Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

advies geen levensmiddelen mee?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

6foot6 schreef:Wat heb je toch tegen frikandellen, dat wordt een bestseller wanneer ik mijn e2-visumplan uitvoer
Frikandellen zijn voor mij het symbool voor de Hollande cuisine!

De Nederlandse standaardfrikandel lijkt te veel op de Amerikaanse ontbijtworst en daar gaat men de deur niet voor uit. Als je in U.S. frikandellen wil verkopen zul je ze misschien wel enigszins moeten aanpassen. Met kip of kalkoen als grondstof lukt het misschien wel. Ze moeten ook weinig vet bevatten. Als je die frikandel nieuwe stijl nu zou kunnen aankleden als een soort hot dog, dus met brood eromheen en bijvoorbeeld uiensaus erop, wordt het vast een groot succes.

--john
Laatst gewijzigd door JohnNJ op 27 jun 2007, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Njit schreef:Maar die smaken heel anders!
Maar de stank is hetzelfde!

--john
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

JohnNJ schreef:
6foot6 schreef:Wat heb je toch tegen frikandellen, dat wordt een bestseller wanneer ik mijn e2-visumplan uitvoer
Frikandellen zijn voor mij het symbool voor de Hollande cuisine!

De Nederlandse standaardfrikandel lijkt te veel op de Amerikaanse ontbijtworst en daar gaat men de deur niet voor uit. Als je in U.S. frikandellen wil verkopen zul je ze misschien wel enigszins moeten aanpassen. Met kip of kalkoen als grondstof lukt het misschien wel. Ze moeten ook weinig vet bevatten. Als je die frikandel nieuwe stijl nu zou kunnen aankleden als een soort hot dog, dus met brood eromheen en bijvoorbeeld uiensaus erop, wordt het vast een groot succes.

--john
Wie heeft Amirikanen nodig, elke dag worden er in Orlando minstens 4x 300 Nederlanders gelost.
Klanten zat voor berehap, fricandel speciaal en Battledressed(ged.handelsmerk) fries
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ben ik de enige die nog nooit een frikandel heeft gegeten? Ik vond ze er te vies uitzien om te proberen.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Joke schreef:Ben ik de enige die nog nooit een frikandel heeft gegeten? Ik vond ze er te vies uitzien om te proberen.
1199 klanten over
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Joke schreef:Ben ik de enige die nog nooit een frikandel heeft gegeten? Ik vond ze er te vies uitzien om te proberen.
Ik heb het wel eens geprobeerd, en ik kan slechts een advies geven: Eet geen Hollandse frikandellen, kroketten of bitterballen. Frikandellen zien er niet alleen vies uit, ze stinken ook nog. En het is altijd goed in het achterhoofd te houden waarvan die dingen zijn gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Het zal met sausage patties en sausage links wel niet veel anders zijn.

--john
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Grappig,ik ken de uitvinder van de vlammetjes.
De man is er rijk van geworden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Kroketten zijn er wel. In de supermarkt kun je die vinden bij de afdeling "Hispanic Foods".

Nou nog een frietpan in de standaarduitrusting van de camper.

Ik vind een goeie frikandel trouwens niet te versmaden. En of ik nou de kinnebakken van een varken eet of zijn billen, maakt mij niet zoveel uit hoor.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Dat vind ik nou ook hoor. Wat kan mij het nou schelen waar iets van gemaakt is of hoe het eruit ziet. Als het lekker smaakt is het toch prima. Ik vind een oester of een mossel er ook niet echt smakelijk uitzien maar toch is het heerlijk!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Tja, smaken verschillen.
Iemand heeft over de frikandel als "representatief voor de Hollandse cuisine". Een goede kroket of nasibal vind ik best lekker op zijn tijd.
De Nederlandse keuken is soms vet en zwaar, maar is het eten in de VS dan zo veel beter?
Breek me de bek niet open over de Amerikaanse "cuisine"....zoals ik al zei, smaken verschillen, maar wij gaan dus niet naar de VS omdat we het eten er zo lekker vinden. Wij zijn geen grote vleeseters. Bij het vooruitzicht van zo'n vierkante meter spareribs op mijn bord zinkt de moed me al in de schoenen. Karbonaadjes, kipstukken, vis, shrimps, etc. alles zit in een gekruid gepaneerd laagje.
De sandwiches bestaan uit een halve kalkoen, een potje mayonaise, een hele augurk en twee dunne plakjes klef deeg dat brood zou zijn.
En alles is zoet, de aardappelpuree, de stuffing, de barbecuesaus, de dressings.
De Amerikaanse keuken vind ik niet echt een subtiele uitdaging voor mijn smaakpapillen.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

thebes schreef:smaken verschillen, maar wij gaan dus niet naar de VS omdat we het eten er zo lekker vinden.
Zo is dat, dus neem mee waar je gek op bent en daar niet in de juiste smaak kunt krijgen, dat vehoogt het vakantiegevoel alleen maar.

Voor mij is dat: kaas, drop, koffiemelk en juspoeder
Het liefst zou ik ook nog yogurt, tahoe, currysaus en ketjap meenemen
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik neem helemaal geen Hollands eten mee, ondanks het feit dat we het eten in de VS niet zo super vinden.
We eten in de VS veel Italiaans, Chinees, maar vooral Japans, dat is in de VS 3x zo goedkoop als in Ned. En af en toe een (klein) vleesgerecht.
Wat ik wél lekker vind in de VS zijn de salades, maar ik vraag de dressing altijd on the side.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben elke vakantie al een paar kilo kaas meegenomen. Nu hebben we pas al besloten dat volgend jaar eens niet meer te doen. 's Lands wijs, 's lands eer en in Amerika is zoveel te komen dat wij best weleens een maandje zonder Hollandse kaas zullen kunnen, toch?

Drop is nog een discussiepunt, dat lijkt mij persoonlijk wel heel erg moeilijk, een hele maand lang. En Albert mag best pepermuntjes meenemen, maar niet meer van die pepermuntballen. Op het vliegveld van Minneapolis kon hij mooi meekomen met de boze douanemevrouw, die had bolletjes gezien in zijn koffer. Ze heeft die hele koffer overhoop gehaald om uit te komen bij de pepermuntballen. Grrrr, die blijven dus volgend jaar thuis!

Wij nemen altijd wel stroopwafels mee, maar die zijn om cadeau te geven.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

nieuwenoord schreef:En Albert mag best pepermuntjes meenemen, maar niet meer van die pepermuntballen. Op het vliegveld van Minneapolis kon hij mooi meekomen met de boze douanemevrouw, die had bolletjes gezien in zijn koffer. Ze heeft die hele koffer overhoop gehaald om uit te komen bij de pepermuntballen.
Die bolletjes stoppen ze toch meestal ergens anders?? :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Die bolletjes stoppen ze toch meestal ergens anders??

Gekke is dat daar niet gekeken is ..... :roll: :dunno:

Ik mocht trouwens op SFO uit de rij en helemaal gescand en 'bevoeld' worden. Had een spijkerbroek aan met van die 'tetsen', dat bleken de boosdoeners te zijn.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

thebes schreef:De Nederlandse keuken is soms vet en zwaar, maar is het eten in de VS dan zo veel beter?
Ja, de kwaliteit van het voedsel is hoger, wellicht met uitzondering van groenten. Daarmee wil ik niet zeggen dat de gemiddelde Amerikaan zo goed eet -- die eet te vaak en te veel -- maar het is in de U.S. gemakkelijker om voedsel van hoge kwaliteit te vinden. In Holland kan dat ook wel, maar het is wat lastiger.

Ik heb het hier al eens eerder geschreven: genieten van voedsel past niet goed in het traditionele Hollandse cultuurpatroon. In het wat bourgondischer zuiden is het al anders, maar in het calvinistische Holland waren zulke wereldse genoegens maar verdacht. De 'Hollandse keuken' is daarom nooit tot bloei gekomen, en in Nederlandse restaurants volgt men daarom doorgaans verkapte Franse tradities. Echte Hollandse gerechten zul je daar niet vaak aantreffen, Brabantse en Limburgse wat vaker. Grondstoffen van hoge kwaliteit produceert Nederland in voldoende mate, maar het lamsvlees gaat naar Frankrijk, het betere varkensvlees gaat naar Italie om er Parma-hammen van te maken, en de de kwaliteitsgroenten zijn voor de export. De Hollanders geeft z'n geld liever uit aan 'duurzame consumptiegoederen' dan aan frivole dingen als duurder voedsel. Het resultaat is een cuisine die in geen enkel buitenland bekend is of aanzien geniet, en uitmunt in eenpansmaaltijden en allerlei twijfelachtige vleesmengsels. Niets om je voor te schamen overigens. Er zijn erger dingen.

--john
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke culinaire hoogstandjes afkomstig zijn uit Noord-Amerika. Wat is een typisch Amerikaans gerecht van hoogwaardige kwaliteit?
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer