Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hoeveel cash?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
dirky
Amerika-ontdekker

hoeveel cash?

Bericht door dirky »

Een rare vraag, maar wij gaan 3 weken de "klassieke" tour doen voor de eertse keer met 4 personen alles (hotels en motels zijn al geboekt en kaarten zoals universal en alcatraz zijn al over het net aangeschaft, uiteraard betalen we ter plaatse zoveel mogelijk met cards, waar betaal je nog met cash en hoeveel neem je ervoor mee of ga je ginder naar een ATM machine?
<Wat zijn de ervaringen van "profs"

groeten en iedereen die nog moet vertrekken prettige reis gewenst :roll:
Stefandb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stefandb »

ik had afgelopen reis $ 200 mee, en $ 200 aan traveller cheques.

de rest betaalde ik steeds met mijn master card. Kwam perfect uit...

Veel hangt natuurlijk van je eigen uitgaven af,hé.
Als sommige uit eten gaan, zijn ze 400 euro kwijt, terwijl andere tevreden zijn met een Mc Donald ter waarde van 5 euro :D
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Wij reizen met z'n tweeën en zorgen er voor dat wij circa EUR 60,= tot EUR 100,= aan dollars bij ons hebben als wij naar Amerika vertrekken. Zo nu en dan pinnen wij in Amerika een bedrag bij een ATM (geldautomaat) en het meeste, in ieder geval de grotere bedragen zoals boodschappen, benzine, restaurants, hotels, betalen wij met de creditcard.
Cash betalen wij de kleinere uitgaven, zoals een kop koffie, klein ontbijt of lunch, entree staatsparken, e.d.
Wel zorgen wij er voor een aantal ééndollarbiljetten bij ons te hebben voor de bagagekarretjes op de vliegvelden en de eerste fooien.
Laatst gewijzigd door markro op 12 jun 2007, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Wij pinnen altijd 500 dollar en doen daar dan een paar dagen mee. Benzine en hotelovernachtingen betalen wij altijd met de CC.
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Dirky, aub in het vervolg niet zoveel ???? gebruiken. Dat wordt op internet soms gezien als schreeuwen. Eén vraagteken geeft ook al aan of het een vraag is of niet. :wink:

Note Mod (Roland): Ik heb het al even aangepast. Komt inderdaad niet netjes over.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zelf vind het wel prettig om cash bij me te hebben,meestal heb ik zo'n 500 dollar bij me,gewoon handig bij kleine aankopen.
Ik voel me ook een beetje kaal zonder "echt" geld op zak.
Hotels,benzine en restaurants met plastic.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hoeveel geld? (???) Ik schreeuw het uit -lol-.Ook ongeveer $ 500,-- en steeds de ATM's. Credit cards gebruiken wij alleen in de hotels en soms in een restaurant. De rest contant.
YH
dirky
Amerika-ontdekker

Bericht door dirky »

Madphil schreef:Dirky, aub in het vervolg niet zoveel ???? gebruiken. Dat wordt op internet soms gezien als schreeuwen. Eén vraagteken geeft ook al aan of het een vraag is of niet. :wink:

Note Mod (Roland): Ik heb het al even aangepast. Komt inderdaad niet netjes over.
:oops: Sorry dat wist ik niet , dank u voor het aanpassen, groeten
van dirky
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Wij nemen ook voor 500 dollar cash mee. voornamelijk voor de tolwegen de ijsjes onderweg en de diverse fooitjes in de hotels en restaurants.
Voor de rest betalen we alles via de CC.
Benzine, eten,entree,souveniers enz.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

500 dollar cash zit ook in mijn portefeuille. Gewoon om me een veilig gevoel te geven in het geval er wat scheelt met de credit card ofzo. Ook handig voor de kleine uitgaven.

Maar voor benzine, restaurant , hotel, gebuik ik CC.

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

Ik neem altijd cash op bij de Atm met mijn pinpas. Vind het nl niet zo vertrouwd om overal mijn cc gegevens achter te laten. Pinnen doe ik minmaal 300 dollar ivm de transactiekosten 1,82 euro van de postbank.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik gebruik hier in de states al 10 jaar voor zo'n beetje alles mijn credit kaart. Mijn kaart is versleten voor ie expires :roll:
En er is nog nooit wat gebeurt, behalve dat ik 1% van het aankoopbedrag van de CC terugkrijg, gratis 30 dagen geld kan lenen en dat ik maar met weinig cash rond hoef te lopen.

Dus die voorbarige angst is een beetje onzin.
Kijk uit met oversteken. De kans dat daar wat gebeurt is groter dan dat er met je cc wordt gerommeld.
deh78
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door deh78 »

$50 a $100 dollar cash bij me de rest overal met mijn cc.

het contant geld hou ik een beetje achter de hand om fooien te geven,de rest echt alles met cc.

Dennnis
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Neem niks mee, je kunt overal pinnen. buiten dat meenemen is duurder als lokaal pinnen, dan betaal je geen comissie. Verders gewoon me mastercard mee en klaar ben ik.
can't wait to travel again.....
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Stefandb schreef:ik had afgelopen reis $ 200 mee, en $ 200 aan traveller cheques.
traveller cheques... dat die dingen nog bestaan....
can't wait to travel again.....
Ellen147
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ellen147 »

Wij nemen mee wat over is van de vorige reis :lol: Meestal is dat niet zoveel, maar het is wel handig om inderdaad wat dollars te hebben voor de eerste fooien. Vervolgens pinnen we ter plekke voor de kleinere uitgaven (meestal zo'n $ 400 per keer).

Verder alles met de CC en daar nemen we er twee of drie van mee (voor het geval er iets met eentje zou gebeuren).

Gaat prima!
Mandy_Deurne
Amerika-ontdekker

Bericht door Mandy_Deurne »

Wat zijn in amerika de kosten van betalen met een creditcard?
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Betalen met je cc kost niets maar pinnen kan wel extra geld kosten.

In Philadelphia betaalde ik niets, maar aan het westen heb ik regelmatig tussen de $1,95 en $2,50 moeten betalen voor het pinnen. Het maakte ook niet uit of je bij een bank of ATM in een winkel pinde. Voorheen was dit bij de rabobank nooit het geval, ik weet dat ze de voorwaarden hebben aangepast, maar ik ga het toch nog even uitzoeken.

Je kan overigens tegenwoordig ook bij een hoop tankstations met je gewone pinpas betalen. Hier hebben wij verschillende keren gebruik van gemaakt toen de cc weer eens niet geaccepteerd werd vanwege de postcode.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mandy_Deurne schreef:Wat zijn in amerika de kosten van betalen met een creditcard?
Dat hangt ervan af wat voor creditcard je hebt en via welke bank. Op de site van je bank staat het allemaal vast wel vermeld.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

ndekker schreef:
Stefandb schreef:ik had afgelopen reis $ 200 mee, en $ 200 aan traveller cheques.
traveller cheques... dat die dingen nog bestaan....
spijtig genoeg bestaan ze niet meer :cry:
wij vonden het superhandig; een cheque afgeven in een restaurant of supermarkt ,je handtekening zetten , je identiteitskaart tonen en je kreeg cashgeld terug
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer