Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voorbereidingen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
daydreamy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door daydreamy »

Wij pakken alles de avond ervoor in, leggen wel al wat kleine dingetjes klaar, maar heb meestal wel een checklist.

De post en planten worden verzorgd door me ouders en huisdieren hebben we niet :D
2006 = Zuidwesten (CA-NV-AZ)
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
anpetu_waste
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Voorbereidingen?

Bericht door anpetu_waste »

ik vlieg volgende week zondag 1 juli om 9.00 uur naar New York (voor een vakantie van 4 wkn in Wyoming)....en moet zaterdag 30 juni nog werken tot 17.00 uur ('k werk i/e winkel), mijn vakantie begint zodra ik dan de winkel uitloop en dan wordt het thuis stressen met koffer inpakken! want ook al ben ik nu al een paar weken bezig met dingen apart te leggen....ik zal altijd op het laatste moment opeens van gedachten veranderen en dan de koffer weer leeggooien en opnieuw met andere kleding enzo inpakken.....oh well, thats me!......
verloopstekker is wat ik vooral niet moet vergeten...om digitale camera op te laden enzo...en verder misschien een goede anti-muggen stift...ik ga ook naar montana en daar hebben de muggen me vorige keer goed te pakken genomen, terwijl de 'wyomingmuggen' me met rust lieten!
maar a/d andere kant...daar hebben ze 'off' (tegen muggen) en volgens mij helpt dat net zo goed. Je kunt daar eigenlijk alles krijgen wat hier ook te krijgen is....behalve ingredienten voor de indische keuken :wink: denk dat je daarvoor echt in California moet zijn.

ik moet al om 6.00 aanwezig zijn om in te checken...dus dat wordt vroeg opstaan en vroeg vertrekken! En zodra ik dan de deur achter me dichttrek begint mijn reis!
Kinderen blijven thuis (jongste moet nog naar school)zij zorgen voor de poes en planten hebben we niet meer, (niemand met groene vingers in ons huishouden) Houd regelmatig contact via email en msn met het thuisfront en via de telefoon...heb een mobiel vorig jaar aangeschaft in walmart en ben van plan die weer te gebruiken...maar dat is, geloof ik, een ander topic.

begin al kriebels te voelen! :lol:

Cindy :D
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Voorbereidingen?

Bericht door Louise »

[/quote]

We vliegen 15 juli om 09.00 met vlucht DL081 geloof ik :)
Dus dat word al lekker vroeg op Schiphol aanwezig zijn! En ook lekker vroeg in New York aankomen, en zo heeft ieder nadeel zijn voordeel :wink:

Maar jullie vertrekken toch een dag later of zie ik dat nu verkeerd?

Tja, dan moet ik me maar berusten in het feit dat we eens naar een normaal land gaan, zonder dat je de hele apotheek mee moet slepen. Lekker rustig aan doen is ook wel eens lekker, dus zonder al te veel voorbereidingen.

Gaat best snel nu 8)[/quote]

Nee! Klopt! Ik verrekende me, we gaan inderdaad maandag de 16! Was wel heel grappig geweest als we onze stoelnummers dan hadden doorgegeven aan elkaar, dan hadden we elkaar in het vliegtuig ontmoet!

Groetjes
Louise
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wat ik wel altijd probeer,is om een vlucht te boeken op een normale tijd,zodat ik niet om 5 uur in de nacht mijn bed uit moet.

Dat scheelt redelijk veel stress en vermoeidheid vooraf.
daydreamy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door daydreamy »

Pete.Z schreef:Wat ik wel altijd probeer,is om een vlucht te boeken op een normale tijd,zodat ik niet om 5 uur in de nacht mijn bed uit moet.

Dat scheelt redelijk veel stress en vermoeidheid vooraf.
Dat probeer ik idd ook altijd, er is niets vervelenders dan stressen op zulke tijden.. dat doe ik dan liever een paar uurtjes later, na een goede nachtrust :D
2006 = Zuidwesten (CA-NV-AZ)
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
MichaelB
Amerika-ontdekker

Bericht door MichaelB »

Dag ventevoren pak ik alles uit de kast en gaat 't de koffer in.
Informatie boekjes en dergelijke schaf ik wel een paar maanden vantevoren aan.
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Wat ik me nog afvroeg, ik zie het regelmatig in diverse topics terugkomen:

Ik zie dat mensen het er vaak over hebben dat ze opnieuw in moeten checken bij een overstap in Amerika?
Hier heb ik dus nog nooit van gehoord... dus waarom is dat?

Dus als ik van Washington naar San Francisco vlieg via Atlanta, dan moet ik mij in Atlanta weer opnieuw inchecken?
Moet ik dan de koffers etc. ook weer zelf ophalen en weer zelf wegbrengen?

Heb best vaak gevlogen namelijk en de bagage ging altijd vanzelf door en ik dus ook zeg maar :roll:
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als je het land binnenkomt moet je de bagage ophalen, door customs brengen en opnieuw inchecken (afgeven aan een medewerker van de airline) zelf krijg je op je vertrek vlieghaven alle tickets dus kan je zo door naar de volgende gate.
Hoe het bij twee binnenlandse vluchten zit kan ik niet zeggen maar daar weet 1 van onze NederAmerikanen mogelijk het antwoord op.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

ZeroXX schreef:Ik zie dat mensen het er vaak over hebben dat ze opnieuw in moeten checken bij een overstap in Amerika?
Hier heb ik dus nog nooit van gehoord... dus waarom is dat?

Dus als ik van Washington naar San Francisco vlieg via Atlanta, dan moet ik mij in Atlanta weer opnieuw inchecken?
Moet ik dan de koffers etc. ook weer zelf ophalen en weer zelf wegbrengen?
Het opnieuw inchecken geldt dus alleen als je van buitenaf Amerika bent binnengekomen, precies op de manier zoals Rob aangeeft.

Bij een binnenlandse vlucht zoals in jouw voorbeeld, geldt dat dus (uiteraard) niet. Dan wordt de bagage gewoon doorgelabeld.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Nee, het leek me ook al zo apart namelijk, maar meende het ook eens ergens gelezen te hebben met binnenlandse vluchten, dus vandaar, thanks.

Zal ik het toen zelf wel niet goed gelezen hebben :wink:
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
jill
Amerika-newbie

heeft iemand een checklist aanvraag DS-2019

Bericht door jill »

:P
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer