De National Weather Services heeft een ernstige hittewaarschuwing afgegeven voor het zuid-westen. Tot vrijdag kunnen zeer hoge temperaturen verwacht worden , zoals
Las Vegas: 44 graden tot 47 graden Celsius
Death Valley: 50 graden tot 54 graden
Lake Mead: 45 graden tot 48 graden
Barstow: 48 graden tot 49 graden
URGENT - WEATHER MESSAGE
NATIONAL WEATHER SERVICE LAS VEGAS NV
303 PM PDT TUE JUL 3 2007
...RECORD TO NEAR RECORD HIGH TEMPERATURES INDEPENDENCE DAY
THROUGH FRIDAY...
.A STRONG RIDGE OF HIGH PRESSURE WILL BRING DANGEROUSLY HOT
TEMPERATURES TO THE MOJAVE DESERT THIS WEEK.
...EXCESSIVE HEAT WARNING NOW IN EFFECT UNTIL 9 PM PDT /9 PM MST/
FRIDAY FOR MUCH OF SOUTHERN NEVADA...NORTHWEST ARIZONA AND
SOUTHEAST CALIFORNIA FOR ELEVATIONS BELOW 4000 FEET...
Vooral toeristen worden gewaarschuwd:
RESIDENTS AND ESPECIALLY TOURISTS WHO ARE NOT ACCLIMATED TO THE
DESERT HEAT ARE URGED TO PLAN OUTDOOR ACTIVITIES AND HOLIDAY
CELEBRATIONS FOR EARLY MORNING AND LATE EVENING. REMAIN IN AN AIR
CONDITIONED BUILDING DURING THE HOTTEST PART OF THE DAY.
USE EXTRA CAUTION AND REMEMBER TO DRINK PLENTY OF WATER...STAY
OUT OF THE SUNSHINE AND IN AN AIR-CONDITIONED ROOM IF POSSIBLE.
CHECK UP ON ELDERLY RELATIVES AND NEIGHBORS.
AN EXCESSIVE HEAT WARNING IS ISSUED WHEN TEMPERATURES ARE
FORECAST TO REACH DANGEROUS LEVELS THAT WILL STRESS THE BODY IF
PRECAUTIONS ARE NOT TAKEN.
IT WOULD BE WISE TO COMPLETE AS MUCH OUTDOOR ACTIVITY AS POSSIBLE
IN THE EARLY MORNING WHEN THE SUN AND HEAT ARE LESS INTENSE.
DURING PERIODS OF EXCESSIVE HEAT...INDIVIDUALS CAN SUFFER HEAT-
RELATED ILLNESS WHEN THE BODY TEMPERATURE SYSTEM CAN NO LONGER
COOL ITSELF.
IF YOU PLAN TO BE OUTSIDE FOR AN EXTENDED PERIOD OF TIME IN THE
AFTERNOON OR EARLY EVENING...STAY IN THE SHADE AS MUCH AS
POSSIBLE AND DRINK ABUNDANT AMOUNTS OF WATER. WEAR LIGHT-COLORED
AND LOOSE-FITTING CLOTHING. IF YOU WEAR A WIDE-BRIMMED HAT...YOUR
HEAD AND BODY WILL BE MUCH COOLER. STOP OUTDOOR ACTIVITIES...
DRINK LOTS OF WATER OR OTHER NON-ALCOHOLIC BEVERAGES...AND IF
POSSIBLE...SPEND MORE TIME IN AIR-CONDITIONED OR WELL-VENTILATED
PLACES.
HEAT INDEX VALUES THIS AFTERNOON ARE EXPECTED TO EXCEED
105 DEGREES AND LOCALLY 110 DEGREES WITH SLIGHTLY HIGHER AND MORE
WIDESPREAD VALUES OF LONGER DURATION WEDNESDAY AND THURSDAY.
AN EXCESSIVE HEAT WARNING MEANS THAT A PROLONGED PERIOD OF
DANGEROUSLY HOT WEATHER WILL OCCUR. THE COMBINATION OF HOT
WEATHER AND HIGH HUMIDITY WILL COMBINE TO CREATE A DANGEROUS
SITUATION IN WHICH HEAT ILLNESSES ARE LIKELY. DRINK PLENTY OF
FLUIDS...STAY IN AN AIR-CONDITIONED ROOM...STAY OUT OF THE SUN...
AND CHECK UP ON RELATIVES AND NEIGHBORS.
AVOID STRENUOUS OUTDOOR ACTIVITY IF POSSIBLE. IF YOU HAVE TO BE
OUTSIDE...DRINK PLENTY OF NON-ALCOHOLIC...NON-CAFFEINATED FLUIDS.
WEAR LIGHTWEIGHT LOOSE-FITTING CLOTHING. WEAR A HAT TO SHIELD
YOURSELF FROM THE SUN...AND USE SUN SCREEN TO REDUCE POSSIBLE
SUNBURN. TAKE ADVANTAGE OF AIR CONDITIONING AND SHADE IF
POSSIBLE. NEVER LEAVE CHILDREN OR PETS IN ENCLOSED VEHICLES...
EVEN BRIEFLY.
Ik ben benieuwd hoe lang deze extreem hoge temperaturen zullen aanhouden. Wij vertrekken over 8 dagen die kant op, en het verschil met de temperaturen hier in NL is wel erg groot .
In de plaatsen die genoemd worden zijn die temperaturen niet abnormaal. Zuidelijk California (behalve de kustgebieden), zuidelijk Arizona en Nevada hebben de hele zomer door temperaturen boven de 40 graden. Je gaat 's ochtends vroeg of 's avonds laat de deur uit, en verder blijf je in je air conditioned huis, of je verplaatst je in de air conditioned auto. Ik heb een huis in Arizona, kom er 's zomers ook regelmatig, en je past je aan. Je gaat niet lekker in het zonnetje zitten overdag. Ik ga 's ochtends om 6 of 7 uur een uurtje zwemmen. Omdat ik liever buiten dan binnen zwem, doe ik het zo vroeg.
De enigen die de hele dag in die hitte werken zijn de Mexicans. Ze hebben een natte doek om hun hoofd, en zijn helemaal bedekt met kleding.
Ja, het is hier verschrikkelijk Zit al twee en een halve week in de warmte rond te toeren. Maar mij hoor je niet klagen. Enkel in Death Valley en Las Vegas was het onaangenaam warm. Maar in de hogere gebieden, zoals Yosemite, Crater Lake, Bryce Canyon, was het aangenaam warm.
Ook aan de kust liggen de temperaturen lager. Vanmiddag in LA, temperaturen van boven de 90 F, hier in Santa Monica ergens begin 80 F dacht ik.
Enfin, voor wie de komende dagen naar hier komt... koop een koelbox, sla veel water in en probeer je koel te houden
Maar de warmte heeft ook andere gevolgen. Enorme droogte, dus extreem brandgevaar.
Vind die temperaturen niet echt bijzonder. Als je naar de dessert gaat dan weet je dat het heet is. Toen ik 4 jaar geleden in Death Valley was, was het er ook 58 graden. Buiten dat is het droge lucht, dus heb ik er niet echt last van. Gewoon veel water meenemen.
ndekker schreef:Vind die temperaturen niet echt bijzonder. Als je naar de dessert gaat dan weet je dat het heet is. Toen ik 4 jaar geleden in Death Valley was, was het er ook 58 graden. Buiten dat is het droge lucht, dus heb ik er niet echt last van. Gewoon veel water meenemen.
Het zal ongetwijfeld heel warm maar geen 58 graden geweest zijn. De hoogst gemeten temperatuur ooit in Death Valley was 56,7 graden op 10 juli 1913.
De hoge temperaturen zijn inderdaad niet zo ongewoon maar het is deze keer vooral de combinatie met een hoge luchtvochtigheid die de problemen geeft. In sommige plaatsen hebben ze "cooling centers" geopend (voor daklozen gok ik)
In response - a number of cooling centers will be opening across the valley providing a some relief from the heat
ndekker schreef:Vind die temperaturen niet echt bijzonder. Als je naar de dessert gaat dan weet je dat het heet is. Toen ik 4 jaar geleden in Death Valley was, was het er ook 58 graden. Buiten dat is het droge lucht, dus heb ik er niet echt last van. Gewoon veel water meenemen.
Als je maar de gemiddelde 20 graden (of nog minder) van de lage landen gewoon bent, dan is dat voor ons mss wel ongewoon.
Klopt hoor. Die 45-50˚C is voor ons normale stervelingen echt té veel. Eén grote maar... ik heb veel meer last in Nederland van de klamme warmte (al vanaf 22˚C zweet je je hier 't schompes) dan van de droge hitte in de woestijn. 45˚C is iig te veel van het goede.
Ik kan me nog goed herinneren dat we in LV op McCarren uitstapten (het was al avond), je eerst natuurlijk in een goed ge-airconditionde(spelling ) hal inliepen. Uioteraard heb je dannog niets in de gaten. Vervolgens onze spullen van de band gehaald en op ons dooie akkertje naar de taxi's gelopen. De klap die ik vervolgens kreeg toen we naar buiten liepen zal ik nooit meer vergeten. Die droge hitte trok direct alle vocht uit m'n ogen wat vervolgens resulteerde in een natuurlijke reactie die mijn ogen sterk lieten tranen. De lucht die ik inademde resulteerde ook direct in een gortdroge mond alsof ik net een pak droge beschuit had weggewerkt.
Ik ben toch echt benieuwd hoe ik het eraf ga brengen in het Zuidwesten.
Van mezelf heb ik het altijd al warm, altijd warme handen en voeten; een "kacheltje" zoals men dan zegt...
Zelfs vorig jaar in Alaska liep ik gewoon in een T-shirtje rond terwijl de rest al jassen en truien aanhad...
Wij zijn afgelopen maandag teruggekomen uit Phoenix.
De laatste dag lag de temperatuur zo rond de 45 graden.
De dagen daarvoor in New Mexico en Arizona net boven de 40.
Het was op zich goed uit te houden, maar je moet wel je tempo danig aanpassen.
Dus r u s t i g wandelen, niet het nordic walking tempo hanteren en veel gebruik maken van de schaduw.
En véééél water meenemen.
Mijn vrouw heeft last van astma en die vindt die droge hitte juist erg lekker.
Het is beter uit te houden bij 42 in Phoenix dan bij 32 in Nederland.
Die 57 in DV was in de schaduw. Ik durf niet te schatten hoe heet het in de zon is. Verleden jaar waren wij in Northern Territory outback Australia met 45 C maar met een hoge luchtvochtigheidsgraad. Alleen voor de liefhebbers alhoewel wij er goed tegen kunnen....maar een vochtige 45C is echt vreselijk voor de meeste mensen.
Yeehaw
Mijn vrouw heeft last van astma en die vindt die droge hitte juist erg lekker.
Het is beter uit te houden bij 42 in Phoenix dan bij 32 in Nederland.
Ik heb weliswaar geen astma maar ben het met jullie eens.
Wij hebben in Arizona temperaturen van rond de 50 celcius meegemaakt. Beter uit te houden dan de klamme 30 in Florida. Alsof je de hele dag in een natte deken loopt.
Met 50 celcius moet je je natuurlijk erg rustig houden, maar dat gaat vanzelf....
Daar ik woonachtig ben in het zuidwesten ken ik dit soort temperaturen redelijk goed, want echt extreem voor de genoemde plaatsen zou ik ze nog niet willen noemen.
Eigenlijk heb je in grote delen (voornamelijk de zuidelijke) van Californië, Arizona en Nevada de hele zomer door temperaturen van boven de 40 graden.
Hoewel de temperaturen, alvorens hier een huis te kopen, me vooraf ook nogal zorgen baarden moet ik zeggen dat het me achteraf enorm is meegevallen.
Eigenlijk is het een kwestie van dat je jezelf aan de omstandighden aanpast, want als je hier met zulke temperaturen vertoeft laat je het vanzelf wel uit je hoofd om in het zonnetje te gaan zitten.
Voor de vakantieganger is dat denk ik weinig verschillend.......en ga je hier bij zulke temperaturen vanzelf wel zoveel mogelijk van de schaduw gebruik maken.
Ook qua wandelen gaat het tempo door de temperatuur vanzelf wel omlaag.
Als je daarbij zoveel mogelijk in de schaduw blijft lopen én hééééél erg veel water bij je hebt is er geen probleem.
ik moet altijd wel een beetje lachen om die "bangmakerij" in Amerika.
Micheal Moore zei het al in z'n documentaire Bowling for Columbine, maar alsje in Amerika bent merk je dat het ook echt zo is,.
Het nieuws zit vol met gunshots hier en gunshots daar en het liefst zo regionaal mogelijk....de ene waarschuwing volgt de andere op en onderin beeld komen constant BREAKING NEWS berichten voorbij alsof de wereld zojuistvergaan is.
Ben ook niet echt onder de indruk van die temperaturen
ja het is heet, maar volgens mij is het dat wel vaker en ook in Turkije wordt het rustig 45 graden.
Gewoon rustig doen dus en het spreekt voor zich dat je water moet drinken...
In 1992 zaten wij in LA tijdens de Rodney King rellen (in een of ander raar Nederlands TV programma gisteren ten onrechte geplaatst in 1991). Wij kwamen na het eten in de hotelkamer en zagen het "Breaking News".
Trieste omstandigheden maar de verslaggeving en de commentaren waren van een onvoorstelbaar hoog niveau en overtroffen moeiteloos het beste dat de Nederlandse TV kan brengen. Wie de inferieure aanpak van de Nos na 9/11 nog voor de geest kan halen, begrijpt wat ik bedoel.
Yeehaw.
Iris_1982 schreef:ik moet altijd wel een beetje lachen om die "bangmakerij" in Amerika.
Hm, meestal zijn die warnings niet voor niets. Ze zijn voornamelijk bedoeld om mensen met gezondheidsproblemen, ouderen van dagen en ouders van jonge kinderen te waarschuwen. Voor hen kunnen temperaturen van boven de 40 graden echt gevaarlijk zijn.
En als ze hier een "severe thunderstorm warning" geven, dan wil je echt wel binnen zijn. Eigenlijk maak ik zelden mee, dat de warnings overdreven zijn.
Monique/VS schreef:
Eigenlijk is het een kwestie van dat je jezelf aan de omstandighden aanpast, want als je hier met zulke temperaturen vertoeft laat je het vanzelf wel uit je hoofd om in het zonnetje te gaan zitten.
Voor de vakantieganger is dat denk ik weinig verschillend.......en ga je hier bij zulke temperaturen vanzelf wel zoveel mogelijk van de schaduw gebruik maken.
Ook qua wandelen gaat het tempo door de temperatuur vanzelf wel omlaag.
Als je daarbij zoveel mogelijk in de schaduw blijft lopen én hééééél erg veel water bij je hebt is er geen probleem.
Zie meestal weinig schaduw op een hike, weinig bomen
Ik zou toch ook willen benadrukken dat veel drinken goed is, maar gebruik ook er ook iets van zout bij.
Je verliest heel veel zout door het zweten en het vele water drinken.
Dat we zout zouden moeten innemen als het zo heet is geldt tegenwoordig niet meer. Je verliest te weinig zout dat het een probleem kan worden. In het zuidwesten zweet je ook stukken minder omdat het zo droog is. Als je denkt dat het een probleem kan zijn, drink dan o.a. elk uur een fles Gatorade.
Als je googled op "salt" en "heat" kan je meer hierover lezen.
In Arizona begint in juli de monsoon regen. Het kan dan ineens heel hard regenen, en kunnen wegen snel onder water staan.
Annie schreef:
Zie meestal weinig schaduw op een hike, weinig bomen
Ik zou toch ook willen benadrukken dat veel drinken goed is, maar gebruik ook er ook iets van zout bij.
Je verliest heel veel zout door het zweten en het vele water drinken.
Tja, dat is dan weer de keerzijde van de beroemde medaille
Het gebruik van producten met een hoog zoutgehalte naast het water is dan weer zo'n tip waar ik zelf even niet aan gedacht had.
Te meer ook omdat het hier zoals Joke al aangeeft toch een stuk droger is, en het zoutverlies niet echt een hele grote factor is.
Daarentegen kan ik me wel voorstellen dat mensen die van nature al wat meer transpireren er wellicht toch verstandig aan doen wat extra zout te consumeren.
Een oom van me heeft die eigenschap ook en bleek hier ondanks het drogere klimaat toch ook nog wel behoorlijk extreem te transpireren.
Of het bij een normale zoutconsumtie echt problemen opgeleverd zou hebben durf ik niet te zeggen, maar ach.........een beetje extra zout gebruiken kan ook geen kwaad.
Bovendien is het consumeren van hartige producten met een wat hoger zoutgehalte op een hike toch ook nog gewoon lekker ?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.