Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraagje over entry - No criminal record

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Interesteddude
Amerika-ontdekker

Re: Vraagje over entry - No criminal record

Bericht door Interesteddude »

JohnNJ schreef:
Interesteddude schreef:Dus als een arrest expunged is, mag hij nee antwoorden?
Expungement heeft meestal betrekking op Court Records. Er kan worden besloten van een Court Record een Expunged Record of een Sealed Record te maken. De voorwaarden en procedures verschillen per staat.

Expungement van Police Records kan plaatsvinden als er sprake is van "Arrest Without Charge". In sommige staten is dat een automatisch proces. Soms moet je om die expungement verzoeken. Ook bij een expungement van een police record moet je strikt genomen nog steeds "Ja" antwoorden op de vraag of je ooit bent gearresteerd. Je kunt "Nee" antwoorden indien er slechts sprake was van "staande houden" ("being questioned"). Bij een arrestatie is het voorlezen van de Miranda Rights nodig wanneer de opsporingsambtenaren gaan ondervragen. Voor de arrestatie op zich is het niet strikt noodzakelijk. Bij het "staande houden" en de daarop volgende ondervraging worden geen Miranda Rights voorgelezen. Je bent dan ook geen verdachte omdat er geen "probable cause" is.
En wat checken ze bij de befaamde 15 seconden per persoon bij US-VISIT dan wel?
Echtheid van het paspoort en eventueel het visum, vergelijken van paspoortfoto en vreemdeling, voorkomen op opsporingslijsten, en voorkomen op lijst van ongewenste personen. Kurt Waldheim stond bijvoorbeeld op die lijst van ongewenste personen.

--john
Is het technisch mogelijk om nu al binnen enkele minuten een hit te krijgen in het IAFIS systeem? Of is dit in secondary questioning met langere tijd? Of is het eigenlijk mogelijk binnen de 15 seconden?

Dat wist ik niet van Kurt Waldheim!
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Interesteddude schreef:Is het technisch mogelijk om nu al binnen enkele minuten een hit te krijgen in het IAFIS systeem? Of is dit in secondary questioning met langere tijd? Of is het eigenlijk mogelijk binnen de 15 seconden?
Ik vermoed dat het recente bericht over het aanmelden 48 uur voor een reis naar de U.S. te maken heeft met het feit dat men gegevens in alle relevante informatiesystemen wil natrekken. In 15 seconden kan dat niet wanneer het om ca. 20 verschillende informatiesystemen gaat. Technisch is het wel mogelijk, maar waarschijnlijk is men nog niet zo ver.

--john
Interesteddude
Amerika-ontdekker

JohnNJ schreef:
Interesteddude schreef:Is het technisch mogelijk om nu al binnen enkele minuten een hit te krijgen in het IAFIS systeem? Of is dit in secondary questioning met langere tijd? Of is het eigenlijk mogelijk binnen de 15 seconden?
Ik vermoed dat het recente bericht over het aanmelden 48 uur voor een reis naar de U.S. te maken heeft met het feit dat men gegevens in alle relevante informatiesystemen wil natrekken. In 15 seconden kan dat niet wanneer het om ca. 20 verschillende informatiesystemen gaat. Technisch is het wel mogelijk, maar waarschijnlijk is men nog niet zo ver.

--john
Erg bedankt, dit was bijzonder hulpvol!

Als ik nog eens mag vragen, wat moet je gedaan hebben om op een watch list te staan?

En als ik het goed begrijp, dan is het IAFIS systeem een compilatie van 20 systemen? Want hoe ze het presenteren op de website van immigration, wordt er in 15 seconden met IAFIS gecheckt. Dus zal het waarschijnlijk de watch list van IAFIS zijn?
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Interesteddude schreef:Als ik nog eens mag vragen, wat moet je gedaan hebben om op een watch list te staan?
Je komt op zo'n lijst als je persona non grata bent, op een van de 'terroristenlijsten' staat, als er een internationaal opsporingsbevel tegen je is uitgevaardigd, of als je door de Amerikaanse autoriteiten wordt gezocht.
En als ik het goed begrijp, dan is het IAFIS systeem een compilatie van 20 systemen? Want hoe ze het presenteren op de website van immigration, wordt er in 15 seconden met IAFIS gecheckt. Dus zal het waarschijnlijk de watch list van IAFIS zijn?
Ja, de lijst van IAFIS ook:
http://www.dhs.gov/xlibrary/assets/priv ... t_idsm.pdf

US-VISIT biedt toegang tot ongeveer 20 verschillende systemen. Een deel van de informatie rond US-VISIT is openbaar. Als je goed zoekt vindt je die informatie wel. Niet alle systemen zijn altijd relevant. Zo is er een studentensysteem (dat nog niet helemaal klaar is, dacht ik), en dat zal men alleen willen raadplegen bij iemand die aan de grens een studentenvisum toont.

--john
Interesteddude
Amerika-ontdekker

JohnNJ schreef:
Interesteddude schreef:Als ik nog eens mag vragen, wat moet je gedaan hebben om op een watch list te staan?
Je komt op zo'n lijst als je persona non grata bent, op een van de 'terroristenlijsten' staat, als er een internationaal opsporingsbevel tegen je is uitgevaardigd, of als je door de Amerikaanse autoriteiten wordt gezocht.
Ja, de lijst van IAFIS ook:
http://www.dhs.gov/xlibrary/assets/priv ... t_idsm.pdf

US-VISIT biedt toegang tot ongeveer 20 verschillende systemen. Een deel van de informatie rond US-VISIT is openbaar. Als je goed zoekt vindt je die informatie wel. Niet alle systemen zijn altijd relevant. Zo is er een studentensysteem (dat nog niet helemaal klaar is, dacht ik), en dat zal men alleen willen raadplegen bij iemand die aan de grens een studentenvisum toont.

--john
Het spijt me, mijn Engels laat soms steken vallen.
Dus na het lezen van het document, als ik het goed begrijp, als er een check met IAFIS komt, is dit momenteel in de eerste fase van interoperability, slechts met database van mensen met immigratie problemen en met unwanted list van DOS?

De volledige interoperability is voorzien tegen eind 2009 met 10 fingerprints aan de grens.

De tweede fase, daar kan ik niets over terugvinden. Wanneer zal die doorgevoerd worden en wat houdt dit precies in?

Alvast bedankt
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

JohnNJ schreef:
Of als een familielid gezocht wordt dan wel persona non grata is/was.

Vriend van mij is verschillende keren aangehouden en moest mee voor gesprek omdat zijn vader, door zijn rol tijdens de oorlog, statenloos was en dus persona non grata en op elk strafregister voorkwam. Ik neem aan dat daar ook zijn kinderen op vermeld stonden.

Ellendig, maar waar gebeurt.
--
Tink
Interesteddude
Amerika-ontdekker

Hoe lang is de gemiddelde wachttijd in bv Miami International en geven ze voorrang aanmensen met kinderen?
Interesteddude
Amerika-ontdekker

We zijn binnen geraakt...
Wel een lange tweede immigratie procedure vanwege arrest record, maar na lang wachten hebben ze confirmatie gekregen dat alles dismissed was en niet expunged...
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Leuk dat je laat weten hoe het afgelopen is. Hoe lang duurde het nu voordat ze die gegevens uit de informatiesystemen beschikbaar hadden?

--john
Interesteddude
Amerika-ontdekker

JohnNJ schreef:Leuk dat je laat weten hoe het afgelopen is. Hoe lang duurde het nu voordat ze die gegevens uit de informatiesystemen beschikbaar hadden?

--john
15 seconden... Blijkbaar is er niet alleen watch list check, maar ook een check tegen (alle?) arrest records en criminal records...
Daarna werd er apart nog eens IAFIS confirmatie gevraagd en dat duurde 40 minuten. Daarna werd er nog apart een inquiry gedaan in het lokale politiestation voor benefit of the doubt en dat was dan de uiteindelijke reden waarom we binnen mochten... Was wel close call...
Interesteddude
Amerika-ontdekker

Wordt een criminal arrest record als een criminal record aanzien?

En is de database in USA van criminal records open voor andere landen?

Alvast bedankt
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Interesteddude schreef:Wordt een criminal arrest record als een criminal record aanzien?
Neen. Soms worden beide termen als synoniemen gebruikt, maar het ene betreft alleen arrestatie, terwijl het andere ook informatie over vervolging bevat. De criminal record is de zogenaamde rap sheet - Record of Arrest and Prosecution.
Neen. Waarschijnlijk zal de Canadese politie op aanvraag wel enige informatie van de Amerikaanse buren kunnen krijgen, maar zij hebben geen vrije toegang tot de database. Het ligt natuurlijk anders bij internationale opsporingsverzoeken, en de lijst van verdachte namen (terroristen e.d.) kan ook worden gebruikt in Mexico en Canada. In de grensstreken zal er wel worden samengewerkt bij het achterhalen van voortvluchtige misdadigers.

--john
Interesteddude
Amerika-ontdekker

JohnNJ schreef:
Interesteddude schreef:Wordt een criminal arrest record als een criminal record aanzien?
Neen. Soms worden beide termen als synoniemen gebruikt, maar het ene betreft alleen arrestatie, terwijl het andere ook informatie over vervolging bevat. De criminal record is de zogenaamde rap sheet - Record of Arrest and Prosecution.
Neen. Waarschijnlijk zal de Canadese politie op aanvraag wel enige informatie van de Amerikaanse buren kunnen krijgen, maar zij hebben geen vrije toegang tot de database. Het ligt natuurlijk anders bij internationale opsporingsverzoeken, en de lijst van verdachte namen (terroristen e.d.) kan ook worden gebruikt in Mexico en Canada. In de grensstreken zal er wel worden samengewerkt bij het achterhalen van voortvluchtige misdadigers.

--john
Als er een arrest plaatsvindt, en er zijn charges, en later vindt er een "disposition of dismissal of charges" plaats, is de dismissal dan ook in het criminal record of is er dan nog slechts een arrest record...

Wanneer we aan de immigratie vroegen of hij nu een criminal record had, zeiden ze: ja, hij heeft een "criminal arrest record"... Ik ben totaal verward, daardoor de vraag.

Ook, andere landen vragen: heb je een criminal record, is dit iets waar we zorgen over moeten maken als we bv. naar Australie gaan ( als je een criminal arrest record hebt in USA)?

Alvast bedankt, U bent een geduldig man!
rubens771
Amerika-newbie

Bericht door rubens771 »

en andersom...als je strafblad in ned. heb en naar vs op vakantie wil....
kunnen ze daar op het vliegveld zien of je een stafblad heb?? of is dit vanwege privacy beschermd en kunnen ze dit opvragen voor naderonderzoek?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

rubens771 schreef: als je strafblad in ned. heb en naar vs op vakantie wil....
kunnen ze daar op het vliegveld zien of je een stafblad heb??
***Opmerking mod:
Je stelde deze vraag ook al in het andere draadje dat momenteel zeer aktief is rond het afreizen naar Amerika met een strafblad:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 38#p225738
Gelieve deze discussie niet op meerdere plaatsen tegelijkertijd te voeren.

Elke***
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer