Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Advies gevraagd over planning rondreis Zuidwesten
Advies gevraagd over planning rondreis Zuidwesten
Hoi
Ik ga in juni 3 weken rondreizen per huurauto door zuid-west amerika.
Inmiddels hebben we de reis een beetje gepland, maar de vraagt blijft of het teveel is voor die weken. Graag zou ik een reactie willen zien op onderstaand schema.
Dag Van Naar Afst (km)
1 Amsterdam San fransisco
2 San Fransisco Yosemite Park 327
3 Yosemite Park
4 Yosemite Park Lone Pine 315
5 Lone Pine Death Valley/Las Vegas 402
6 Las Vegas
7 Las Vegas Zion National Park/Bryce Canyon 410
8 Bryce Canyon
9 Bryce Canyon Moab 452
10 Moab Monument Valley/Kayenta 273
11 Kayenta Grand Canyon 250
12 Grand Canyon
13 Grand Canyon Phoenix 368
14 Phoenix Palm springs 433
15 Palm springs Los Angeles 175
16 Los Angeles
17 Los Angeles Monteray Carmel 517
18 Monteray Carmel San Fransisco 190
19 San Fransisco
20 San Fransisco Amsterdam
Excuses voor de springerige lay-out, maar het komt uit excel
Nog een vraagje:
Is monument valley een flink stuk rijden waard?
Alvast bedankt
Groeten
Roy
Ik ga in juni 3 weken rondreizen per huurauto door zuid-west amerika.
Inmiddels hebben we de reis een beetje gepland, maar de vraagt blijft of het teveel is voor die weken. Graag zou ik een reactie willen zien op onderstaand schema.
Dag Van Naar Afst (km)
1 Amsterdam San fransisco
2 San Fransisco Yosemite Park 327
3 Yosemite Park
4 Yosemite Park Lone Pine 315
5 Lone Pine Death Valley/Las Vegas 402
6 Las Vegas
7 Las Vegas Zion National Park/Bryce Canyon 410
8 Bryce Canyon
9 Bryce Canyon Moab 452
10 Moab Monument Valley/Kayenta 273
11 Kayenta Grand Canyon 250
12 Grand Canyon
13 Grand Canyon Phoenix 368
14 Phoenix Palm springs 433
15 Palm springs Los Angeles 175
16 Los Angeles
17 Los Angeles Monteray Carmel 517
18 Monteray Carmel San Fransisco 190
19 San Fransisco
20 San Fransisco Amsterdam
Excuses voor de springerige lay-out, maar het komt uit excel
Nog een vraagje:
Alvast bedankt
Groeten
Roy
De route lijkt erg veel op die van ons, wij deden er 3 weken over en dan nog kwamen we tijd tekort eigenlijk:-(
Monument Valley vonden wij absoluut de moeite waard, het echte John Wayn/cowboygevoel!;-)
Monument Valley vonden wij absoluut de moeite waard, het echte John Wayn/cowboygevoel!;-)
http://www.fotorepareren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pbase.com/paulvanbaardwijk" onclick="window.open(this.href);return false;
2000: Florida
2004: Southwest
2006: Southwestmid
2008: Southeast + Florida
2009: New York City
2010: New England + New York
http://www.pbase.com/paulvanbaardwijk" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Advies gevraagd over planning rondreis Zuidwesten
Hoi Roy,Tukker schreef:Hoi
Nog een vraagje:
Alvast bedankt
Groeten
Roy
De vraag doet er gezien je route eigenlijk niet toe, je komt er namelijk langs als je van Moab naar de Grand Canyon gaat maar het is zeer zeker de moeite waard.
Wij hebben in 1999 een jeeptour door Monument Valley gedaan en daar erg van genoten enveel van geleerd.
Gr.
Rob
Phoenix is vooral errug groot en druk, dat was het al in de tijd van Arendsoog;-), niet veel aan vonden wij....wel is het een gode uitvalsbasis voor bv Tucson en Thombstone.
http://www.fotorepareren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
wij hebben in 2003 na veel wikken en wegen Monument Valley overgeslagen (zie mijn site voor meer route info). Op dat moment ook totaal niet gemist, maar nu we dit jaar weer die kant op gaan willen we het toch wel graag zien en dan in combinatie met al het moois dat Moab te bieden heeft (Arches en Canyonlands).
ik kan me voorstellen dat het een lastige keuze is
Zion is het overigens ook zeker waard om langer dan 2 uurtjes te zijn! Een schitterend park!
Dus mocht je het "omrijden" via Moab langs Monument Valley naar de Grand Canyon toch niet willen doen, besteedt hier dan wat meer tijd aan!
ik kan me voorstellen dat het een lastige keuze is

Zion is het overigens ook zeker waard om langer dan 2 uurtjes te zijn! Een schitterend park!
Dus mocht je het "omrijden" via Moab langs Monument Valley naar de Grand Canyon toch niet willen doen, besteedt hier dan wat meer tijd aan!

Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Amerika-expert
moab
mooi schema. maar je rijdt 450 km van bryce naar moab en de volgende dag vertrek je terug al uit moab. in moab valt zoveel te zien/doen: arches, canyonlands, wandelingen naast colorado rivier. indien je niet minstens 1 maar best 2 dagen in moab doorbrengt lijken het me wat verloren extra kilometers.
jacques
jacques
-
- Amerika-expert
phoenix
zoals altijd is het puzzelen. indien je van grand canyon via hoover dam naar vegas trekt en van vegas naar l a win je een dag (door niet naar phoenix te gaan).die dag kan je eventueel in moab spenderen.
jacques
jacques
-
- Amerika-expert
onder de middagpauze het schema nog eens bekeken. 1 dag san francisco en 1,5 dag los angeles : heel heel weinig voor wereldsteden. hoe prachtig moab ook is, het lijkt de omweg te veel. misschien zion en bryce en van bryce naar grand canyon. heb je mooie afwisseling met 3 wereldsteden en als grootste natuurparken yosemite/zion/bryce/grand canyon.
jacques
jacques
Zo zie je maar, voor ons was Monument Valley het absolute dieptepunt van de reis (op zich dus een mooi dieptepuntPaul v B schreef:De route lijkt erg veel op die van ons, wij deden er 3 weken over en dan nog kwamen we tijd tekort eigenlijk:-(

Daniella
zo op het eerste gezicht ziet het er aardig uit, maar wanneer ik goed naar het aantal te rijden mijlen per dag kijk, vind ik het soms krap gepland. Je vraagt om advies: ik raad je aan om een aantal stukken te laten vervallen.
Je kunt bijv. starten in SF en terugvliegen van LA of San Diego. Dat scheelt 2 dagen kustweg (al is de Highway 1 erg mooi, maar te mooi om te jakkeren).
Je zou ook kunnen overwegen om Palm Springs en Joshua Tree te bewaren voor een volgende keer. Je hebt in Death Valley nl. al kennis gemaakt met woestijn.
Je houdt dan meer tijd over voor a) San Francisco. Een hele leuke stad waar veel te zien is, in tegenstelling tot LA, wat ik een vieze, drukke stad vind... En voor b) Zion NP. Hier moet je beslist een mooie wandeling maken. Zoals eerder hier genoemd is rond Moab veel te zien. Twee overnachtingen hier vind ik het absolute minimum.
Als ik sommige rondreisplanningen hier zie, vraag ik me wel eens af hoe deze tot stand komen. Het lijkt of men alleen uitgaat van het aantal mijlen dat gereden moet worden om zoveel mogelijk verschillende parken/steden te "doen", maar dat men vergeet dat je ook tijd nodig IN een park. Een uurtje per park is echt niet voldoende.
Wij gaan bij de planning juist van het omgekeerde uit: we bekijken allereerst hoeveel overnachtingen/hele dagen we in welk park door willen brengen en passen dit dan aan de totale vakantieperiode. Je moet dan keuzes maken en sommige parken laten vallen, maar daar staat tegenover dat je echt goed de tijd hebt om van de natuur en de leuke steden te genieten.
Veel plezier bij de voorpret!
Je kunt bijv. starten in SF en terugvliegen van LA of San Diego. Dat scheelt 2 dagen kustweg (al is de Highway 1 erg mooi, maar te mooi om te jakkeren).
Je zou ook kunnen overwegen om Palm Springs en Joshua Tree te bewaren voor een volgende keer. Je hebt in Death Valley nl. al kennis gemaakt met woestijn.
Je houdt dan meer tijd over voor a) San Francisco. Een hele leuke stad waar veel te zien is, in tegenstelling tot LA, wat ik een vieze, drukke stad vind... En voor b) Zion NP. Hier moet je beslist een mooie wandeling maken. Zoals eerder hier genoemd is rond Moab veel te zien. Twee overnachtingen hier vind ik het absolute minimum.
Als ik sommige rondreisplanningen hier zie, vraag ik me wel eens af hoe deze tot stand komen. Het lijkt of men alleen uitgaat van het aantal mijlen dat gereden moet worden om zoveel mogelijk verschillende parken/steden te "doen", maar dat men vergeet dat je ook tijd nodig IN een park. Een uurtje per park is echt niet voldoende.
Wij gaan bij de planning juist van het omgekeerde uit: we bekijken allereerst hoeveel overnachtingen/hele dagen we in welk park door willen brengen en passen dit dan aan de totale vakantieperiode. Je moet dan keuzes maken en sommige parken laten vallen, maar daar staat tegenover dat je echt goed de tijd hebt om van de natuur en de leuke steden te genieten.
Veel plezier bij de voorpret!
Bedankt voor zover voor alle adviezen!
Het blijkt al wel dat iedereen toch anders denkt over bepaalde reisonderdelen. Wij zijn wel van plan de dit weekend de vliegtickets en huurauto te boeken voor 20 dagen naar en vanaf SF.
Wij willen de reis absoluut niet af gaan raggen, dus daarom zoeken we naar de juiste mix van af en toe veel reizen, veel rusten en toch ook veel zien. Aangezien het onze eerste keer is in Amerika ben ik blij met elk advies.
Verdere adviezen zijn natuurlijk van harte welkom. Alvast bedankt!
Groet
Roy
Het blijkt al wel dat iedereen toch anders denkt over bepaalde reisonderdelen. Wij zijn wel van plan de dit weekend de vliegtickets en huurauto te boeken voor 20 dagen naar en vanaf SF.
Wij willen de reis absoluut niet af gaan raggen, dus daarom zoeken we naar de juiste mix van af en toe veel reizen, veel rusten en toch ook veel zien. Aangezien het onze eerste keer is in Amerika ben ik blij met elk advies.
Verdere adviezen zijn natuurlijk van harte welkom. Alvast bedankt!
Groet
Roy
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Roy,
ik heb eens de afstanden bekeken. Valt mij reuze mee. Als ik alles optel kom ik op ± 4112 km (= 2570 mile) uit. Verdeeld over 18 dagen (eerste en laatste dag niet meegerekend) kom je uit op een gemiddelde van bijna 143 mile per dag. Dat is echt niet te veel. Afgelopen zomer heb ik in vijf weken tijd ruim 6000 mile gereden. Ik heb echt niet het gevoel gehad dat ik alleen maar in de auto gezeten heb. Dat kwam ook omdat ik 's ochtends vaak al vóór 08.00 uur in de auto zat.
Dag 17 Los Angeles - Monterey/Carmel vind ik trouwens wel een lange rit. (Ik ga er tenminste vanuit dat dat een rit langs de kust wordt...
). Natuurlijk wil je af en toe stoppen om van het uitzicht te genieten. De rit neemt daardoor meer tijd in beslag dan je vooraf in gedachten had.
Ik zou persoonlijk kiezen om die dag tot San Simeon te rijden. Je kunt dan de andere ochtend vroeg misschien eerst ook nog Hearst Castle bezoeken. Als je de eerste tour om 08.30 uur zou nemen, kun je ongeveer 10.30 uur in de auto zitten voor de rit richting Monterey en San Francisco. Het is maar een idee....
Succes met de planning.
Roland
ik heb eens de afstanden bekeken. Valt mij reuze mee. Als ik alles optel kom ik op ± 4112 km (= 2570 mile) uit. Verdeeld over 18 dagen (eerste en laatste dag niet meegerekend) kom je uit op een gemiddelde van bijna 143 mile per dag. Dat is echt niet te veel. Afgelopen zomer heb ik in vijf weken tijd ruim 6000 mile gereden. Ik heb echt niet het gevoel gehad dat ik alleen maar in de auto gezeten heb. Dat kwam ook omdat ik 's ochtends vaak al vóór 08.00 uur in de auto zat.
Dag 17 Los Angeles - Monterey/Carmel vind ik trouwens wel een lange rit. (Ik ga er tenminste vanuit dat dat een rit langs de kust wordt...

Ik zou persoonlijk kiezen om die dag tot San Simeon te rijden. Je kunt dan de andere ochtend vroeg misschien eerst ook nog Hearst Castle bezoeken. Als je de eerste tour om 08.30 uur zou nemen, kun je ongeveer 10.30 uur in de auto zitten voor de rit richting Monterey en San Francisco. Het is maar een idee....
Succes met de planning.
Roland

Een optie kan ook zijn om in plaats van monument valley een dag naar de Wave te gaan. Ligt tussen Kanab (in de buurt van Bryce) en Page. Dit is echt het mooiste wat wij gezien hebben tijdens onze reis in het zuidwesten van Amerika. Er is een heel topic over en er staan ook ergens foto's van.
Ik vond het echt zoveel mooier ls Monument valley. Dit heb je al veel op plaatjes gezien en als je in de buurt van Page/Kayenta rijdt zie je al veel "bergen" (hoe noem je die dingen
) en dan is monument valley naar mijn idee weinig bijzonder. Mischien stoot ik nu heel veel mensen voor het hoofd
Sorry dan
.
(Eventueel kun je in Page ook nog naar Anatalope, prachtige "grot" met mooie lichtinvallen)
Ik vond het echt zoveel mooier ls Monument valley. Dit heb je al veel op plaatjes gezien en als je in de buurt van Page/Kayenta rijdt zie je al veel "bergen" (hoe noem je die dingen

(Eventueel kun je in Page ook nog naar Anatalope, prachtige "grot" met mooie lichtinvallen)
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Je vergeet wel te vertellen dat je de Wave niet zomaar kan bezoeken, je hebt er een vergunning voor nodig! Die vergunning is niet gemakkelijk verkrijgbaar. Er wordt iedere ochtend een loting gedaan in het kantoor van het BLM, en slechts 10 mensen mogen dan het gebied in. Daarnaast kun je ook een half jaar vantevoren een vergunning aanvragen op internet, maar ook dan worden er slechts voor 10 personen vergunningen uitgegeven. Het is heel moeilijk om die te bemachtigen. Maar als je de tijd hebt, zou ik het zeker proberen. Zoek even op dit forum, want het onderwerp is al eerder aan de orde geweest. Daar kun je dan precies teruglezen hoe je aan een vergunning kunt komen.rebel schreef:Een optie kan ook zijn om in plaats van monument valley een dag naar de Wave te gaan. Ligt tussen Kanab (in de buurt van Bryce) en Page. Dit is echt het mooiste wat wij gezien hebben tijdens onze reis in het zuidwesten van Amerika. Er is een heel topic over en er staan ook ergens foto's van.
Ik vond het echt zoveel mooier ls Monument valley. Dit heb je al veel op plaatjes gezien en als je in de buurt van Page/Kayenta rijdt zie je al veel "bergen" (hoe noem je die dingen) en dan is monument valley naar mijn idee weinig bijzonder. Mischien stoot ik nu heel veel mensen voor het hoofd
Sorry dan
.
Antelope Canyon in Page zou ik zeker in de planning opnemen, het is prachtig! Wij vonden het 1 van de mooiste dingen die we hebben gezien tijdens onze laatste reis (helaas is het ons niet gelukt een vergunning te bemachtigen voor de Wave....).
En ja, MOnument Valley vonden wij ook zeer leuk. Toch heel herkenbaar van films en TV, maar ook zeker de moeite van een bezoekje waard. Smaken verschillen nu eenmaal.
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Ik ging er vanuit dat Tukker niet zomaar zijn hele eigen planning om zou gooien en dus op zoek zou gaan naar de topic over de Wave of anders hier wel een vraag zou stellen over de Wave en dan kom ik, met alle liefde, terug om die te beantwoorden.
Helaas weet ik iet hoe te quoten of links te plaatsten anders had ik dat zeker gedaan. :dunno: [/quote]

Helaas weet ik iet hoe te quoten of links te plaatsten anders had ik dat zeker gedaan. :dunno: [/quote]
-
- Amerika-expert
the wave
voor juni zijn de internet vegunningen voor the wave de deur uit. je kan enkel nog vergunning vastkrijgen door 1 dag voordien om 9u00 aan het paria ranger station tussen Kanab en Page deel te nemen aan een loterij (indien er meer dan 10 kandidaten zijn, bij minder dan 10 heb je sowieso een vergunning)
jacques
jacques
-
- Amerika-expert
antelope canyon
moest je antelope canyon te druk of te georganiseerd vinden kun je op eigen houtje de slotcanyon van Wire Pass induiken en die leidt heel vlug naar de slotcanyon Buckskin Gulch.
trailhead is dezelfde dan voor de Wave. voordeel van Wire Pass/Buckskin is dat je er zolang kan inblijven als je wil.
jacques
trailhead is dezelfde dan voor de Wave. voordeel van Wire Pass/Buckskin is dat je er zolang kan inblijven als je wil.
jacques
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 3458 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf
-