
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
verkeersborden
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Berichten: 13784
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Macisvenda, Spanje
- Contacteer:
Re: verkeersborden
Ik denk het wel. In Nederland verdwaal ik altijd, omdat de borden niet staan op de plaatsen waar ik ze zou verwachten. Daarom neem ik in Nederland maar liever de trein. Dat is sneller dan de vier uur die ik moet besteden aan een traject waar een autochtoon hooguit twee uur voor nodig heeft. Het Nederlandse verkeer is ook wat te hectisch voor mij. Een van de voordelen van het verkeer in de U.S. is dat de wegen vaak wat ruimer zijn en dat het verkeer een rustiger indruk maakt.jor schreef:Staan de borden op een andere plaats dan in Nederland?
--john
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Berichten: 2820
- Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
ik vind dat stoppen voor die STOP borden zo waardeloos.
Als het druk is oke....maar vaak sta je in the midle of nowhere en komt er in de verste verte niks aan en dan nog zie je iedereen bovenop zijn rem staan tot ze echt he-le-maal stilstaan.....en dan rijden ze door.
ZELFS als er bijv. 3 auto's achter elkaar staan en er komt niks aan...gaan ze toch allemaal 1 voor 1 netjes stoppen bij het bord om vervolgens weer op te trekken.
RAAAAAARR....en volkomen zinloos
Wij deden het dus ook niet als er echt niks aan kwam....remden wel af, maar reden gewoon rustig door.
Wat ik wel handig vind in Amerika is dat je idd op north en south rijdt.
Veel makkelijker dan in nederland, waar je toch moet weten dat je langs utrecht moet om bijv. vanuit Rotterdam in Zwolle te komen.
In amerika hoef je alleen maar te weten of je naar het noorden moet of het zuiden en klaar is kees. Heel simpel.
Wij vinden rijden in amerika ook erg relaxed...fijner dan hier in ieder geval. Behalve in LA, ,maar ja...daar sta je ook constant in de file
Als het druk is oke....maar vaak sta je in the midle of nowhere en komt er in de verste verte niks aan en dan nog zie je iedereen bovenop zijn rem staan tot ze echt he-le-maal stilstaan.....en dan rijden ze door.
ZELFS als er bijv. 3 auto's achter elkaar staan en er komt niks aan...gaan ze toch allemaal 1 voor 1 netjes stoppen bij het bord om vervolgens weer op te trekken.
RAAAAAARR....en volkomen zinloos
Wij deden het dus ook niet als er echt niks aan kwam....remden wel af, maar reden gewoon rustig door.
Wat ik wel handig vind in Amerika is dat je idd op north en south rijdt.
Veel makkelijker dan in nederland, waar je toch moet weten dat je langs utrecht moet om bijv. vanuit Rotterdam in Zwolle te komen.
In amerika hoef je alleen maar te weten of je naar het noorden moet of het zuiden en klaar is kees. Heel simpel.
Wij vinden rijden in amerika ook erg relaxed...fijner dan hier in ieder geval. Behalve in LA, ,maar ja...daar sta je ook constant in de file

Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Coyote
- Amerika-expert
- Berichten: 13961
- Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Tja, je kunt het wel zinloos en waardeloos vinden, het is nu eenmaal een regel in Amerika.Iris_1982 schreef:ik vind dat stoppen voor die STOP borden zo waardeloos.
Als het druk is oke....maar vaak sta je in the midle of nowhere en komt er in de verste verte niks aan en dan nog zie je iedereen bovenop zijn rem staan tot ze echt he-le-maal stilstaan.....en dan rijden ze door.
ZELFS als er bijv. 3 auto's achter elkaar staan en er komt niks aan...gaan ze toch allemaal 1 voor 1 netjes stoppen bij het bord om vervolgens weer op te trekken.
RAAAAAARR....en volkomen zinloos
Wij deden het dus ook niet als er echt niks aan kwam....remden wel af, maar reden gewoon rustig door.

Ik vind het nl. wel goed dat er in Amerika streng op gecontroleerd wordt. Bovendien is het heel handig. Wie het eerst komt, het eerst maalt (als het een 4-way Stopbord regeling is). Je hoeft dan nooit lang te wachten.
Hier in Nederland zouden ze die borden net zo goed niet kunnen plaatsen, iedereen rijdt toch door. Doorrijden in Amerika is niet verstandig. Je zal de eerste niet zijn die hier op bekeurd wordt...

Roland
-
- Amerika-expert
- Berichten: 4985
- Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
- Locatie: USA
- Jasmino
- Amerika-expert
- Berichten: 7067
- Lid geworden op: 15 mar 2004, 08:34
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Leuke foto's allemaal, erg herkenbaar en grappig! Ik ben al vaak in Amerika geweest, maar ik heb er nog nooit aan gedacht om al die grappige verkeersborden op de foto te zetten. Ik heb ideeën opgedaan hier!
Ik moest overigens de eerste keer in Amerika wel wennen aan de verkeersborden en de richtingsborden (heet dat zo?). Ze staan op een andere plaats, en het zijn er soms veel tegelijk..... Je went er wel aan hoor, het is niet ingewikkeld of zo. Ik vind het rijden op de windrichting wel erg handig. De meeste auto's hebben een kompas in de auto, en dan kun je gewoon heel snel zien of je de goede kant op rijdt. Als je in NL op de kaart kijkt en een route bepaalt, moet je steeds de steden weten die op je route liggen, in Amerika niet, je moet alleen weten welke richting je uit moet rijden.
Wat ik ook grappig vind, is dat de meeste verkeersborden gewoon uit tekst bestaan. Je hoeft dus allen te kunnen lezen om de borden te begrijpen. Kom daar in NL maar eens om........ Ik kan me voorstellen dat het voor een Amerikaan heel lastig is te rijden in NL, al die verschillende borden met hun betekenissen.........
Wat ook erg handig is, is om te weten dat snelwegen met even nummers van oost naar west gaan, en oneven nummers van noord naar zuid. Snelwegen met 3 cijfers zijn rondwegen rond grote steden. En dat het verschil in nummers tussen de afslagnummers op de snelweg het aantal mijlen aangeven, is ook gewoon heel handig. Als je weet dat je aflslag 95 moeten hebben, en je bent bij 5, weet je dus dat je nog 90 mijl moet rijden. Dat tempert mijn ongeduld altijd! Dat dit in New York niet zo was, wist ik dus weer niet.......
Ik moest overigens de eerste keer in Amerika wel wennen aan de verkeersborden en de richtingsborden (heet dat zo?). Ze staan op een andere plaats, en het zijn er soms veel tegelijk..... Je went er wel aan hoor, het is niet ingewikkeld of zo. Ik vind het rijden op de windrichting wel erg handig. De meeste auto's hebben een kompas in de auto, en dan kun je gewoon heel snel zien of je de goede kant op rijdt. Als je in NL op de kaart kijkt en een route bepaalt, moet je steeds de steden weten die op je route liggen, in Amerika niet, je moet alleen weten welke richting je uit moet rijden.
Wat ik ook grappig vind, is dat de meeste verkeersborden gewoon uit tekst bestaan. Je hoeft dus allen te kunnen lezen om de borden te begrijpen. Kom daar in NL maar eens om........ Ik kan me voorstellen dat het voor een Amerikaan heel lastig is te rijden in NL, al die verschillende borden met hun betekenissen.........
Wat ook erg handig is, is om te weten dat snelwegen met even nummers van oost naar west gaan, en oneven nummers van noord naar zuid. Snelwegen met 3 cijfers zijn rondwegen rond grote steden. En dat het verschil in nummers tussen de afslagnummers op de snelweg het aantal mijlen aangeven, is ook gewoon heel handig. Als je weet dat je aflslag 95 moeten hebben, en je bent bij 5, weet je dus dat je nog 90 mijl moet rijden. Dat tempert mijn ongeduld altijd! Dat dit in New York niet zo was, wist ik dus weer niet.......
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Amerikakenner
- Berichten: 672
- Lid geworden op: 03 mei 2007, 21:47
- Locatie: The Buckeye State
Verder, voor zover ik weet gebruiken Connecticut, Massachusetts, New Hampshire en Rhode Island nog geheel het consecutive/sequential systeem, en New York grotendeels op 1 highway (ben vergeten welke) na. Er zijn ook nog een paar staten waar her en der een sequential highway voorkomt, een aantal met kilometers (o.a. in Delaware) en Alaska bijvoorbeeld heeft alleen maar nummering op 1 highway. (Ik heb me hier in het verleden een keer in verdieptThe States typically use one of two methods of numbering the Interstate interchange exits.
The Consecutive numbering system -- Starting at the most westerly or southerly point on each Interstate route, interchanges are numbered consecutively. Thus the first interchange becomes Interchange #1. Each succeeding interchange is numbered consecutively as #2, 3, 4, etc.
The Milepost numbering system -- All Interstate routes are mileposted beginning at the most westerly or southerly point. The beginning point is milepost '0'. If the first interchange on the route is located between milepost 4.0 and 5.0, it is numbered as Interchange #4. The next interchange, if located at milepost 8.7, would be numbered as Interchange #8, etc. With this system the motorist can easily determine the location and distance to a desired interchange.
(uit cache van http://www.fhwa.dot.gov)


- Dento
- Amerika-expert
- Berichten: 9863
- Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
- Locatie: Thornton, Colorado, USA
- Contacteer:
En wat erg handig is, en wat zeker in Nederland op heel wat kruispunten met stoplichten geen overbodige luxe zou zijn:
rechtsafslaan bij een rood stoplicht mag, tenzij anders aangegeven ("No right turn on red", bijvoorbeeld).
Nooit meer dat zinloze wachten voor rood bij een kruising waar in de verste verte geen andere auto te bekennen is...
(Wel na terugkomst in Nederland weer goed opletten dat je het hier niet ook gaat doen
)
rechtsafslaan bij een rood stoplicht mag, tenzij anders aangegeven ("No right turn on red", bijvoorbeeld).
Nooit meer dat zinloze wachten voor rood bij een kruising waar in de verste verte geen andere auto te bekennen is...
(Wel na terugkomst in Nederland weer goed opletten dat je het hier niet ook gaat doen

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Berichten: 13784
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Macisvenda, Spanje
- Contacteer:
Om het nog verwarrender te maken: in enkele staten is "Left turn on red" toegestaan. Ik meen dat het in Idaho, Michigan, Oregon en Washington in sommige gevallen mag.
New York City is, voorzover ik weet, de enige plaats waar "Right turn on red" niet is toegestaan. Dat is wel oppassen als je aan die regel gewend bent. In de rest van de staat New York mag het weer wel, maar is er een uitzondering voor schoolbussen.
Schoolbussen moeten in (vrijwel?) alle staten ook verplicht stoppen bij spoorwegovergangen. In onze staat zijn 'frozen desert trucks' min of meer gelijk aan schoolbussen, zodat men ook wel eens een rij wachtende automobilisten kan zien als er ijs wordt verkocht.
--john
New York City is, voorzover ik weet, de enige plaats waar "Right turn on red" niet is toegestaan. Dat is wel oppassen als je aan die regel gewend bent. In de rest van de staat New York mag het weer wel, maar is er een uitzondering voor schoolbussen.
Schoolbussen moeten in (vrijwel?) alle staten ook verplicht stoppen bij spoorwegovergangen. In onze staat zijn 'frozen desert trucks' min of meer gelijk aan schoolbussen, zodat men ook wel eens een rij wachtende automobilisten kan zien als er ijs wordt verkocht.
--john
Leert niemand die Amerikanen hoe je een grote weg op rijdt. Als het verkeer daar 65 rijdt moet je het niet met 30 gaan proberen en zeker niet op de invoegstrook gaan stilstaan. Gas geven dan voeg je zo in.mirdj schreef:Ik vind het rijden in Amerika ook prettiger als hier. Ik heb dit jaar voor het eerst zelf gereden en moet zeggen dat ik heel snel gewend was aan het verkeer. De mensen zijn ook beleefder als hier in Nederland. Wat ons is opgevallen is dat je heel veel gelijkwaardige kruisingen tegenkomt met op iedere weg een stopbord. Iedereen rijdt ook op volgorde van aankomst weg, heel netjes. Hier zijn bijna geen gelijkwaardige kruisingen, maar als ze er wel zijn hebben de mensen er echt maling aan wie er het eerste aan kwam rijden, zeker als ze van rechts komen.
Je hebt een Amerikaanse auto: jij mag dat. Dat wordt van je verwacht.nieuwenoord schreef:Ik heb me er regelmatig op betrapt in het begin dat ik doodleuk rechts inhaalde .....
Voor mij geldt hetzelfde

Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Berichten: 18900
- Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
- Locatie: Washington DC metro
- Contacteer:
Inderdaad en in de meeste andere staten mag dat op eenrichtingswegen. Hier te lezen.JohnNJ schreef:Om het nog verwarrender te maken: in enkele staten is "Left turn on red" toegestaan. Ik meen dat het in Idaho, Michigan, Oregon en Washington in sommige gevallen mag.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Dento
- Amerika-expert
- Berichten: 9863
- Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
- Locatie: Thornton, Colorado, USA
- Contacteer:
Is eigenlijk ook wel logisch, aangezien het in het verlengde van de "right turn on red" ligt - je hoeft slechts met verkeer van één kant rekening te houden.Petra/VS schreef:Inderdaad en in de meeste andere staten mag dat op eenrichtingswegen. Hier te lezen.JohnNJ schreef:Om het nog verwarrender te maken: in enkele staten is "Left turn on red" toegestaan. Ik meen dat het in Idaho, Michigan, Oregon en Washington in sommige gevallen mag.
Ik zou het niet erg vinden als ze dit hier ook zouden invoeren... naast "right turn on red" (en "left") dan graag ook meteen het "keep your lane"-systeem!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Berichten: 18900
- Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
- Locatie: Washington DC metro
- Contacteer:
Oh, ik weet precies, wat je bedoelt, om het bloed onder je nagels vandaan te halen! Of als ze zo met dezelfde snelheid net in je dooie hoek blijven hangen. Gelukkig is dat in dit gebied weinig het geval, daar heeft iedereen teveel haast voor.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Berichten: 13784
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Macisvenda, Spanje
- Contacteer: