Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bagage beveiligen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Izognoeg schreef:TSA slot € 5,95.
Niet via het internet, maar gewoon in de winkel.

Op http://www.vanoslederwaren.nl staan hun vestigingen.

Groetjes,
Paul
Kent iemand zulke zaken in België? En met een slot kan ik niet veel doen, ik heb echt zo een strap nodig..
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Blijft natuurlijk de vraag waarom je je koffer dicht zou willen maken?
Een TSA slot is ook maar een valse schijnveiligheid. Ik heb niet de illusie dat er geen TSA lopers in omloop zijn bij mensen die ze eigenlijk niet zouden moeten hebben.

Waardevolle spullen horen in de handbaggage. En voor de rest zoeken ze het maar uit met de koffers. Ik doe ze iig niet op slot..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Njit schreef:Blijft natuurlijk de vraag waarom je je koffer dicht zou willen maken?
Een TSA slot is ook maar een valse schijnveiligheid. Ik heb niet de illusie dat er geen TSA lopers in omloop zijn bij mensen die ze eigenlijk niet zouden moeten hebben.

Waardevolle spullen horen in de handbaggage. En voor de rest zoeken ze het maar uit met de koffers. Ik doe ze iig niet op slot..
Ik wil er gewoon iets rond doen, omdat ik bang ben dat ze zouden open klikken...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

KellyVG schreef:Ik wil er gewoon iets rond doen, omdat ik bang ben dat ze zouden open klikken...
Je kan ze bijvoorbeeld in Zaventem toch ook in van die zelfklevende plastick laten wikkelen?
Zo'n band is niet altijd een bescherming, ik ben er al twee kwijtgespeeld oooit. En ik geloof dat je ze ook kan kopen op de luchthaven in Zaventem zelf: daar zijn van die winkeltjes, en ze hebben allerlei reisspullen, zoals zo'n kussentjes voor in je nek, of doekjes die geen licht doorlaten voor op je ogen, enz. En ik dacht ook daar zo'n riemen gezien te hebben.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

kastelke schreef:Kelly, hier kan je dat laten doen:
http://www.brusselsairport.be/nl/servic ... e-wrapping
Bedankt! Heb je enig idee van de prijs?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

kastelke schreef:
KellyVG schreef:Ik wil er gewoon iets rond doen, omdat ik bang ben dat ze zouden open klikken...
Je kan ze bijvoorbeeld in Zaventem toch ook in van die zelfklevende plastick laten wikkelen?
Ik meen wel eens gelezen te hebben, dat als de beveiligingsbeambte jouw ingesealde koffer wil inspecteren, de folie er toch afgehaald wordt en dan is dat toch ook wel zonde van het geld en de kans dat de koffer open gaat tijdens de reis blijft dan bestaan.
Ik doe altijd een band met een gesp, dus zonder slot, om de koffers naar Amerika en dat is tot nu toe nog steeds goed gegaan. Ook mijn koffer is wel eens geïnspecteerd. (Briefje van de beveiliging er in en band er weer netjes omheen.)
Deze banden zijn te koop bij een koffer- en tassenwinkel, ANWB en ik meen ook bij een Hema en Blokker. Misschien in België ook bij een huishoudelijke-artikelenwinkel.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Dat is ook waar... Zal vanavond eens in een blokker gaan kijken. Amai seg, naar Amerika reizen vergt toch ook heel wat organisatorisch denkwerk :?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

KellyVG schreef:Amai seg, naar Amerika reizen vergt toch ook heel wat organisatorisch denkwerk :?
Ja, zeker als je voor de eerste keer gaat.
Maar weet je wat zo fijn is, als je met het Amerikavirus besmet raakt tijdens de eerste reis, dan heb je het voor een volgende reis stukken makkelijker, want dan weet je (bijna) alles al. :lol:

Kijk bij zo'n kofferband naar een exemplaar met een metalen gesp. Je ziet ze wel met een kunststof gesp / kliksluiting, maar die gaan snel stuk en dan heb je weer geen bescherming.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

markro schreef:
KellyVG schreef:Amai seg, naar Amerika reizen vergt toch ook heel wat organisatorisch denkwerk :?
Ja, zeker als je voor de eerste keer gaat.
Maar weet je wat zo fijn is, als je met het Amerikavirus besmet raakt tijdens de eerste reis, dan heb je het voor een volgende reis stukken makkelijker, want dan weet je (bijna) alles al. :lol:

Kijk bij zo'n kofferband naar een exemplaar met een metalen gesp. Je ziet ze wel met een kunststof gesp / kliksluiting, maar die gaan snel stuk en dan heb je weer geen bescherming.
Jammer dat het zo duur is, of ze mochten mij daar volgend jaar al terug verwachten (en ben zelf nog niet weg voor de eerste keer)
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Wij gaan over 2 weken met zijn 2-en naar de VS. We hebben 2 koffers. ! met een rits en een met een cijferslot. Ik vind het toch geen lekker idee dat iedereen zomaar in mijn koffer kan. Dus ik doe hem denk ik toch maar op slot. Heeft iemand nog tips hoe ik dit het beste kan doen. Lees teveel verschillende meningen tot nu toe :?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Tim1980 schreef:Wij gaan over 2 weken met zijn 2-en naar de VS. We hebben 2 koffers. ! met een rits en een met een cijferslot. Ik vind het toch geen lekker idee dat iedereen zomaar in mijn koffer kan. Dus ik doe hem denk ik toch maar op slot. Heeft iemand nog tips hoe ik dit het beste kan doen. Lees teveel verschillende meningen tot nu toe :?
Mening 1: niet op slot doen
Mening 2: als je het toch wilt doen dan met een TSA slot of TSA kofferband

Veel meer mogelijkheden heb je niet...
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Of een tiewrap door de ritsjes van koffer 1. Als je koffer wordt gecontroleerd, doen ze er netjes een briefje in en een nieuwe tiewrap door je ritsjes.
Tim1980
Amerikakenner

Bericht door Tim1980 »

Een van deze 3 meningen zal het denk ik gaan worden ja :D
Zijn die TSA sloten en kofferbanden ook op Schiphol te koop?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Tim1980 schreef:Zijn die TSA sloten en kofferbanden ook op Schiphol te koop?
Jazeker. Bij Paolo Salotto Luxury Leathergoods
Het assortiment van deze winkel bestaat uit koffers, tassen en travel items.

http://content.schiphol.nl/info/platteg ... ningen.htm
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Lexicon schreef: Als je dat briefje niet vindt, en hij is toch doorgeknipt, dan weet je dat iemand erin heeft gezeten die dat niet mocht..... ;)
Ah, dan moet ik maar gauw die briefjes gaan doorverkopen aan Boris Boef :-)
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Voor diegene die een TSA slot wil kopen. Bij de Kruidvat hebben ze er 1tje in de aanbieding (van 3 t/m 7 juli).

Afbeelding
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Hey, bedankt voor de tip Martijn! Ik had er nog een paar nodig :wink:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Als ik me niet vergis kan je de banden (tsa goedgekeurd) ook in een AS adventure (België) vinden, alsook de cijferslotjes.
Wij hebben die van ons hier: http://www.brookstone.com/store/thumbna ... od_index=5
Tim1980
Amerikakenner

Bericht door Tim1980 »

Mooi, voor een koffer heb ik nog zo`n tsa slot nodig. De ander doe ik niet op slot en laat ik dicht sealen (??)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer