Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Taalcursus volgen in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

ZappyVlaams schreef:Engels leren, dat doe je toch met videospelletjes zeker. Nooit last gehad bij de Engelse les tot nu toe en dat al na een paar RPG's!
Daar en met tv houdt ik me nooit zo mee bezig, ik ben erg benieuwd naar ervaring met zo'n cursus.
Want het lijkt mij een geweldige combinatie om
en naar een ander land te gaan en er ook wat van op te steken.

Antoinette
Antoinette
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Antoinette schreef: Want het lijkt mij een geweldige combinatie om
en naar een ander land te gaan en er ook wat van op te steken.

Antoinette
Dit is de reden waarom ik nu een baan wil vinden (net afgestudeerd) voor een jaartje (of 2)
Daarna wil ik namelijk een talenstudie van een maandje of 3 gaan doen in NY. Lijkt me echt gaaf......alleen nog ff sparen dus, want het kost nogal wat.....
ZappyVlaams
Amerikafan

Bericht door ZappyVlaams »

Dan nog, koop Harry Potter in het Engels en je bent zo weg! Als je ooit een film ziet, dan is 'ie 9 kansen op 10 in het Engels, enorm veel muziek is in het Engels, tijdschriften zijn in het Engels... Taalcursussen vind ik een geweldig iets, maar om nu voor Engels een cursus te gaan volgen? Leer dan Zweeds, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, wat dan ook, maar Engels? Vijf stappen in de wereld en je botst er al op (niet dat ik dat zo geweldig vind)!
Afbeelding
Antoinette
Amerikafan

ZappyVlaams schreef:Dan nog, koop Harry Potter in het Engels en je bent zo weg! Als je ooit een film ziet, dan is 'ie 9 kansen op 10 in het Engels, enorm veel muziek is in het Engels, tijdschriften zijn in het Engels... Taalcursussen vind ik een geweldig iets, maar om nu voor Engels een cursus te gaan volgen? Leer dan Zweeds, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, wat dan ook, maar Engels? Vijf stappen in de wereld en je botst er al op (niet dat ik dat zo geweldig vind)!
Dat engels studeren is mijn punt niet, maar om dat een paar maanden
in Amerika te doen weer wel :D

Antoinette
Antoinette
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ja, ja, makkelijke taal dat Engels.

Nou vergeet het maar. Ga inderdaad eens een talencursus in een Engelssprekend land volgen en dan merk je het verschil tussen dat 'makkelijke' Engels en de echte taal.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Bennogr schreef:Ja, ja, makkelijke taal dat Engels.

Nou vergeet het maar. Ga inderdaad eens een talencursus in een Engelssprekend land volgen en dan merk je het verschil tussen dat 'makkelijke' Engels en de echte taal.
Helemaal mee eens, Benno!
Het is mijn ervaring dat veel Nederlandse toeristen hier in de V.S. hun kennis van het "echte" Engels behoorlijk overschatten.

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

En maar goed ook, dat veel Nederlanders hun kennis van het Engels overschatten. Ik verdien een redelijk deel van mijn brood met via de telefoon tolken voor Nederlanders die met een Engelssprekende instelling proberen te communiceren.

Vooral dat spellen is echt niet makkelijk.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Bennogr schreef:En maar goed ook, dat veel Nederlanders hun kennis van het Engels overschatten. Ik verdien een redelijk deel van mijn brood met via de telefoon tolken voor Nederlanders die met een Engelssprekende instelling proberen te communiceren.

Vooral dat spellen is echt niet makkelijk.
Dat laatste herken ik! Wat een ramp is dat vaak. Het begint al met de T van Theodore, maar dan komt het: een ij kennen ze niet, dus aaai en djee is en héle vreemde combi. Maar dan heb je je hele naam gespeld en dan komt het: Tijmes?? Geen Amerikaan die daar een touw aan vast kan knopen ... Naam klaar, dan komt het creditcardnummer, ook zoiets. En dat vaak vanaf een public phone, met veel achtergrondherrie. Dat doe ik dus niet meer, volgend jaar gaat er een goedkoop Amerikaans mobieltje mee.
Antoinette
Amerikafan

En dat is voor mij ook de reden om mss daar heen te gaan, engels leren kan ik ook wel in Nederland doen, maar in combinatie met het land en de cultuur en medestudenten uit de rest van de wereld lijkt mij een superervaring.

Maar er is dus tot nu niemand die het ook echt gedaan heeft?
Antoinette
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik heb nooit een officiele cursus gedaan. Wel in een opgravingskamp gewerkt in Winchester, Engeland, met veel Amerikanen, en leider geweest in een kinderkamp in de VS. In de praktijk dus, de theorie heb ik aan de Universiteit van Amsterdam gedaan (waar de professoren niet allemaal echt goed Engels spraken).
ZappyVlaams
Amerikafan

Of anders speel je Baten Kaitos en realiseer je je dat Engels gewoon versimpeld Latijn is.
Afbeelding
Monique/VS

Re: Taalcursus volgen in Amerika

Bericht door Monique/VS »

Cinn schreef:Ik een organisatie gevonden die een intensieve engelse cursus aanbiedt voor 2328 euro, en dan verblijf je 6 weken in san diego in een gastgezin...( excl. ticket,verzekering,visum enzz)

Nu vraag ik mijzelf af, is dit het waard of niet?? Heeft iemand toevallig ook een engelse cursus in Amerika gevolgd? Zo ja, kun je mij daar wat over vertellen en als iemand nog meer sites weet waar ze deze mogelijkheden aanbieden, zie ik deze graag tegemoet!!

Alvast erg bedankt!!!
Hallo Cinn

Toen ik vier jaar geleden beroepsmatig naar de VS emigreerde behoorde een intensieve taalcursus ook tot het 'eisen'pakket van mijn werkgever.
Daar mijn werkgever betreffende cursus destijds volledig betaald en geregeld heeft kan ik je helaas niets over prijzen e.d daarvan vertellen.

Wel daarentegen dat het een cursus bij een gastgezin betrof, hetzij in mijn geval dan eentje bij een gastgezin in Long Beach.
Mijn persoonlijke ervaring ermee is dat het een meer dan uitstekende manier is om de taal in korte tijd goed onder de knie te krijgen, en bovendien ook een erg leuke manier is.
Het contact en 'kijkje' in het leven van je gastgezin geven het absoluut iets extra's......en werkt taalkundig denk ik juist zo goed door de ongedwongen en gezellige sfeer die daarmee gepaard gaat.
Een cursus uit boeken of in een studielokaal geeft dat niet waardoor het denk ik een stuk lastiger is de taal snel en goed onder de knie te krijgen.

Ik zelf heb de taal via het gastgezin principe in ieder geval perfect onder de knie gekregen, en dan heb ik het niet alleen maar over mijn spreekvaardigheid.......maar tevens ook lees en schrijfvaardigheid.

Als gezegd heeft mijn werkgever de cursus destijds helemaal voor me geregeld en betaald, dus kan ik je op dat vlak niet zo één, twee, drie verder helpen.
Mocht je desondanks nog wat specifiekere vragen/info over mijn ervaringen wensen en/of toch graag wat meer over deze cursus en de kosten ervan willen weten dan laat maar even horen zodat ik kan zien wat ik eventueel voor je kan doen.

Groetjes:
Monique
Pien
Amerika-newbie

Bericht door Pien »

A.s. zondag ga ik voor vijf weken een Engelse talencursus volgen op de universiteit van Berkeley, via de organisatie EF. Ik doe het idd voor de taal, maar zeker ook voor de ervaring en om naar Amerika te gaan. Heb er ontzettend veel zin in!!
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

ZappyVlaams schreef:

Of anders speel je Baten Kaitos en realiseer je je dat Engels gewoon versimpeld Latijn is.
Versimpeld Latijn?
het is geeneens een Romaanse taal :s
De overeenkomende woorden in de centrale woordenschat zijn te danken aan het Indo-Europees maar het is niet alsof een Brit zomaar Latijn kan lezen en omgekeerd :s

Daarbovenop is het gemakkelijk om te communiceren in basis Engels, maar ik wil je graag eens een universiteitscursus Engels zien doorploegen alvorens je dergelijke dingen stelt
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Als het Engels allemaal zo simpel was liep ik hier niet na anderhalf jaar nog naar woorden te zoeken als ik eens een gesprek wil voeren over iets diepgaanders dan het weer. Ook zou ik mijn spellcheck niet meer hoeven gebruiken in Word als ik weer eens een essay in moet leveren voor school. Goh, wat zou dat heerlijk zijn, de hele dag films kijken en Engelse boeken lezen en daardoor ineens over alles mee kunnen praten :lol:
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

houstonwehaveaproblem schreef:Als het Engels allemaal zo simpel was liep ik hier niet na anderhalf jaar nog naar woorden te zoeken als ik eens een gesprek wil voeren over iets diepgaanders
Juist. Ik zou Engelse les mogen geven in de eerste 4 jaren van het middelbaar onderwijs. Maar persoonlijk hoop ik dat de lkr Engels van mijn zoon de taal beter beheerst dan ik. Over koetjes en kalfjes kan ik vertellen, geen probleem. Maar als het echt iets heel erg persoonlijks en emotioneel wordt, dan zijn juist die nuances zo ontzettend belangrijk, en dan heb ik altijd het gevoel dat ik mij op glad ijs begeef. Ik tracht dat op te vangen door het dan in het lang en in het breed uit te leggen, liefst van al nog eens een 2de keer op een iets andere manier. Maar toch...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ZappyVlaams
Amerikafan

nightfoal schreef:
ZappyVlaams schreef: Of anders speel je Baten Kaitos en realiseer je je dat Engels gewoon versimpeld Latijn is.
Versimpeld Latijn?
het is geeneens een Romaanse taal :s
De overeenkomende woorden in de centrale woordenschat zijn te danken aan het Indo-Europees maar het is niet alsof een Brit zomaar Latijn kan lezen en omgekeerd :s

Daarbovenop is het gemakkelijk om te communiceren in basis Engels, maar ik wil je graag eens een universiteitscursus Engels zien doorploegen alvorens je dergelijke dingen stelt
Telkens als ik een 'moeilijk' woord tegenkom, verbaas ik me er weer over dat het doodleuk gewoon Latijn is. Het is natuurlijk geen Romaanse taal, maar er zijn wel genoeg Franse en Latijnse woorden erin verwerkt. Ik beweer overigens ook niet dat ik me perfect in het Engels kan uitdrukken, het is gewoon een taal waar ik zo min mogelijk aandacht aan besteed omdat ik er toch elke dag mee geconfronteerd word.

Simpel voorbeeld: to postpone. Engels is dan wel een Germaanse taal, maar zelfs als je Duits, Nederlands en Zweeds spreekt, zal je nooit de betekenis ervan kunnen afleiden. Echter, door even wat Latijn toe te passen, zie je de woorden post (achter, na) en ponere (plaatsen, leggen). Wat zou het dan toch kunnen betekenen?
Laatst gewijzigd door ZappyVlaams op 04 jul 2007, 19:47, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

In zoverre ben ik het met Zappy eens, dat mijn kennis van het Latijn mij enorm heeft geholpen bij het vergroten van mijn vocabulaire in het Engels. Vaak weet ik hierdoor de betekenis van ingewikkelder woorden sneller, dan zelfs Rick, die wel "native speaker" is, maar geen Latijn heeft gehad vroeger.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Mijn dochter had in het eerste en tweede jaar gymnasium een grammaticaboekje, geschreven door haar lerares Nederlands. Daarin stonden alle talen die ze hadden, Nederlands, Engels, Duits, Frans, Latijn en Grieks 'naast elkaar'. En ja, zij zegt ook dat Engels heel veel makkelijker is als je Latijn hebt.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik ben nog steeds bezig een baan te vinden en dan te sparen voor een talenstudie in USA.
Vrienden zeggen dat ik goed engels spreek en dat als ik dan perse een papiertje wil hebben (heb namelijk noooit ergens een certificaat of diploma gehaald waar engels op staat, zelfs niet op de mavo, toen koos ik voor duits) ik maar bij de LOI een cursusje moet doen ofzo.....

LOI :? Juist in usa lijkt het me fijner om een studie te doen omdat je er dan ook helemaal in zit. Ik heb stage gelopen in Texas en ben nog een paar keer in Amerika geweest en ik versta het allemaal prima. Gesprekken voeren gaat ook prima, maar ik merk inderdaad (zoals houstonwehaveaproblem al aangeeft) dat ik "moeilijkheden" krijg wanneer de gesprekken diepgaander worden of over een onderwerp gaan waar ik weinig vanaf weet. Ik kom gewoon vaak niet op het juiste woord en dat vind ik erg vervelend. Dus daarom: TALENSTUDIE USA :)

PS. Mijn "stage-familie" praat nogal graag over het geloof.....af en toe zou ik zoooo graag willen zeggen wat ik ervan vind.... en dan komt mijn gebrek aan woordenschat bij "aparte" onderwerpen weer boven :( stom onderwerp, haha

Groetjes Jolanda
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer