Cinn schreef:Ik een organisatie gevonden die een intensieve engelse cursus aanbiedt voor 2328 euro, en dan verblijf je 6 weken in san diego in een gastgezin...( excl. ticket,verzekering,visum enzz)
Nu vraag ik mijzelf af, is dit het waard of niet?? Heeft iemand toevallig ook een engelse cursus in Amerika gevolgd? Zo ja, kun je mij daar wat over vertellen en als iemand nog meer sites weet waar ze deze mogelijkheden aanbieden, zie ik deze graag tegemoet!!
Alvast erg bedankt!!!
Hallo Cinn
Toen ik vier jaar geleden beroepsmatig naar de VS emigreerde behoorde een intensieve taalcursus ook tot het 'eisen'pakket van mijn werkgever.
Daar mijn werkgever betreffende cursus destijds volledig betaald en geregeld heeft kan ik je helaas niets over prijzen e.d daarvan vertellen.
Wel daarentegen dat het een cursus bij een gastgezin betrof, hetzij in mijn geval dan eentje bij een gastgezin in Long Beach.
Mijn persoonlijke ervaring ermee is dat het een meer dan uitstekende manier is om de taal in korte tijd goed onder de knie te krijgen, en bovendien ook een erg leuke manier is.
Het contact en 'kijkje' in het leven van je gastgezin geven het absoluut iets extra's......en werkt taalkundig denk ik juist zo goed door de ongedwongen en gezellige sfeer die daarmee gepaard gaat.
Een cursus uit boeken of in een studielokaal geeft dat niet waardoor het denk ik een stuk lastiger is de taal snel en goed onder de knie te krijgen.
Ik zelf heb de taal via het gastgezin principe in ieder geval perfect onder de knie gekregen, en dan heb ik het niet alleen maar over mijn spreekvaardigheid.......maar tevens ook lees en schrijfvaardigheid.
Als gezegd heeft mijn werkgever de cursus destijds helemaal voor me geregeld en betaald, dus kan ik je op dat vlak niet zo één, twee, drie verder helpen.
Mocht je desondanks nog wat specifiekere vragen/info over mijn ervaringen wensen en/of toch graag wat meer over deze cursus en de kosten ervan willen weten dan laat maar even horen zodat ik kan zien wat ik eventueel voor je kan doen.
Groetjes:
Monique