platesman schreef:ik ben in mei verleden jaar naar new york en dc geweest en heb al vele andere staten gedaan en dc viel me eigenlijk wat tegen in vergelijking met new york.het is niet dezelfde sfeer die daar in de lucht hangde zoals in ny.het positieve is wel de betere metro's want die in new york is erg verwarrend.+de meeste musea is gratis.het negatieve is dat ik me er onveiliger voelde en ik miste ook de gezellige restaurantjes en winkeltjes.dc is mooi geweest voor mij maar ik zou er niet meer naar toe gaan.
Komt omdat je waarschijnlijk, zoals de meeste toeristen, enkel de toeristische attracties bezocht hebt. DC is inderdaad niet te vergelijken met New York, het is een stad, die bestaat uit verschillende buurten en heeft ook heel wat atmosfeer (Georgetown, Dupont Circle, Adams Morgen, Chinatown, Mount Pleasant etc.).
Maar de geijkte dingen, die door toeristen worden bezocht liggen in het kantoor gedeelte en daar hangt inderdaad niet zo'n sfeer als in New York (of liever om precies te zijn Manhattan, want dat is waar de meeste toeristen verblijven).
Voor mij is DC de ideale stad, want er is werkelijk voor elk wat wils, maar het is niet zo overweldigend druk als in New York (begrijp me goed, ik vind New York ook een fantastische stad, maar na een week ben ik blij weer in onze "rustige" omgeving terug te keren

). Maar smaken verschillen natuurlijk. De twee steden zijn eigenlijk ook helemaal niet met elkaar te vergelijken.