Wij gaan op 1 september voor de eerste keer naar Amerika
en
maar zoals mijn vriendin mooi zegt, als ik een paar rotsen heb gezien is het prima. Ik hoef ze niet allemaal te zien.
het zou me sterk verwonderen indien uw vriendin straks in amerika niet meer rotsen wil zien dan dat ze nu denkt. er zijn daar heel unieke rotsen.
nog veel plezier met plannen.
jacques
We kunnen in de Ardennen al uren rondrijden op mountainbikes en genieten, dus dat komt we goed!! Ik wil alleen zeggen dat we niet zo uitgebreid willen kijken als jullie.
Mensen, bedankt voor de tips!! Ik krijg het gevoel dat de ruwe planning nu goed is. Nu ga ik gededailleerd plannen. Die planning zien jullie hier zsm. Hoop dat jullie daar nog even de tijd voor willen nemen!!
Je kunt aan de oostkust van Florida ook een paar dagen aan het strand uitrusten én een bezoekje aan de Everglades brengen.
Ik hoop van harte dat jullie anders over de "rotsen" gaan denken. Ze lijken nl. echt niet allemaal op elkaar. Vanaf iedere rots is het uitzicht anders. Er zijn in ieder park voldoende mogelijkheden voor korte wandelingen.
(je merkt, ik blijf het proberen !!!!)
Veel plezier !
thebes schreef:Je kunt aan de oostkust van Florida ook een paar dagen aan het strand uitrusten én een bezoekje aan de Everglades brengen.
Ik hoop van harte dat jullie anders over de "rotsen" gaan denken. Ze lijken nl. echt niet allemaal op elkaar. Vanaf iedere rots is het uitzicht anders. Er zijn in ieder park voldoende mogelijkheden voor korte wandelingen.
(je merkt, ik blijf het proberen !!!!)
Veel plezier !
Ik zal het je laten weten!!
Uiteraard zal het zeer indrukwekkend zijn, dat weet ik zeker.
En Florida ga ik opnieuw plannen.
2 dagen Orlando, dan ergens relaxt strand, dag everglades en dan Miami. The keys vervallen dan.
OK, misschien was ik wat 'streng'. Maar ik zie hier steeds meer voorgebakken reizen van touroperators die totaal niet deugen. En dan liggen de vluchten en vaak zelfs de hotels al vast en komen mensen om advies hier.
Dat is dan zó ontzettend jammer, want het kan veel relaxter en mooier meestal.
Zoek een hotel even boven Miami Beach. Witte stranden, parasols, turquoise water. Wij zaten eens lang geleden 2 weken in Sunny Isles pal aan het strand. Heerlijk! Maar zelfs vanuit Miami hebben wij geen dagtocht naar Key West gemaakt maar er gewoon overnacht. Te ver, het duurde, hangt er vanaf waar je zit natuurlijk, al meer dan een uur om Miami uit te komen. En ja die busreizen in de gidsen....De goeden niet te na gesproken maar wij hebben wel eens meegemaakt dat wij, lekker op ons terras met een borrel in de hand, een bus zagen aankomen. De reizigers hadden 10 uur in de bus gezeten en onderweg nog gauw even Grand Canyon gezien. Uitstappen, eten, slapen en de volgende dag waren ze om half acht weer weg.....Tsja.
nieuwenoord schreef:OK, misschien was ik wat 'streng'. Maar ik zie hier steeds meer voorgebakken reizen van touroperators die totaal niet deugen. En dan liggen de vluchten en vaak zelfs de hotels al vast en komen mensen om advies hier.
Je hebrt helemaal gelijk! Eerlijk gezegd snap ik ook niet dat mensen zo'n reis als een rondreis in Amerika bij een operator boeken waardoor er erg weinig ruimte overblijft voor eigen invulling/fantasie.
Juist het zelf maken van je route en het zoeken naar goedkope motelletjes is zo ontzettend leuk en maakt je reis ook tot zoveel mooiers dan zo'n voorgebakken reis van een touroperator.
Misschien moeten een aantal AA-leden hier een reisbureau opzetten, ik denk dat wij t heel wat beter zouden doen dan de meeste operators
nieuwenoord schreef:OK, misschien was ik wat 'streng'. Maar ik zie hier steeds meer voorgebakken reizen van touroperators die totaal niet deugen. En dan liggen de vluchten en vaak zelfs de hotels al vast en komen mensen om advies hier.
Je hebrt helemaal gelijk! Eerlijk gezegd snap ik ook niet dat mensen zo'n reis als een rondreis in Amerika bij een operator boeken waardoor er erg weinig ruimte overblijft voor eigen invulling/fantasie.
Juist het zelf maken van je route en het zoeken naar goedkope motelletjes is zo ontzettend leuk en maakt je reis ook tot zoveel mooiers dan zo'n voorgebakken reis van een touroperator.
Tja, maar mensen die voor het eerst gaan, denken toch wellicht dat de touroperator er ervaring mee heeft en weet wat hij/zij doet?? Ik denk dat het probleem eerder bij de touroperator zit, dan bij de toerist. Maar gelijk heb je, het voorbereiden is superleuk!
Misschien moeten een aantal AA-leden hier een reisbureau opzetten, ik denk dat wij t heel wat beter zouden doen dan de meeste operators
Op zich is het geen gek idee om een reis uit een gids als uitgangspunt te nemen. Dat hebben wij bij onze eerste rondreis in Canada ook gedaan.
Maar wij hebben er op veel plaatsen een dag tussen geplakt.
Accommodatie van te voren boeken doen wij nooit, alleen de eerste paar dagen na aankomst in SF. Of als we persé IN een nationaal park willen logeren.
Klopt, in de gidsen staan wel de mooie plekken vaak. Ik heb ook altijd gidsen erbij als ik een route maak, maar dat wordt echt een combi van allerlei dingen en dan vooral inderdaad met extra dagen!
Dan is het toch maar goed dat ik langs ben gekomen op het forum!!!
Maar onderstaande route is dus te doen, niet te hektisch maar ook niet super rustig? Als dat het geval is kan ik naar stap 2, de route en hotelopties.
1 sept Amsterdam - Los Angeles -
2 sept Los Angeles
3 sept Los Angeles – Grand Canyon (1 lange dag rijden)
4 sept Grand Canyon - Monument Valley
5 sept Monument Valley - Page/Lake Powell
6 sept Page/Lake Powell - Bryce
7 sept Bryce - Zion
8 sept Zion - Las Vegas
9 sept Las Vegas
10 sept Las Vegas - Death Valley
11 sept Death Valley - Yosemite NP
12 sept Yosemite NP
13 sept Yosemite NP – San Fransisco
14 sept San Francisco
15 sept San Francisco
Zoals anderen ook al hebben gezegd, LA-Grand Canyon is een erg lange rit. Je komt er op 'z'n vroegst pas laat de middag aan om er de volgende ochtend al weer weg te gaan. En de hebt alleen tijd voor een bliksembezoekje aan een paar viewpoints tussen GC village en Desert view. Jammer, want je zult diep onder de indruk zijn. Alle tv- en filmbeelden en foto's in boeken vallen in het niet bij je eerste blik op de Grand Canyon in het echt.
Monument Valley is een behoorlijke omweg. Ik zou dit voor een volgend bezoek bewaren.
Van Page eerst naar Zion is logischer. En ga in Springdale slapen. Dan kun je 's middags met de shuttlebus langs de hoogtepunten in Zion. De andere ochtend nog even kort door Zion. Op de weg door de tunnel zijn prachtige vergezichten. 's Middags naar Bryce langs de hoogtepunten weer terug om in Springdale te slapen. Vandaar de volgende ochtend naar Las Vegas.
Als je Monument Valley er uit laat, kun je één dag langer bij de Grand blijven, óf een dag langer in Bryce/Zion. Of een dag langer in Yosemite. Eén hele dag in dit grote park is zeer minimaal.
Je zult de hele reis erg vroeg op moeten !
is te doen ja
wij hadden zelf in Page 1 dag meer de tijd omdat daar zoveel te doen is (antelope canyon mag je gewoon niet missen eigenlijk....en is ook niet ingewikkeld qua wandelen ofzo)
en bij de Grand Canyon vonden wij 1 hele dag ook wel lekker, maar als je toch geen wandelingen gaat maken kan je mischien idd halverwege de middag al naar MV. Hoewel wij GC zo indrukwekkend vonden dat we blij waren er 1,5 dag te zijn.
Die rijdag LA-GC hebben wij ook gedaan en is goed te doen hoor. Ja je zit 1 dagje langer in de auto maar vonden wij echt geen ramp...het bespaart je tijd en anders zit je 2 keer een halve dag in de auto. Dat is zonde van je dag.
Yeehaw schreef:Beste RvdBoomen
Je stelt vragen op het forum, krijgt prima antwoorden en tips en eindigt met een route die niemand geadviseerd heeft, veel te lang is en bovendien zeg je dat je geen natuurliefhebber bent......Dan zal het een moeilijke vakantie worden want 80% van de reis gaat door de mooiste natuur die je je kan voorstellen en je hoeft niet eens ver te lopen. Je reistijden zijn niet nauwkeurig en je route onlogisch. Moet je zelf weten natuurlijk (heb je dat woord weer..).
1. LA-Las Vegas. 4 uur? Ik hoop niet dat je aan me denkt als je stilstaat in LA op een parkeerplaats die ook wel de interstate wordt genoemd. En waarom eerst naar LV? Daar kom je later toch? En wie zegt dat er niets te doen is in LV overdag? En waarom niet meteen naar GC? Via LV is een omweg. Het is ver naar de GC, zeker, maar "bite the bullit" en anders stop je gewoon onderweg.
2. Las Vegas-Grand Canyon Village: 4.5 uur? Reken op 5-5.5 uur als je ten minstenste niet in de file voor Hoover Dam staat, anders duurt het langer,
3. GC-Moab. Minstens 6 uur zonder stoppen. Tussen GC Village en Desert View zijn uitkijkpunten die onvergetelijk zijn, maar ja, als je niet van natuur houdt. Tevens kom je langs Monument Valley. Vergeet Moab op deze reis. Minstens 2 dagen nodig om de mooiste NP's te bekijken zoals Canyonlands en Arches om nog maar niet te spreken van Dead Horse Point, de riverrafts, de Jeep tours en nog veel meer. Ik zou gewoon bij Monument Valley overnachten, dan heb je de tijd tussen GC en MV.
4. Korte bezoeken aan Page, Bryce en Zion maar je hebt nu eenmaal niet veel tijd. Van Zion (Springdale) naar Las Vegas is geen 5 uur rijden maar slechts 3. Onderweg is Valley of Fire SP maar wellicht is het handiger om meteen naar LV te rijden dan heb je daar meer tijd.
5. LV-Death Valley-Lone Pine. 4.5 uur? Wil je dan nergens stoppen onderweg zoals in Badwater, Devils Golf Course, Artist Drive, Zabriskie Point, Furnace Creek, Stovepipe Wells? Je weet niet wat je mist...
6. Lone Pine -Yosemite. Probeer Lone Pine-Lee Vining-Tioga Pass naar Yosemite Valley in een dag zoals reeds gesuggereerd.
7. En nogmaals: Vergeet Key West en alhoewel de krokodillen langs de kant van de weg liggen in Everglades NP is het toch aan te bevelen af en toe eens uit te stappen en de boardwalks te bezoeken. In dit NP hebben wij een hele dag doorgebracht en dat was nog niet lang genoeg.
Zo, ik vond dat ik dit toch nog moest zeggen. Denk er nog eens overna en wat je ook doet, ik wens je een hele fijne vakantie toe. O ja, je wilt niets reserveren Doen wij ook zo min mogelijk maar in de NP's zou ik dat toch maar doen. Vermoedelijk ben je al te laat.
Yeehaw.
Ik ga jou tips verwerken!! Ga nu dit soort punten langs de route die we niet mogen missen vastleggen.
Ik zou de route laten zoals hij is. Ook zou ik Monument Valley niet overslaan. Thebes stelt voor om van Page eerst naar Zion te gaan en dan naar Bryce. Het is logischer om eerst naar Bryce te gaan en dan naar Zion. Van Bryce naar Zion rijd je dan door de tunnel naar Springdale. Van Zion op en neer naar Bryce is zeker een omweg.
YH
De route is definitief. Nu ben ik op zoek naar tips voro een hotel voor 2 nachten LA, 2 nachten Vegas en 3 nachten San Francisco.
Voor LA en SF weet ik niet in welk deel van de stad je het beste kunt zitten. Is het beter om in beide steden van openbaar vervoer gebruik maken als je snel veel wilt zien of kun je ook de huurauto gebruiken?
rvdboomen schreef:De route is definitief. Nu ben ik op zoek naar tips voro een hotel voor 2 nachten LA, 2 nachten Vegas en 3 nachten San Francisco.
Voor LA en SF weet ik niet in welk deel van de stad je het beste kunt zitten. Is het beter om in beide steden van openbaar vervoer gebruik maken als je snel veel wilt zien of kun je ook de huurauto gebruiken?
Hotels in die steden gaat wel lukken, ik zou me eerst concentreren op accomodatie in de Grand Canyon en in Yosemite.
Met zo'n vol programma is het aan te raden bij de GC aan de rim te overnachten. Idem voor Yosemite, zorg ervoor dat je niet op een dik uur rijden van de vallei zit.
rvdboomen schreef:
LA: met de auto, SF: openbaar vervoer/te voet/fiets.
Gebruik voor hoteltips de zoekfunctie, er is al erg veel over geschreven.
Yeehaw schreef:Ik zou de route laten zoals hij is. Ook zou ik Monument Valley niet overslaan. Thebes stelt voor om van Page eerst naar Zion te gaan en dan naar Bryce. Het is logischer om eerst naar Bryce te gaan en dan naar Zion. Van Bryce naar Zion rijd je dan door de tunnel naar Springdale. Van Zion op en neer naar Bryce is zeker een omweg.
YH
Je hebt gelijk, is wat onlogisch.
Komt omdat ik een Zion-bril op heb. Dit is ons favoriete park!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.