Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alaska???

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
platesman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door platesman »

heeft er al iemand ervaring met suntrek? we vertrekken op 27 juli naar alaska en doen daar trip 202 Alaskan dream voor 14 dagen.graag zou ik wat meer weten over mensen die hun ervaringen willen delen met mij daarover.
http://www.usaplates.be/ zie hier men collectie amerikaanse nummerplaten.
platesman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door platesman »

iemand hier die binnenkort ook gaat naar alaska?
M en M
Amerika-ontdekker

Bericht door M en M »

platesman schreef:iemand hier die binnenkort ook gaat naar alaska?
Ja, wij. Voor een globale routebeschrijving zie een paar posts hierboven.

Martin
platesman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door platesman »

wij vertrekken vanaf 29 juli tot 11 augustus.dan zitten we toch redelijk goed met de zalmtrek als ik dat hier allemaal lees.dit doen we allemaal:anchorange,denali,alaska range,wrangell-st.elias natioal park,thompson pass,valdez,prince william sound,columbia glacier,portage glacier lake,seward,kenai fjords national park,kenai peninsula,portage glacier,crow creek,turnagain arm,national forest scenic byway. iemand die daar ervaring mee heeft en wat is zeker de moeite?
travelkids
Amerika-newbie

alaska 200?

Bericht door travelkids »

Alaska staat ook bovenaan ons verlanglijstje. Wij willen graag over een jaar of 4 gaan. De bedoeling is om te gaan camperen en dan het liefst voor zo'n 10 weken. Kijken of we tegen die tijd toestemming van de leerplichtambtenaar krijgen. Zijn eerder al eens 6 maanden met schoolgaande kinderen geweest. Ik weet dus hoe moeilijk ze kunnen doen. Tegen die tijd 2 kids op de middelbare school en dat scheelt ook weer een paar weekjes.
Ben wel angstig voor de hoeveelheid muggen....
Natuurlijk is het wens nr 1 om veel beren te zien.
Voorlopig houden de enorme kosten ons nog tegen. Vier tickets + een aantal weken camperhuur, dat schut je niet zomaar even uit je mouw. Ben wel van mening, dat als je gaat, je het ook goed moet doen.
En we hebben nog een tijdje om alles uit te zoeken...
travelkids
Amerika-newbie

Re: alaska 200?

Bericht door travelkids »

travelkids schreef:Alaska staat ook bovenaan ons verlanglijstje. Wij willen graag over een jaar of 4 gaan. De bedoeling is om te gaan camperen en dan het liefst voor zo'n 10 weken. Kijken of we tegen die tijd toestemming van de leerplichtambtenaar krijgen. Zijn eerder al eens 6 maanden met schoolgaande kinderen geweest. Ik weet dus hoe moeilijk ze kunnen doen. Tegen die tijd 2 kids op de middelbare school en dat scheelt ook weer een paar weekjes.
Ben wel angstig voor de hoeveelheid muggen....
Natuurlijk is het wens nr 1 om veel beren te zien.
Voorlopig houden de enorme kosten ons nog tegen. Vier tickets + een aantal weken camperhuur, dat schut je niet zomaar even uit je mouw. Ben wel van mening, dat als je gaat, je het ook goed moet doen.
En we hebben nog een tijdje om alles uit te zoeken...
Sandrah
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandrah »

Alaska is overweldigend! Een belevenis op zich. Wij zijn er in september 2005 geweest. Begonnen in Anchorage, toen naar Homer ivm een excursie naar Katmai: beren spotten dus. Samen met onze gids Chris, liepen we door berengebied. Zonder hek, zonder gaas, zonder bescherming. En het mooie van alles, geen moment zijn we bang geweest dat er iets kon gebeuren. Geweldige dag gehad.
Daarna terug richting het noorden. Denali, Fairbanks, een tour gedaan naar de Arctic Circle met Alan, met open mond naar het noorderlicht staan kijken.
Boottochten naar glaciers en onderweg orca's zien en nog zoveel meer mooie natuur.

Alaska is aan de ene kant heel groen, aan de andere kant heel erg ruig. Maar het is onwijs mooi. En het weer, tja, dat neem je op de koop toe. :roll: Ga je rond september, neem dan zeker een waterdichte broek en jas mee, handschoenen en een muts, want het kan dan heel erg koud zijn. :?

Ik ga zeker nog een keer terug. Want nu ik dit zit te tikken, krijg ik spontaan heimwee...

Grtz Sandra
Fiddler
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fiddler »

Mijn vakantie naar Alaska begint op 4 augustus. Ik ga een wandelvakantie doen, in (globaal) de gebieden Kenai peninsula, Denali NP en Wrangell-St. Elias.
M en M
Amerika-ontdekker

Bericht door M en M »

Even wat foto's van de beren bij Fish Creek:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Geweldige foto's.... Heb je deze afgelopen zomer gemaakt?
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
M en M
Amerika-ontdekker

Bericht door M en M »

Ja, we zijn net een paar dagen terug. De moeder met de 3 cubs die je vorig jaar hebt gezien was er ook weer. Hier een foto van ze:
Afbeelding
platesman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door platesman »

zijn die foto's genomen wanneer je een vlucht genomen hebt van 600$ per persoon of heb je deze toevallig gezien.anders heb je wel geluk gehad.
kom juist uit alaska,heb 14 dagen rondgetrokken en heb enkel 1 beer gezien in denali.
M en M
Amerika-ontdekker

Bericht door M en M »

platesman schreef:zijn die foto's genomen wanneer je een vlucht genomen hebt van 600$ per persoon of heb je deze toevallig gezien.anders heb je wel geluk gehad.

Allebei niet. Wij wilden erg graag de vissende beren zien, maar dan zonder de inderdaad belachelijke prijzen daarvoor te betalen. Dit bleek zo ongeveer de enige plek te zijn waar dat kon. Dit jaar moest je voor het eerst betalen, maar dan heb je het over $10 voor drie dagen. Overigens heb je denk ik wel pech gehad met de beren. Wij zagen ze zelfs bij Mendenhall Glacier, wat nou niet echt een rustige plek is.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Wat leuk dat de moeder met 3 er ook weer was, ze zullen binnenkort wel door haar weggestuurd worden .... ze zijn echt groot geworden zeg! $10 is niet veel voor drie dagen, ik snap het wel hoor dat ze dit doen: de boardwalk moet ook onderhouden worden tenslotte. Wij hadden dit jaar weinig hoop op beren, maar op de camping in Shennandoahpark twee zwarte beren en langs de weg, ín een boom een moeder met 3 kleintjes .... de vakantie kon weer niet stuk!
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

platesman schreef: kom juist uit alaska,heb 14 dagen rondgetrokken en heb enkel 1 beer gezien in denali.
Ik heb begrepen dat de beren als de dood zijn voor Vlamingen. Ik heb verder geen details maar dat zou een oorzaak kunnen zijn :)
platesman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door platesman »

:shock: ,heb wel een wolf vanop 2meter gezien en leuk gevist op de zalm en met succes:elke 3min ene maar heb ze wel teruggegooid.
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Alaska???

Bericht door deeyore »

Even wat foto's van de beren bij Fish Creek
Waar precies in Alaska ligt Fish Creek?
Sandrah
Amerika-ontdekker

Re: Alaska???

Bericht door Sandrah »

Fish Creek Wildlife Observation Site ligt in de Salmon River valley nabij Hyder.

groeten, Sandra
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer