederlandse immigranten nu zo duidelijk 'meer' zijn en zich 'meer voelen' als de Mexicanen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer