Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
hoeveel tijd nodig voor L.A en San Fransisco?
hoeveel tijd nodig voor L.A en San Fransisco?
Ik wil volgend jaar met mijn beste vriendin naar L. A en San Fransisco maar nu is mijn vraag hoeveel dagen heb je ongeveer nodig om het daar allemaal goed gezien te hebben?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat het heel moeilijk is om daar iets over te zeggen. De meeste mensen hier hebben genoeg aan 2 of 3 dagen per stad, maar dat is omdat het doorgaans onderdeel is van de rondreis. Als je alleen voor de steden gaat, zul je meer gericht op alleen die stad zijn, en zul je er met gemak veel meer tijd door kunnen brengen.
Ga eerst eens na wat je wilt doen. Kijk of er musea, studios, pretparken etc zijn die je wilt bezoeken, en of je veel tijd wilt reserveren om te winkelen. Lees eens wat gidsen: in de Lonely Planet California staat erg veel over beide steden, en er zijn ook meer dan genoeg gidsen voor alleen SF of LA.
Kijk dan wat je wilt doen en probeer een inschatting te maken hoeveel tijd je daar mee kwijt bent.
Ik zou toch gauw minstens 4 dagen per stad nemen, en wellicht voor SF meer dan voor LA, omdat het wat beter behapbaar is (lopend en met ov).
Als je echter ook naar het strand wilt kun je dat het beste vanuit LA bezoeken. Kijk ook eens naar leuke ativiteiten als fietsen langs het strand in LA of over de Golden Gate Bridge in SF.
Willen jullie buiten die steden om nog iets doen? En hoe reis je van de ene stad naar de andere?
Marianne
Ga eerst eens na wat je wilt doen. Kijk of er musea, studios, pretparken etc zijn die je wilt bezoeken, en of je veel tijd wilt reserveren om te winkelen. Lees eens wat gidsen: in de Lonely Planet California staat erg veel over beide steden, en er zijn ook meer dan genoeg gidsen voor alleen SF of LA.
Kijk dan wat je wilt doen en probeer een inschatting te maken hoeveel tijd je daar mee kwijt bent.
Ik zou toch gauw minstens 4 dagen per stad nemen, en wellicht voor SF meer dan voor LA, omdat het wat beter behapbaar is (lopend en met ov).
Als je echter ook naar het strand wilt kun je dat het beste vanuit LA bezoeken. Kijk ook eens naar leuke ativiteiten als fietsen langs het strand in LA of over de Golden Gate Bridge in SF.
Willen jullie buiten die steden om nog iets doen? En hoe reis je van de ene stad naar de andere?
Marianne
Ik heb vanmiddag al wat boeken gehaald in de bibliotheek dus ga ik meer eens door spitten. Omdat we niet heel veel geld hebben en ook nog niet zelf in amerika durven auto te gaan rijden gaan we buiten de steden niks doen denk ik. Het hostel wat ik 'op het oog heb' heeft een shutelbus van L.A naar San Fransisco voor 45 dollar. Ik denk niet dat, dat nog goedkoper kan.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je het "allemaal" wilt zien heb je aan een een week per stad nog niet genoeg.
Ik denk dat b.v. 4 dagen LA en 6 SF je genoeg tijd geven om een mooie indruk te krijgen.
Overigens,waarom durven jullie geen auto te rijden in Amerika?
Het is daar veel en veel makkelijker dan in Nederland,en je kan zo vreselijk veel meer mooie dingen zien,al was het alleen al langs de route LA-SF,daar kan je ook makkelijk 3 dagen op stukbijten!
Ook (zeker in LA) in de steden is eigen vervoer echt wel een plus!
Ik zou er echt over denken om toch voor een auto te gaan en een mooie ronde zuid-west te maken.
Ik denk dat b.v. 4 dagen LA en 6 SF je genoeg tijd geven om een mooie indruk te krijgen.
Overigens,waarom durven jullie geen auto te rijden in Amerika?
Het is daar veel en veel makkelijker dan in Nederland,en je kan zo vreselijk veel meer mooie dingen zien,al was het alleen al langs de route LA-SF,daar kan je ook makkelijk 3 dagen op stukbijten!
Ook (zeker in LA) in de steden is eigen vervoer echt wel een plus!
Ik zou er echt over denken om toch voor een auto te gaan en een mooie ronde zuid-west te maken.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Vreemd dat je hier niet durft te rijden, het rijden is namelijk relaxer dan in Nederland. In Nederland zijn mensen veel meer gehaast dan de doorsnee Amerikaan. Ik ging vanuit Enschede in de Bay Area wonen, in Enschede hadden we hadden het alleen druk op straat als het een Duitse feestdag was.
Hier is het in de Bay Area (San Francisco) tijdens de spits druk echter ik heb er totaal geen moeite mee. Mensen houden zich hier meer aan de verkeers regels dan in Nederland en dat komt omdat ze na een boete al snel naar traffic school moeten.
Hier is het in de Bay Area (San Francisco) tijdens de spits druk echter ik heb er totaal geen moeite mee. Mensen houden zich hier meer aan de verkeers regels dan in Nederland en dat komt omdat ze na een boete al snel naar traffic school moeten.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Natuurlijk is het mogelijk om low budget naar Californië te gaan, maar ik zou wel zorgen dat het ook nog een beetje 'leuk' is. De kustweg tussen San Francisco en Los Angeles is zo ontzettend mooi, dat het gewoon jammer is om met een shuttle voor weinig geld over de Interstate zo snel mogelijk van A naar B te gaan.
Als je drie dagen een auto huurt, geniet je van dat stuk met volle teugen!!
Als je drie dagen een auto huurt, geniet je van dat stuk met volle teugen!!
nouw het zit zo. We zijn nu allebei 18 en nog bezig met ons rijbewijs halen. Dus als we het sowieso in 1x halen hebben we dan nog maar iets meer dan een half jaar ons rijbewijs. Dan zie ik mezelf nog niet in een vreemd land rond rijden. Maar misschien moet ik er toch maar eens over nadenken want het is natuurlijk wel veel mooier als je ook wat buiten de stad kunt zien.
Ik begrijp jullie 'angst' helemaal, te meer daar ik het op mijn 18e zelf ook zo ervaren heb.ireejn schreef:nouw het zit zo. We zijn nu allebei 18 en nog bezig met ons rijbewijs halen. Dus als we het sowieso in 1x halen hebben we dan nog maar iets meer dan een half jaar ons rijbewijs. Dan zie ik mezelf nog niet in een vreemd land rond rijden. Maar misschien moet ik er toch maar eens over nadenken want het is natuurlijk wel veel mooier als je ook wat buiten de stad kunt zien.
Toch ben ik hier destijds met een in NL gehaald rijbewijs en een nihil te noemen rijervaring gewoon de weg opgegaan.
Mijn ervaring was dat het hélemaal niets voorstelt en je hier in de VS veel relaxter rijdt dan in Nederland.
Alleen rond de grote steden heb ik toen even aan die vele banen moeten wennen, maar achteraf gezien viel het in zijn geheel genomen allemaal reuze mee........niets om je druk om te maken in ieder geval.
Als ik jullie was: gewoon doen !
De toegevoegde waarde die dat aan jullie vakantie zal geven is naar mijn mening onbetaalbaar.
Groetjes:
Monique
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is het heel gek als ik zeg dat je dan, ook gezien je lage budget, misschien beter een jaar kan doorsparen en dan met meer rijervaring én meer geld optimaal kan genieten van deze reis? Want zoiets doe je niet ieder jaar, toch?ireejn schreef:nouw het zit zo. We zijn nu allebei 18 en nog bezig met ons rijbewijs halen. Dus als we het sowieso in 1x halen hebben we dan nog maar iets meer dan een half jaar ons rijbewijs. Dan zie ik mezelf nog niet in een vreemd land rond rijden. Maar misschien moet ik er toch maar eens over nadenken want het is natuurlijk wel veel mooier als je ook wat buiten de stad kunt zien.
Ik ben het helemaal met de vorige schrijfster eens !! Als je dan zo graag naar Amerika wil, neem dan een stedentrip van een dag of 6 naar New York. Heb je ook geen auto nodig. Ga dan sparen voor de westkust zodat je buiten die 2 grote steden ook nog een stukje natuur en een mooie kustroute kan doen.
(of neem een leuke man mee en laat die rijden

Groetjes, Nel
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
een auto huren wordt wel een dure grap als je geen 25 bent... Komt iets van 25 dollar per dag per chauffeur op de normale huurprijs bij....ireejn schreef:nouw het zit zo. We zijn nu allebei 18 en nog bezig met ons rijbewijs halen. Dus als we het sowieso in 1x halen hebben we dan nog maar iets meer dan een half jaar ons rijbewijs. Dan zie ik mezelf nog niet in een vreemd land rond rijden. Maar misschien moet ik er toch maar eens over nadenken want het is natuurlijk wel veel mooier als je ook wat buiten de stad kunt zien.
can't wait to travel again.....
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, en volgens mij mag je inderdaad pas op je 21e een auto huren. Ik zou inderdaad op mijn 18e ook voor een stedentrip zonder verplaatsing kiezen. Bovendien moet je er rekening mee houden dat je onder de 21 bijvoorbeeld nergens mag komen waar drank geschonken wordt, ook niet in bepaalde restaurants.
ik ben al naar new york geweest afgelopen herfst. Maar we hebben nog tijd zat om te kijken wat we gaan doen. Iedereen iigv alvast bedankt voor de tips.Girl_2004 schreef:Ik ben het helemaal met de vorige schrijfster eens !! Als je dan zo graag naar Amerika wil, neem dan een stedentrip van een dag of 6 naar New York. Heb je ook geen auto nodig. Ga dan sparen voor de westkust zodat je buiten die 2 grote steden ook nog een stukje natuur en een mooie kustroute kan doen.
Absoluut, toen ik hier op mijn 18e kwam kon ik onmogelijk een auto huren waardoor ik me de eerste tijd met een auto van de zaak moest behelpen :whistling:nieuwenoord schreef:Klopt, en volgens mij mag je inderdaad pas op je 21e een auto huren. Ik zou inderdaad op mijn 18e ook voor een stedentrip zonder verplaatsing kiezen. Bovendien moet je er rekening mee houden dat je onder de 21 bijvoorbeeld nergens mag komen waar drank geschonken wordt, ook niet in bepaalde restaurants.
Als jullie gaan is het inderdaad ook goed opletten dat je nergens komt waar drank geschonken wordt, en ik kan je zeggen dat dat niet overal even eenvoudig is.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4180 Weergaves
-
Laatste bericht door RoySchepers1970
-
- 7 Reacties