Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vandaag opent Starbucks in Schiphol!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Vandaag opent Starbucks in Schiphol!

Bericht door StageNYCfall2007 »

Afbeelding

Ja dames en heren het is zover.
Vandaag, 25 juni, opent Starbucks officieel haar deuren in Lounge 1 van Schiphol. Dus wie een dezer dagen gaat vliegen, doe Starbucks de groeten van me 8)

Het zit in Lounge 1, dat - volgens mij - afgescheiden is van Lounge 2 en 3, waar de vluchten naar de VS vertrekken. Of kun je er toch komen?

Afbeelding
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Met een boardingcard en je paspoort mag je naar Lounge 1.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Nee hoor, je kunt gewoon helemaal van 1 via 2 naar 3 lopen en weer terug.
14 juli vlieg ik en dan natuurlijk eerst een lekkere frappuccino op Schiphol! :lol:
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Het lijkt dat je er als passagier zo maar even heen kan lopen. Dit is echter absoluut NIET het geval.

Lounge 1 wordt ook wel het "Schengen" gedeelte genoemd, waar dus geen paspoort wordt gehouden. (Vlieg je binnen Schengen, dan is het natuurlijk geen probleem)

Vlieg je buiten Schengen, dan is het (volgens de luchthaven) niet de bedoeling dat je daar komt. Je bent dan een zgn "foutloper". Direct Lounge 1 in kan niet, want daar is ticketcontrole (wel of geen Schengenvlucht) en securitycontrole Ook via Vertrekhal 2 door de paspoortcontrole gaan en daarna rechtsaf via het EU/NEU filter (ticket, Marechaussee, security en Douanecontrole) naar Lounge 1 (Schengenlounge) zal NIET gaan lukken.

Waarschijnlijk zal je bij de eerste ticketcontrole (daar kijken ze of je wel een aansluitende vlucht naar een bestemming binnen Schengen hebt) van de luchthaven al worden teruggestuurd ! De zgn "Foutlopers" zijn voor Schiphol zeer hinderlijk en verstoren de passagiersstroom. Ze doen er dan ook alles aan dit te voorkomen.

Het klopt dan ook niet wat Antonia en Njit al hebben geschreven dat dit zomaar kan.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Afbeelding
denied...

Nou ja, dan maar in Chicago op het vliegveld, die paar uur wachten kunnen er ook nog wel bij...
JWusa
Amerikafan

Bericht door JWusa »

Dan ga ik vandaag maar even kijken :P Heerlijk werken op Schiphol :wink:
Afbeelding
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

JWusa schreef:Dan ga ik vandaag maar even kijken :P Heerlijk werken op Schiphol :wink:
Ikvinjounielief!!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
JWusa
Amerikafan

Bericht door JWusa »

antonia schreef:
JWusa schreef:Dan ga ik vandaag maar even kijken :P Heerlijk werken op Schiphol :wink:
Ikvinjounielief!!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
:P 8) iemand nog tips, wat moet ik nou echt halen?
Afbeelding
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ruud2004 schreef:Het lijkt dat je er als passagier zo maar even heen kan lopen. Dit is echter absoluut NIET het geval.

Lounge 1 wordt ook wel het "Schengen" gedeelte genoemd, waar dus geen paspoort wordt gehouden. (Vlieg je binnen Schengen, dan is het natuurlijk geen probleem)

Vlieg je buiten Schengen, dan is het (volgens de luchthaven) niet de bedoeling dat je daar komt. Je bent dan een zgn "foutloper". Direct Lounge 1 in kan niet, want daar is ticketcontrole (wel of geen Schengenvlucht) en securitycontrole Ook via Vertrekhal 2 door de paspoortcontrole gaan en daarna rechtsaf via het EU/NEU filter (ticket, Marechaussee, security en Douanecontrole) naar Lounge 1 (Schengenlounge) zal NIET gaan lukken.

Waarschijnlijk zal je bij de eerste ticketcontrole (daar kijken ze of je wel een aansluitende vlucht naar een bestemming binnen Schengen hebt) van de luchthaven al worden teruggestuurd ! De zgn "Foutlopers" zijn voor Schiphol zeer hinderlijk en verstoren de passagiersstroom. Ze doen er dan ook alles aan dit te voorkomen.

Het klopt dan ook niet wat Antonia en Njit al hebben geschreven dat dit zomaar kan.
Van wanneer dateert jouw informatie Ruud?

Wij zijn vorig jaar nog op Schiphol van 2 naar 1 gegaan. De marechaussee vertelde ons wel dat we naar het verkeerde gedeelte gingen maar toen wij aangaven daar te willen eten (of drinken dat weet ik niet precies meer) was het geen enkel probleem.
En van 1 naar 2 terug ook geen enkel probleem. Even paspoort en boardingpas laten zien en klaar.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dit had ik ook begrepen van iemand die op Schiphol werkt.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Dat is "Up-to-date" Aïda. Het zal ook niet de Marechaussee zijn die je tegenhoudt, maar personeel van de luchthaven. (JWusa zal dit kunnen bevestigen) Allemaal om de passagiersstroom in goede banen te leiden. Het houdt nl in dat je 2 keer door de "securitycontrole" moet en dat houdt op ! Lounge 1 is een zgn "Clean-Area".
Je kan het altijd proberen en hopen dat je er tussendoorglipt !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

JWusa
Amerikafan

Bericht door JWusa »

Ruud2004 schreef:Dat is "Up-to-date" Aïda. Het zal ook niet de Marechaussee zijn die je tegenhoudt, maar personeel van de luchthaven. (JWusa zal dit kunnen bevestigen) Allemaal om de passagiersstroom in goede banen te leiden. Het houdt nl in dat je 2 keer door de "securitycontrole" moet en dat houdt op ! Lounge 1 is een zgn "Clean-Area".
Je kan het altijd proberen en hopen dat je er tussendoorglipt !
Ik werk zelf bij de KMar :wink: als je via Terminal 2/3 naar Terminal 1 gaat (binnendoor) dan moet het wel lukken. het lukt je niet om direct via de security naar Schengen te komen.

Stap 1: Ga langs de paspoortcontrole KMar (Terminal 2/3)
Stap 2: Loop binnendoor naar paspoortcontrole Schengen (Richting Terminal 1)
Stap 3: Security controleert je
Stap 4: You're in...drink een bakkie :wink:
Stap 5: Ga weer via de KMar naar Terminal 2/3
Afbeelding
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Klopt wat JWusa schrijft, deze route kan je proberen. Echter, ook hier staan voor de Marechaussee heren/dames van de luchthaven om de passagiersstroom te reguleren en uitleg te geven vwb "Liquid en Gels". Deze heren/dames van het "Floormanagement" van de Luchthaven Schiphol zullen je voor een kopje koffie niet doorlaten.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

JWusa
Amerikafan

Bericht door JWusa »

Ruud2004 schreef:Klopt wat JWusa schrijft, deze route kan je proberen. Echter, ook hier staan voor de Marechaussee heren/dames van de luchthaven om de passagiersstroom te reguleren en uitleg te geven vwb "Liquid en Gels". Deze heren/dames van het "Floormanagement" van de Luchthaven Schiphol zullen je voor een kopje koffie niet doorlaten.
Klopt, dus je kan de gok nemen of het lukt dat is de vraag.

Wat versta jij eigenlijk onder floormanagment?

Die meisjes/ jongens die de plastic zakjes uitdelen doen niets andres dan dat namelijk.
Laatst gewijzigd door JWusa op 25 jun 2007, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ruud2004 schreef:Deze heren/dames van het "Floormanagement" van de Luchthaven Schiphol zullen je voor een kopje koffie niet doorlaten.
Starbucks is echter geen 'kopje koffie' maar een levensbehoefte...
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Njit schreef:
Ruud2004 schreef:Deze heren/dames van het "Floormanagement" van de Luchthaven Schiphol zullen je voor een kopje koffie niet doorlaten.
Starbucks is echter geen 'kopje koffie' maar een levensbehoefte...
Inderdaad, en als ze de blik in mijn ogen zien :evil: (zoiets) dan laten ze me vast wel door.
Want anders...!!! Afbeelding

:wink:
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Een vriend van mij werkt bij deze Starbucks en heeft de training in Londen mogen doen.... is super enthousiast!

Hij heeft al bestellingen genoteerd voor tig aantallen mokken voor vrienden en kennissen!
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

antonia schreef:Nee hoor, je kunt gewoon helemaal van 1 via 2 naar 3 lopen en weer terug.
14 juli vlieg ik en dan natuurlijk eerst een lekkere frappuccino op Schiphol! :lol:
oe oe, neem ik het stokje 15 juli over van je. :D
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Wat versta jij eigenlijk onder floormanagment?
Op drukke momenten van de dag regelen de floormanagers (=luchthaven personeel) inderdaad de "flow".

Die meisjes/ jongens die de plastic zakjes uitdelen doen niets anders dan dat namelijk. Dit zijn ingehuurde uitzendkrachten en hebben niets te maken met de "grenspassage"
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Ik zag de advertentie nog om er te werken. Die opleiding in het buitenland leek mij ook erg cool 8) , alleen niet om bij starbucks te gaan werken ;-).
- Mike
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer