Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

voorontwerp voor 4de usareis in 2008

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
renaat
Amerika-ontdekker

voorontwerp voor 4de usareis in 2008

Bericht door renaat »

ik weet het mensen, het is nog veraf maar toch zijn wij al begonnen met het plannen van onze volgende amerikareis dat pas volgend jaar zal doorgaan.
bij het lezen hier kriebelt het terug heel erg om te vertrekken maarja, het kan niet ieder jaar feest zijn natuurlijk.

volgend jaar is het de 4de keer dat we vetrekken en dit zou ons voorlopig reisschema zijn heel kort geschetst :

-brussel-las vegas
-las vegas-grand canyon-monument valley ( reeds voor de 3 de keer, we kunnen het niet laten :) )

-monument valley lasvegas en dan een binnenvlucht tot in miami
-1 dag miami
-everglades
-florida keys
-orlando ( cape canaveral,sixflags, seaworld,......???? )

-dan rijden we van orlando naar washington om daar 2 dagen te blijven.
-washington -new york
-5 dagen new york ( dit voor de 2 maal, we kunnen het ook niet laten :) )
-new york-niagara watervallen
-niagara watervallen -boston
-2dagen boston en dan jammergenoeg terug naar huis

dit is een heel abstract schema zonder veel detail, maar het is een eerste denkpiste voor onze 4de route.
Dit alles zou in 4,5 weken moeten gebeuren....

natuurlijk rekenen we op jullie tips en wijzigingen die we eventueel kunnen doorvoeren !

belgische groeten

renaat
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Renaat,
Leuk zo'n combinatie! Hoeveel tijd hebben jullie in het westen gepland? Misschien aardig om de North Rim te doen als jullie tot nu toe alleen maar de South Rim hebben gedaan?
Het oosten is voor mij nog onontgonnen terein, maar in het blad AmerikA (gisteren ontvangen) staat een verhaal over het oosten, met schitterende foto's.
Waarschijnlijk kun je voor nuttiger tips beter het Noordoosten en het Florida forum gebruiken!

Marianne
renaat
Amerika-ontdekker

Bericht door renaat »

Martin & Marianne schreef:Hallo Renaat,
Leuk zo'n combinatie! Hoeveel tijd hebben jullie in het westen gepland? Misschien aardig om de North Rim te doen als jullie tot nu toe alleen maar de South Rim hebben gedaan?
Het oosten is voor mij nog onontgonnen terein, maar in het blad AmerikA (gisteren ontvangen) staat een verhaal over het oosten, met schitterende foto's.
Waarschijnlijk kun je voor nuttiger tips beter het Noordoosten en het Florida forum gebruiken!

Marianne
bedankt voor de reactie ! de tijd die we spenderen in het westen is 8 dagen en de totale reistijd is 29 dagen.
heb jij de norh rim bezocht? is die werkelijk even mooi als de southrim?
indien dit het geval is zou dit idd en overwegen waard zijn.

met uitzondering van new york hebben we ook geen ervaring met het oostelijk gedeelte van usa.

ik ga inderdaad wat rondneuzen op de andere fora zoals florida en het oosten wat we zoal kunnen doen in florida en de rest...

alvast bedankt voor verdere reacties

groeten

renaat
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Goed idee van Marianne. Als je de south rim hebt gezien zou ik nu ook zeker naar north rim gaan. Wel de enige lodge in het NP lang van tevoren reserveren en NR is gesloten van half oktober tot half mei.
1 dag Miami is veeeel te kort. Heel wat te zien en voor een bezoek aan de Everglades moet je een hele dag uittrekken en voor de Keys 2 dagen (beter 3!). Orlando ken ik niet en zal ik ook niet kennen omdat we niets om pretparken geven. Er is ook een Seaworld (of zoiets) in Miami. Daar zijn we geweest maar ik zie nooit verschil tussen al die seaworlds. Was best aardig trouwens. Je zou ook nog naar Cape Canaveral kunnen gaan (is niet in Orlando)maar de vragen hieromtrent horen op het Florida forum thuis. Ja en de Niagara Falls moet je wel gezien hebben natuurlijk. Wij vonden de uitzichten vanaf de Canadese kant mooier maar vanaf de USA kan je dichter bij het water komen. Laat de auto in de USA en loop naar Canada!!!
Washington ken ik niet maar dat schijnt heel mooi te zijn. Moeten we ook nog eens naar toe. 4.5 week zal krap zijn.
Yeehaw
renaat
Amerika-ontdekker

Bericht door renaat »

Yeehaw schreef:Hi
Goed idee van Marianne. Als je de south rim hebt gezien zou ik nu ook zeker naar north rim gaan. Wel de enige lodge in het NP lang van tevoren reserveren en NR is gesloten van half oktober tot half mei.
1 dag Miami is veeeel te kort. Heel wat te zien en voor een bezoek aan de Everglades moet je een hele dag uittrekken en voor de Keys 2 dagen (beter 3!). Orlando ken ik niet en zal ik ook niet kennen omdat we niets om pretparken geven. Er is ook een Seaworld (of zoiets) in Miami. Daar zijn we geweest maar ik zie nooit verschil tussen al die seaworlds. Was best aardig trouwens. Je zou ook nog naar Cape Canaveral kunnen gaan (is niet in Orlando)maar de vragen hieromtrent horen op het Florida forum thuis. Ja en de Niagara Falls moet je wel gezien hebben natuurlijk. Wij vonden de uitzichten vanaf de Canadese kant mooier maar vanaf de USA kan je dichter bij het water komen. Laat de auto in de USA en loop naar Canada!!!
Washington ken ik niet maar dat schijnt heel mooi te zijn. Moeten we ook nog eens naar toe. 4.5 week zal krap zijn.
Yeehaw
dank u voor je mening over de route ! :!:

de gegeven tips zullen we zeker gebruiken om een defenitieve plooi te geven aan ons reisschema. :doublethumb:

zoals je zei, de vragen zullen volgen op het floridaforum.

groeten

renaat
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer