Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

binnenlandse vluchten

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
soepie
Amerika-newbie

binnenlandse vluchten

Bericht door soepie »

Hoi allemaal,

over precies een week vertrek ik voor het eerst naar de VS en we hebben ook 2 binnenlandse vluchten. Bij een van die vluchten is onze overstaptijd ineens veranderd van 2 uur naar 45 minuten, maar als ik het goed begrepen heb, hoef je dan alleen maar van de ene naar de andere gate te lopen, klopt dit? Het is niet zo dat je opnieuw moet inchecken bij een balie, alleen bij het instappen van het vliegtuig? Want dan moet het op zich genoeg tijd zijn. Ik kon hier niet echt veel over vinden op internet.

Verder kan ik online inchecken bij Delta voor deze vluchten (want ik heb 1 E-ticket nr. voor alle vluchten) maar ik vroeg me af wat hier het voordeel van is, want je moet dan toch nog in de rij staan om je bagage in te leveren? Ik neem aan dat je gereserveerde stoelen niet zomaar worden weggegeven.
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raymond »

Tijdens onze Amerika-reis in 2005/2006 vlogen wij ook met Delta en hadden in Salt Lake City een overstaptijd van maar een half uurtje. We moesten helemaal naar de andere kant van het vliegveld rennen, waar de volgende vlucht al klaar stond om te vertrekken. Ze hadden netjes op ons gewacht en nadat wij door de slurf naar het vliegtuig gingen, sloten ze de deuren achter ons. Ik was echt bang voor de bagage, maar die werd automatisch doorgelabeld en tot mijn grote verbazing kwam deze in Seattle netjes bij de bagage claim.

Wij konden toen niet online inchecken. Ik weet dat mijn ouders het vorige week gedaan hebben toen ze naar Tenerife vlogen met Transavia en dan is het vervolgens gewoon een kwestie van bagage afleveren en that's it. Of dat bij Delta ook zo gaat durf ik niet met zekerheid in te zeggen. Maar goed, wat zou anders het voordeel zijn van online inchecken? :wink:

Succes!
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Heb je op één vlucht 2 overstappen in Amerika? En is die van 45 min. je 2e overstap? In dat geval zou het moeten lukken. Is de overstap van 45 min. echter op het eerste vliegveld waar je binnenkomt in Amerika dan wordt het toch wel erg krap. Het kan, maar dan moet ook alles meezitten.

Je kunt vanuit Nederland/België naar Amerika NIET online inchecken. Dit dient altijd bij de balie op het vliegveld te gebeuren.
You can check in and print your boarding pass(es) up to 24 hours before your flight if you are traveling within the 50 United States, Puerto Rico, and the
U.S. Virgin Islands.
If you have bags to check, be sure you meet the check-in requirements for your airport and then use the kiosk or curb side to check your bags.
Meer informatie vind je hier.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
soepie
Amerika-newbie

Bericht door soepie »

Coyote schreef:Heb je op één vlucht 2 overstappen in Amerika? En is die van 45 min. je 2e overstap? In dat geval zou het moeten lukken. Is de overstap van 45 min. echter op het eerste vliegveld waar je binnenkomt in Amerika dan wordt het toch wel erg krap. Het kan, maar dan moet ook alles meezitten.

Je kunt vanuit Nederland/België naar Amerika NIET online inchecken. Dit dient altijd bij de balie op het vliegveld te gebeuren.
You can check in and print your boarding pass(es) up to 24 hours before your flight if you are traveling within the 50 United States, Puerto Rico, and the
U.S. Virgin Islands.
If you have bags to check, be sure you meet the check-in requirements for your airport and then use the kiosk or curb side to check your bags.
Meer informatie vind je hier.

Roland
Ik zie nou dat ik het niet echt duidelijk getypt heb. Op de vlucht waarbij we Amerika binnenkomen, hebben we bijna 2 uur de tijd. We hebben ook nog 2 binnenlandse vluchten erbij geboekt (naar Las Vegas en Washington); dat zijn dus 2 aparte vluchten een paar dagen later.

Bij onze vlucht van San Francisco naar Las Vegas hebben we een overstap in Salt Lake City en daar hebben we 45 minuten. Als ik kijk naar wat Raymond zegt, moet dat wel lukken denk ik.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Hoi Soepie,

Puur uit nieuwsgierigheid hoor, maar waarom heb je tussen San Francisco en Las Vegas niet een rechtstreekse vlucht geboekt? Er zijn meerdere maatschappijen die rechtstrekks vliegen.

Harry
soepie
Amerika-newbie

Bericht door soepie »

Harry schreef:Hoi Soepie,

Puur uit nieuwsgierigheid hoor, maar waarom heb je tussen San Francisco en Las Vegas niet een rechtstreekse vlucht geboekt? Er zijn meerdere maatschappijen die rechtstrekks vliegen.

Harry
Ja, dat had ik oorspronkelijk ook zo uitgezocht op internet, maar we gaan nu met Delta (stop-overs) en die vliegt altijd via Salt Lake City naar Las Vegas. We hebben geboekt bij een reisbureau en dit was de goedkoopste optie. Die overstap vind ik zelf ook niet zo fijn, maarja...
Monique/VS

Bericht door Monique/VS »

Als die overstap van 45 minuten slechts op een binnenlandse vlucht is zou het geen enkel probleem moeten zijn.
Heb zelf ook wel eens relatief korte overstaptijden op binnenlandse vluchten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer