Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
paspoort foto
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
paspoort foto
Vorige week heeft mijn man zijn nieuwe paspoort opgehaald.
Nu valt mij op, dat de pasfoto vrij vaag is (originele ingeleverde foto was wel goed).
Ik vraag me af of dat geen problemen bij aankomst in Houston op zal gaan leveren.
Originele foto meenemen soms?
Wat denken jullie ???
gr, Ineke
Nu valt mij op, dat de pasfoto vrij vaag is (originele ingeleverde foto was wel goed).
Ik vraag me af of dat geen problemen bij aankomst in Houston op zal gaan leveren.
Originele foto meenemen soms?
Wat denken jullie ???
gr, Ineke
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zou er geen punt van maken. Het is en blijft immers een door Nederland uitgegeven officieel document. Dat de foto naar jouw smaak wat vaag is, maakt niet uit. Voor het paspoort was het kennelijk goed genoeg.
En originele foto meenemen lijkt me sowieso onnodig: je hebt het echte (en hopelijk minder vage) origineel toch in levende lijve bij je?
En originele foto meenemen lijkt me sowieso onnodig: je hebt het echte (en hopelijk minder vage) origineel toch in levende lijve bij je?

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Is je man nog herkenbaar op de foto? Anders zou ik er toch mee teruggaan. Dit om te voorkomen dat je bij twijfel eerst moet gaan uitleggen dat het toch echt een officieel document is en dat je niet zelf hebt lopen knutselen met je kleurenprinter en lamineer-apparaatMarcel schreef:Ik zou er geen punt van maken. Het is en blijft immers een door Nederland uitgegeven officieel document. Dat de foto naar jouw smaak wat vaag is, maakt niet uit. Voor het paspoort was het kennelijk goed genoeg.

Dat is meestal het geval.. Het gaat er ook niet om om je kunt bewijzen dat jezelf origineel bent maar dat je document echt is..Marcel schreef: En originele foto meenemen lijkt me sowieso onnodig: je hebt het echte (en hopelijk minder vage) origineel toch in levende lijve bij je?![]()
Laatst gewijzigd door Njit op 23 feb 2005, 17:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
liefst geen twijfels
het is niet plezierig met twijfels op vakantie vertrekken.
kun je niet in de ambassade binnenspringen en vragen wat zij ervan denken? als zij twijfelen kunnen ze hierover een document maken (bv ,,paspoort wegens vage foto niet geldig voor de us) en dan moeten ze je toch gratis een nieuw paspoort maken. anders moet je misschien nog een nieuw digitaal paspoort betalen.
jacques
kun je niet in de ambassade binnenspringen en vragen wat zij ervan denken? als zij twijfelen kunnen ze hierover een document maken (bv ,,paspoort wegens vage foto niet geldig voor de us) en dan moeten ze je toch gratis een nieuw paspoort maken. anders moet je misschien nog een nieuw digitaal paspoort betalen.
jacques
Het heeft geen zin de ambassade "binnen te springen", visa zijn een zaak van het consulaat. Het consulaat kun je zeker niet "zomaar binnen springen". Bovendien, de uiteindelijke beslissing iemand binnen te laten of niet, ligt bij de immigration-officer die je treft bij aankomst in de US.
Als je twijfelt, ga terug naar waar je paspoort is uitgegeven, desnoods met maak je twijfels kenbaar, misschien zien alle paspoort-foto's er nu zo uit ? Indien je nog steeds denkt dat jullie paspoort minder goed "gelukt" is dan andere, vraag een nieuw - op hun kosten dan en lever desnoods andere pasfoto's aan. De vraag is ook of de foto in de komende vijf jaar nog vager gaat worden.
Als je twijfelt, ga terug naar waar je paspoort is uitgegeven, desnoods met maak je twijfels kenbaar, misschien zien alle paspoort-foto's er nu zo uit ? Indien je nog steeds denkt dat jullie paspoort minder goed "gelukt" is dan andere, vraag een nieuw - op hun kosten dan en lever desnoods andere pasfoto's aan. De vraag is ook of de foto in de komende vijf jaar nog vager gaat worden.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Precies, als de foto echt zo dramatisch is dat je je er zorgen over maakt, ga dan terug naar de gemeente die het heeft afgegeven. US consulaat kan er inderdaad niks mee. Controle op echtheid gebeurt in de US door Immigration en die kunnen zo zien of er wel of niet mee geknoeid is (daarvoor maakt die vage foto niks uit). Net als de Marechaussee in NL (die hier de grenscontrole doet) beschikt Immigration over een omvangrijke database met alle echtheidskenmerken van paspoorten uit de hele wereld.
Overigens is in mijn tamelijk nieuwe paspoort de foto ook wat vager dan het aangeleverde origineel, maar nog steeds duidelijk zichtbaar.
Overigens is in mijn tamelijk nieuwe paspoort de foto ook wat vager dan het aangeleverde origineel, maar nog steeds duidelijk zichtbaar.
- Ineke
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga morgen, voor alle zekerheid, even naar het stadhuis.
Kreeg het vorige week een beetje benauwd, toen mijn man met zijn nieuwe pas thuis kwam. Ik zag ons al staan bij zo'n norse immigration officer in Houston, die hem zou weigeren binnen te laten
Je hoort tegenwooordig van die vreemde verhalen.
Ineke
Ik ga morgen, voor alle zekerheid, even naar het stadhuis.
Kreeg het vorige week een beetje benauwd, toen mijn man met zijn nieuwe pas thuis kwam. Ik zag ons al staan bij zo'n norse immigration officer in Houston, die hem zou weigeren binnen te laten

Je hoort tegenwooordig van die vreemde verhalen.

Ineke
- Ineke
- Amerikakenner
- Contacteer:
Vanmorgen dus met de pas naar het stadhuis geweest.
Naar hun mening was alles in orde, was de foto duidelijk genoeg en hoefde ik geen problemen te verwachten.
Helemaal lekker zit het me nog niet, maar probeer er dan toch maar van uit te gaan dat het goed is.
En indien niet.....schakel ik "op z'n Amerikaans" meteen een advocaat in voor een reusachtige claim
gr, Ineke
Naar hun mening was alles in orde, was de foto duidelijk genoeg en hoefde ik geen problemen te verwachten.
Helemaal lekker zit het me nog niet, maar probeer er dan toch maar van uit te gaan dat het goed is.
En indien niet.....schakel ik "op z'n Amerikaans" meteen een advocaat in voor een reusachtige claim

gr, Ineke
Dat is gewoon de stijl v.d. nieuwe paspoorten. Wij hebben onze paspoorten voor onze reis in september 2004 laten vernieuwen - De orginele pasfoto's die we op het stadhuis hadden afgeleverd waren inderdaad scherper. Bij het afhalen van de documenten, zagen we dat beide foto's een ietwat wazige gloed over zich hadden. Dat hoort zo .. De foto lijkt een beetje verweven in je paspoort zo (je ziet de randen van de foto ook niet) - Wij hebben overigens geen problemen in Amerika gehad - Het lijkt mij toch wel dat je erop mag vertrouwen dat Nederland geldige documenten weet af te leveren, wat geen problemen in het buitenland mag geven..
-
-
Toch blijft het raar dat de foto met al die technologie nu slechter is dan voorheen. Ook de handtekening komt maar matig door.
Volgens het gemeentehuis zijn alle eisen die aan de foto zijn gesteld alleen afgestemd op de chip en hebben ze de gewone afbeelding in de pas vergeten. Zou het waar zijn?
De vage afbeelding zou ook niet erg zijn, "want de chip is belangrijker", zeiden ze steeds op het gemeentehuis. Zouden ze daar echt niet weten dat de wereld volstaat met grensposten, waar een ambtenaar in je paspoort kijkt en waar ze geen apparatuur hebben om de chip te lezen?
Het geeft waarschijnlijk geen problemen, maar mal is het wel.
Volgens het gemeentehuis zijn alle eisen die aan de foto zijn gesteld alleen afgestemd op de chip en hebben ze de gewone afbeelding in de pas vergeten. Zou het waar zijn?
De vage afbeelding zou ook niet erg zijn, "want de chip is belangrijker", zeiden ze steeds op het gemeentehuis. Zouden ze daar echt niet weten dat de wereld volstaat met grensposten, waar een ambtenaar in je paspoort kijkt en waar ze geen apparatuur hebben om de chip te lezen?
Het geeft waarschijnlijk geen problemen, maar mal is het wel.
Ik heb een ander vraagje. Vorige week heb ik mijn haar laten kleuren. Voordien was ik donkerbruin (of voor sommigen zwart), nu ben ik heeeeeeeel blond. Mijn collega zei me daarjuist dat dat serieuze problemen kan geven wanneer ze mij gaan vergelijken met mijn paspoort. Ik sta erop met zwart haar (zo lijkt het toch op de foto). En nu zie ik er dus behoorlijk anders uit. Wat kan ik nog doen? Waarschijnlijk niks meer. Want ik vertrek zaterdagochtend 

Kelly & Yves
http://kelly.yves.googlepages.com
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Volgens mij is het niet verboden je haar te verven. Pasfoto's zijn nu toch zo gemaakt dat je de gezichtskenmerken goed kunt zien ??? En ik neem aan dat je je gezicht niet geverfd hebtKellyVG schreef:Ik heb een ander vraagje. Vorige week heb ik mijn haar laten kleuren. Voordien was ik donkerbruin (of voor sommigen zwart), nu ben ik heeeeeeeel blond. Mijn collega zei me daarjuist dat dat serieuze problemen kan geven wanneer ze mij gaan vergelijken met mijn paspoort. Ik sta erop met zwart haar (zo lijkt het toch op de foto). En nu zie ik er dus behoorlijk anders uit. Wat kan ik nog doen? Waarschijnlijk niks meer. Want ik vertrek zaterdagochtend

Goede reis!!
Bedankt! Ik hoop dat jij gelijk hebt en mijn collega nietphillybilly schreef:Volgens mij is het niet verboden je haar te verven. Pasfoto's zijn nu toch zo gemaakt dat je de gezichtskenmerken goed kunt zien ??? En ik neem aan dat je je gezicht niet geverfd hebtKellyVG schreef:Ik heb een ander vraagje. Vorige week heb ik mijn haar laten kleuren. Voordien was ik donkerbruin (of voor sommigen zwart), nu ben ik heeeeeeeel blond. Mijn collega zei me daarjuist dat dat serieuze problemen kan geven wanneer ze mij gaan vergelijken met mijn paspoort. Ik sta erop met zwart haar (zo lijkt het toch op de foto). En nu zie ik er dus behoorlijk anders uit. Wat kan ik nog doen? Waarschijnlijk niks meer. Want ik vertrek zaterdagochtend
Goede reis!!

Kelly & Yves
Dat maakt volgens mij niets uit, dat zijn ze wel gewend tegenwoordig.KellyVG schreef:Ik heb een ander vraagje. Vorige week heb ik mijn haar laten kleuren. Voordien was ik donkerbruin (of voor sommigen zwart), nu ben ik heeeeeeeel blond. Mijn collega zei me daarjuist dat dat serieuze problemen kan geven wanneer ze mij gaan vergelijken met mijn paspoort. Ik sta erop met zwart haar (zo lijkt het toch op de foto). En nu zie ik er dus behoorlijk anders uit. Wat kan ik nog doen? Waarschijnlijk niks meer. Want ik vertrek zaterdagochtend
Vroeger stond in de paspoorten ook altijd je ogen-en haarkleur (als ik me goed herinner) maar nu alleen nog maar je lengte.
Mijn zoon heeft twee weken geleden een nieuw paspoort gehaald en gisteren heeft hij zijn kop kaal geschoren

Vanavond gaat hij naar Turkije.
Ik laat het wel weten als hij er niet in komt.
gr. Paula
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Het zou idd geen probleem moeten zijn. Ik ben alle afgelopen keren de VS binnengekomen met een paspoort waar een foto van mij op stond van toen ik 13/14 was. Mijn haar zag er toen héél wat anders uit 
Op schiphol kreeg ik wel zo'n wijsneus die eigenlijk toch niets te vragen had met: "is dit niet het paspoort van je broertje?".. hmpf! kijk naar de data en naar de naam en de naam op mijn ticket..

Op schiphol kreeg ik wel zo'n wijsneus die eigenlijk toch niets te vragen had met: "is dit niet het paspoort van je broertje?".. hmpf! kijk naar de data en naar de naam en de naam op mijn ticket..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ze kijken naar de vorm van je hoofd oren/ kin/ neus...niet naar je haarClint schreef:Het zou idd geen probleem moeten zijn. Ik ben alle afgelopen keren de VS binnengekomen met een paspoort waar een foto van mij op stond van toen ik 13/14 was. Mijn haar zag er toen héél wat anders uit

Wij hebben vandaag twee nieuwe paspoorten "besteld". Eentje voor mijn man en een gloednieuwe voor zoontje van 2. Het ging geweldig....niet dus.
Allereerst vonden ze dat mijn man teveel lachte op zijn foto. Hij zei nog: ik kan het ook niet helpen dat ik pret-ogen heb... maar daar trapten ze niet in.... nieuwe foto laten maken.
Toen zoontje. Die wilde absoluut niet op de foto, het was gillen en krijsen, uiteindelijk toch erop gekregen. Compleet mèt rood behuilde ogen. Zou je denken dat hoe droeviger je kijkt, hoe beter. Was ook niet goed. Want ze doen de foto is een soort passepartout en alles moet in dat kadertje passen. Bleek mijn zoontje een dusdanig "groot" hoofd te hebben dat zijn haar er niet op kwam! Ze wilden ons hiervoor ook terugsturen, maar ik was inmiddels behoorlijk boos en gelukkig hebben ze hem toen "zonder haar" geaccepteerd.
Ben wel benieuwd hoeveel jullie betalen voor een paspoort? Wij €47,45.
Allereerst vonden ze dat mijn man teveel lachte op zijn foto. Hij zei nog: ik kan het ook niet helpen dat ik pret-ogen heb... maar daar trapten ze niet in.... nieuwe foto laten maken.
Toen zoontje. Die wilde absoluut niet op de foto, het was gillen en krijsen, uiteindelijk toch erop gekregen. Compleet mèt rood behuilde ogen. Zou je denken dat hoe droeviger je kijkt, hoe beter. Was ook niet goed. Want ze doen de foto is een soort passepartout en alles moet in dat kadertje passen. Bleek mijn zoontje een dusdanig "groot" hoofd te hebben dat zijn haar er niet op kwam! Ze wilden ons hiervoor ook terugsturen, maar ik was inmiddels behoorlijk boos en gelukkig hebben ze hem toen "zonder haar" geaccepteerd.

Hier in de Zaanstreek betaal je precies hetzelfde.boeffie schreef:

In de fotozaak wisten ze het ook niet zo goed, dus hebben ze mijn zoon een hele stapel foto's meegegeven, ook de achtergrondkleur was bij alle foto's verschillend.
Van lichtgrijs, naar donkergrijs/blauw.
Ook met dat passe-partoutje gemeten en was volgens haar gelijk goed.
Ik ben benieuwd, we gaan hem om 21.00 uur naar Schiphol brengen.
gr. Paula
groeten Paula
Mijn zoon belde net vanuit Turkije dat hij veilig aangekomen was.
Het paspoort gaf geen problemen, ook al heeft hij nu geen haar meer, maar misschien zijn ze bij de Turkse douane was makkelijker
gr. Paula

Het paspoort gaf geen problemen, ook al heeft hij nu geen haar meer, maar misschien zijn ze bij de Turkse douane was makkelijker

gr. Paula
groeten Paula
Ik denk trouwens dat sommigen echt overdrijven wat betreft de strenge controles. Ik geloof wel dat de controles streng zijn, maar uiteindelijk, als je in orde bent met alles, zal je ook wel geen zware problemen krijgen.paula58 schreef:Mijn zoon belde net vanuit Turkije dat hij veilig aangekomen was.![]()
Het paspoort gaf geen problemen, ook al heeft hij nu geen haar meer, maar misschien zijn ze bij de Turkse douane was makkelijker![]()
gr. Paula
En als ze niet geloven dat ik die vrouw ben met dat zwarte haar, moeten ze mij maar even een zwarte pruik opzetten

Kelly & Yves
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2395 Weergaves
-