Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat zouden jullie doen? (medicijnen)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Dan schreef:
ndekker schreef:Neem een brief van je arts mee. En lukt dat niet neem niks mee en koop het daar in de supermarkt (volgens mij liggen daar alle medicijnen vrij in de winkels, dus zonder recept)
Chantix kun je in de VS niet krijgen zonder recept. En dit geldt voor veel meer medicijnen.
Nee inderdaad, dat heb ik gisteren ook nog even nagevraagd bij de huisarts.
Het is ook een geneesmiddel waar je niet zomaar mee mag stoppen ivm eventuele depressieve gevolgen, schijnt.
Dus ik neem sowieso genoeg mee vanuit Nederland.

Zal het wel even navragen bij de apotheker van hoe en wat, en anders neem ik gewoon een vertaling mee van de bijsluiter. Beter to much information bij me, dan net iets te weinig :roll:
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Note als Mod: omdat het topic ineens geheel ging over stoppen met roken heb ik dat gedeelte afgesplitst in een nieuw topic.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ellen147
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ellen147 »

Inderdaad, beter teveel info mee dan te weinig!
Ik neem mijn medicijnen altijd in de originele verpakking mee, nog nooit problemen gehad.
Ik neem altijd meer dan genoeg pillen mee - er gaat een lading in mijn koffer, eentje in de koffer van Marco en eentje in mijn handbagage. Wil niet het risico lopen dat ik een paar dagen zonder zit als mijn koffer kwijt raakt oid.
succes met het stoppen met roken in elk geval!
ellen
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Het is misschien een domme vraag... Alhoewel er eigenlijk alleen maar domme antwoorden bestaan :wink:

Maar medicijnen zoals perdolan (koortswerend, pijnstillend), sedergine (idem), dafalgan (idem), apranax (zware pijnstiller, wordt veel gebruikt voor spierpijnen en dergelijke), orofar keeltabletten, de pil (voor de vrouwen onder ons), slaappillen, motilium en immodium (diarree en buikpijn) ... Moeten die allen in de originele doos??

En dan neem ik ook nog ijzersupplementen, maar die koop ik gewoon in het kruidvat, zoals je daar ook vitamines kunt kopen. Kan dit problemen geven?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Alles in de doos, het is niet anders.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

KellyVG schreef:Maar medicijnen zoals perdolan (koortswerend, pijnstillend), sedergine (idem), dafalgan (idem), apranax (zware pijnstiller, wordt veel gebruikt voor spierpijnen en dergelijke), orofar keeltabletten, de pil (voor de vrouwen onder ons), slaappillen, motilium en immodium (diarree en buikpijn) ...
Je gaat dat toch niet allemaal met je meesleuren? :shock:
Al die dingen zijn zonder voorschrift te koop ginder (behalve de anticonceptie, vermoed ik)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

kastelke schreef:
KellyVG schreef:Maar medicijnen zoals perdolan (koortswerend, pijnstillend), sedergine (idem), dafalgan (idem), apranax (zware pijnstiller, wordt veel gebruikt voor spierpijnen en dergelijke), orofar keeltabletten, de pil (voor de vrouwen onder ons), slaappillen, motilium en immodium (diarree en buikpijn) ...
Je gaat dat toch niet allemaal met je meesleuren? :shock:
Al die dingen zijn zonder voorschrift te koop ginder (behalve de anticonceptie, vermoed ik)
Normaal doe ik dat dus wel. Maar dan neem ik één doosje en stop daar van alles een aantal pillen in. Of steek het gewoon bij mijn toiletgerief. Nu zal dat dus niet gaan...

Zijn het daar dezelfde merken??? Want ik zweer echt wel bij motilium en immodium :lol:
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij nemen ook altijd een halve apotheek mee. 99% vd dingen gebruiken we nooit, maar het is wel praktisch om bij te hebben. Voor hetzelfde geld heb je last van serieuze diarree, maar je zit net in 1 of ander gehucht zonder apotheek en kan je 100 km gaan rijden voor een paar pilletjes. En een uitgebreide apotheek bijhebben komt gemakkelijk van pas en is imho geen overbodige luxe.

Ik heb het altijd al meegenomen zonder verpakking en voorschrift, had er ook nooit bij stilgestaan. En altijd zonder problemen. Maar misschien heb ik gewoon geluk gehad.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

KellyVG schreef:Zijn het daar dezelfde merken??? Want ik zweer echt wel bij motilium en immodium :lol:
Van motilium heb ik nooit gehoord, maar immodium heet hier wel hetzelfde.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

nieuwenoord schreef:Alles in de doos, het is niet anders.
Waarom is dat eigenlijk, dat het persé in de door moet zitten? Ik doe dat alleen met medicijnen die op het paspoort staan en die op recept zijn. De zelfzorgmiddelen haal ik wel altijd uit de verpakking, maar ik steek de bijsluiter in de toiletzak. Ik heb daarmee nog nooit problemen gehad. De zelfzorgmiddelen staan ook niet op het paspoort.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Het verschil met Nederland en Belgie is dat hier je zelfzorgmiddelen zoals Tylenol(Paracetemol) Immodium, Dafalgan, keeltabletten etc hier ook in de meeste supermarkten te koop zijn. Je hoeft dus niet per se een drugstore te zoeken voor de veel voorkomende middeltjes.

Jasmino:
Bij de douane weten ze toch niet wat zelfzorg en wat medicijnen zijn? Dat staat alleen op de verpakking wat er in zit.
--
Tink
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

KellyVG schreef:Zijn het daar dezelfde merken??? Want ik zweer echt wel bij motilium en immodium :lol:
De werkzame stof van motilium is loperamide. Als je dat even noteert, dan kunnen ze je, indien er geen motilium is, een alternatief meegeven.
anderzijds zijn het heel erg dunne doosjes die weinig plaats innemen. Je kent de instant versie toch al? Dan heb je niet eens meer water nodig om het in te nemen. Heel handig. http://nl.janssen-cilag.be/product/list_product.jhtml

Ik dacht dat dit misschien kon helpen: http://nl.janssen-cilag.be/medication_a ... ndex.jhtml Maar de VS blijken er niet tussen te staan. :-( Ze zitten daar echter wel hoor!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Tink schreef:Jasmino:
Bij de douane weten ze toch niet wat zelfzorg en wat medicijnen zijn? Dat staat alleen op de verpakking wat er in zit.
Bij mij staat niet op de verpakking dat iets een zelfzorgmiddel is of een medicijn. Dat is toch ook niet interessant voor de douane? Als je maar op het paspoort kan aantonen dat het is voorgeschreven voor jou, dat staat toch ook op het medicijnpaspoort, en ze kunnen het zien aan de sticker op het doosje? Maar zij zelfzorgmiddelen zit er geen naamsticker op de doos, bovendien zijn de zelfzorgmiddelen zijn in Amerika toch ook zonder recept verkrijgbaar, dan is de bijsluiter toch voldoende zodat ze kunnen zien wat de werkzame stoffen zijn? De verpakking voegt mijns inziens helemaal niets toe?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik ga zo ook even een uitdraai/medicijnen paspoort ophalen bij de apotheek. Zowel ikzelf slik medicijnen (hypertensie), Stefan heeft ook medicijnen voor Ehc en ik heb een drankje voor Lara & Michelle als voorzorg voor hun allergische reactie op muggebeten.

Ik gebruik overigens een pilledoosje, waar mijn medicijnen per dag in een vakje zitten. Dus ze zijn uit de verpakking. Ik heb nog wel wat pillen in de verpakking, kan ik beter die meenemen dan? Ik bedoel op het tabletje zelf valt niet af te lezen of dat hetzelfde is als op de uitdraai staat. Maar ja zo kun je pillen die los in een doosje zitten ook vervangen, en zullen ze daar echt zo moeilijk overdoen? het ene medicijn zit bij mij in een strip en de andere los in een pillenpotje.

Ik ben van plan om mijn medicijnen gewoon in mijn koffer mee te nemen en niet in mijn bagage.
Sandy
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Sandy schreef:Ik ga zo ook even een uitdraai/medicijnen paspoort ophalen bij de apotheek. Zowel ikzelf slik medicijnen (hypertensie), Stefan heeft ook medicijnen voor Ehc en ik heb een drankje voor Lara & Michelle als voorzorg voor hun allergische reactie op muggebeten.

Ik gebruik overigens een pilledoosje, waar mijn medicijnen per dag in een vakje zitten. Dus ze zijn uit de verpakking. Ik heb nog wel wat pillen in de verpakking, kan ik beter die meenemen dan? Ik bedoel op het tabletje zelf valt niet af te lezen of dat hetzelfde is als op de uitdraai staat. Maar ja zo kun je pillen die los in een doosje zitten ook vervangen, en zullen ze daar echt zo moeilijk overdoen? het ene medicijn zit bij mij in een strip en de andere los in een pillenpotje.

Ik ben van plan om mijn medicijnen gewoon in mijn koffer mee te nemen en niet in mijn bagage.
Heb je geen medicatie meer in de verpakking?
Lijkt mij handiger als er al moeilijkheden komen dan heb je een officiele verpakking.

Medicatie altijd in je handbagage, stel dat nou net die koffer zoek raakt en pas na 2 weken gevonden wordt?
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ik had de helft gister in het pillendoosje gedaan .. maar ik heb nog over in de originele verpakking. Waarvan 1 soort medicijn in een strip zit. En het andere los in een potje. Ik denk dat ik die meeneem. Klopt wat betreft het kwijtraken van de koffers. Vooral in mijn geval zou dat niet goed zijn ...
Sandy
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik heb het voorbije zomer zo gedaan :

- Engelse verklaring van de dokter mee
- originele voorschriften
- in elke koffer (en dat waren er vier!) een dosis medicijnen in originele verpakking
- in de handbagage medicatie voor twee dagen.

Dat laatste was nodig want onze koffers zaten in LA en wij in Chicago wegens te uitgebreide controle na een vlucht die al over tijd was.
Mss ben ik een controlefreak, maar wat er ook gebeurde, ik had altijd wel een noodscenario.(het zijn anti eplileptica)
O ja, wij hadden op de laptop ook ingescande verklaring van de dokter zitten :)
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Nu zit 1 medicijn wel in een potje.. dus niet in afsluitbare drukstrips. (het andere medicijn wat ik gebruik zit wel in een strip).
Maar m.i. is dat hetzelfde als zo'n medicijnen doosje, ik bedoel ik zou het alsnog kunnen vervangen voor een andere inhoud. Maar ik begrijp dat ik beter voor de meest makkelijke weg kan kiezen. Daarnaast heb ik nog de uitdraaien van de apotheek. En op het potje zit een stickertje met naam van het tablet en mijn naam als patient.

Afbeelding
Sandy
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Sandy schreef:Nu zit 1 medicijn wel in een potje.. dus niet in afsluitbare drukstrips. (het andere medicijn wat ik gebruik zit wel in een strip).
Maar m.i. is dat hetzelfde als zo'n medicijnen doosje, ik bedoel ik zou het alsnog kunnen vervangen voor een andere inhoud. Maar ik begrijp dat ik beter voor de meest makkelijke weg kan kiezen. Daarnaast heb ik nog de uitdraaien van de apotheek. En op het potje zit een stickertje met naam van het tablet en mijn naam als patient.

Afbeelding
Het potje en de uitdraai van de apotheek meenemen.
Als je de medicatie meeneemt in de dosset dan ook de uitdraai van de apotheek, daar staat ook de stofnaam op.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ga ik doen .. bedankt .. Ik had hier helemaal niet bij stil heb gestaan. Vanochtend dacht ik er pas aan dat je toch zou moeten kunnen aantonen wat voor medicijnen met je meedraagt, anders zou je een hoop troep mee het land kunnen insmokkelen...
Sandy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer