Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Los Angeles
Los Angeles
Ik heb een aantal vragen over onze reis naar Amerika die o.a. door Los Angeles gaat:
Beverly Hills: We willen Beverly Hills bezoeken, wat is er eigenlijk precies te zien, en waar ligt het precies? Kun je door Beverly Hills heenrijden, en zoja is dit aan te raden en door welke straten precies?
Zeeleeuwen: We willen als het kan ook zeeleeuwen spotten. We zijn van plan om vanaf Venice Beach naar Malibu te rijden. Waar hebben we onderweg de meeste kans om zeeleeuwen te spotten.
Hollywood Boulevard: Is het enige wat er op de Hollywood Boulevard te zien is, de Walk of Fame of zijn er ook nog andere bezienswaardigheden?
Beverly Hills: We willen Beverly Hills bezoeken, wat is er eigenlijk precies te zien, en waar ligt het precies? Kun je door Beverly Hills heenrijden, en zoja is dit aan te raden en door welke straten precies?
Zeeleeuwen: We willen als het kan ook zeeleeuwen spotten. We zijn van plan om vanaf Venice Beach naar Malibu te rijden. Waar hebben we onderweg de meeste kans om zeeleeuwen te spotten.
Hollywood Boulevard: Is het enige wat er op de Hollywood Boulevard te zien is, de Walk of Fame of zijn er ook nog andere bezienswaardigheden?
-
- Amerika-expert
allo,
de zeeleeuwen :we zijn een paar maal van venice beach naar malibu gereden, ook op beide stranden gewandeld maar hebben nooit zeeleeuwen opgemerkt.hebben anderen meer geluk gehad of zijn er daar geen ?
hollywood boulevard : is voor velen een ontgoocheling. naast de walk zijn er o.m. nog chinese mann theater, het nieuwe Kodak-theater (uitreiking oscars), wat musea, sfeer met straatartisten. goed voor een paar uur, tenzij je de musea induikt.
beverly hills : een paar blokken ten zuiden van hollywood blvd ligt de lange santa monica blvd, als je die naar het westen volgt kom je automatisch in beverly hills. Dat is voor velen de winkels van rodeo drive, kerhoven met graven filmsterren en de huizen van de sterren alhoewel die al lang niet meer allemaal in die heuvels wonen. met een gedetailleerde stratenkaart kan je gerust in de heuvels gaan rondrijden, op zoek naar huizen en vedetten. een heel lange, bochtige straat boven hollywood en beverly hills is mulholland drive met prachtige zichten op die steden. beginnend vanaf even ten noorden van hollywood bowl kun je die een stukje afrijden. zie ook
http://www.beverlyhills.org/presence/co ... r+Visitors
als je in LA en in de States wil rondtoeren ga je toch zelf wat kaarten moeten bestuderen, kwestie van als je Californië bezoekt niet in Seattle terecht te komen want dan ben je een beetje te ver.
jacques
de zeeleeuwen :we zijn een paar maal van venice beach naar malibu gereden, ook op beide stranden gewandeld maar hebben nooit zeeleeuwen opgemerkt.hebben anderen meer geluk gehad of zijn er daar geen ?
hollywood boulevard : is voor velen een ontgoocheling. naast de walk zijn er o.m. nog chinese mann theater, het nieuwe Kodak-theater (uitreiking oscars), wat musea, sfeer met straatartisten. goed voor een paar uur, tenzij je de musea induikt.
beverly hills : een paar blokken ten zuiden van hollywood blvd ligt de lange santa monica blvd, als je die naar het westen volgt kom je automatisch in beverly hills. Dat is voor velen de winkels van rodeo drive, kerhoven met graven filmsterren en de huizen van de sterren alhoewel die al lang niet meer allemaal in die heuvels wonen. met een gedetailleerde stratenkaart kan je gerust in de heuvels gaan rondrijden, op zoek naar huizen en vedetten. een heel lange, bochtige straat boven hollywood en beverly hills is mulholland drive met prachtige zichten op die steden. beginnend vanaf even ten noorden van hollywood bowl kun je die een stukje afrijden. zie ook
http://www.beverlyhills.org/presence/co ... r+Visitors
en waar ligt het precies?

jacques
Re: Los Angeles
chinese theatrejor schreef: Hollywood Boulevard: Is het enige wat er op de Hollywood Boulevard te zien is, de Walk of Fame of zijn er ook nog andere bezienswaardigheden?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Als je in Hollywood bent, adviseer ik je ook om naar Griffith Park te gaan, een prachtig park waar je met je auto naar boven kunt rijden en een mooi uitzicht op Downtown LA en het Hollywood-teken hebt. Ook zijn wij op Forest Lawn Hollywood Hills geweest, een indrukwekkende begraafplaats waar allerlei Amerikaanse beroemdheden liggen.
Veel plezier.
Veel plezier.
Our most basic common link is that we all inhabit this small planet. We all breathe the same air, we all cherish our children's futures and we are all mortal - John F. Kennedy, 10 juni 1963.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik denk ook dat je hiervoor een stuk noordelijker moet zitten. Volgens mij heb ik nabij San Simeon de laatste zeeleeuwen gezien toen ik van San Francisco via de kust naar Los Angeles reed.jor schreef:We willen toch wel erg graag zeeleeuwen zien. Is er enige kans om überhaupt zeeleeuwen te zien? Als we bijvoorbeeld verder rijden naar het noorden dan Malibu?
Roland
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt gelijk, ik gooi altijd alle dieren door elkaar.Gerdy B schreef:In de buurt van Monterey vind je inderdaad zeeleeuwen (oa op de 17 mile drive en in het Point Lobos state park).
De grote kolonie die ik in de buurt van San Simenon gezien heb, waren zeeolifanten. Ik weet niet of er daar ook ergens zeeleeuwen waren.
In LA heb ik er in elk geval ook geen gezien.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
zeeleeuwen
Hoi,
Wij zijn momenteel bezig aan one rondreis. We zijn vorige week langs de westkust (highway 1) gereden en inderdaad liggen bij San Simeon grote aantallen zeeolifanten.
Echter in Santa Barbara bij de pier hebben wij zogenaamde "harbour-seals" gezien. de vissers op de pier gaven aan dat deze er bijna altijd wel zitten (te azen op een visje). Ook in 2000 toen ik er was, heb ik er zeeleeuwen gezien, dus de kans dat je er hier wat ziet is groot.
Santa Barbara is overigens een heerlijk stadje.
Groet EBtwente
Wij zijn momenteel bezig aan one rondreis. We zijn vorige week langs de westkust (highway 1) gereden en inderdaad liggen bij San Simeon grote aantallen zeeolifanten.
Echter in Santa Barbara bij de pier hebben wij zogenaamde "harbour-seals" gezien. de vissers op de pier gaven aan dat deze er bijna altijd wel zitten (te azen op een visje). Ook in 2000 toen ik er was, heb ik er zeeleeuwen gezien, dus de kans dat je er hier wat ziet is groot.
Santa Barbara is overigens een heerlijk stadje.
Groet EBtwente
Deze zomer via exit-reizen naar het Noordwesten en west: seattle - olympic - Portland -spokane- Whitefish/Glacier - Helena - Bozeman - Billings - Yellowstone - Salt Lake City - Las Vegas - Los Angeles
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 3865 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties