Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

verkeersborden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jor
Amerika-ontdekker

verkeersborden

Bericht door jor »

Zijn de wegen in Amerika duidelijk en overzichtelijk aangegeven, als het om verkeersborden (of andere aanwijzingen) gaat? Waar moet je speciaal op letten in het verkeer als het om aangegeven wegen gaat, en is een afslag in Amerika anders aangegeven dan in Nederland? Staan de borden op een andere plaats dan in Nederland?
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Best duidelijk...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ha ha, mooi! Er wordt hier in de VS heel veel met windrichtingen gewerkt op verkeersborden. Het is dus zaak te weten of je naar het noorden, het zuiden, het westen of het oosten moet.

Verder moet je Engels kunnen lezen, want de meeste verkeersborden zijn geschreven: "ONE WAY", "NO U TURN", "NO TURN ON RED" etc.

Over het algemeen lijkt het me vrij makkelijk eraan te wennen, maar ja, ik rijd hier al 24 jaar :lol:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wat mij destijds tijdens onze eerste trip door Amerika vooral opviel en wat ik toen wat lastig vond, is, dat er zo weinig plaatsnamen aangegeven werden. Maar als je eenmaal weet hoe het werkt, is het veel simpeler.

Alles gaat via wegnummers en windrichtingen en nu vind ik het zelfs super gemakkelijk en beter en duidelijker aangegeven op deze manier dan hier in Nederland.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

bovenstaande borden zijn geen verkeersborden maar richtingsborden vergelijkbaar met onze anwb borden

alleen op de vierde foto staat een yieldbord

ik kan me eigenlijk maar drie borden voor de geest halen

1. stopbord
2.yield, lijkt op nadering voorrangsweg
3.RXR railroadcrossing

alle andere borden zijn gewoon tekstborden waarop staat wat wel of niet mag

mijn favoriet hierbij: "right lane must turn right."

Of "no parking any time" , ik zie dit bord soms verschillende keren op korte afstand(12 mtr) van elkaar en ik vraag me af waarom.
Hoe ver gaat zo'n verbod, tot de volgende straathoek, 20 mtr????

Dit vind ik ook een mooie

PEDS
XING
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 04 jul 2007, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: verkeersborden

Bericht door Pascal »

jor schreef:en is een afslag in Amerika anders aangegeven dan in Nederland?
Op de snelwegen zijn de afslagen genummerd volgens de miles van de snelweg.
Je hebt dus niet afslag 4 en 25miles verder afslag 5 maar exit 29
wolfman
Amerika-ontdekker

Bericht door wolfman »

Dit is nog steeds mijn favoriet
Afbeelding
Jippie :lol:
Enno
Afbeelding
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Het is niet overal zo dat de exits hetzelfde zijn als de miles. B.v., de NY State Thruway begint met Exit 1 en eindigt bij Exit 61 over een lengte van 496 miles (798 km).
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Joke schreef:Het is niet overal zo dat de exits hetzelfde zijn als de miles. B.v., de NY State Thruway begint met Exit 1 en eindigt bij Exit 61 over een lengte van 496 miles (798 km).
:sorry: ik dacht dat dit algemeen was, niet dus...
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Pascal schreef:
Joke schreef:Het is niet overal zo dat de exits hetzelfde zijn als de miles. B.v., de NY State Thruway begint met Exit 1 en eindigt bij Exit 61 over een lengte van 496 miles (798 km).
:sorry: ik dacht dat dit algemeen was, niet dus...
Nee, New York State is een uitzondering, dat vonden wij ook verwarrend je bent er op ingesteld dat het exit# ook het mile# is.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik vind deze wel leuk :lol:

Afbeelding
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Waar moet je speciaal op letten in het verkeer als het om aangegeven wegen gaat
Wat mij de eerste keer in de VS opviel was het feit dat bij een kruising de stoplichten veelal "aan de overkant" hangen. Hier in NL stopt de eerste auto zo ongeveer onder/voor het stoplicht, dat moet je in de VS niet doen, dan sta je midden op de kruising :lol:
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Oh god :shock:

het duurt waarschijnlijk al 4 weken voordat we bij Niagara falls zijn geloof ik, als ik die borden enzo eens bekijk :lol:
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

ZeroXX schreef:Oh god :shock:

het duurt waarschijnlijk al 4 weken voordat we bij Niagara falls zijn geloof ik, als ik die borden enzo eens bekijk :lol:
Je begint in groningen? :lol:
can't wait to travel again.....
wolfman
Amerika-ontdekker

Bericht door wolfman »

pyca schreef:Wat mij de eerste keer in de VS opviel was het feit dat bij een kruising de stoplichten veelal "aan de overkant" hangen. Hier in NL stopt de eerste auto zo ongeveer onder/voor het stoplicht, dat moet je in de VS niet doen, dan sta je midden op de kruising :lol:
Vind ik erg handig dat die lichten aan de andere kant hangen, hier in Nederland als je als eerste aan het stoplicht staat moet je bijna altijd voorover bukken om het licht te zien :( dus erg onhandig, en in de VS kan je gewoon voor je uit kijken. :)
Je moet trouwens wel stoppen bij de stopstreep. :wink:

Enno
Afbeelding
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

wolfman schreef:
pyca schreef:Wat mij de eerste keer in de VS opviel was het feit dat bij een kruising de stoplichten veelal "aan de overkant" hangen. Hier in NL stopt de eerste auto zo ongeveer onder/voor het stoplicht, dat moet je in de VS niet doen, dan sta je midden op de kruising :lol:
Vind ik erg handig dat die lichten aan de andere kant hangen, hier in Nederland als je als eerste aan het stoplicht staat moet je bijna altijd voorover bukken om het licht te zien :( dus erg onhandig, en in de VS kan je gewoon voor je uit kijken. :)
Je moet trouwens wel stoppen bij de stopstreep. :wink:

Enno
Ben ik helemaal met jou eens. Ik vind de verkeerslichten aan de andere kant van de kruising ook veel slimmer dan hier bij ons in NL.

Ik weet het nog goed, wij hadden net onze eerste Amerikameters gereden buiten het autoverhuurstation bij het vliegveld van Los Angeles en Rina roept heel hard "Stop!" Ik zag wel een rood verkeerslicht, maar had niet het besef, dat dat na de kruising hing. Anders had ik ook midden op de kruising gestaan. Het ging gelukkig net allemaal goed.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Hmm... Ik ben ineens ERG blij dat ik de VS op mijn Tomtom heb.
toch voor de zekerheid nog maar even kijken of er een nieuwe kaart is voor 2007 voordat ik ga in september :-)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Kan je nagaan hoe vervelend die stoplichten HIER soms zijn als je in een Amerikaanse auto rijdt. Ik ben altijd blij als ik met de Chrysler niet voorop sta, want dan moet ik echt duiken.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Hoe laag denk je dat die Mustang is? :D
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik vind het rijden in Amerika ook prettiger als hier. Ik heb dit jaar voor het eerst zelf gereden en moet zeggen dat ik heel snel gewend was aan het verkeer. De mensen zijn ook beleefder als hier in Nederland. Wat ons is opgevallen is dat je heel veel gelijkwaardige kruisingen tegenkomt met op iedere weg een stopbord. Iedereen rijdt ook op volgorde van aankomst weg, heel netjes. Hier zijn bijna geen gelijkwaardige kruisingen, maar als ze er wel zijn hebben de mensen er echt maling aan wie er het eerste aan kwam rijden, zeker als ze van rechts komen.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer