Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Excessive Heat Warning

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Monique/VS schreef:
Annie schreef: Zie meestal weinig schaduw op een hike, weinig bomen :lol:
Ik zou toch ook willen benadrukken dat veel drinken goed is, maar gebruik ook er ook iets van zout bij.
Je verliest heel veel zout door het zweten en het vele water drinken.
Te meer ook omdat het hier zoals Joke al aangeeft toch een stuk droger is, en het zoutverlies niet echt een hele grote factor is.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Wij hebben samen met Annie en Rob toch een aantal bijzonder inspannende tochten gemaakt in de brandende zon met temperaturen van boven de 100 F.

Ik ben normaal niet zo'n "zweter", maar deze vakantie liep er toch menig straaltje langs mijn gezicht en heb ik door het zout veel last van prikkende ogen gehad.

Ik was dan ook blij met onze gecombineerde zoet/zoute snacks onderweg en daarnaast natuurlijk de vele liters water.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Monique/VS

Bericht door Monique/VS »

hekkie schreef:Dat ben ik niet helemaal met je eens. Wij hebben samen met Annie en Rob toch een aantal bijzonder inspannende tochten gemaakt in de brandende zon met temperaturen van boven de 100 F.

Ik ben normaal niet zo'n "zweter", maar deze vakantie liep er toch menig straaltje langs mijn gezicht en heb ik door het zout veel last van prikkende ogen gehad.

Ik was dan ook blij met onze gecombineerde zoet/zoute snacks onderweg en daarnaast natuurlijk de vele liters water.
Zoals ik in dezelfde posting ook al aangaf verschilt het ook per persoon.
Als daarin gezegd heeft een oom van me ook flink wat vocht en zout verloren, hetgeen voor hem sowieso al een factor was omdat hij normaliter al flink transpireert.
Daarbij scheelt het misschien ook wel dat ik hier in het zuidwesten woonachtig ben en me in die vier jaar inmiddels zodanig heb aangepast dat het sowieso al minder opvalt daar het al zo'n beetje gewoonte geworden is.

Al met al hangt het denk ik gewoon van jezelf af, en is het ook iets wat je zelf het beste in kunt schatten.
Als je weet (of denkt) door een té extreem zoutverlies problemen te krijgen dan moet je jezelf daar gewoon zo goed mogelijk op voorbereiden.
Iets hartigs te eten bij je hebben tijdens een hike is sowieso geen overbodige luxe, dus waarom dan niet gewoon iets met een wat hoger zoutgehalte ?
Beter 'safe' dan 'sorry' toch ?

Maar ik begrijp wat je bedoelt hoor :!:
Heb een kleine anderhalve maand geleden nog een project in Arizona afgewerkt.........en zacht uitgedrukt was dat toen al geen pretje :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Joke schreef: Je verliest te weinig zout dat het een probleem kan worden. In het zuidwesten zweet je ook stukken minder omdat het zo droog is.
Je zweet wel volgens mij, maar in droge gebieden verdampt het zo snel dat het niet opvalt. Als je niet zou zweten, zou het toch ook niet zo belangrijk zijn om veel water te drinken?

Marianne
Monique/VS

Bericht door Monique/VS »

Martin & Marianne schreef:
Joke schreef: Je verliest te weinig zout dat het een probleem kan worden. In het zuidwesten zweet je ook stukken minder omdat het zo droog is.
Je zweet wel volgens mij, maar in droge gebieden verdampt het zo snel dat het niet opvalt. Als je niet zou zweten, zou het toch ook niet zo belangrijk zijn om veel water te drinken?
Klopt en meestal is dat ook de reden dat je in zo'n droge gebieden veel minder naar de WC hoeft als onder wat 'normalere' omstandigheden.
Het vocht wat je in die gevallen naar de WC brengt zweet je bij zo'n droogte meestal al uit voor het je blaas bereikt.

Tja....is een beetje een simpele uitleg misschien, maar ben verder ook geen expert op dat gebied, dus vandaar.
Weet uit eigen ervaring alleen dat het in de praktijk zo ongeveer lijkt te werken.

Wel heb ik me ooit door een van onze bedrijfsartsen wijs laten maken dat het gunstiger is om het water in kleine slokjes tot je te nemen.
Dit omdat je lichaam het vocht dan beter in zich reguleert dan dat je in één keer een hele plons water naar binnen giet.

Maar ehhh.......misschien is er hier ergens een arts of voedingsdeskundige op het forum die dat beter kan verklaren ?
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Ik ben geen expert maar mijn ouders hebben jarenlang marathons/triatlons gedaan en van hen weet ik dat isotone sportdrank sneller in het lichaam wordt opgenomen dan water.
Dat komt door bepaalde gehaltes zouten en suikers in de sportdrank die precies overeenkomen met deze gehaltes in het lichaam.
Water is hypotoon, het wordt langzamer door het lichaam opgenomen omdat water een lagere concentratie zouten en suikers heeft.
Voor de hardlopers onder ons, dat geeft een "klotsende" maag.
Je hebt ook nog hypertone dranken, die mierzoet zijn (AA-drink) maar die zijn minder geschikt als dorstlesser en om je vochthuishouding te onderhouden.
Wel erg technisch, maar ja... :roll:
Ik neem dus water en sportdrank mee tijdens lange wandelingen. :wink:
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Iets eten bij extreem hoge temperaturen is inderdaad erg belangrijk!

Bij de vierdaagse van Nijmegen vorig jaar zijn veel mensen in de problemen gekomen omdat ze alleen maar water dronken en nauwelijks aten.
Gewoon eten, met zout en suikers is prima. Zelf neem ik altijd wat extra zout, omdat ik snel last heb van kuitkrampen.

Voor mij is het niet zo eenvoudig om veel te drinken. Ik heb zelden dorst, maar transpireer normaal. Een goede graadmeter om te zien om je voldoende drinkt (dus niet alleen water) is hoe vaak je naar het toilet moet. 6 x per dag is minimaal. Ik let er goed op, want heb aanleg voor nierstenen. In september 2001 in Utah heb ik een eerste aanval gehad, omdat ik in het warme droge Californie en Nevada véél te weinig gedronken had. In het ziekenhuis in Panguitch (bij Bryce) kreeg ik naast morfine tegen de pijn, ook per infuus vocht toegediend, omdat ik licht uitgedroogd was.
Genoeg drinken dus, of je nu dorst voelt of niet.
Mandy_Deurne
Amerika-ontdekker

Bericht door Mandy_Deurne »

heey allemaal!!

Ik zit hier nu in las vegas... t gaat idd de hele dag op de tv al nergens anders over dan over de hitte!
Het record aller tijden is hier 117 graden fahrenheit.. het was vandaag 116 graden fahrenheit. t was erg heet, maar zo sochtends en savonds wel goed te doen... vanavond nog ff lekker over de strip lopen!!!

de centra die geopend zijn (in palm springs onder andere) zijn koelingscentra voor de ouderen.

groetjes mandy

http://www.usazuidwest2007.web-log.nl
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer