Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoeveel tijd nodig om de nationale parken te zien in west-us

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
iverson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Hoeveel tijd nodig om de nationale parken te zien in west-us

Bericht door iverson »

Hallo

Ik zit met een klein vraagje.

Hoeveel tijd heb je eigenlijk nodig voor elk van de national parks te zien?
(als je bijvoorbeeld max. 2 trails wil lopen en het belangrijkste van het park wil zien :?: )
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

de minimale tijden die ik uit zou trekken:
- Yosemite: minimaal 2 volle dagen;
- Death Valley: een halve tot 1 dag;
- Zion NP: minimaal 1, maar beter 2 hele dagen (1 om het park te bekijken en 1 om een uitgebreide hike te doen - bijv. naar de Narrows of ANgels Landing);
- Bryce NP: minimaal 1 dag (plan zeker tijd in om naar beneden te wandelen);
- Grand Canyon NP: minimaal 1,5 dagen (1 om te wandelen en een halve om de overige uitkijkpunten te bekijken);
- Monument Valley: een halve dag;
- Arches NP: 2 dagen (1 om te wandelen en 1 om het park te bekijken);
- Canyonlands NP: 2 dagen (wij hebben 1 dag gedaan, maar dit was eigenlijk te kort; voor 1 gedeelte van het park vond ik het overigens wel voldoende)
- Yellowstone NP: minimaal 2 hele dagen, maar dit is aan de krappe kant.
L.A.
Amerika-ontdekker

Bericht door L.A. »

Hallo

Joshua Tree NP is ook zeker de moeite om eens door te rijden vind ik .
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Inge schreef:de minimale tijden die ik uit zou trekken:
- Zion NP: minimaal 1, maar beter 2 hele dagen (1 om het park te bekijken en 1 om een uitgebreide hike te doen - bijv. naar de Narrows of ANgels Landing);
- Grand Canyon NP: minimaal 1,5 dagen (1 om te wandelen en een halve om de overige uitkijkpunten te bekijken);
- Canyonlands NP: 2 dagen (wij hebben 1 dag gedaan, maar dit was eigenlijk te kort; voor 1 gedeelte van het park vond ik het overigens wel voldoende)
Hier kan ik me goed in vinden. Wel vind ik dat de grnad canyon ook in iets minder tijd kan al je alleen op de rim blijft. Als je niet veel wilt wandelen kan het overal wel wat korter.
Yellowstone kan echter met gemakk 3 dagen of nog meer, zelfs als je geen groot wandelaar bent.

Wat ik nog mis: Sequoia/Kings Canyon: minstens een hele dag maar liever meer. Dan heb je een dag voor Kings Canyon (incl scenic byway met wandelingen) en een halve dag voor Moro Rock en de sequoia's.

Marianne
Fre en Isa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Fre en Isa »

Martin & Marianne schreef:
Inge schreef:de minimale tijden die ik uit zou trekken:
Hier kan ik me goed in vinden. Wel vind ik dat de grnad canyon ook in iets minder tijd kan al je alleen op de rim blijft. Als je niet veel wilt wandelen kan het overal wel wat korter.
Yellowstone kan echter met gemakk 3 dagen of nog meer, zelfs als je geen groot wandelaar bent.

Wat ik nog mis: Sequoia/Kings Canyon: minstens een hele dag maar liever meer. Dan heb je een dag voor Kings Canyon (incl scenic byway met wandelingen) en een halve dag voor Moro Rock en de sequoia's.

Marianne
Als je voor Sequoia slechts een halve dag voorziet, kan je natuurlijk niet verwachten dat je veel hikes kunt maken. De vraag is echter of dit nodig is in dit park. De belangrijkste trails (deze naar de General Grant tree en de General Sherman) nemen echt niet veel tijd in beslag. Verder rij je gewoon langs de General Highway en stop je waar je zin hebt (de weg naar de tunnel log en moro rock is wel zeker een aanrader, daar zie je echt de ene sequoia naast de andere).

Mocht je Mesa Verde verder nog bezoeken: hou er rekening mee dat het nog een uur rijden is vanaf de ingang van het park tot de bezienswaardigheden (cliff palace e.d.). Hiervoor zou ik dan ook 1 tot anderhalve dag nemen, zo hebben wij dat toch gedaan.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Death Valley in een dag gaat echt niet lukken,twee is echt wel het minimum.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Waarom niet? Wij hebben Death Valley in een dag gedaan en vonden dat goed te doen. Ok, we hebben een paar dingen, zoals Scotty's Castle niet gezien, maar de hoogtepunten allemaal wel en we hebben ons niet gehaast gevoeld.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Om Death Valley grondig te zien heb je een week nodig of langer. In een dag kan je prima de bekendste bezienswaardigheden bezoeken zoals Stovepipe Wells, Furnace Creek Visitor Center, Zabriskie Point, Artist Drive, Devils Golf Course en Badwater. Dat is ook wat de meeste mensen doen hier. Wij bezoeken DV voor de 4de keer later dit jaar en blijven 3 dagen na eerder al 4 dagen in de voorafgaande jaren te zijn geweest en het verveelt nooit maar wij gaan wel in november en niet in juli/august.
Yeehaw
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Even een leuk verhaal over Death Valley wat ik afgelopen zomer hoorde van een paar mensen op een camping in Las Vegas het volgende:

Heel veel snowbirds, mensen die in de winter met hun RV naar het zuiden trekken om te overwinteren, komen bij elkaar op een parkeerplaats vlak bij Furnace Creek voor een hele grote jamboree. Echt meer dan tienduizend bezoekers staat daar dan in tweede week van november en er is heel veel muziek. De dagen ervoor (vanaf vóór de tweede woensdag in november) schijnt het nog veel gezelliger te zijn!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hmmm. Gelukkig (helaas?) zitten we er de eerste dagen van november en dan in Stovepipe Wells. De snowbirds komen we in Phoenix wel weer tegen.
Een Jamboree in DV, dat is nieuw voor mij. Komt Eddy Christiani ook?
YH
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens mij bedoel je de jaarlijkse bijeenkomst van de Death Valley '49ers. Daar komen in november elk jaar inderdaad zo'n 10.000 man op af. Dit jaar van 7 - 11 november.
Zie http://www.deathvalley49ers.org/
Eddy Christiani zou het daar vast goed doen. "Ouwe Taaie Yippy Yippy Yay" :dance:

Martin
svdvlist2
Amerika-ontdekker

Bericht door svdvlist2 »

Het hangt er gewoon vanaf wat je allemaal wil zien in zo'n park. Wil je alleen de hoogtepunten zien of wil je ook gaan hiken.
Afgelopen week hebben wij het volgende gedaan.
Dag 1: SF --> Yosemite. Daar hebben we Tunnelview en Glacier point bekeken. Verder zijn we naar boven geklommen (via de stenen, aanrader!!) bij de Bridalveill fall en de Lower Yosemite Fall
Dag 2: Yosemite --> Mammoth Lakes. We zijn naar Tuolumne Grove geweest. Toen met de auto naar Olmsted Point. We zijn daar ongeveer 2,5 uur geweest. Majestieus uitzicht. Toen korte stops bij Tenaya Lake en Tuolumne Meadows (half uurtje ieder). Toen zijn we via de Tioga Pass naar Bodie gereden. Daar zijn we iets van 45 minuten gebleven. (viel tegen!! en was veels te warm 35C) Als laatste hebben we Mono Lake geweest en daar de zonsondergang gezien (prachtig!!).
Dag 3: Mammoth Lakes --> Death Valley. 's ochtends vroeg weg. In DV hebben we de Sand Dunes bij Stovepipe Wells, Badwater, Natural Bridge, Devil's Golfcourse en Artists Drive (toppertje) gezien. Als laatste zagen we de zonsondergang bij Zabriskie Point.
Dag 4: Dv --> Las Vegas. Zonsopgang bij Dantes View. Koffers opgehaald en toen richting Vegas. Daar kwamen we om 11.00 aan. Tot 03.00 hebben we hotels bekeken. (Bellagio Buffet en David Copperfield show). o.a. Paris, Venetian, MGM, New York, New York
Dag 5: LV --> St. George. Ceasar's Palace (toppertje), Bellagio en Mirage bekeken. Om 13.30 richting Hooverdam --> Lake Mead --> Valley of Fire (wel aardig) St. George.
Dag 6: St. George --> Bryce Canyon. Veels te laat begonnen, kwamen om 11.30 in Bryce Canyon aan. Busje richting de Grotto en Angels Landing gehiked. Als laatste hebben we nog 1,5 uur The Narrows gelopen. Toen zijn we terug gelopen en vertrokken met de auto richting Bryce.
De route vanuit Zion richting Bryce is echt prachtig!! (mooier dan het park zelf!!) In Bryce Canyon konden we nog net het laatste stukje zonsondergang meepakken.

Ik moet wel zeggen dat het vrij lange dagen zijn. Vaak checken we pas in tussen 9 en 10 uur 's avonds. Verder rijden we altijd vrij stevig door.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

svdvlist2 schreef:Toen zijn we via de Tioga Pass naar Bodie gereden. Daar zijn we iets van 45 minuten gebleven. (viel tegen!! en was veels te warm 35C)
Mag ik vragen wat je zo slecht vond aan Bodie? Je wil een ghost town gaan bezoeken, veel ghoster dan dat kunnen ze toch niet meer worden ;), en alles is nog in een relatief goede staat. En het is ook nog geen tourist trap geworden zoals veel van zijn broertjes.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Martin & Marianne schreef:Volgens mij bedoel je de jaarlijkse bijeenkomst van de Death Valley '49ers. Daar komen in november elk jaar inderdaad zo'n 10.000 man op af. Dit jaar van 7 - 11 november.
Zie http://www.deathvalley49ers.org/
Eddy Christiani zou het daar vast goed doen. "Ouwe Taaie Yippy Yippy Yay" :dance:

Martin
Yep, die bedoel ik. De oudjes in het zwembad bij Sam's Town waren er helemaal lyrisch over :lol:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Eddy treedt nog steeds op maar ik las laatst dat hij aan zijn afscheidstoernee
is begonnen. Ik begrijp daar niets van, hij is nog geen 90 jaar. Gelukkig duren sommige toernee's heel lang. BZN had zelfs een afscheidstournee IN zijn afscheidstournee en ik heb gehoord dat ze toch nog echt een laatste afscheidstournee willen plannen. De merchandising had daarop aangedrongen want er waren nog te veel zakdoekjes en aanstekers in de aanbieding en die moesten eerst op........en wat moeten ze met al die kotszakjes?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer