Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

iemand ervaring met suntrek?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
platesman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

iemand ervaring met suntrek?

Bericht door platesman »

we vertrekken in jullie naar alaska met suntrek en doen daar de route alaskan dream.14 dagen camperen. is er hier iemand die daar content mee is met die organisatie?
alvast bedankt
http://www.usaplates.be/ zie hier men collectie amerikaanse nummerplaten.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

een vriendin is 2 keer met Suntrek naar Amerika geweest (niet naar Alaska) en was daar erg over te spreken. Ze hebben over het algemeen niet te gehaaste reisschema's en het reizen in een internationale groep beviel haar goed.

Op het moment is mijn schoonbroer in Amerika met een Suntrek reis (ingekocht door Djoser - dus in een NL groep, maar reis en begeleiding geregeld door Suntrek); hij is ongeveer een week onderweg en ik heb ook hierover weer goede berichten gehoord.

Ik heb die busjes ook regelmatig zien rijden tijdens onze vakanties in Amerika. Het lijkt mij een betrouwbare organisatie met prettige reisschema's (waar je als groep ter plekke ook nog wat eigen inbreng hebt - de dagplanning ligt niet helemaal vast).
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Suntrek= gewoon doen!!! :doublethumb: :dance:

Ik ben 2 keer met hen meegeweest:
coast to coast, the sunshine trail: 308B en
Rocky Mountains, 2 weken Canada met vertrek en aankomst in Seattle.
Internationale groep en voor de us tours wil dit zeggen, veel kans op Australische medereizigers, Europeanen en zelfs Amerikanen. Bij tours van meer dan 3 weken is het onwaarschijnlijker Amerikanen in het busje te hebben omdat hun vakantietijd beperkt is.
De tent staat in 5 minuten, inkopen doe je onderweg, koken/afwassen volgens schema. Wil je zacht slapen, overweeg zeker een soort zelfopblaasbaar slaapmatje mee te nemen, want Suntrek voorziet 'enkel' een isolatiemat maar die is heel dun, als je er 2 kunt bemachtigen lig je wel 'iets' zachter! Voor de us reis hadden we een afspraak, om de 2 nachten hadden diegenen die geen eigen slaapmat hadden er 2, de volgende nacht lag je dan wat harder :bump:
Reisschemas liggen wel vast, want als iedereen zijn/haar eigen inbreng wil doen, geraakt men op het eind van de tour nooit op de bestemming.
De slaapplaats daar kan wel overeengekomen worden.
Stel nu voor in Alaska en zelfs in juli dat het 's nachts erg houd is of erg nat dan kan je opteren om in een cabin te overnachten, dan moet je een opleg doen...

In elk geval, een goeie organisatie en alvast veel (beren)plezier! :rockon:
platesman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door platesman »

Pascal schreef:Suntrek= gewoon doen!!! :doublethumb: :dance:

Ik ben 2 keer met hen meegeweest:
coast to coast, the sunshine trail: 308B en
Rocky Mountains, 2 weken Canada met vertrek en aankomst in Seattle.
Internationale groep en voor de us tours wil dit zeggen, veel kans op Australische medereizigers, Europeanen en zelfs Amerikanen. Bij tours van meer dan 3 weken is het onwaarschijnlijker Amerikanen in het busje te hebben omdat hun vakantietijd beperkt is.
De tent staat in 5 minuten, inkopen doe je onderweg, koken/afwassen volgens schema. Wil je zacht slapen, overweeg zeker een soort zelfopblaasbaar slaapmatje mee te nemen, want Suntrek voorziet 'enkel' een isolatiemat maar die is heel dun, als je er 2 kunt bemachtigen lig je wel 'iets' zachter! Voor de us reis hadden we een afspraak, om de 2 nachten hadden diegenen die geen eigen slaapmat hadden er 2, de volgende nacht lag je dan wat harder :bump:
Reisschemas liggen wel vast, want als iedereen zijn/haar eigen inbreng wil doen, geraakt men op het eind van de tour nooit op de bestemming.
De slaapplaats daar kan wel overeengekomen worden.
Stel nu voor in Alaska en zelfs in juli dat het 's nachts erg houd is of erg nat dan kan je opteren om in een cabin te overnachten, dan moet je een opleg doen...

In elk geval, een goeie organisatie en alvast veel (beren)plezier! :rockon:
alvast bedankt voor de info.ik heb alvast een extra opblaasbare mat gekocht van 5 cm omdat men vrouwke dan 20 weken zwanger zal zijn en alvast wat meer comfort zal hebben.het probleem is wel,waar steek je al die dingen.hebben twee grote zakken maar geen trekkersrugzakken en daarin zitten ook al onze twee slaapzakken ook+ die slaapmat. nu,de eerste 2 dagen zitten we in anchorage,mss kun ik daar nog eens kijken om er daar ene aan te schaffen.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

oesje, zwanger, jullie hebben wel niet de meest comfortabele manier gekozen om te reizen dan :beerchug:
Hopelijk moet uw vrouw niet te dikwijls uit de tent 's nachts om te plassen;
slaapzak open, schoenen aan, jas aan, tent open edm :blink:

Nu, wat bagage betreft, neem niet te veel mee, da's mijn visie!
Alle bagage -dagrugzakje uitgezondert- moet bovenop de "van", het busje. En dit élke (reis)dag.
Dus hoe meer kilo's je mee hebt... en/of je medereisgenoten, des te meer moet je elke ochtend laden en 's avonds naar beneden halen.
En ja, ook alle tenten, keukenmateriaal edm zitten bovenop!

Het busje is meer dan een transport middel dat je van a naar b brengt hoor. Op aanvraag -of zelfs spontaan aangeboden- regelt de driver een laundry shuttle, of een cinema shutlle, niks is te gek.
Dus beter es de kledij wassen dan 10kilo te veel meesjouwen.

Och, zelfs zonder extra slaapmat lukt het hoor, de eerste nacht is wat wennen, daarna ben je zo moe van al je uitstappen...
Ik persoonlijk heb na de eerste reis geen matje aangekocht, alhoewel ik wist hoe het eraan toe zou gaan, en zie ik heb het ook overleefd :hilarious:

Je kan proberen je slaapzak in zo'n zakje te steken die je echt heel hard toe kan trekken en zo de afmetingen reduceren tot een minimum. Op zo'n zakje zijn 4 van die spandinges.
Sommige duurdere slaapzakken zijn speciaal gemaakt en éénmaal opgespannen nemen ze niet veel plaats in.

Niet te veel zorgen maken, het loopt wel los!

Alaska moet ik ook nog es doen, prachtig!
platesman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door platesman »

Pascal schreef:oesje, zwanger, jullie hebben wel niet de meest comfortabele manier gekozen om te reizen dan :beerchug:
Hopelijk moet uw vrouw niet te dikwijls uit de tent 's nachts om te plassen;
slaapzak open, schoenen aan, jas aan, tent open edm :blink:

Nu, wat bagage betreft, neem niet te veel mee, da's mijn visie!
Alle bagage -dagrugzakje uitgezondert- moet bovenop de "van", het busje. En dit élke (reis)dag.
Dus hoe meer kilo's je mee hebt... en/of je medereisgenoten, des te meer moet je elke ochtend laden en 's avonds naar beneden halen.
En ja, ook alle tenten, keukenmateriaal edm zitten bovenop!

Het busje is meer dan een transport middel dat je van a naar b brengt hoor. Op aanvraag -of zelfs spontaan aangeboden- regelt de driver een laundry shuttle, of een cinema shutlle, niks is te gek.
Dus beter es de kledij wassen dan 10kilo te veel meesjouwen.

Och, zelfs zonder extra slaapmat lukt het hoor, de eerste nacht is wat wennen, daarna ben je zo moe van al je uitstappen...
Ik persoonlijk heb na de eerste reis geen matje aangekocht, alhoewel ik wist hoe het eraan toe zou gaan, en zie ik heb het ook overleefd :hilarious:

Je kan proberen je slaapzak in zo'n zakje te steken die je echt heel hard toe kan trekken en zo de afmetingen reduceren tot een minimum. Op zo'n zakje zijn 4 van die spandinges.
Sommige duurdere slaapzakken zijn speciaal gemaakt en éénmaal opgespannen nemen ze niet veel plaats in.

Niet te veel zorgen maken, het loopt wel los!

Alaska moet ik ook nog es doen, prachtig!
tja,dat van dat zwanger zijn is een heel verhaal dus ik zal het kort houden.we boeken onze reis altijd zeer vroeg in jan maar hebben nu extra lang gewacht totmaart omdat de kans erin zat dat ze zwanger zou worden.de dag dat we gingen boeken hebben we nog een test gedaan en het was niets en zo hebben we maar geboekt en dachten we het zal wel voor de volgende maanden zijn maar uitgerekend die zelfde week was het nog prijs.dat heb je met je gedachten te verzetten op iets anders hé. nu ja,we gingen de reis afzeggen maar omdat men vrouwke niets mankeert of moet platliggen kunnen we niet anders dan gaan of we zijn onze zuur verdiende centjes kwijt.en het is al een serieus bedrag.we kunnen het niet afzeggen omdat zwanger zijn geen ziekte is natuurlijk.nu,we zullen voorzichtig zijn en geen domme toeren doen zoals rafting of paardrijden.veel wandelen zal het worden.we hebben ook een goede reisverzekering moest er iets mislopen.het ergste zal nog de lange vlucht worden maar we mogen toch nog 2 maal overstappen in dc en phoenix om nog eens de benen te strekken.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

platesman schreef:alvast bedankt voor de info.ik heb alvast een extra opblaasbare mat gekocht van 5 cm omdat men vrouwke dan 20 weken zwanger zal zijn en alvast wat meer comfort zal hebben.het probleem is wel,waar steek je al die dingen.hebben twee grote zakken maar geen trekkersrugzakken en daarin zitten ook al onze twee slaapzakken ook+ die slaapmat. nu,de eerste 2 dagen zitten we in anchorage,mss kun ik daar nog eens kijken om er daar ene aan te schaffen.
op de vlucht naar Amerika mag je p.p. 2 stuks bagage inchecken, dus de slaapzakken zou je dus apart kunnen doen.
ook tijdens de reis hoeft de slaapzak niet in de tas te kunnen - zo stond het tenminste in de beschrijving van mijn zwager.

goede reis en veel geluk met "jullie" zwangerschap!
EstherA
Amerika-newbie

Bericht door EstherA »

Hoi!!

Super dat je Alaska gaat doen.
Ik ben Esther en trekleider bij Suntrek. Tja, wat kan ik zeggen, te gek natuurlijk!!
Je hebt Adam waarschijnlijk als trekleider, die is erg leuk en goed (Doe hem de groeten en zeg dattie me moet bellen!!! :lol: Hij is een Amerikaan uit Minnesota.
Als het goed is heeft de trekleider thermorests mee als matjes, maar pin me er niet op vast... ik meen me te herinneren dattie die op z'n bus heeft gegooid.
Neem goeie stevige weekend/backpacks mee, dat laad ook lekkerder dan van die roller of harde koffers. Je mag bij suntrek maar 1 stuks bagage mee(naast je handbagage natuurlijk) dit heeft met het laadvermogen van de bus te maken.

Ik hoop dat je geniet van Alaska, het is absoluut een geweldige staat!!
Mocht nog vragen hebben, dan lees ik het wel

Esther
Deze zomer als Trekleider bij Suntrek aan het werk!!!
M en M
Amerika-ontdekker

Bericht door M en M »

In de meeste annuleringsverzekeringen is zwangerschap toch meeverzekerd?
Sannie
Amerika-newbie

Bericht door Sannie »

Ik ga in september de Southwest doen van Suntrek. Dit is mijn eerste reis naar Amerika, maar het lijkt me erg spannend en gezellig. :D Ik heb geen ervaringen met Suntrek, maar het lijkt me verder wel een goede organisatie. Wat ik er tenminste over heb gelezen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer