Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Schoenen en (wandel)sokken

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

nieuwenoord schreef:Teva's hebben ook geen leder van binnen. Ik ben echter een zeer blaargevoelig typje, maar op mijn teva's heb ik nog nooit één blaar opgelopen en ik draag ze op vakantie hele dagen.
Jawel hoor, er zijn teva's die een suede voetbed hebben! Die heb ik dus, en ik heb nooit blaren in de schoenen. Ik loop er tijdens vakanties dagen achtereen op, en nog nooit problemen gehad.

De teva's met eed suede voetbed zijn de duurste in zijn soort, de bandjes over de voet zijn ook beter afgewerkt en hebben een afzetband die de voet niet kan irriteren, dat in tegenstelling tot de goedkopere soorten. Ze kostten mij destijds €100 en ondanks het suede voetbed zijn ze waterproof, ik kan er dus mee door het water. Heel handig op sommige plekken.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wat vervelend voor je Kelly.
Ik heb zelf Montrex sandalen en die hebben ook een suede voetbed. Die lopen heerlijk en zijn niet zo duur als de teva's.
Ze lijken op deze:

Afbeelding

Elly
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Het is idd heel vervelend. Nu zal ik nog een tijdje moeten wachten vooraleer ik ze ofwel nog eens test, ofwel nieuwe kopen en die nogmaals testen. Mijn blaren moeten natuurlijk eerst genezen zijn... Maar op 23 juni vertrekken wij dus al. Dus ik moet snel beslissen. Ik hoop dat de blaren binnen enkele dagen genezen zijn, en dan kan ik ze mss nog eens testen.

Elly, je had trouwens gezegd dat je zoon ook Nike's droeg op de foto rechts? Had hij er dan geen last van?

Ik heb niet echt veel zin om sandalen te kopen voor 80 of 100€ ofzo, met de kans dat ik ook daarbij bleinen heb... Ik spring misschien ook even binnen bij de schoenmaker, of die er niks kan in plakken ofzo dat beter is tegen overhitte voeten.

En anders mss een hele vakantie op mijn sportschoenen...
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Nick had nergens last van.
Die Montrex sandalen van mij waren helemaal niet zo duur. Ik had er toendertijd iets van 45 euro voor betaald, maar zie nu regelmatig advertenties waarin ze maar 30 euro kosten. Ik weet niet of jullie in België ook winkels als Scapino of Bristol hebben maar daar kun je ze vinden.

Elly
Raquel
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel »

Hoi,

ik heb 2 jaar geleden bij Decathlon Quecha-sandalen gekocht met suede-voetbed en geen plastic. Zij voor de rest Teva-lookalikes, maar stukje goedkoper. Moest ze wel even inlopen (hiel moest wennen), bandjes zijn allemaal te stellen. En lopen heerlijk, kan er dagen achter elkaar op lopen in de hitte. Uit mijn hoofd kostte ze 2 jaar geleden ca. 25 euro. Valt dus reuze mee!

Groetjes, Raquel

PS Kelly, weet alleen niet of er een Decathlon in Belgie zit, bedenk ik me nu.
www.raquel.reislogger.nl (wordt aan gewerkt)

2007 denver-yellowstone-las vegas-denver
2008 seattle-san francisco
many
Amerika-ontdekker

Bericht door many »

Ik wil in Amerika wandelsandalen kopen, het liefst Teva.
De eerste dagen verblijven wij in New York, zijn ze daar ook makkelijk te krijgen?
Zijn outlets winkels die regelmatig uitverkoop houden?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

KellyVG schreef:Het is idd heel vervelend. Nu zal ik nog een tijdje moeten wachten vooraleer ik ze ofwel nog eens test, ofwel nieuwe kopen en die nogmaals testen. Mijn blaren moeten natuurlijk eerst genezen zijn... Maar op 23 juni vertrekken wij dus al. Dus ik moet snel beslissen. Ik hoop dat de blaren binnen enkele dagen genezen zijn, en dan kan ik ze mss nog eens testen.

<knip>

En anders mss een hele vakantie op mijn sportschoenen...
Ik heb vooral last van blaren met "nette schoenen". Op de één of andere manier heb ik dan altijd last van blaren. Omdat ik ze destijds wel moest dragen voor het werk zette ik dan door. Was de eerste paar dagen wel pijnlijk maar daarna zaten ze heerlijk en geen last meer van blaren. Ik liep het er dus uit. Maar ja, de één kan daar misschien beter tegen dan de ander. Weet uit ervaring hoe pijnlijk blaren kunnen zijn.

Op sportschoenen lopen is ook niet verkeerd. Doe ik zelf ook altijd tijdens mijn vakanties. Bovendien zitten ze ook nog eens stevig vind ik.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

michelly schreef:Nick had nergens last van.
Die Montrex sandalen van mij waren helemaal niet zo duur. Ik had er toendertijd iets van 45 euro voor betaald, maar zie nu regelmatig advertenties waarin ze maar 30 euro kosten. Ik weet niet of jullie in België ook winkels als Scapino of Bristol hebben maar daar kun je ze vinden.

Elly
Scapino ken ik wel. Maar Bristol zegt me niks. Misschien ga ik wel eens langs bij een Scapino...
benchen
Amerikafan

Bericht door benchen »

Raquel schreef:Hoi,

ik heb 2 jaar geleden bij Decathlon Quecha-sandalen gekocht met suede-voetbed en geen plastic. Zij voor de rest Teva-lookalikes, maar stukje goedkoper. Moest ze wel even inlopen (hiel moest wennen), bandjes zijn allemaal te stellen. En lopen heerlijk, kan er dagen achter elkaar op lopen in de hitte. Uit mijn hoofd kostte ze 2 jaar geleden ca. 25 euro. Valt dus reuze mee!

Groetjes, Raquel

Ik heb er ook gekocht bij Decathlon dit weekend. Het zijn ook van die Quecha-sandalen denk dat ze rond de 25 EUR kwamen en zijn idd met suede van binnen afgewerkt. Vooral de zool lijkt erg geschikt voor stevige wandelingen.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Raquel schreef:Hoi,

Groetjes, Raquel

Er zitten wel Decathlon's in België, maar niet in mijn buurt :)
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij nemen altijd sandalen mee (die Teva's) en ook echte wandelschoenen. Voor de kleine wandelingen (minder dan een uurtje wandelen), gebruik ik altijd de sandalen, maar voor de langere heb ik echt de wandelschoenen nodig. Als ik een langere wandeling maak, heb ik anders gemakkelijk pijnlijke voetzolen (wel geen blaren) en mijn enkels beginnen na een tijdje pijnlijk te worden. Maar met die wandelschoenen heb ik daar helemaal geen last meer van. Maar het is een heel persoonlijke keuze natuurlijk.
Ik heb mensen aan de Grand Canyon zien wandelen met teenslippers!!
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Dat is idd heel persoonlijk denk ik. Zo zie je maar dat Elly haar zoon ook Nike's heeft en helemaal geen blaren krijgt, en ik wel.

En ik heb ook wandelschoenen aangehad, maar dat is niks voor mij. Het geeft mij geen gemakkelijk gevoel. Dus worden het geen sandalen, dan worden het mijn sportschoenen.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Zijn er trouwens nog die ervaring hebben met blaren door een rubber binnenzool? En daar dan geen last van hebben als ze op suede lopen? Ik denk dat het de combinatie van de wrijving en de warmte is waardoor ik blaren krijg. En ik denk toch dat die warmte heel wat minder is bij suede?!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

KellyVG schreef:En ik heb ook wandelschoenen aangehad, maar dat is niks voor mij. Het geeft mij geen gemakkelijk gevoel. Dus worden het geen sandalen, dan worden het mijn sportschoenen.
Let dan even op het profiel van de sportschoenen. Is dat vrij glad of zit er iets van een reliëf in?
Zelf ervaar ik mijn Nikesportschoenen niet als prettig bij een wandeling op een ongeplaveid pad met hoogteverschillen. Ik heb dan geen stevige grip op de bodem en glij makkelijk uit.
Ik loop dan toch prettiger, en voor mijn gevoel veiliger, op iets zwaardere wandelschoenen met reliëfzolen en een iets hogere schacht. Door dat laatste zijn ook de enkels beter beschermd tegen doorzwikken, aanraking met rotsen en doornen van planten.

Maar niet alle sportschoenen zijn hetzelfde en iedereen ervaart dat op zijn/haar eigen manier.
Met een wandeling op sandalen heb ik geen ervaring.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Voila,

hier staan de boosdoeners van de blaren op mijn voeten:

[img]http://www.footsteps.at/index.php?idx_p ... -BLUEGRAPH
[/img]

:cry:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

KellyVG schreef:Voila,

[/img]

Kan het ook zijn dat je de schoenen niet op de juiste manier hebt gedragen, misschien? Lijkt misschien een domme vraag.....

De bandjes van de schoenen, net als de veters van dichte schoenen, luisteren heel nauw. Ze moeten niet te strak zitten, om een goede bloeddoorstroming te kunnen garanderen, maar ze moeten ook niet te los zitten. Als je namelijk schuift in de schoenen, dan krijg je ook blaren. Daar lijkt jouw probleem wel een beetje op. Als ik de bandjes van mijn teva's niet goed heb zitten, schuif ik in de schoen heen en weer tijdens het lopen, en dat veroorzaakt blaren onder mijn voet.

Ik heb de schoenen destijds gekocht bij een speciaalzaak, en die hebben mij toen uitgelegd hoe ik mijn wandelschoenen en sandalen het beste kan dragen en waarop ik moet letten. Ik strik mijn schoenen ook altijd op een heel aparte manier, om te voorkomen dat ik schuif in de schoen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Jasmino schreef:
KellyVG schreef:Voila,

[/img]

Kan het ook zijn dat je de schoenen niet op de juiste manier hebt gedragen, misschien? Lijkt misschien een domme vraag.....

De bandjes van de schoenen, net als de veters van dichte schoenen, luisteren heel nauw. Ze moeten niet te strak zitten, om een goede bloeddoorstroming te kunnen garanderen, maar ze moeten ook niet te los zitten. Als je namelijk schuift in de schoenen, dan krijg je ook blaren. Daar lijkt jouw probleem wel een beetje op. Als ik de bandjes van mijn teva's niet goed heb zitten, schuif ik in de schoen heen en weer tijdens het lopen, en dat veroorzaakt blaren onder mijn voet.

Ik heb de schoenen destijds gekocht bij een speciaalzaak, en die hebben mij toen uitgelegd hoe ik mijn wandelschoenen en sandalen het beste kan dragen en waarop ik moet letten. Ik strik mijn schoenen ook altijd op een heel aparte manier, om te voorkomen dat ik schuif in de schoen.
Ja, het komt idd door de wrijving. Maar die wrijving komt niet echt van het schuiven denk ik. Als je je voet plaats, is het toch normaal dat die zool tov je voet beweegt?

Op mijn ene voet had ik wel veel meer last dan de andere. Dus mss moet ik het toch nog eens proberen.

Maar is het nu logisch dat ik sneller blaren zou krijgen door rubber binnenzolen? Of is dit niet logisch?
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

KellyVG schreef:Maar is het nu logisch dat ik sneller blaren zou krijgen door rubber binnenzolen? Of is dit niet logisch?
:dunno:
Ik heb geen flauw idee, ik heb nooit sandalen met rubber zolen gehad. Ik denk dat een expert hierop beter antwoord kan geven.
Winston Churchill

MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Goed topic, al is het lastig nu een ECHT advies mee te nemen (want meningen zijn redelijk verdeeld). Alles zo gelezen hebben, denk ik dat wij toch ook voor sandalen gaan, en dan maar voor 'kwaliteit' en dus Teva.

Toch nog even vraagje hierover. Zijn deze ook makkelijk in Amerika verkrijgbaar ? Bv bij Macy's of zo ? Inlopen lijkt me niet echt nodig, of raden jullie wel aan om ze in NL te kopen ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
benchen
Amerikafan

Bericht door benchen »

Sandalen kunnen er idd erg handig zijn, maar ik was toch tevreden dat ik wandelschoenen van Lafuma meehad en naadloze sokken. Vooral in Yosemite, Zion en Arches is het erg makkelijk om een enkel om te slaan want die trails paden liggen soms vol met rotsen. Dan komen die hoge wandelschoenen wel erg van pas.

Dit was echter wel als lange trails deden, als je natuurlijk van die kortere doet liggen de paden vaak beter of zelfs geasfalteerd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer