Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

advies geen levensmiddelen mee?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kle
Amerika-ontdekker

advies geen levensmiddelen mee?

Bericht door kle »

Onze reisorganisatie geeft ons het advies mee om geen levensmiddelen, schaartje of mesje mee te nemen in onze koffer.
Hier op het forum lees ik echter vaak over wat er allemaal mee gaat in de koffer.Van indische kruiden tot hollandse kaas!En toch ook schaartje of mesje.
Is de kans nou veel groter dat je koffer gecheckt gaat worden als men iets dergelijks op de scan ziet?
Wij wilden eigenlijk pindakaas, hagelslag en hollandse kaas meenemen, maar als we daardoor zeker oponthoud gaan krijgen...
Graag jullie ervaringen.
Alvast bedankt.
Karin
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

In je handbagage mag zeker geen schaartje. Ook levensmiddelen zou ik daar niet in doen.

In je koffer mag je gewoon je hollandse beleg meenemen hoor.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Reisburo's hebben geen last van het bijhorende ongemak en adviseren dus de makkelijkste weg

Maar als je(mijn ervaring) vacuëmkaas, een zwitsers zakmes en een naainessesery in je koffer mee wilt nemen kan dat best

Je kunt daardoor controle krijgen en extra overstaptijd nodig hebben

Etenswaren moeten wel worden vermeld op het douaneformulier, de imm.o maakte daar bij mij een extra aantekening op het formulier van, de douane deed daar vervolgens niets mee

Pindakaas snap ik eigenlijk niet, dat is daar te kust en te keur, mijn fav. JIF

PS GEEN vlees, of producten met vlees/boillon
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 27 jun 2007, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ook al word je koffer gecheckt (je vind dan achteraf een kaartje van de authoriteiten in je koffer) dan word er meestal niet uitgehaald. Ik neem veelvuldig zaken als messen, bijlen, gereedschap, bloemen en eten mee. Veel amerikaanse customs officers vinden trouwens dat bloemen en bloembollen onder planten vallen. Dus wel even het goede vakje aankruisen op de witte/groene flyer. Anders kan het je 300 dollars kosten.

Het enige wat er ooit verwijderd is, zover ik me kan herinneren, is een worst (niet ingeblikt) en een elecktonische gadget die niet werkte.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Bramster schreef:Veel amerikaanse customs officers vinden trouwens dat bloemen en bloembollen onder planten vallen.
Hoe komen ze erop
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben al meerdere keren een maand zonder hagelslag overleefd (de kinderen ook!), dat moet toch geen probleem zijn? Het brood is daar ook anders dan hier, dus zelfs met je eigen hagelslag en pindakaas zal het heel anders smaken dan hier. Het leuke van op vakantie gaan is toch dat je ook eens wat anders uitprobeert?

En waarom je geen schaartje of mesje in je koffer (niet handbagage) mee zou kunnen nemen begrijp ik niet. Wij hebben altijd een Zwitsers zakmes bij ons, en ook bestek, schilmesje en kampeerspullen. Nooit problemen mee gehad.

Marianne
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Schaartjes en messen mogen in je koffer!
Ook vacuum verpakte of droge levensmiddelen en vloeibare toiletartikelen.
Weer een hoop paniek voor niks, omdat mensen niet goed lezen...
het gaat om je KOFFER, dus bagage die in het ruim gaat en NIET om je handbagage.
Ook een hoop discussie weer hier en op andere fora over wat wel en niet in de plastic zakjes moet. Als je twijfelt over je cosmetische doekjes, je mascara en je lipgloss dan doe je ze toch in de zakjes ?
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

Je kan ook gewoon hagelslag kopen hoor! Dit staat alleen op een andere plek in de supermarkt. Nl. bij de cakemeel e.d. , waarschijnlijk gebruiken ze dit al versiersel op cake enzo????
Wij vonden deze hagelslag (puur, chocolade) goed te eten!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

monster schreef:Je kan ook gewoon hagelslag kopen hoor! Dit staat alleen op een andere plek in de supermarkt. Nl. bij de cakemeel e.d. , waarschijnlijk gebruiken ze dit al versiersel op cake enzo????
alleen qua prijs niet te verteren
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

6foot6 schreef:
monster schreef:Je kan ook gewoon hagelslag kopen hoor! Dit staat alleen op een andere plek in de supermarkt. Nl. bij de cakemeel e.d. , waarschijnlijk gebruiken ze dit al versiersel op cake enzo????
alleen qua prijs niet te verteren
Dat klopt....... wij betaalden geloof ik iets van 4 dollar voor een klein potje, maar ja.... mijn hubbie is ECHT verslaafd aan hagelslag en wat maakt 4 dollar dan uit op het hele budget???? Zoiezo bespaar je alweer iets als je zelf broodjes mee neemt voor onderweg i.p.v. uit eten te gaan, dus uiteindelijk... :wink:
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Je kan ook proberen zonder hagelslag te overleven,de hele barre tocht lang. :wink:
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik ben net weer teruggereisd vanuit Nederland via Detroit naar Houston en als je weet wat ik in mijn koffers had...

Even een opsomming;
Senseo koffiepads (bijna 200 pads), 14 repen chocola, 2 pakken hagelslag, 2 pakken vlokken, 2 pakken gekleurde hagel, 1 pakje muisjes, 3 maal stroopwafels, pak speculaas, 120 chupa chup lollies, koffieboontjes, 3 pakjes vanillesuiker, 1 pak DE koffie, 3 stukken vacuum kaas, 3 potten satésaus, 10 zakjes boemboes, 6 flessen stroop, 1 fles whiskey, 4 zakken drop, 2 pakken broodmix, etc.

Ik had 5 koffers bij me, compleet gevuld en een doos met een step (verjaardagskadootje voor de jongste). Ik vul wel altijd in dat ik eten bij me heb op het douaneformulier. Als ze vragen wat ik bij me heb zeg ik altijd standaard dat ik koffie, chocola, kaas en typical Dutch food and candy bij me heb.
Tot nu toe nooit problemen mee gehad. Dus als je je hagelslag niet kunt missen dan lijkt het me geen probleem om het mee te nemen. Zolang je dat mud aardappelen maar thuis laat ;-).
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

houstonwehaveaproblem schreef:Zolang je dat mud aardappelen maar thuis laat ;-).
Die horen immers thuis in een sleephut op weg naar Zuid-Frankrijk. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Smokkelen jullie nu ook frikandellen het land binnen? Die lijken me nog essentieler dan hagelslag :-)

--john
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

JohnNJ schreef:Smokkelen jullie nu ook frikandellen het land binnen? Die lijken me nog essentieler dan hagelslag :-)
of kroketten en bitterballen en vlammetjes..
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

monster schreef:
6foot6 schreef: alleen qua prijs niet te verteren
Dat klopt....... wij betaalden geloof ik iets van 4 dollar voor een klein potje, maar ja.... mijn hubbie is ECHT verslaafd aan hagelslag en wat maakt 4 dollar dan uit op het hele budget???? Zoiezo bespaar je alweer iets als je zelf broodjes mee neemt voor onderweg i.p.v. uit eten te gaan, dus uiteindelijk... :wink:
Daar gaan we weer
Ook al kun je het betalen, het is je "morele" plicht niet elke woekerprijs maar neer te leggen
Door alles maar te aksepteren moedig je dergelijke wanpraktijken aan
zo zijn we in Nederland bv aan die beroerde service in winkels en restaurants gekomen
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

JohnNJ schreef:Smokkelen jullie nu ook frikandellen het land binnen? Die lijken me nog essentieler dan hagelslag :-)

--john
Wat heb je toch tegen frikandellen, dat wordt een bestseller wanneer ik mijn e2-visumplan uitvoer

"Friet van Piet " op de 192
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Njit schreef:of kroketten en bitterballen en vlammetjes..
Kroketten zijn er wel. In de supermarkt kun je die vinden bij de afdeling "Hispanic Foods".

Goya Croquettes:

Afbeelding

Bij ontbijten worden wel een worstjes geserveerd die verdacht veel op frikandellen lijken en ook eenzelfde onaangename geur verspreiden:

Sausage Links:

Afbeelding

En de platte uivoering:

Sausage Patties:

Afbeelding

Bitterballen heb ik hier nooit gezien, en wat 'vlammetjes' zijn weet ik niet.

--john
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

JohnNJ schreef:Bij ontbijten worden wel een worstjes geserveerd die verdacht veel op frikandellen lijken en ook eenzelfde onaangename geur verspreiden
Maar die smaken heel anders!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer