Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis West-USA in september. Welke route?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Rondreis West-USA in september. Welke route?

Bericht door rvdboomen »

Ik ben voor het samenstellen van onze route op zoek naar mensen die ervaring hebben met West USA.

Wij gaan op 1 september voor de eerste keer naar Amerika. We hebben voor vrijheid gekozen en alleen vliegtickets en een huurauto geboekt.
De rest willen we ter plaatse doen. Hiervoor is een goede voorbereiding noodzakelijk. Ik hoop met jullie kennis en ervaringen verder te komen en er een onvergetelijke reis van te maken.

We landen op 1 september in Los Angeles en vliegen op 15 september vanuit San Francisco naar Orlando door. Vanuit Orlando willen we via Fort Meyers en the Keys/Everglades naar Miami rijden om daar op 23 september weer naar huis te vliegen.

Nu ben ik vooral voor West USA op zoek naar een goede mix.
We willen veel zien maar niet te veel kilomters rijden.
Wat vinden jullie van onderstaande planning/route?

1 sept Amsterdam - Los Angeles -
2 sept Los Angeles – Las Vegas
3 sept Las Vegas – Zion NP
4 sept Zion NP
5 sept Zion – Brice
6 sept Brice - Monumental Valley
7 sept Monumental valley (Kayenta) – Page/Lake Powell
8 sept Page – Grand Canyon
9 sept Grand Canyon – Las Vegas
10 sept Las Vegas - Death Valley
11 sept Death Valley – Yosimite NP
12 sept Yosimity NP
13 sept Yosimity NP – San Fransisco
14-15 sept San Francisco

Wat kunnen jullie hierin adviseren?
In welke parken adviseren jullie langer te blijven?
Nog tips voor hotels/stops etc?

Alvast bedankt voor de reacties.
Milan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Milan »

In mijn ogen geen logische route, hoewel ik in september ook pas voor de eerste keer ga, maar ik zou eerder kiezen voor de volgende route.

1 sept Amsterdam - Los Angeles -
2 sept Los Angeles – Grand Canyon (1 lange dag rijden)
3 sept Grand Canyon
4 sept Grand Canyon - Monument Valley
5 sept Monument Valley - Page/Lake Powell
6 sept Page/Lake Powell - Bryce
7 sept Bryce - Zion
8 sept Zion - Las Vegas
9 sept Las Vegas
10 sept Las Vegas - Death Valley
11 sept Death Valley - Yosemite NP
12 sept Yosemite NP
13 sept Yosemite NP – San Fransisco
14 sept San Francisco
15 sept San Francisco

Deze route is wat logischer in mijn ogen. Je hebt 1 lange dag rijden erbij. Maar voor de rest valt het reuze mee. Naar smaak kun je kiezen om 1 dag langer in Zion te blijven i.p.v. Las Vegas. Eigenlijk is 15 dagen erg kort voor jouw route, maar op deze manier kun je vrijwel alles zien en hoeft je niet langs te racen.

Succes met plannen.
Januari 2014, 8 dagen New York http://newyork2014.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2010, 10 dagen Orlando Florida geweest: http://milanenmira.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2007 3 weken west-USA: http://www.everyoneweb.com/AMERIKA2007/" onclick="window.open(this.href);return false;
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

Bedankt voor je reactie. Was inmiddels ook wat verder gekomen op het forum en kwam bij onderstaande uit:

1 Amsterdam - Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles - Grand Canyon NP ± 818 km - 7 u. 35 min.
4 Grand Canyon NP
5 Grand Canyon NP - Monument Valley ± 294 km - 4 u. 15 min.
6 Monument Valley - Page ± 206 km - 3 u. 00 min.
7 Page - Bryce Canyon NP± 244 km - 2 u. 35 min.
8 Bryce Canyon NP - Zion NP ± 140 km - 1 u. 40 min.
9 Zion NP - Las Vegas ± 255 km - 2 u. 25 min.
10 Las Vegas
11 Las Vegas - Death Valley NP ± 199 km - 2 u. 40 min.
12 Death Valley NP - Yosemite NP ± 525 km - 6 u. 00 min.
13 Yosemite NP
14 Yosemite - San Francisco ± 306 km - 3 u. 30 min.
15 San Francisco

Lijkt veel op die van jou. Als de basis er is kan de detailinvulling bedacht worden. En jou basis ziet er goed uit.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Twee weken is natuurlijk erg kort.
De volle dag Grand Canyon is relatief veel voor dit rondje, maar natuulijk wel mooi. Misschien hier een halve dag korter, en in de middag naar Monument Valley rijden? Of Monument Valley weglaten, dat zijn erg veel extra kilometers. Of meteen doorrijden naar Bryce, ipv Page.
Van Death Valley naar Yosemite lijkt die 6 uur mij erg optimistisch, tenzij je bedoelt tot aan de oostingang van het park. Overnacht in DV in Stovepipe Wells, dat scheelt weer een uurtje.
Mono Lake is de moeite om te bekijken, voor het Tioga Road deel van Yosemite zul je zo geen tijd hebben.
Voor Bryce- Zion moet je eerder aan 3 uur denken dan aan 1.40, maar goed, erg ver is het niet.

Marianne
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Of Monument Valley weglaten
tenzij Monument Valley een absolute prioriteit is zou ik de raad van Marianne volgen : het zijn 500 extra km en tweemaal dezelfde weg. Bovendien is er veel moois te zien tussen grand canyon-page-bryce-zion, moois waarvoor je geen extra kilometers moet doen. Zoals bv de wandeling naar de Toadstool, langs de weg tussen Page en Kanab. Een korte wandeling, eigenlijk eventjes de benen strekken, en je belandt in een prachtig landschap.

misschien :

Grand Canyon - late namiddag via east rim naar Page
Page - misschien Antelope Canyon - toadstool - Kanab
Kanab - Bryce

jacques
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Voor een "1ste jaars" heeft Milan een uitstekend route samengesteld en ik zou die zoveel mogelijk volgen. Mijn voorkeur zou echter uitgaan om van Las Vegas via Death Valley naar Lone Pine te rijden dan heb je meer tijd op weg naar Yosemite NP via us395 en Tioga Pass. Ook zou ik op een drukke reis als deze maar een halve dag langs GC east rim rijden en dezelfde dag naar MV gaan zoals eerder gezegd. Dit geeft je meer tijd voor andere plaatsen.
Vergeet de reistijden uit de boekjes. Om in 7.5 uur van LAX naar Grand Canyon Village te rijden moet je luiers meenemen. Ook zou ik MV niet overslaan. Het is slechts een omweg van minder dan 200 miles op weg van GC naar Page. (Extra van Tuba City naar MV en naar Page onder aftrek van de rijafstand van Tuba City naar Page)
Yeehaw
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou Monument Valley eruit laten,is best veel kilometers en tijd extra die je beter ergens anders kan gebruiken.

Als je in de parken wilt overnachten,reserveer dan zo vroeg mogelijk,die willen ook in September weleens helemaal vol zitten.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Ook ik zou Monument Valley eruit laten en ben het dus met meerderen eens.
Monument Valley is erg mooi om te zien maar kan m.i. niet tippen aan de omgeving Grand Canyon/Page/Zion/Bryce.

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Yeehaw schreef:Hi
Voor een "1ste jaars" heeft Milan een uitstekend route samengesteld en ik zou die zoveel mogelijk volgen. Mijn voorkeur zou echter uitgaan om van Las Vegas via Death Valley naar Lone Pine te rijden dan heb je meer tijd op weg naar Yosemite NP via us395 en Tioga Pass. Ook zou ik op een drukke reis als deze maar een halve dag langs GC east rim rijden en dezelfde dag naar MV gaan zoals eerder gezegd. Dit geeft je meer tijd voor andere plaatsen.
Vergeet de reistijden uit de boekjes. Om in 7.5 uur van LAX naar Grand Canyon Village te rijden moet je luiers meenemen. Ook zou ik MV niet overslaan. Het is slechts een omweg van minder dan 200 miles op weg van GC naar Page. (Extra van Tuba City naar MV en naar Page onder aftrek van de rijafstand van Tuba City naar Page)
Yeehaw
milan heeft wel vegas op vrijdag/zaterdag gepland
Milan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Milan »

6foot6 schreef:
Yeehaw
milan heeft wel vegas op vrijdag/zaterdag gepland
Rookie mistake zeggen ze in Amerika waarschijnlijk. :lol:
Maar met deze data en de reis zijn er in mijn ogen waarschijnlijk weinig andere mogelijkheden.
Wat betreft de opmerking van Yeehaw zou ik ook doorrijden tot Lone Pine. Ik doe dit zelf ook anders wordt de rit naar Yosemite wel erg lang. Zelf ben ik benieuwd naar het Mount Whitney Motel daar. Iemand enig idee wat de prijs daarvan is of wellicht een emailadres?
Januari 2014, 8 dagen New York http://newyork2014.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2010, 10 dagen Orlando Florida geweest: http://milanenmira.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2007 3 weken west-USA: http://www.everyoneweb.com/AMERIKA2007/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Milan schreef:
Wat betreft de opmerking van Yeehaw zou ik ook doorrijden tot Lone Pine. Ik doe dit zelf ook anders wordt de rit naar Yosemite wel erg lang. Zelf ben ik benieuwd naar het Mount Whitney Motel daar. Iemand enig idee wat de prijs daarvan is of wellicht een emailadres?
Volgens mijn AAA tourbook uit 2002 89 dollar per nacht - zoals bijna alles in Lone Pine volgens deze gids. Zal wel wat duurder zijn nu. Kijk ook eens bij het Dow Hotel: het oude deel (waar John Wayne nog overnacht heeft) is heel redelijk geprijsd.

Marianne
Milan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Milan »

Martin & Marianne schreef:
Milan schreef:
Volgens mijn AAA tourbook uit 2002 89 dollar per nacht - zoals bijna alles in Lone Pine volgens deze gids. Zal wel wat duurder zijn nu. Kijk ook eens bij het Dow Hotel: het oude deel (waar John Wayne nog overnacht heeft) is heel redelijk geprijsd.

Marianne
Bedankt voor de tip. Hoef totaal geen luxe. Prijs is het belangrijkste. Geef mijn geld liever uit aan leukere dingen. Bij Dow Villa hebben ze inderdaad goede tarieven. Zou eigenlijk gaan voor het Best Western maar deze was al vrij prijzig.
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

Yeehaw
Ik ga bovenstaand aanpassen.
Via welke weg zou je dan richting Lone Pine rijden?
Waar ligt de Tioga pas? Zie m niet op mijn kaart.

Monumental valley houdt ik er in, het trekt me op de een of andere manier aan. Aangezien we de meeste hotels niet vantevoren willen boeken kunnen we ter plaatse zien of we er de omweg voor over hebben.
Hoe kom ik achter de bezienswaardigheden onderweg op de route en hoe kom ik achter de optimale route tussen de plaatsen in? Moet zeggen dat hoe meer ik lees op het forum, hoe lastiger het wordt.

Daarnaast heb ik een dag in LA gepland om daar hollywood enz te zien. Zouden jullie dat ook doen of kiezen voor een halve dag?
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Daarnaast heb ik een dag in LA gepland om daar hollywood enz te zien. Zouden jullie dat ook doen of kiezen voor een halve dag?
als je alleen maar hollywood boulevard wil verkennen is een halve dag genoeg, maar er is veel meer , o.m. ( met de nadruk op o.m.) :

- griffith park
- hollywood sign
- beverly hills
- rodeo drive
-mulholland road
- hollywood bowl
- santa monica
- venice beach
-malibu
- universal studios/warner bross tours

jacques
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

jta schreef:
als je alleen maar hollywood boulevard wil verkennen is een halve dag genoeg, maar er is veel meer , o.m. ( met de nadruk op o.m.) :

- griffith park
- hollywood sign
- beverly hills
- rodeo drive
-mulholland road
- hollywood bowl
- santa monica
- venice beach
-malibu

jacques
Als ik dit rijtje zie is het de moeite waard om hier een dag te zijn.
Daarnaast willen we een combinatie van steden en natuur.
Iemand nog goede tips/adviezen op mijn andere vragen?
Wat voor hotel kunnen jullie adviseren in LA en SF?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

rvdboomen schreef:

Yeehaw
Ik ga bovenstaand aanpassen.
Via welke weg zou je dan richting Lone Pine rijden?
Waar ligt de Tioga pas? Zie m niet op mijn kaart.
De Tioga Pass ligt bij Lee Vining, aan de oostigang van Yosemite NP. Er is maar 1 weg door Death Valley naar Lone Pine, en vandaar neem je de 395 zoals Yeehaw schreef. Probeer eens http://www.mapquest.com om de route te zien of kijk eens in reizen algemeen bij de routekaartjes.
Voor de route van Las Vegas naar Yosemite kun je ook eens in ons 2006-verslag kijken, vanaf 10 augustus.
rvdboomen schreef:Monumental Valley houdt ik er in, het trekt me op de een of andere manier aan. Aangezien we de meeste hotels niet vantevoren willen boeken kunnen we ter plaatse zien of we er de omweg voor over hebben.
Hoe kom ik achter de bezienswaardigheden onderweg op de route en hoe kom ik achter de optimale route tussen de plaatsen in? Moet zeggen dat hoe meer ik lees op het forum, hoe lastiger het wordt.
Het is Monument Valley.
Zie hiervoor ook weer http://www.mapquest.com of koop hier alvast een kaart. Veel wegen zijn er niet, dus de mogelijkheden zijn beperkt. Lees eens wat reisverslagen en kijk eens in een bibliotheek naar reisboeken. De Lannoo is goed in routes.
rvdboomen schreef: Daarnaast heb ik een dag in LA gepland om daar hollywood enz te zien. Zouden jullie dat ook doen of kiezen voor een halve dag?
Een halve dag lijkt me al wel voldoende. Doe er anders een tour bij een van de studios bij, zoals de VIP tour bij Warner Bros. Kost je twee uur, dus dan heb je voor de rest van Hollywood nog voldoende tijd.

Marianne
panita
Amerika-ontdekker

bodie

Bericht door panita »

zelf zou ik langs lone pine (eventueel overnachten), lee vining (overnachten) en dan in de namiddag bodie bezoeken, dat is gewoon prachtig vonden wij zelfs het hoogtepunt van onze reis.
En dan s'morgens de tioga pas rijden.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Vanaf Lone Pine is het mogelijk om zowel Lee Vining's Mono Lake en Bodie Ghosttown te zien en Tioga Pass naar Yosemite te rijden. Dan heb je nog steeds 2 nachten in het park. Vertrek vroeg en rijd eerst naar Bishop (uurtje rijden). Ontbijt bij Erik Schat's Bakery met uitstekende koffie (Erik komt uit Nederland). Rijd dan door naar Lee Vining en Bodie voor een bezoek (kleine 2 uur rijden). Bezoek aan Bodie en terug naar Lee Vining. Lunch bij Whoa Delli Neli (buiten zitten met uitzichten op Mono Lake). Na de lunch een bezoek aan Mono Lake en via de oostingang over Tioga Pass naar de Valley. Als je om 8 am vertrekt ben je gemakkelijk voor 5 uur in Yosemite Valley.
Yeehaw
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

jta schreef:

- griffith park
- hollywood sign
- beverly hills
- rodeo drive
-mulholland road
- hollywood bowl
- santa monica
- venice beach
-malibu

jacques
Voor dit rijtje heb je wel minstens 2 dagen nodig
Vergeet niet dat het verkeer in LA een enorme ophouder is.
"even" van Hollywood naar bijv.Venice Beach kost je zo 1,5 uur met al die files.

Ik zou MV er idd uitlaten.
Jullie hebben ongeveer dezelfde route als wij alleen deden wij er 3 weken over, wat precies goed was. We hadden nooit het gevoel ons te moeten haastne. 2 weken lijkt mij heel erg krap voor dit alles, ook omdat je elke dag in de auto zit! Zou daarom toch wat dingen schrappen zodat je een iets relaxter reisgevoel overhoudt......t is wel vakantie tenslotte en overal langsvliegen zonder het goed te kunnen bekijken is gewoon doodzonde.

Ik zou eignelijk aanraden om de dag na jullie aankomst dan ook LA te verkennen. Geloof me: je bent kapot van het vliegen en wij waren ZO blij dat we de dag erna lekker de stad konden verkennen ipv 8 uur in een auto te moeten zitten naar de GC.
Maar ook hier is tijdgebrek denk ik een beetje jullie probleem....

oh en dan nog een tip: vrijheid klinkt leuk. maar in feite wil je gewoon de dingen zien die je wilt zien.
Zeker omdat jullie niet zo'n heel ruim schema hebben, zou ik lekker motelletjes alvast boeken zodat je daar je kostbare tijd iig niet aan hoeft te besteden,
Je weet tenslotte toch al dat je van Zion naar Bryce wilt....dan kan je daar net zo goed alvast een goedkope overnachting regelen.
Op internet boek je vaak met korting en kan je de goedkoopste accomodatie uitzoeken (voor 45 dollar bij zion bijv., voor 75 dollar in San Fran).
Ik denk dat dat voor jullie toch ook wel het handigst is, wij hebben het ook zo gedaan en alleen de kustroute hadden wij nog open gelaten.
maar verder waren we blij met al onze reserveringen omdat je toch vastzit aan je route.
En boek je bijv. al wel een hotel in Vegas, dan zit je in feite al vast aan die datum en kan je de rest net zo goed ook boeken.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij hebben juist het omgekeerde. Meteen weg de volgende dag na een lange vlucht, maar LA-GC is misschien wat te veel van het goede. Anders stop je toch gewoon onderweg. En ik zou Monument Valley niet overslaan al was het alleen maar om vanaf het visitor center de Mittens te bekijken. Mooier zie je ze nergens anders. Zo'n grote omweg is het niet.
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer