Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zelf uitzoeken van de huurauto??

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het grote voordeel van een SUV vind ik persoonlijk dat je onder het rijden een veel beter zicht hebt op het landschap.Je zit lekker hoog,en kijkt dus over vangrails en dergelijke heen.
JimBob
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door JimBob »

Pete.Z schreef:Het grote voordeel van een SUV vind ik persoonlijk dat je onder het rijden een veel beter zicht hebt op het landschap.Je zit lekker hoog,en kijkt dus over vangrails en dergelijke heen.
Dat is inderdaad wel een goede reden om in een SUV te gaan rijden!

Weet iemand ook welke SUV's ALAMO in zijn wagenpark heeft staan? En wat ongeveer de extra kosten kunnen zijn als je van een fullsize naar een SUV wilt upgraden?
Where can I find some damn coffee flavoured coffee?!
Punjo
Amerika-newbie

Schakelen

Bericht door Punjo »

Begrijp ik het dus goed dat je bij een automaat tijdens het rijden mag overschakelen naar de 1, 2 of 3? Ik dacht dat je eerst moest stoppen en helemaal tot stilstand moest komen. Gaarne reactie van een kenner.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Schakelen

Bericht door Coyote »

Punjo schreef:Begrijp ik het dus goed dat je bij een automaat tijdens het rijden mag overschakelen naar de 1, 2 of 3? Ik dacht dat je eerst moest stoppen en helemaal tot stilstand moest komen. Gaarne reactie van een kenner.
Ja, dat kan. Natuurlijk moet je zoiets niet op volle snelheid doen! Maar in de bergen is het heel handig als je een lage snelheid hebt. Bij een hele lage (constante) snelheid gebruik je de 1, ga je weer wat harder, kun je 'm overschakelen naar de 2 en 3 en uiteindelijk weer naar D (Drive). Ik trap volgens mij dan wel even op de rem en schakel dan gelijk over zonder eerst tot stilstand te komen. Aangezien ik hier in NL niet in een automaat rijd, zit ik even te denken of het inderdaad zo ging. Misschien dat één van de automaat-rijders uit Amerika of NL/BE dit kan bevestigen?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

je kunt bij elke snelheid de handle bedienen.
de auto regelt zelf of dit gevolgen heeft, er wordt echt niet teruggeschakeld naar 1 als je 50 mph rijdt.
de auto regelt altijd zo goed mogelijk, schakelen is alleen nodig voor extra trekkracht bv bij een helling of aanhanger
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zo is het precies als je de toerentallen in de gate houdt. Je hoeft dus niet even op de rem te trappen bij tussenschakelen en Pujo, nu weet ik weer welke thread het was!!!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Oké, bedankt 6foot6 en Yeehaw!

Ik denk dat ik het onwillekeurig wel goed deed in Amerika (dus niet op de rem trappen) maar kon het me zo niet voor de geest halen... :lol: :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Punjo
Amerika-newbie

Bericht door Punjo »

Bedankt voor de reacties. Het is me helemaal duidelijk. Wat is dit toch een top-site.

We vertrekken over een dikke week, maandag 2 juli naar LA voor een rondrit door de "Wild West". We gaan voor de 1e keer naar de USA. Ik, mijn vrouw en 2 kids (9 en 12). In januari hebben we definitief geboekt. De afgelopen maanden ben ik bezig geweest met voorbereiden (vaak via deze site). We hebben er kei veel zin in. We vinden het echter ook nog behoorlijk spannend. Wat staat ons allemaal te wachten en hopelijk komen we niet teveel tegenslagen tegen. Maar het zal allemaal wel goed gaan.

Groeten,
Punjo
martens
Amerika-ontdekker

Bericht door martens »

Kan me iemand vertellen of het bij ALAMO nog steeds mogelijk is je wagen zelf uit te kiezen. We landen in PHOENIX. Het zou voor ons wel van belang zijn ivm het verschil van kofferruimtes.
bedankt voor jullie reacties :) Rita
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Rita,

Wij mochten vorig jaar in Phoenix zelf onze auto uitzoeken.
Wij hadden een 4x4 gehuurd. Ze wijzen dan een vak aan in de garage waaruit je een auto kunt kiezen.
Toen wij kwamen stonden er trouwens niet echt veel auto's dus je moet ook een beetje geluk hebben met het tijdstip waarop je komt denk ik.

Marjon
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

vana schreef:Toen wij kwamen stonden er trouwens niet echt veel auto's dus je moet ook een beetje geluk hebben met het tijdstip waarop je komt denk ik.
Ligt ook aan de locatie. Op het vliegveld is er meestal de hele dag activiteit.
Als de gewenste auto er niet staat dan kun je altijd even 15 min. wachten. Misschien dat er dan wel 'jouw' auto staat.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Het was op het vliegveld maar het was om 22.30. En zin om te wachten hadden we niet, we waren al zo'n 27 uur onderweg. :(

Marjon
svdvlist2
Amerika-ontdekker

Bericht door svdvlist2 »

Zelf heb ik bij Alamo (via USAreisen.de) een Equinox besteld, maar we kregen een Nissan Murano mee. Het grappige is dat deze wagen geen 1,2 en 3 heeft. Hij heeft een D en dan kan je de pook naar rechts zetten in Ds. Dan blijft de auto iets langer in zijn versnelling hangen en wordt er ook wat meer op de motor geremd. Verder ideale versnelling om iemand even snel in te halen.

Voor het zwaardere werk zit er een L op. Volgens de handleiding moet je deze alleen gebruiken met steile hellingen. We merkten dat er dan nog meer op de motor wordt afgeremd. Verder was het een prima bakkie die Death Valley prima heeft overleefd. Lekkere aircootje aan met buiten 50 graden Celsius.
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Dit jaar huren wij voor de 4e keer bij National/Alamo wat volgens mij gewoon 1 pot nat is. Anyway in LAX kregen we een auto en in Seattle & Newark mochten we zelf kiezen wat we pakten, wat erg fijn is! Tot nu toe altijd goede service gehad, en prima autos meegekregen! Een keer een auto geruild omdat een van de electrische ramen niet meer dicht ging. We moesten toen 100km rijden naar het vliegveld wat vlakbij was, Auto ruilen en vergoeding voor 200km benzine. Niets mis mee!
can't wait to travel again.....
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

martens schreef:Kan me iemand vertellen of het bij ALAMO nog steeds mogelijk is je wagen zelf uit te kiezen. We landen in PHOENIX. Het zou voor ons wel van belang zijn ivm het verschil van kofferruimtes.
bedankt voor jullie reacties :) Rita
Wij mochten in LA inderdaad zelf onze wagenv uitzoeken.
Erg leuk inderdaad om te doen en we hebben een mooie dieprode SUV genomen...kleurde erg leuk op de foto's :D

het was trouwens een toyota RAV4, erg fijne auto!! We vonden t jammer m weer te moeten achterlaten en hadden m graag meegenomen naar Nederland want hij reed echt heerlijk
Kathy
Amerika-ontdekker

Bericht door Kathy »

Wij huurden een auto bij via E-bookers bij Budget.
Was heel voordelig. nl. $402 voor 21 dagen - midsize auto.
Iemand ervaring met e-bookers en /of Budget vanuit LAX?
KD
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Kathy schreef:Wij huurden een auto bij via E-bookers bij Budget.
Was heel voordelig. nl. $402 voor 21 dagen - midsize auto.
Iemand ervaring met e-bookers en /of Budget vanuit LAX?
Dat is wel heel goedkoop.
Zitten daar alle verzekeringen bij?
Kathy
Amerika-ontdekker

Bericht door Kathy »

Wij vonden het ook niet duur ...
Hieronder de gegevens die op onze voucher staan.
Is dit pakket compleet genoeg?

THIS IS A PREPAID VOUCHER AND INCLUDES IN THE RATE: Unlimited Mileage, Loss Damage Waiver with No Excess, Local Tax, Additonal Liability Insurance, Location Service Charge, Airport Service Charge, Fuel (Must be Returned with Full Tank or a Refilling Charge will Apply), 24 Hour Emergency Assistance and Environmental Charges if applicable.

IMPORTANT: A Major credit card of the lead driver will be required at time of pick-up as a security deposit. If you do not have a major credit card, then you will not be allowed to rent the car. There will be no exception to this rule. Please note when renting a special car like a cabriolet, exclusive car, minivan or a luxury vehicle the driver may need to present 2 different credit cards for the deposit of the vehicle.
Insurance Excesses applicable for damage: An excess amount may be applicable in the event of theft or damage to the hire car. This will varies depending on the car group and country of rental. Purchase of an optional insurance locally (called super CDW or/and super TP) will remove/reduce the excess applicable.
Additional charges: Additional charges may be payable locally such as refueling, vehicle license fee, additional driver charges, and young driver surcharge.
Child seats: Child seats are available on request and are payable locally.
Petrol: Petrol is usually not included in the hire tariff. This will vary depending on the car group and country of rental and you should check this.
Australia only : Airport Concession Fee Recovery (ACFR) and Vehicle Registration Recovery (VRR) is not included in the rental rate and is payable locally. ACFR will vary between 11% & 18% and VRR will vary between 3% & 4% approximately, depending on the car hire supplier.
New Zealand ACFR/Ferry Terminal Fee Recovery is not included in the rental and is payable locally. The cost is $17.00 New Zealand Dollars
Refunds: No refunds apply on unutilized rental days.
One Way Fees: One way drop off fees are charged based on the distance from the renting location to drop off locations. All drop off fees are payable by the renter directly at the rental counter. These fees will be held against the renter's credit card balance but will only be charged to the credit card on completion of the rental. Please note that the Drop fees are NOT included in the rental price and can be consequent depending on where you want to drop the car and the category of the car you have booked. In order to get the actual Drop fees valid for your request, we kindly suggest that you contact our Customer Service.
CONTACT INFORMATION:
KD
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

@svdvlist2: Ook jouw auto had gewoon 1, 2 en 3 hoor, zat alleen iets anders verpakt...Als je de pook naar rechts zet en dan naar beneden, schakelt hij.
@ Kathy: $ 402,-- voor 21 dagen in een midsize car is zo goedkoop dat ik mijn twijfels heb. En waarom worden Aus en Nz vermeld?
YH
Kathy
Amerika-ontdekker

Bericht door Kathy »

Kijk maar op de site van http://www.carbookers.nl het is ondertussen iets duurder geworden maar nog steeds goedkoop. Ik heb er denk ik wel vertrouwen in.

25-7 - 14-8 (19 dagen) Los Angeles

Chrysler Sebring (of gelijkwaardig)€450 All inclusive
Midsize 2/4 Dr. Auto, A/C

Kenmerken:
• Automatische versnellingsbak
• Airconditioning
• Airbag
• AM/FM stereo radio met cassettespeler
• Anti-blokkeer remmen
• Stuurbekrachtiging
• Centrale deurvergrendeling

Prijs is inclusief:
• Ongelimiteerde mijlen/kms
• Schade en diefstal verzekering zonder eigen risico
• Lokale belasting
• Aanvullende WA verzekering
• Lokatie toeslag
• Luchthaven toeslag
• Brandstof (auto afleveren incl. volle tank of tank toeslag wordt doorbelast)
Prijs is exclusief:
• Extra bestuurder
• Persoonlijke inzittenden verzekering
• Bagageverzekering
• Kinderzitje voor baby
• Navigatiesysteem
KD
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht