Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
reis van Denver naar Albuquerque, wie heeft er tips?
reis van Denver naar Albuquerque, wie heeft er tips?
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en zal me daarom even voorstellen. Mijn naam is Gabrie, 28 jaar oud en woon ik Amsterdam. Nog niet veel verre reiservaring op een rondreis door Zuid Afrika na.
Mijn vriend en ik willen dit voorjaar, mei, naar de Vs afreizen.
Hij heeft een tijd terug een jaar Highschool gedaan in Albuquerque. We willen allereerst via Atlante, waar we een dag of 3 zullen blijven (familie bezoek) dan willen we door naar Albuquerque (daar woont het gastgezin).
Nu denken we erover om van Atlanta eerst naar denver te vliegen en vanaf daar met auto of camper naar Albuquerque te reizen.
Heeft iemand misschien tips voor ons? Bijvoorbeeld :
- is de maan mei wel geschikt is om zo;n reis door Colorado te maken (gezien het weer) en
- wat we echt moeten we echt zien daar?
- is het verstandiger om emt auto of camper te reizen
- in hoeverre moeten we van te voren hotels / campgrounds reserveren?
- en al het overige waar jullie ons over kunnen informeren.
We hebben trouwens een dag of 10 voor deze trip tot onze beschikking
Wij zijn erg nieuwsgierig naar ervaringen en tips en kijken erg uit naar onze trip door Amerika.
Oja, vanuit Albuquerque gaan we ook nog naar LAs Vegas en misschien nog door naar San diego.
Erg bedankt vast voor jullie reactie(s).
Hartelijke Groetjes
Gabrie
Ik ben nieuw op dit forum en zal me daarom even voorstellen. Mijn naam is Gabrie, 28 jaar oud en woon ik Amsterdam. Nog niet veel verre reiservaring op een rondreis door Zuid Afrika na.
Mijn vriend en ik willen dit voorjaar, mei, naar de Vs afreizen.
Hij heeft een tijd terug een jaar Highschool gedaan in Albuquerque. We willen allereerst via Atlante, waar we een dag of 3 zullen blijven (familie bezoek) dan willen we door naar Albuquerque (daar woont het gastgezin).
Nu denken we erover om van Atlanta eerst naar denver te vliegen en vanaf daar met auto of camper naar Albuquerque te reizen.
Heeft iemand misschien tips voor ons? Bijvoorbeeld :
- is de maan mei wel geschikt is om zo;n reis door Colorado te maken (gezien het weer) en
- wat we echt moeten we echt zien daar?
- is het verstandiger om emt auto of camper te reizen
- in hoeverre moeten we van te voren hotels / campgrounds reserveren?
- en al het overige waar jullie ons over kunnen informeren.
We hebben trouwens een dag of 10 voor deze trip tot onze beschikking
Wij zijn erg nieuwsgierig naar ervaringen en tips en kijken erg uit naar onze trip door Amerika.
Oja, vanuit Albuquerque gaan we ook nog naar LAs Vegas en misschien nog door naar San diego.
Erg bedankt vast voor jullie reactie(s).
Hartelijke Groetjes
Gabrie
-
- Amerika-ontdekker
reis in mei
Hoi Gabrie.
Helaas kan ik geen antwoord geven op al je vragen, maar er zijn wel enkele vragen waarop een reactie wil geven.
Wij maken dit jaar een tocht door de rocky mountains in juni. Daarvoor heb ik onderzocht om het financieel gezien goedkoper was om een RV te huren. Na een flinke speurtocht op internet en heb ik wat rekeningen op los gelaten en wij zijn tot de conclusie gekomen dat een RV te duur uit komt voor twee personen. Wij hebben dus voor een gewone auto huren gekozen met het verblijft in camping cabins. Aangezien we toch dicht bij de attracties willen zitten en niet midden in de stad.
Het is aan te bevelen om in de weekeinden te reserveren en ook in de buurt van de grote parken. Misschien levert het in de maand mei wat minder problemen op en zullen de campings wat leger zijn. Om toch nog wat speling te hebben hebben wij besloten alleen op de drukke punten te reserveren.
Ook wil ik je adviseren om de eerste overnachting na je aankomst in Denver vast te leggen. Dan kun je gelijk nadat je je auto hebt opgehaald naar je hotel, zonder een zoektocht na een reis van ongeveer twaalf uur.
Uit voorgaande discussies op dit forum heb ik geconcludeerd dat een een fly-drive het goedkoopste en gemakkelijste is om te doen. Ofschoon er ook leden in leden ingeslaagd zijn enkele aanbieden in de wacht te slepen en zo toch nog goedkoper uit te komen dan het reisbureau.
Over adviezen over wat te zien en hoe dat is (weeromstandigheden) laat ik liever over aan de moderators. Zij zijn veel beter van dit soort dingen op de hoogte en ik sla hun advies en aanradingen dan ook zeer hoog aan.
Ik hoop dat je een voordeel kunt doen met het bovenstaande stukje. Verder sta ik altijd open voor vragen.
Veel succes met het plannen van je reis.
Met vriendelijke groet
Marco Polo
Helaas kan ik geen antwoord geven op al je vragen, maar er zijn wel enkele vragen waarop een reactie wil geven.
Wij maken dit jaar een tocht door de rocky mountains in juni. Daarvoor heb ik onderzocht om het financieel gezien goedkoper was om een RV te huren. Na een flinke speurtocht op internet en heb ik wat rekeningen op los gelaten en wij zijn tot de conclusie gekomen dat een RV te duur uit komt voor twee personen. Wij hebben dus voor een gewone auto huren gekozen met het verblijft in camping cabins. Aangezien we toch dicht bij de attracties willen zitten en niet midden in de stad.
Het is aan te bevelen om in de weekeinden te reserveren en ook in de buurt van de grote parken. Misschien levert het in de maand mei wat minder problemen op en zullen de campings wat leger zijn. Om toch nog wat speling te hebben hebben wij besloten alleen op de drukke punten te reserveren.
Ook wil ik je adviseren om de eerste overnachting na je aankomst in Denver vast te leggen. Dan kun je gelijk nadat je je auto hebt opgehaald naar je hotel, zonder een zoektocht na een reis van ongeveer twaalf uur.
Uit voorgaande discussies op dit forum heb ik geconcludeerd dat een een fly-drive het goedkoopste en gemakkelijste is om te doen. Ofschoon er ook leden in leden ingeslaagd zijn enkele aanbieden in de wacht te slepen en zo toch nog goedkoper uit te komen dan het reisbureau.
Over adviezen over wat te zien en hoe dat is (weeromstandigheden) laat ik liever over aan de moderators. Zij zijn veel beter van dit soort dingen op de hoogte en ik sla hun advies en aanradingen dan ook zeer hoog aan.
Ik hoop dat je een voordeel kunt doen met het bovenstaande stukje. Verder sta ik altijd open voor vragen.
Veel succes met het plannen van je reis.
Met vriendelijke groet
Marco Polo
Marco Polo is discovering the USA and had found a lone shining star, in Texas
Re: reis van Denver naar Albuquerque, wie heeft er tips?
Hoe het weer is in mei weet ik niet (zou ik zelf ook willen weten) maar Rocky Mountain NP is wel iets wat je zou moeten zien. Dat ligt een uurtje of twee linksboven Denver.
Vanaf Denver naar Alburquerque is een uurtje of 6-7 per auto en over dezelfde weg erg makkelijk dus. Je kan ook nog vanaf Denver naar Great Sand Dunes gaan dat ligt praktisch op de route. Maar dat kost je hooguit twee dagen.
Je hebt tien dagen dus je zou bv van Denver naar Moab kunnen rijden en daar een dag of 2-3 kunnen blijven bv naar Arches en Canyonlands.
De korte maar pittige wandeling naar de delicate arch is onvergetelijk zeker aan het eind van de dag. Dan vanuit Moab naar Bryce voor een dag en vandaaruit naar Zion voor 2 dagen daarna richting de Grand Canyon ook voor twee dagen of een dag als je alleen van het uitzicht wilt genieten en vandaaruit kan je naar Alburquerque rijden of nog een dagje Mesa Verde en dan naar je bestemming.
Je zal waarschijnlijk lekker weer in Utah hebben (niet te warm) en de parken daar zijn heel erg mooi en als toetje de Grand Canyon.
Vanaf Denver naar Alburquerque is een uurtje of 6-7 per auto en over dezelfde weg erg makkelijk dus. Je kan ook nog vanaf Denver naar Great Sand Dunes gaan dat ligt praktisch op de route. Maar dat kost je hooguit twee dagen.
Je hebt tien dagen dus je zou bv van Denver naar Moab kunnen rijden en daar een dag of 2-3 kunnen blijven bv naar Arches en Canyonlands.
De korte maar pittige wandeling naar de delicate arch is onvergetelijk zeker aan het eind van de dag. Dan vanuit Moab naar Bryce voor een dag en vandaaruit naar Zion voor 2 dagen daarna richting de Grand Canyon ook voor twee dagen of een dag als je alleen van het uitzicht wilt genieten en vandaaruit kan je naar Alburquerque rijden of nog een dagje Mesa Verde en dan naar je bestemming.
Je zal waarschijnlijk lekker weer in Utah hebben (niet te warm) en de parken daar zijn heel erg mooi en als toetje de Grand Canyon.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: reis van Denver naar Albuquerque, wie heeft er tips?
Het is in Mei in Colorado meestal goed weer. De bomen hebben dan weer hun eerste bladeren. Temperaturen overdag zijn dan meestal boven de twintig graden. Voor het tuinieren moet je nog wel rekenining houden met nachtvorst, maar wat reizen betreft zal je dat weinig interesseren.Gabrie schreef:...
is de maan mei wel geschikt is om zo;n reis door Colorado te maken (gezien het weer) ..
Hartelijke Groetjes
Gabrie

Als je de tijd hebt zou ik onderweg naar of van Albuquerque even Santa Fe en Taos aandoen. Beide leuke plaatsen om wandelend te bekijken. In Santa Fe centrum is het gebied rond de Palace of the Governor's historisch interessant. Een van de oudste gebouwen in het Zuid-Westen van de US. Canyon Road in Santa Fe heeft vele kunst gallerijen voor alle smaken. In de omgeving van Taos zijn ook Indianen pueblos die je (tegen betaling) kunt bezoeken.
In Colorado Springs kun je naar de Garden of the Gods gaan. Dit park ligt in de stad, maar als je daar rond loopt merk je daar niets van. Manitou Springs vlakbij Colorado Springs is al genoemd.
Tussen Colorado Springs en Denver ligt het plaatsje Castle Rock. Net buiten deze plaats (richting Denver) aan I-25 heb je factory outlet winkels, indien je daarvan houdt.
In Denver kun je in het centrum de 16th street mall bekijken. Leuk om te "window shoppen", maar voor koopjes kun je in beter naar een van de malls in de Denver voorsteden gaan (Park Meadows Mall, Flat Irons Mall etc). Lower Downtown (LoDo) heeft wel een aantal goeie kroegen en restuarants. De state capitol in Denver heeft interessante rondleidingen. Op de trappen van de state capitol sta je precies een mijl (5280 ft, 1600m) boven zee niveau. Vandaar de naam "Mile High City". Cherry Creek is ook een gebied in Denver die lopend te bekijken is. Verder heeft Denver nog een leuke dierentuin, een Natural History Museum met IMAX theater, museum of western art, Fire Fighters museam en het huis van de "Unsinkable" Molly Brown, een overlevende van de Titanic ramp.
In de voorsteden van Denver ook nog wel wat trekpleisters zoals het openlucht History musem in Littleton, de Pearl Street Mall in Boulder of de Coors bierbrouwerij in Golden.
Ik hoop dat dit helpt
Loek
-
- Amerika-expert
weinig extra kilometers
op het traject denver-albuquerque kun je zonder teveel extra kilometers mesa verde np (cortez), monument valley en canyon de chelly bezoeken. mooie stukje wilde westen als afwisseling met de bergen.
dit is ook te doen als je eerst denver - moab (1 dagje rijden) plant en dan via arches/canyonlands naar het zuiden afzakt (zoals al gemeld in andere berichten).
jacques
dit is ook te doen als je eerst denver - moab (1 dagje rijden) plant en dan via arches/canyonlands naar het zuiden afzakt (zoals al gemeld in andere berichten).
jacques
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 5081 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-