Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

aanslag op Glasgow

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

aanslag op Glasgow

Bericht door pyca »

We krijgen net te horen dat er een aanslag is gepleegd op vliegveld Glasgow, en gisteren de dreiging in London.
Gaat vast en zeker betekenen dat de security nog meer verscherpt gaat worden.

zie: http://www.cnn.com/2007/WORLD/europe/06 ... sitesearch
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

Het is nog niet zeker dat het een aanslag is toch?
3 mensen in een suv achtige wagen die een terminal binnenrijden en die dan in brand vliegt.

Maar met die bom auto's gevonden in Londen gisteren. dan weet ik het ook niet meer.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Het is nog niet zeker dat het een aanslag is toch
Dat was iig het eerste wat wij hoorden, vluchten van en naar GLA zijn iig geannuleerd, verder heb ik me er nog niet in verdiept :wink:
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ga er maar mooi vanuit dat het een aanslag is alleen van wie is nog de vraag.
De SUV zou al branden voor hij tot stilstand kwam volgens de eerste berichten.
En je kunt er vergif op innemen dat de veiligheids controles er niet makkelijker op worden.
Maar aan de andere kant zij dienen om oms allen te beschermen dus ik heb er geen problemen mee.
Nu hebben de amerikanen het voor elkaar dat de gegevens van de passagiers nu 3 dagen van te voren bekend moeten zijn.
Ik weet alleen niet waneer dat zou moeten ingaan maar daar komen we ook wel weer achter.
Erika
rene_ursula
Amerikafan

Bericht door rene_ursula »

Ga er maar niet vanuit dat het een aanslag is. Speculeren leidt tot niets. Wellicht was het wel zo'n Chineze SUV die niet door de ANWB keuring gekomen is, spontaan ontvlamt zodra hij boven de 40km/u rijdt en onbestuurbaar wordt, de enige optie om te stoppen was te mikken op de betonnen obstructies voor de hoofdingang. Ook een nutteloze speculatie ;)
Ik betwijfel dat welke terrorist dan ook, uitgerust met een auto die alleen brandt (voor OF na de botsing) en verder niet ontploft met een paddestoelwolk, zich bewust op betonblokken zou richten. De minste kans om schade aan te richten is jezelf tegen een betonblok aan parkeren.
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
anpetu_waste
Amerika-ontdekker
Contacteer:

aanslag op Glasgow

Bericht door anpetu_waste »

VS

De Verenigde Staten zullen in reactie op het voorval in Glasgow meer veiligheidsagenten posteren op luchthavens. Een woordvoerder van het Witte Huis kon evenwel niet uitleggen waarom dat precies gebeurt.

Er is volgens de zegsman geen sprake van een specifieke dreiging en het nationale terreuralarm zal niet worden aangescherpt.
http://www.nu.nl/news/1135306/21/Arrest ... asgow.html

-morgenochtend vlieg ik om 9.00 uur v/a Schiphol naar New York.....vandaar overstappen naar Newark, dan vliegen naar SLC en uiteindelijk heb ik mijn laatste vlucht naar Casper, Wyoming, 'k zal het wel merken bij aankomst in New York en bij het opnieuw inchecken in Newark.....
plz keep your fingers crossed dat het niet teveel vertraging zal opleveren!!
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Oke we doen niet aan valse aanname's.
Maar de eerste berichten duiden niet op een ongeluk of iets dergelijks.
Er zouden dus twee mannen zijn aangehouden waarvan in ieder geval een aziatische man zou zijn.
Ik hoop niet dat het een voorbode is omdat de bomauto's in londen op tijd zijn ontdekt en dat dit een soort vergelding is.
Dus voorlopig geen mening.
Erika
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

De nieuwe premier van Groot-Brittanië, Brown, spreekt iig wel over een aanslag.

Inmiddels geldt de hoogste fase van terreuralarm in Groot-Brittannië.

Bron: http://www.nu.nl
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Vliegveld Liverpool is inmiddels ook al een uur gesloten ivm terreurdreiging.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Rare aanslag hoor,amateur terroristen, of mislukt?

Mijn zus en zwager zijn vandaag naar New-York gevlogen,en komen donderdag terug, benieuwd of ze nog iets merken.
(ze vlogen rechtstreeks vanaf en terug op Amsterdam,dus het zal wel meevallen)
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

Ik hoop dat er in ieder geval geen fouten worden gemaakt zoals vorige keer met die terreurdreiging in Engeland.
Die man die wegrende voor de politie en toen werd neergeschoten (ja had hij maar niet moeten rennen :roll: )
Iedereen is enorm gespannen daar.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

filmpje:

Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Hier in de VS werd uitgelegd, dat 'Aziatisch' in het VK betekent: India of Pakistan. Dat zou dus op terroristen kunnen duiden.

Overigens zegt Homeland Security hier dat er wel meer veiligheidsmaatregelen genomen worden, maar dat er geen reden is om het "threat level" te verhogen. Nogal logisch, want er zijn de komende maanden geen verkiezingen hier in de VS, dat komt volgend jaar pas weer!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

rene_ursula schreef:Ga er maar niet vanuit dat het een aanslag is. Speculeren leidt tot niets.
Als je de berichtgeving vanuit het buitenland had gevolgd (waar wel serieuze aandacht werd besteed aan het voorval, i.t.t. de NOS...), had je al snel geweten dat het geen ongeluk was. Althans niet volgens de ooggetuigen en politie. Speculeren liedt inderdaad tot niets, je kunt alleen afgaan op de op dat moment bekende feiten. En die wezen in de richting van een (amateuristische) aanslag.

Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
rene_ursula
Amerikafan

Bericht door rene_ursula »

BSP schreef: ... Speculeren liedt inderdaad tot niets, je kunt alleen afgaan op de op dat moment bekende feiten.
Geheel correct!
En die wezen in de richting van een (amateuristische) aanslag.
Fred
Die conclusie wilde ik nog niet trekken op de, hier bekende, gegevens, daarom maakte ik ook slechts duidelijk dat aannames en speculaties tot niets leiden tot er meer, betere, informatie aanwezig was.

Groet
René
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

:doublethumb:
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer