Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kelly's eerste stap richting USA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Manonneke schreef:Hoi Kelly,

Bij alle ingangen van de parken krijg je een stapel boekjes, plattegronden en wandelroutes mee. Staan boordevol info over van alles en nog wat en dus ook mooie wandelroutes!
Het is wellicht wel handig om alvast een beetje in boekjes en internet te kijken wat je wilt gaan doen, voor je voorbereiding.

Groetjes,

Manon
Dat heb ik absoluut wel al gedaan hoor... Vele kaartjes van de parken zitten al in mijn hoofd :D En wat ik wil gaan doen, staat ook al behoorlijk vast (dat zal je wel zien als je even naar mijn googlepages kijkt)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Kelly,

Ik denk dat je een prachtige reis gaat maken. Maar ik heb net op je blog gekeken en schrok eigenlijk van de planning. Waarom zo strak? Het lijkt wel een militair tijdschema .... van uur tot uur gepland vaak.

Je hebt vakantie! Probeer te genieten en vergeet de schema's, er zal best eens een dag iets heel anders lopen, maar wat kan jou het schelen? Iedereen (of bijna iedereen) maakt plannen, maar ik ben bang dat jij heel teleurgesteld zal zijn als je sommige dingen niet kan zien of doen en dat zou heel jammer zijn ...

Groetjes,
Monique
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

nieuwenoord schreef:Kelly,

Ik denk dat je een prachtige reis gaat maken. Maar ik heb net op je blog gekeken en schrok eigenlijk van de planning. Waarom zo strak? Het lijkt wel een militair tijdschema .... van uur tot uur gepland vaak.

Je hebt vakantie! Probeer te genieten en vergeet de schema's, er zal best eens een dag iets heel anders lopen, maar wat kan jou het schelen? Iedereen (of bijna iedereen) maakt plannen, maar ik ben bang dat jij heel teleurgesteld zal zijn als je sommige dingen niet kan zien of doen en dat zou heel jammer zijn ...

Groetjes,
Monique
Nee hoor... Ik hoef mij niet strak aan dat schema te houden. Het dient enkel als leidraad, om toch een beetje in te schatten wat wel of niet mogelijk is. En als we ergens graag wat langer blijven, of iets willen overslaan, dan is dat helemaal geen probleem. Het lijkt ons gewoon gemakkelijker te weten wat de mogelijkheden zijn op bepaalde plaatsen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

OK, maar weet je, de afstanden zijn vaak niet in te schatten, soms doe je ergens gewoon erg lang over, soms ben je zelf een dagje niet fit en soms moet je gewoon denken: ok, dat komt dan een volgende keer misschien wel. Je kan gewoon niet alles doen en je kan je vakantie ook kapot plannen.

Niet doen hoor, gewoon lekker genieten!!
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

nieuwenoord schreef:OK, maar weet je, de afstanden zijn vaak niet in te schatten, soms doe je ergens gewoon erg lang over, soms ben je zelf een dagje niet fit en soms moet je gewoon denken: ok, dat komt dan een volgende keer misschien wel. Je kan gewoon niet alles doen en je kan je vakantie ook kapot plannen.

Niet doen hoor, gewoon lekker genieten!!
Geen zorgen... Dat besef ik allemaal wel.

Was het maar al 23 juni...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Kelly,

Volgens mij heb jij je reis nog helemaal niet in dit topic vermeld. We nemen je dan ook op in dit overzicht zodat we precies kunnen zien wanneer jullie op vakantie gaan en ook gemakkelijk jullie liveverslag kunnen bijhouden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Coyote schreef:Kelly,

Volgens mij heb jij je reis nog helemaal niet in dit topic vermeld. We nemen je dan ook op in dit overzicht zodat we precies kunnen zien wanneer jullie op vakantie gaan en ook gemakkelijk jullie liveverslag kunnen bijhouden.

Roland
OK Bedankt!

Ik heb mezelf toch maar ind at ene topic vermeld, voor de volledigheid :)
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Ja hoor... Nu zit ik echt af te tellen. Heb reeds enkele stress-momenten gehad, omdat ik dacht superbelangrijke dingen over het hoofd gezien te hebben. Maar ik probeer te relativeren, je zit daar niet in het hol van pluto hè :lol: Dus bij vergetelheden of problemen, kan je die daar ook nog oplossen.

Gisteren alle kledij klaargelegd (en nog een hoop moeten strijken)... Denk dat we terug veeeeeeeel te veeeeeeeel meenemen :roll: Maar ik en keuzes maken, dat gaat niet goed samen.

Nog 3x slapen, en wij zijn weg! Ik zit echt vol spanning, maar dan wel positieve spanning.. Het is echt zo nieuw en anders voor ons, in vergelijking met onze vorige zon-zee-strand-luxe-vakanties :lol:

Bij deze wil ik ook echt IEDEREEN nog eens dik bedanken voor alle informatie! Ik heb er echt superveel aan gehad! Zonder dit forum had ik de reis nooit op zo'n korte tijd kunnen organiseren. Dus: THANKS! :doublethumb:
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Fijne vakantie Kelly!
En wat die stress betreft, heel herkenbaar :wink:.

Elly
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Gisteren zijn we aangekomen in LA!
Eindelijk zijn we aan onze eerste Amerika trip begonnen!

Het eerste verslag staat ook al op onze weblog: kelly.yves.googlepages.com
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

KellyVG schreef:Het eerste verslag staat ook al op onze weblog: kelly.yves.googlepages.com
Van jullie verslag:

Ons bagage was er snel… We nemen de shuttle naar Alamo. Daar probeert de man ons nog een 6 cilinder jeep te verhuren ipv een 4 cilinder. Onze Jeep Liberty zou volgens hem oververhitten in de bergen. Maar wij houden voet bij stuk, en blijven bij ons mening. De auto zou ons immers 400 dollar meer kosten. Eenmaal alle papieren in orde, zegt hij dat hij om onze veiligheid bekommerd is, en gaat kijken of er toch geen betere grotere jeep staat. En ja hoor, hij rijdt ons een 6 cilinder Toyota Highlander voor! Tegen dezelfde prijs!

Hij had jullie klasse dus gewoon niet en je hebt mooi een gratis upgrade gehad. Goed gedaan!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

En ik weet weer waarom ik altijd probeer rechtstreeks te vliegen :lol:

(hoewel ook dan je vlucht gecanceld kan worden, dus :oops: )
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Amai, Kelly en Yves, wat een problemen al zo op de heenreis!
Ik hoop dat de vakantie verder vlekkeloos zal verlopen!
Heel veel plezier in ieder geval en geniet ervan. :lol:
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Nou jullie reis liep niet helemaal vlekkeloos :evil:
Wat een toestand. Maar die auto maakt natuurlijk veel goed :wink:.
Veel plezier!

Elly
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

KellyVG, leuk, om al iets over jullie reis te lezen.
Goede reis verder en veel plezier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

De verslagen zijn terug up to date. Maar de foto's uploaden is een ramp. De verbinding wordt telkens verbroken.

Iets anders... Wij vertrekken morgen uit Page naar Bryce. Is de cottonwood canyon road nu open? Of gesloten?

Groetjes uit het verre Westen!

Kelly & Yves
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

KellyVG schreef:Iets anders... Wij vertrekken morgen uit Page naar Bryce. Is de cottonwood canyon road nu open? Of gesloten?
De Cottonwood Canyon Raod is open. Hier kun je zien hoe de conditie van de weg is. Het is sowieso beter om eerst langs het Visitor Center te rijden om daar te informeren.

Veel plezier nog!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

KellyVG schreef:De verslagen zijn terug up to date. Maar de foto's uploaden is een ramp. De verbinding wordt telkens verbroken.

Iets anders... Wij vertrekken morgen uit Page naar Bryce. Is de cottonwood canyon road nu open? Of gesloten?

Groetjes uit het verre Westen!

Kelly & Yves
Hallo Kelly,

Leuk iets van je te horen. Ik heb je weblog al bij de favorieten gezet en zal z.s.m. beginnen te lezen. Ik heb nog heel wat liveverslagen door te "worstelen" nl omdat wij net terug zijn.

Wat de Cottonwoodroad betreft: ga even ten noorden van Page bij Bigwater langs het vrij nieuwe BLM-kantoor aan de US 89 om te informeren. De roadcondities verschillen per dag, dus dat is van hieruit niet te beoordelen. Drie weken geleden was de road uitstekend te berijden alleen hier en daar wat stukken met mul zand vanwege de droogte. Met een gewone auto werd het afgeraden door BLM met 4x4 (hadden wij) was het geen enkel probleem.

Fijne vakantie verder.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

OK bedankt! Zal ik doen!

Nog een ander vraagje... Wij hebben een tour gepland om 8.30am in Glen Canyon Dam en een tour gereserveerd in Atelope Canyon om 11.30, zijn dat dan de Navajo-tijden die zijn aangegeven (dus een uurtje later dan de tijden in LA)?
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

In Page geldt dezelfde tijd als in LA. In Bryce Canyon is het echter 1 uur later.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer