Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jouw mooiste USA foto...

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

Ik heb de tijdsinstelling van mijn camera inderdaad niet aangepast toen ik in Amerika was. Heb ik eerlijk gezegd ook totaal niet bij stilgestaan. Ik zal er de volgende keer aan proberen te denken, want het is inderdaad wel leuk als de juiste tijd is ingesteld.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Zoals bij velen is het moeilijk om een keus te maken uit de vele Amerikafoto's van mijzelf.
Hierbij een niet zo gewoon beeld van Castle Valley gezien vanaf highway 128 ten noordoosten van Moab in Utah.
Het werd slecht weer en er woedde een zandstorm. (4 oktober 2005)

Afbeelding
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

robdrika schreef:Afbeelding
Shot with NIKON D50 at 2007-06-27

Het is de natuur maar het was wel even schrikken zo'n beestje aan je voeten

Rob & Drika
waar is deze genomen?? brrr zie je ook vaak op nationa geo
M en M
Amerika-ontdekker

Bericht door M en M »

Afbeelding

Iceberg Lake in Glacier National Park
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Afbeelding

Barry's Landing - Bighorn Canyon
Dirk Jan
Amerikafan

Bericht door Dirk Jan »

Wolfman,

hoe zie jij wanneer een foto is genomen. Waar haal je de instellingen vandaan via een foto die op deze website staat en niet zelf is genomen???

Heb tegenwoordig een camera die 2 tijden heeft vakantie en thuis. houdt zelfs bij welke dag van de vakantie het is Panasonic TZ3

Groeten
Dirk Jan
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik vond dit wel een grappige foto.
Het leek alsof de wolk precies de Colorado Rivier volgde in de Grand Canyon.
We zagen hem van links af komen en ging keurig met de bocht mee.

Afbeelding

Groetjes, Erika.
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Ik vind het wel heel moeilijk om te kiezen hoor. Daarom plaats ik er stiekum twee, allebei uit het minder toeristische Oregon. En om de verscheidenheid aan landschappen in Oregon.

Afbeelding

Een meertje aan de Lake Loop (zijweg van Cascade Lakes Hwy) met Mt. Bachelor op de achtergrond.

Afbeelding

John Day Fossil Beds, Painted Hills section.

Hanny
wolfman
Amerika-ontdekker

Bericht door wolfman »

Dirk Jan schreef:Wolfman,

hoe zie jij wanneer een foto is genomen. Waar haal je de instellingen vandaan via een foto die op deze website staat en niet zelf is genomen???

Heb tegenwoordig een camera die 2 tijden heeft vakantie en thuis. houdt zelfs bij welke dag van de vakantie het is Panasonic TZ3

Groeten
Dat is niet zo moeilijk, ik neem even de foto van Erika hier boven als voorbeeld. Je saved hem op je pc. Dan ga je naar de properties, dan tabblad Summary en dan druk op Advanced>> en dan krijg je dit
Afbeelding
Daar staat dat de camera een Canon EOS 30D is, Sluitertijd 1/230 sec de lens stond op 10mm ISO was 400 en nog meer, maar ook de Date Picture Taken 13-10-2006 12:49.
Dit wordt EXIF genoemd( http://nl.wikipedia.org/wiki/Exchangeab ... ile_format )
Het vertelt je nog net niet waar de foto is gemaakt :wink: , misschien over een paar jaar zit er een gps in je fototoestel en dan kan je via Google Earth zo terug gaan waar je de foto hebt genomen. :D :roll:

Enno
Afbeelding
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

@ wolfman, kun je van alles dan de exif opvragen want als ik van sommige foto's de exif opvraag dan geeft hij niet weer wat bij mij wel staat .
En soms klopt het niet want bij mijn foto staat een andere datum dan waneer hij is gemaakt,hij is gemaakt op 13 september 2006 maar later vlekjes weggewerkt in oktober.
Erika
Dirk Jan
Amerikafan

Bericht door Dirk Jan »

hij is gemaakt op 13 september 2006 maar later vlekjes weggewerkt in oktober.
Wat vlekjes weggewerkt?? Maak je Amerika mooier dan dat het is :D :D ??

Nooit geweten dat je deze mogelijkheid had om deze gegevens na te kijken...

Kan ik weer wat van leren, bedankt

Groeten
Dirk Jan
wolfman
Amerika-ontdekker

Bericht door wolfman »

Erika schreef:@ wolfman, kun je van alles dan de exif opvragen want als ik van sommige foto's de exif opvraag dan geeft hij niet weer wat bij mij wel staat .
En soms klopt het niet want bij mijn foto staat een andere datum dan waneer hij is gemaakt,hij is gemaakt op 13 september 2006 maar later vlekjes weggewerkt in oktober.
Erika
Een onbewerkte foto geeft altijd de goede exif weer maar dan wel wat de camera er in stopt, sommige exif property's staan vast en kan je niet veranderen b.v. Camera type, sluitertijd, ISO en nog een stel, de Date Picture Taken kan je wel veranderen.
Nu weet ik niet waarom bij jou de datum is verandert, je camera zet echt de goede dag en tijd erin. Er gaat misschien iets verkeert hoe je je foto's van je kaart afhaald of saved, de datum verandert niet van zelf.

Enno
Afbeelding
Dutchie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Dutchie »

Grand Canyon 2005
Afbeelding

Groeten Walter

weblog : http://www.fromtheusa.net
robdrika
Amerika-ontdekker

Bericht door robdrika »

Ina,
De foto van de slang is genomen in Zion langs het riviertje bij het natuurcentrum.
Rob
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Wat een gave foto, Dutchie! Met die Amish people.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

wolfman schreef: Het vertelt je nog net niet waar de foto is gemaakt :wink: , misschien over een paar jaar zit er een gps in je fototoestel en dan kan je via Google Earth zo terug gaan waar je de foto hebt genomen. :D :roll:
Enno
Mijn telefoon camera heeft een GPS functie die de coordinaten kan opslaan als ik een foto neem. Dus dat bestaat al 8) .

Ik vind hier echt zoveel mooie foto's tussen staan. Ik heb helemaal geen foto's van dat soort dingen.
Ik heb wel een foto van Bass Lake in Michigan. Een plek waar ik heerlijk tot rust kan komen en omdat er in een omtrek van 40km geen huizen staan kun je 's nachts heel goed sterren kijken.

( klik op de foto voor de grote versie ! )
Afbeelding
- Mike
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

lelie schreef:Wat een gave foto, Dutchie! Met die Amish people.
Hoogstwaarschijnlijk zijn dat geen Amish, maar Mennonieten. Die leven net iets moderner, dan de Amish en mogen van moderne gemakken als auto's gebruik maken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Petra/VS schreef:
lelie schreef:Wat een gave foto, Dutchie! Met die Amish people.
Hoogstwaarschijnlijk zijn dat geen Amish, maar Mennonieten. Die leven net iets moderner, dan de Amish en mogen van moderne gemakken als auto's gebruik maken.
Oh dank je. Weer wat geleerd :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Graag gedaan :). Heel veel mensen denken bij mensen in zulke klederdracht aan Amish, maar die komen waarschijnlijk niet zover met hun paard en wagens ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Petra/VS schreef: Hoogstwaarschijnlijk zijn dat geen Amish, maar Mennonieten. Die leven net iets moderner, dan de Amish en mogen van moderne gemakken als auto's gebruik maken.
Interessante informatie Petra. Bij ons op de campground in Moab hebben we een paar dagen lang een hele groep mensen in soortgelijke klederdracht meegemaakt. Wij hebben samen met Rob en Annie ons steeds afgevraagd of dit nou Amish People zijn of niet. Rob noemde nog mogelijke Quakers misschien. Mennonieten zegt mij even niets, maar dat zoeken we op..... :wink:

De vrouwen droegen witte kapjes en hadden soortgelijke jurken aan. De ene dag liepen ze in blauwe jurken en de volgende dag in groene. De derde dag was het paars. Heel apart. Bovendien droegen ze nog zwarte gebreide kousen en dat in die hitte!

De mannen hadden een kapsel van het type "potdeksel" (echt vreselijk) en hadden over het algemeen onverzorgde baardjes. Verder hebben wij ze 3 dagen lang zien "hangen" bij de telefooncel. Ze waren echt de hele dag aan het bellen.

Kan zijn dat ik ze op foto heb staan, maar dat moet ik eerst even opzoeken. Ik laat het dan wel zien. Ik ben echt benieuwd wat voor groep dit was. Ze waren overigens bijzonder aardig maar zaten wel op een heel apart gedeelte van de campground.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer