Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Labello niet toegestaan in handbagage naar de VS?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Bedankt voor je aanbod :wink:
Ik heb hier thuis ziplockzakjes liggen van 0,9 ltr inhoud. Voldoen die ook?

Elly
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Nee, ik denk het niet: in de voorwaarden staat dat het een zakje van 1 liter moet zijn. :lol:
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Het volgende is te lezen op de website van Schiphol.nl:

Regels voor de handbagage voor vliegen binnen Europa, VS en Mumbai (India)
Bij de handbagagecontrole moet u alle vloeistoffen apart aanbieden. Voor de doorzichtige plastic zak geldt dat de verpakkingen er gemakkelijk in moeten passen en de zak gesloten is. Ook jassen, colberts, en grote elektrische apparaten, zoals laptops, moet u apart aanbieden bij de handbagage.

Dit zijn de regels voor vloeistoffen in uw handbagage:

*u kunt alleen nog vloeistoffen en gels meenemen in verpakkingen van niet meer dan 100 milliliter
*deze verpakkingen mogen alleen worden meegenomen in een doorzichtige plastic zak
*per persoon mag één doorzichtige plastic zak worden meegenomen
*de doorzichtige plastic zak mag niet groter zijn dan 1 liter
*de doorzichtige plastic zak moet hersluitbaar zijn
*U kunt een geschikte doorzichtige plastic zak van thuis meenemen

Je ziet hier dat de plastic zak maximaal 1 liter mag zijn, dus mag de zak ook 0,9 ltr zijn.
Minder inhoud mag, meer inhoud mag niet.
16x USA / 30 staten
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Bedankt Annelies!
Ik dacht dat je misschien alleen zakjes die door het vliegveld verstrekt worden mocht gebruiken, maar nu neem ik gewoon m'n eigen ziplockzakjes mee.

Elly
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Hoi Elly,

Ik had ook gewoon mijn eigen Ziplockzakjes hoor, met rits natuurlijk :lol:

Ook mijn insuline had ik daarin verpakt.

Groetjes
Monique
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Heb net een stapeltje meegenomen (liggen o.a. voordat je door de paspoortcontrole gaat) dus als iemand geïntresseerd is laat dan maar ff weten, dan kan ik ze opsturen.
gr
Carin
Laatst gewijzigd door pyca op 17 jun 2007, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Oh dus als ik het goed begrijp moet ik alles wat vloeibaar is in mijn handbagage in zakjes doen. Maar geldt dat ook voor lipgloss, handcreme, neusspray en oogdruppels? (die laatste 2 zullen waarschijnlijk niet nodig zijn in oktober) ...

En dan nog een hele domme vraag waarschijnlijk, maar ik neem aan dat je dat met huidige verpakking en al in een plastic zakje doet toch? Je hoeft toch niet de inhoud in een zakje te gieten .... Lijkt me een vieze smeerboel worden. En het moet hersluitbaar zijn .. zoiets als een ziploc zakje dus .. Kan het niet gewoon in een boterhamzakje met een knoopje?

Het zal aan mij liggen, maar ik snap het hele nut niet hiervan .. kan iemand mij dat uitleggen?
Sandy
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Sandy schreef:Oh dus als ik het goed begrijp moet ik alles wat vloeibaar is in mijn handbagage in zakjes doen. Maar geldt dat ook voor lipgloss, handcreme, neusspray en oogdruppels? (die laatste 2 zullen waarschijnlijk niet nodig zijn in oktober) ...

En dan nog een hele domme vraag waarschijnlijk, maar ik neem aan dat je dat met huidige verpakking en al in een plastic zakje doet toch? Je hoeft toch niet de inhoud in een zakje te gieten .... Lijkt me een vieze smeerboel worden. En het moet hersluitbaar zijn .. zoiets als een ziploc zakje dus .. Kan het niet gewoon in een boterhamzakje met een knoopje?

Het zal aan mij liggen, maar ik snap het hele nut niet hiervan .. kan iemand mij dat uitleggen?

Nee hoor, het hoeft niet uit de verpakking :D Het is gewoon een belachelijk idee van een of andere malloot. In Amerika zie je mensen met literflessen cola en bekers koffie van Starbucks instappen!!!! En als ik met een kleine hoeveelheid een vliegtuig kan opblazen dan slik ik het toch gewoon in, ofzo
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Die flessen en Starbucks zijn na de veiligheidscontrole gekocht. Ik ben een keer vergeten, dat ik een fles water aan de zijkant van mijn backpack had zitten en die mocht ik mooi inleveren.

Als er meer dan 100ml in de originele verpakking zit, moet het in iets anders overgegoten worden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Petra/VS schreef:Die flessen en Starbucks zijn na de veiligheidscontrole gekocht. Ik ben een keer vergeten, dat ik een fles water aan de zijkant van mijn backpack had zitten en die mocht ik mooi inleveren.

Als er meer dan 100ml in de originele verpakking zit, moet het in iets anders overgegoten worden.

Sorry, maar ik heb niet zo'n hoge dunk van veiligheidscontroles op vliegvelden. Hoe contoleren ze al die tienduizenden flessen, blikjes etc die dagelijk op een vliegveld worden afgeleverd??
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Petra/VS schreef:Als er meer dan 100ml in de originele verpakking zit, moet het in iets anders overgegoten worden.
Ik snap nog steeds de logica er niet van .. wat maakt een goedje minder gevaarlijk als het in een plastic zakje wordt overgegoten ...
Of is de gedachte erachter, dat je het apart zet en aan hen overhandigt, zodat zij het kunnen controleren?
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

a4plus schreef: Sorry, maar ik heb niet zo'n hoge dunk van veiligheidscontroles op vliegvelden. Hoe contoleren ze al die tienduizenden flessen, blikjes etc die dagelijk op een vliegveld worden afgeleverd??
Het gaat toch ook niet om de vloeistoffen zelf, maar om de eventuele explosieven, die would be terroristen er, voor ze op het vliegveld kwamen in hadden kunnen doen.

De gedachte (en hoe waterdicht die is, weet ik ook niet) achter 100ml regel is, dat er met zo'n kleine hoeveelheid vloeistof geen enorme bom gemaakt kan worden.

Als vloeistoffen na de veiligheidscontrole worden gekocht zijn eventuele explosieven hopelijk al gevonden. Ik ben verder ook geen terrorisme expert, maar ik vlieg wel graag veilig. Het is een kleine moeite om te zorgen, dat je geen grote flessen vloeistof bij je hebt. Contact lens vloeistoffen e.d. komen vrijwel allemaal in 4 oz (100ml) flesjes.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sandy schreef:
Petra/VS schreef:Als er meer dan 100ml in de originele verpakking zit, moet het in iets anders overgegoten worden.
Ik snap nog steeds de logica er niet van .. wat maakt een goedje minder gevaarlijk als het in een plastic zakje wordt overgegoten ...
Of is de gedachte erachter, dat je het apart zet en aan hen overhandigt, zodat zij het kunnen controleren?
Je hoeft het toch ook niet in een plastic zakje over te gieten? Zorg gewoon, dat de verpakking niet groter dan 100 ml is en er is geen enkel probleem. En het plastic zakje is om te voorkomen, dat men iedere tas op vloeistoffen moet onderzoeken, neem ik aan. Ik heb al herhaalde malen gevlogen, nadat deze maatregelen zijn aangekondigd en vond het een kleine moeite.
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Kan je een Labello stick dan niet kopen als de controles door bent...winkeltjes genoeg, of moet het dan nog in een zakje?
Oogdruppels en neusspray is een ander verhaal natuurlijk.

Zou anders een enorm nadeel zijn voor de taxfree shops :lol:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Eric schreef:Kan je een Labello stick dan niet kopen als de controles door bent...winkeltjes genoeg, of moet het dan nog in een zakje?
Oogdruppels en neusspray is een ander verhaal natuurlijk.

Zou anders een enorm nadeel zijn voor de taxfree shops :lol:

De grote controle slag is bij de gate, dus na de winkeltjes. Dus, dat schiet niet op.
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

Alles wat in de tax free shops verkocht wordt en wat vloeibaar is, wordt ook geseald in de winkel en dat moet dus perse dicht blijven. Maar de controle is inderdaad na de winkels, dit wordt nl. gedaan vlak voor het boarden.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

kastelke schreef:Als je business reist, dan krijg je aan boord van het vliegtuig zelfs zo'n soort Labello. Tenminste toch bij Continental.
Klopt, ook bij KLM en bij North-West zit een soort Labello-stick in het toilettasje wat je krijgt.

Verder: ik verbaas me telkens weer over hoeveel drukte er gemaakt wordt over dit soort zaken. Een labello-stick, oogdruppels, lenzenvloeistof en wellicht een kleine deodorantroller of stick passen makkelijk in zo'n plastic zakje. Je kan dat dus gewoon meenemen, je moet het gewoon even laten zien.

Veel meer heb je toch niet nodig? Drinken kan je voldoende krijgen aan boord van je vliegtuig, bij een overstap kan je vaak ook nog wel wat kopen en zodra je geland bent kan je weer bij je andere spullen.

Ik ben nu twee keer met een voorraad vloeibare medicatie op pad geweest, ook netjes in de plastic zak en ook daar geen enkel probleem.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

nieuwenoord schreef:
Verder: ik verbaas me telkens weer over hoeveel drukte er gemaakt wordt over dit soort zaken.
Ik begrijp het wél, ik maakte me ook een beetje druk om dit soort dingen, omdat ik het nog niet had meegemaakt. Ik wilde ook precies weten hoe het allemaal verliep daar op Schiphol, wat de regels precies zijn.

Achteraf valt het allemaal reuze mee. Gewoon bovengenoemde dingetjes in het daarvoor bestemde zakje doen, tas door de scan en je krijgt het direct weer terug.
Ik had mijn kleine blikje met vaseline niet eens in een zakje gedaan en ze hebben hem ook niet gevonden in mijn rugzak.

Na de controle heb ik een fles water gekocht voor in het vliegtuig (wij vlogen naar Portugal, maar dezelfde regels) en ze hebben hem ingeseald. Ook dit is geen enkel probleem voor het geval je wel een fles water bij je wilt hebben. Voor 1,50 á 2 euro heb je een grote fles.

Groetjes van Marloes
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Verder: ik verbaas me telkens weer over hoeveel drukte er gemaakt wordt over dit soort zaken.
En het heeft ook geen zin om je er druk over te maken, zo zijn de regels en daar dien je je aan te houden of anders gewoon niet gaan :?
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

In Amerika zijn de controlles veel strenger. Voor ons stond een echtpaar met 2 kinderen en die hadden niets in zakjes zitten, ondanks dat de dame die langs de rij liep dit constant heeft verkondigd. Eenmaal bij de scan kwamen de handtas van de dame en de tassen van de kinderen constant terug omdat er vloeistoffen in de tassen zaten. Dit heeft in totaal zeker een kwartier geduurd. Ze wilden dat wij onze spullen alvast door de scanner zouden doen, maar ook dat lukte niet omdat ze vrolijk de hele boel blokkeerden. De tas van de dame is uiteindelijk 4x terug gekomen voordat alle vloeistoffen eruit waren.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer