Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Koelbox...wat kopen jullie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Iris_1982 schreef:
helena schreef: Het is m.i. het beste als je het ijs gewoon in de supermarkt koopt, vorig jaar zag ik toeristen in de hotels grote koelboxen onder bij de ijsblokjesmachine laten vollopen, ijsmachine leeg, ik vond dat echt niet zo netjes.
Oeh dat klinkt echt typisch nederlands
Zijn meestal dezelfde mensen die bij het ontbijtbuffet ook alvast de boterhammen voor de lunch smeren.....heel erg :oops:
Belgen doen dat ook hoor. 8)
En ik heb dat ook Amerikanen, Britten en Duitsers zien doen. Dus je hoeft je nergens voor te schamen ;). Ik vind het wel knap dat je heel die bak leeg krijgt, want meestal ligt er heel veel ijs. Als we daar 5% van nemen is het veel, en het ijs kan ook op een sneltempo bijgemaakt worden.

Maar daar dienen die bakken toch ook voor? Ik ga echt daar geen blokjes uitnemen voor in mijn drankje te doen (waar jan en alleman ook al met zijn handen heeft aangezeten, af en toe wat stoffig is als het wat hard waait en er ook blaadjes enzo tussenliggen)
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Als die bakken ervoor dienen is het niet erg, maar ik had begrepen dat die ijsblokjes bedoeld waren voor in het hotel.
Maar als ze idd zo open en bloot liggen hoef ik ze ook niet in mijn drankje (sowieso wil ik dat amerikaanse chloorwater zelden in mijn drinken hebben :D vind t altijd zo vies als je dan boven je cola die lucht van chloor ruikt die van de gesmolten ijsblokjes komt)
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Volgens mij zijn de Amerikanen zelf de grootste consument van die ijsblokjes :lol:
Ik heb regelmatig gezien dat ze gewoon met hun grote koelbox naar de ijsmachine gaan en die koelbox (en dat zijn meestal echt geen kleintjes) half vol gooien.

Wij hebben overigens bijna altijd van die piepschuimen dingen gekocht, bleven meestal toch wel redelijk heel. Alleen de laatste keer hebben we een "echte" bij Wallmart gekocht en die in ons laatste hotel achter gelaten (was overigens niet zo'n grote)

gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Bericht door Gerda&Lucas »

Wij waren ook van plan om een piepschuim koelbox te kopen, maar toen we in de supermarkt de kunststofboxen zagen, veranderden we van gedachten. Slechts een paar dollar duurder, maar wel veel groter.

We hadden een paar koelelementen meegenomen die we zelf konden invriezen of het bij de receptie laten doen.

Wat we ook wel deden? We kochten grote plastic flessen water van een paar liter, om onze kleine flesjes mee te vullen.
Sommige van die grote flessen hadden zo'n grote opening, dat we daar ijsblokjes doorheen konden wurmen.
Dat was een leuk klusje voor de kinderen: de bak (uit de koelbox) onder de ijsmachine vullen en dan proberen om zo'n fles vol te krijgen met ijs.

Tot het laatste moment hebben we trouwens nog getwijfeld wat we met dat ding zouden doen aan het eind van de vakantie.
We wisten eigenlijk niet zo goed waar we hem moesten laten en hebben toen besloten te kijken of hij een reis naar NL zou overleven. We hadden nog een sjorband over dIe we erom heen deden en verder niets erin. Heel licht dus.

Afbeelding

Tot onze grote verbazing was het eerste dat op Schiphol boven de grond kwam onze box. Hij heeft het overleefd.
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

Nou, daar had ik dus nooit aan gedacht om ter plekke een koelbox te kopen!
Moet ik even aan manlief vertellen als ik hem weer zie morgenavond bij het avondeten!.(hij heeft vandaag een middagdienst en morgen een vroege vandaar)

Aangezien wij liters water drinken is het wel lekker dat de boel lekker koud blijft en idd vers fruit meenemen op de reis klinkt erg goed.

En dan even beslissen of het een piepschuimen wordt of een kunststoffen.

Louise
yardenoy
Amerika-ontdekker

Bericht door yardenoy »

Wij hebben deze 2 jaar geleden gekocht, en die gaat nog altijd mee.

http://www.basspro.com/webapp/wcs/store ... rchResults

Heel gemakkelijk in gebruik. Wij doen er bijna alles in, ijs (of course) drank, fruit (liefst in plastik zak) en ook vlees (resten van hesp of zo en ook ons vlees voor de bbq)

Op het einde van de reis, uitdrogen en opvouwen, en de valies binnen :)
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

yardenoy schreef:Wij hebben deze 2 jaar geleden gekocht, en die gaat nog altijd mee.

http://www.basspro.com/webapp/wcs/store ... rchResults

Heel gemakkelijk in gebruik. Wij doen er bijna alles in, ijs (of course) drank, fruit (liefst in plastik zak) en ook vlees (resten van hesp of zo en ook ons vlees voor de bbq)

Op het einde van de reis, uitdrogen en opvouwen, en de valies binnen :)
Dit lijkt mij veel gemakkelijker dan een koelbox. Kan je ze in amerika ook kopen?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Basspro is een amerikaanse winkel. Dus ja, die kun je daar ook kopen..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Njit schreef:Basspro is een amerikaanse winkel. Dus ja, die kun je daar ook kopen..
Wij vertrekken echter uit Los Angeles. En daar in de buurt heb je die winkel blijkbaar niet. En een koelbox schaf je je natuurlijk onmiddellijk aan. Jammer...
peter1962
Amerika-ontdekker

Bericht door peter1962 »

KellyVG schreef:Wij vertrekken echter uit Los Angeles. En daar in de buurt heb je die winkel blijkbaar niet. En een koelbox schaf je je natuurlijk onmiddellijk aan. Jammer...
Maar dit zal toch niet de enige keten zijn die dit soort koelboxen verkoopt?
:o

Peter
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

peter1962 schreef: Maar dit zal toch niet de enige keten zijn die dit soort koelboxen verkoopt?
:o
Peter
Dat denk ik ook niet!
Walmart zal die ook wel hebben (die verkopen volgens mij alles, behalve mensen! :wink: )
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

Wallmart verkoopt ook genoeg koelboxen. En zit in LA, ff googlen.

Tip: koop een koelbox met een aftapkraantje aan de zijkant. Zo kun je het water (gesmolten ijs) weg laten lopen zondar dat je de gehele koelbox weer moet leegmaken. Je gooit er weer nieuwe ijsblokjes op en klaar is kees. Kosten 14,95 Wallmart (rode Rubbermaid met wite deksel)
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

In 2005 hebben we ook een piepschuim koelbox gekocht, geen problemen mee gehad trouwens.

Volgend jaar gaan we weer naar de VS, maar deze keer denken wij (ik vooral) aan een cooler met stekker voor de sigarette-aansteker in de auto...
geen gedoe meer met ijs.

Maar...zijn in de SUV's twee 12 volt uitgangen, heb ook een GPS mee en die moet ook stroom hebben. :wink:
Iemand ervaring met deze koelboxen?
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

In onze auto (Toyota RAV 4) zaten 2 aanstekers. 1 op de normale plaats en 1 in het console tussen de voorste stoelen. Verder heb ik niet gezocht, maar het zou zo maar kunnen dat er nog meer in hebben gezeten.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Zelfde met de Mitsubishi Outlander. 1 op de normale plek en 1 in de console tussen de voorste stoelen (er zit daar een uitsparing om het snoer doorheen te leiden, je hoeft dus niet steeds het klepje open te laten).
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

mirdj schreef:In onze auto (Toyota RAV 4) zaten 2 aanstekers. 1 op de normale plaats en 1 in het console tussen de voorste stoelen. Verder heb ik niet gezocht, maar het zou zo maar kunnen dat er nog meer in hebben gezeten.
Toevallig zie ik net dat er nu ook twee aanstekers in onze gewone nederlandse auto zitten.

We moeten mee in de vaart der volkeren :lol:
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Eric schreef:In 2005 hebben we ook een piepschuim koelbox gekocht, geen problemen mee gehad trouwens.

Volgend jaar gaan we weer naar de VS, maar deze keer denken wij (ik vooral) aan een cooler met stekker voor de sigarette-aansteker in de auto...
geen gedoe meer met ijs.

Maar...zijn in de SUV's twee 12 volt uitgangen, heb ook een GPS mee en die moet ook stroom hebben. :wink:
Iemand ervaring met deze koelboxen?
Die hebben we al een poosje in gebruik en ze werken prima. Alleen moet je alles wel gekoeld er in stoppen.
We hebben er een Switching power supply geval bij gekocht en nu kan de cooler `s avonds gewoon in de stroom in huis ingestoken worden en blijft alles koel.
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Net een paar dagen terug van een super 3,5 weekse rondreis vanuit San Francisco kan ik zeggen: we hebben ontzettend veel plezier gehad van de door ons (voor $12,- :D ) aangeschafte koelbox. Meteen een doosje met Zip-lock zakjes gekocht en verder elke dag voor ongeveer $2 een zak ijsblokjes kopen en.......elke minuut van de dag genieten van lekker koel water, cola, kaas, een yoghurtje of vers fruit! Super! Op het eind van de vakantie hebben we de koelbox op de hotelkamer achtergelaten (met een briefje erbij)

Ik kan iedereen aanrader zo'n ding te kopen :!:
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

BigAppleLover schreef:Net een paar dagen terug van een super 3,5 weekse rondreis vanuit San Francisco kan ik zeggen: we hebben ontzettend veel plezier gehad van de door ons (voor $12,- :D ) aangeschafte koelbox. Meteen een doosje met Zip-lock zakjes gekocht en verder elke dag voor ongeveer $2 een zak ijsblokjes kopen en.......elke minuut van de dag genieten van lekker koel water, cola, kaas, een yoghurtje of vers fruit! Super! Op het eind van de vakantie hebben we de koelbox op de hotelkamer achtergelaten (met een briefje erbij)

Ik kan iedereen aanrader zo'n ding te kopen :!:
Hier hetzelfde. Ook wij hebben weer veel plezier gehad van onze (grote) koelbox die we voor $ 15,88 (incl. tax) gekocht hebben bij de Wal*Mart. Alleen gooien wij de zak met ijsblokjes die we dagelijks kochten, "los" in de koelbox.

Bij vertrek hebben wij hem ook achtergelaten op de hotelkamer.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Dutchie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Dutchie »

We hebben 2 jaar geleden meteen een Coleman kunststof koelboxje gekocht bij de Walmart van circa $ 10. Deze is als ruim-bagage mee terug gegaan, gevuld met lekker amerikaans eten (band erom en label eraan). Vorig jaar weer meegenomen. En gaat nu gewoon voor de 3e keer weer mee.
Is onmisbaar onderweg en niet stuk te krijgen.

Walter
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer