Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

zuidwest USA - finale dagplanning - advies logement nodig

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
yvesmaco
Amerika-ontdekker

zuidwest USA - finale dagplanning - advies logement nodig

Bericht door yvesmaco »

Hoi reizigers,

Ik zou graag wat feedback krijgen van onze reisplanning naar California.
We gaan er 3 weken naartoe vanaf 22 september.

algemeen plan:

* de eerste 2 weken gaan we een toer met de wagen maken (ma 24/09-vr 05/10)
* de week nadien blijven we in en rond San Francisco (za 06/10-za 13/10)

dagplanning:

Datum Plaats Naar x mijlen x tijd
za 22/09 Brussels New York
New York SF
zo 23/09 SF
ma 24/09 SF Monterey/Carmel 114 2 hours
Monterey/Carmel Big Sur 29 38 min
di 25/09 Big Sur San Simeon 94 1 hour 50 min
San Simeon Santa Barbara 127 2 hours 27 min
wo 26/09 Santa Barbara
do 27/09 Santa Barbara Hollywood 89 1 hour 30 min
Hollywood San Diego 127 2 hours 8 min
vr 28/09 San Diego
za 29/09 San Diego Las Vegas 332 5 hours
zo 30/09 Las Vegas
ma 01/10 Las Vegas Death Valley NP 165 2 hours
di 02/10 Death Valley NP
wo 03/10 Death Valley NP Yosemite Nat. park 300 6 hours 13 min
do 04/10 Yosemite NP
vr 05/10 Yosemite NP San Francisco
za 06/10 SF
zo 07/10 SF
ma 08/10 SF
di 09/10 SF Napa / Sonoma 46 55 min
wo 10/10 SF Lake Tahoe 186 3 hours 18 min
do 11/10 SF
vr 12/10 SF
za 13/10 SF Atlanta
Atlanta Brussels

Deze dagplanning is nog niet definitief. Nu wacht ik op jullie feedback alvorens te zoeken waar we aan blijven logeren gedurende de eerste 2 weken (enkel).

Mijn vragen:

Vind je dit een realische planningM
Zijn er plaatsen die niet de moeite zijn en andere die we zeker moeten zien en die in de planning passen?
Zijn de tijden realistisch? Ik weet dat de routeplanners geen rekening houden met files en dergelijke.
Welke wegen nemen we het beste?
Zijn er heel leuke plaatsen waar we zouden moeten logeren en die niet al te duur zijn? Dat mogen hotels, bungalows en appartementen zijn.

Alle relevante advies is meer dan welkom!
Bedankt op voorhand.

Yves
Laatst gewijzigd door yvesmaco op 26 jul 2007, 10:05, 4 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Lijkt mij een prima,ruime planning.
Zo ruim,dat ik zou overwegen om de Grand canyon mee te pakken,door bv een dag eerder uit SF te vertrekken aan het begin,en een dag Santa barbara te laten vallen.

Hotles zou ik in de nationale parken zeker boeken (nu al!) maar daarbuiten kan je in september overal wel terecht,en zou ik me dus niet vastleggen.
Stan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Stan »

Ik zou zeker geen dag Santa Barbara laten vallen, hartstikke leuk stadje aan de Pacific Ocean. Het wordt niet voor niets Paradise on the Pacific genoemd. Heb daar een vriendin wonen, ben er nu twee keer geweest. State Street is absoluut een bezoek waard. Goed eten. Kortom: Heerlijk!
Our most basic common link is that we all inhabit this small planet. We all breathe the same air, we all cherish our children's futures and we are all mortal - John F. Kennedy, 10 juni 1963.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo,
Dit is inderdaad een mooie route met veel ruimte. Zo hier en daar vind ik het erg ruim, zoals het stuk langs de kust. Als je niet alles vastlegt, kun je ter plekke bekijken hoe lang je ergens wilt blijven. Dat zal in die tijd van het jaar geen probleem zijn lijkt me. Wat de overnachting bij Big Sur betreft: erg mooi, maar ook erg duur. Maar als je dat geen bezwaar vind, is het een prachtige plaats om te overnachten.
Voor LA en San Diego heb je niet veel tijd uitgetrokken, maar als het je alleen om Hollywood gaat kan dat prima zo.

Als Death Valley niet al te heet is lijkt het me prachtig om daar een dag door te brengen. Is het nog wel erg heet, dan is een dag misschein wat veel, je zult dan de auto nauwelijks uitkomen.

Voor Yosemite heb je dan weer relatief weinig tijd uitgetrokken. De rit van DV naar Yosemite zou ik in tweeen knippen: dat geeft je e tijd om ook van de Alabama Hills en Mono Lake te geniten, en misschein nog Bodie. Overnacht dan bij Mammoth Lakes, June Lakes, of Lee Vining.
Als je daarvandaan vertrekt naar Yosemite, heb je ook voldoende tijd voor het oosten van het park. De volgende dag kun je naar Glacier Point Mariposa Grove, de vallei of Hetch Hetchy. Nog een dag extra is ook niet gek.
Voor een mooie route van Las Vegas naar DV, zie ons reisverslag 2006, vanaf 10 augustus.

Begrijp ik dat jullie vanuit SF nog uitstapjes willen maken? Als je naar Lake Tahoe (hier kloppen de data niet) wilt zou ik dat doen tussen Yosemite en SF. Je hebt dan een mooie route naar Lake Tahoe. Wellicht iets korter in SF en dan zoals Pete zegt nog naar de Grand Canyon is ook een mogelijkheid.

Marianne
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik was even benieuwd waarom jullie zo lang in San Fransisco zijn.
Ik vind SF een prachtige stad, zou er ook zeker 3 volle dagen willen zijn als ik de tijd had. Maar ik denk, er zijn nog meer andere parken die niet op je lijstje staan, zoals Zion en Bryce bijvoorbeeld. Als je 2 dagen SF zou omruilen voor Z en B, dan zie je twee hele mooie parken extra.

Groetjes van Marloes
yvesmaco
Amerika-ontdekker

mijn eerste feedback

Bericht door yvesmaco »

Hoi,

Alvast bedankt voor de antwoorden die ik tot nu toe heb gekregen! :D

Zie hier wat meer background over de plannen:

- In SF blijven wij logeren bij een vriend, waarmee we ook wat activiteiten samen gaan doen.

- zaterdag 06/10: Ik heb nu ingezien dat we eigenlijk een dag langer kunnen wegblijven met die auto, zodat we zaterdagavond of zondagvoormiddag terug arriveren in SF.
- zondag 07/10: We zouden dan graag naar de Castro Street Fair willen gaan (http://www.castrostreetfair.org). Volgens deze vriend is dat echt de moeite en hij zal meegaan met ons.
- maandag 08/10: Dan ga ik de hele dag een andere vriend bezoeken.

- Lake Tahoe en Napa/Sonoma zullen we met onze vriend bezoeken gedurende de laatste week. Nog geen idee als we 2 dagen zullen doorbrengen bij Lake Tahoe (zal ook afhangen van die vriend).

- Het is uitgesloten om een dag vroeger te vertrekken uit SF. We arriveren pas zaterdagavond en willen eerst een dagje uitrusten alvorens te vertrekken met de auto.
- We willen tijdens onze trip niet enkel plaatsen zien met de auto, maar we wandelen/fietsen ook graag rond als de temperaturen het toelaten en om van de natuur te genieten.
- LA spreekt ons niet echt aan. Ik wil enkel door Hollywood doorrijden om een idee te hebben hoe het er daar uitziet. Geen zin om daar rond te gaan lopen en we hebben ook geen interesse in filmen of attractieparken te doen.

Nog enkele vraagjes:
- Stel dat we minder lang blijven in Death Valley en pas zondagvoormiddag arriveren in SF, wat zouden we dan best nog meer bezoeken? Mij leek Grand Canyon te ver weg van onze route? Zion? Brice? Alabama hills (zegt me niets, info nog op te zoeken)? Mono Lake (zegt me ook niet veel, info op te zoeken)? Lake Tahoe houden we voor de week nadien.
- Hoe lang duurt het om volledig Death Valley door te rijden horizontaal van rechts naar links op de kaart?
- Hoe lang duurt het om volledig Yosemite door te rijden?

Bedankt op voorhand voor jullie advies.

Groeten
Yves

PS Data waren op het einde inderdaad fout. Heb ze bij deze aangepast :wink:
yvesmaco
Amerika-ontdekker

toch Grand Canyon?

Bericht door yvesmaco »

Hoe meer dagplanningen ik lees, hoe meer ik er van overtuigd geraak om LA te laten vallen (ben niet geinteresseerd in de stranden daar alsook niet in de films) en Grand Canyon in mijn programma toe te voegen.

Maar... wat moet ik dan nog laten vallen? een dagje Santa Barbara? Een dagje Death Valley? Hoe warm is het gewoonlijk begin oktober?

Ik kan dan waarschijnlijk best van SD via Phoenix naar Grand Canyon rijden? En dan van GC naar LV en zo naar DV?

Heb ik dan nog wat tijd om dingen te bezoeken in Phoenix om enkel overnachten en doorrijden?
[/b]
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: toch Grand Canyon?

Bericht door Pete.Z »

yvesmaco schreef:Hoe meer dagplanningen ik lees, hoe meer ik er van overtuigd geraak om LA te laten vallen (ben niet geinteresseerd in de stranden daar alsook niet in de films) en Grand Canyon in mijn programma toe te voegen.

Maar... wat moet ik dan nog laten vallen? een dagje Santa Barbara? Een dagje Death Valley? Hoe warm is het gewoonlijk begin oktober?

Ik kan dan waarschijnlijk best van SD via Phoenix naar Grand Canyon rijden? En dan van GC naar LV en zo naar DV?

Heb ik dan nog wat tijd om dingen te bezoeken in Phoenix om enkel overnachten en doorrijden?
[/b]
Je hoeft niet via Phoenix,mooier is misschien om wat "hoger" te rijden en bv via Jerome en Sedona te rijden.
Dan inderdaad via Flagstaff naar GV,LV en DV.

Ik zou zelf een dag Santa Barbara laten vallen,en zeker niet Death Valley. Temperatuur in DV rond die tijd kan nog makkelijk boven de 40 graden zijn,maar ook in de 30,verschilt per jaar,en is niet te voorspellen.

Maar als je van parken en natuur houdt,is DV leuker dan SB.
yvesmaco
Amerika-ontdekker

nu ook Grand Canyon - nieuwe planning

Bericht door yvesmaco »

Na het vele lezen op de forums heb ik toch besloten ook naar Grand Canyon te gaan. Hierdoor heb ik heel het programma aangepast.

Ik vermeld ook vanaf nu nog enkel de 2 eerste weken:

Sa 22/09
Brussels - New York
New York - San Francisco

Su 23/09
San Francisco

Mo 24/09
San Francisco - Monterey - 112 - 2 hours
Monterey - Carmel - 8 - 15 min
Carmel - Big Sur - 28 - 37 min
Big Sur - San Simeon - 65- 1 hour 13 min

Tu 25/09
San Simeon - Santa Barbara - 127 - 2 hours 27 min
Santa Barbara - Ventura - 27 - 29 min

We 26/09
Ventura - San Diego - 192 - 3 hours 6 min

Th 27/09
San Diego

Fr 28/09
San Diego - Peach Springs (AZ) - 431 - 6 hours 43 min

Sa 29/09
Peach Springs (AZ) - GC south rim (AZ) - 140 - 2 hours 36 min

Su 30/09
GC south rim (AZ) - GC west (AZ) - 242 - 4 hours 35 min

Mo 01/10
GC west (AZ) - Hooverdam
Hooverdam - Las Vegas (NV)

Tue 02/10
Las Vegas (NV) - Death Valley - 142 - 2 hours 24 min

We 03/10
Death Valley

Th 04/10
Death Valley - Alabama hills - 109
Alabama hills - Mono Lake - 138 - 2 hours 37 min
Mono Lake - Lone Pine - 133 - 2 hours 24 min

Fr 05/10
Lone Pine - Yosemite Nat. park

Sa 06/10
Yosemite Nat. park - San Francisco - 186 - 3 hours 40 min
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Helemaal mooi,eigenlijk. 8)
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Ik vind het ook wel mooi zo! Al zou ik persoonlijk genoeg hebben aan 1 middag/avond/nacht en ochtend Death Valley.
Dus niet nóg een nacht overnachten.

En als je op je laatste dag wat later vertrekt uit Yosemite ( zeg maar tegen een uur of 6, richting SF) dan heb je in ieder geval die dag nog om wat van Yosemite te zien.

Verder ziet de route er goed uit.

Groetjes van Marloes
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik kan eigenlijk ook alleen maar zeggen dat je je erg goed met de adviezen hebt bezig gehouden en dat dit een prachtige route is.

Persoonlijk zou ik ook geen nacht in Death Valley blijven, maar anderen vinden dat weer prachtig. Ik ben een campermens en wilde er vooral wég, zo heet vond ik het er.

Peach Springs ken ik trouwens niet, waarom niet via Sedona bijvoorbeeld?

Maar verder, prima!
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

nieuwenoord schreef:

Persoonlijk zou ik ook geen nacht in Death Valley blijven, maar anderen vinden dat weer prachtig. Ik ben een campermens en wilde er vooral wég, zo heet vond ik het er.
Vond ik ook, ik wilde er z.s.m. weg! Maar ik hoor hele positieve verhalen over overnachten in DV, dus als ik volgend jaar naar Amerika ga/zou gaan dan wil ik het toch uitproberen. Hopelijk koelt het wat af!

Afbeelding
Cindy
Amerika-ontdekker

Re: nu ook Grand Canyon - nieuwe planning

Bericht door Cindy »

yvesmaco schreef:Na het vele lezen op de forums heb ik toch besloten ook naar Grand Canyon te gaan. Hierdoor heb ik heel het programma aangepast.

Ik vermeld ook vanaf nu nog enkel de 2 eerste weken:

Sa 22/09
Brussels - New York
New York - San Francisco

Su 23/09
San Francisco

Mo 24/09
San Francisco - Monterey - 112 - 2 hours
Monterey - Carmel - 8 - 15 min
Carmel - Big Sur - 28 - 37 min
Big Sur - San Simeon - 65- 1 hour 13 min

Tu 25/09
San Simeon - Santa Barbara - 127 - 2 hours 27 min
Santa Barbara - Ventura - 27 - 29 min

We 26/09
Ventura - San Diego - 192 - 3 hours 6 min

Th 27/09
San Diego

Fr 28/09
San Diego - Peach Springs (AZ) - 431 - 6 hours 43 min

Sa 29/09
Peach Springs (AZ) - GC south rim (AZ) - 140 - 2 hours 36 min

Su 30/09
GC south rim (AZ) - GC west (AZ) - 242 - 4 hours 35 min

Mo 01/10
GC west (AZ) - Hooverdam
Hooverdam - Las Vegas (NV)

Tue 02/10
Las Vegas (NV) - Death Valley - 142 - 2 hours 24 min

We 03/10
Death Valley

Th 04/10
Death Valley - Alabama hills - 109
Alabama hills - Mono Lake - 138 - 2 hours 37 min
Mono Lake - Lone Pine - 133 - 2 hours 24 min

Fr 05/10
Lone Pine - Yosemite Nat. park

Sa 06/10
Yosemite Nat. park - San Francisco - 186 - 3 hours 40 min
Ik vind deze planning ook zeer mooi. Have fun !
Persoonlijk zou ik toch San Diego vervangen door LA. Maar ieder zijn meug he.
San Diego vond ik een vuile stad, waar buiten de Zoo niet veel te zien is.
LA daarentegen vond ik echt wel een coole stad. Een stad waar je eingelijk vooral naartoe gaat voor de sfeer. (ik toch)
Wat wij een keer gedaan hebben is voor Santa Barbara de Highway 1 verlaten richting Bakersfield en dan door de Gold Country terug naar het noorden rijden. Veel oude goudzoekersstadjes, heel gezellig. We hebben daar ook een goudmijn bezocht, was interessant.
lelie
Amerika-expert

Re: nu ook Grand Canyon - nieuwe planning

Bericht door lelie »

LA daarentegen vond ik echt wel een coole stad. Een stad waar je eingelijk vooral naartoe gaat voor de sfeer. (ik toch)
Hmmm.... ik vond LA juist helemaal geen sfeer hebben.
San Francisco weer wel.
yvesmaco
Amerika-ontdekker

mijn feedback

Bericht door yvesmaco »

Hoi,

Wel leuk dat jullie het alvast een goede planning vinden! :D

Zie hier nog een reactie van mij:

- Ventura en Peach Springs heb ik er enkel bijstaan om daar te logeren, niet om die plaatsen te bezoeken.

- Over LA heb ik al zoveel slechte zaken gelezen dat ik er zelfs niet meer naartoe wil. Het enige dat mij er nog eventueel interesseert is het Getty-museum, maar dat ligt dan weer in een gevaarlijke buurt heb ik vernomen.

- Als jullie niet zolang in DV zouden blijven, wat zouden jullie mij dan voorstellen in de plaats? Sequoia NP?

- Heeft iemand ervaring met GC west rim/skywalk? Zijn er ook wandelingen bij die west rim of enkel de skywalk? Ik heb ook gelezen dat er geen foto's mogen genomen worden op de skywalk... echt wel zonde!

- Hebben jullie advies wat betreft logies? Ik heb al gezien dat er in GC geen plaats meer is voor een overnachting op 29/7 :( . Wat prijs betreft dacht ik rond 100 dollar te blijven per nacht. Cabins mogen zeker ook. Dan maar iets zoeken in Williams of Flagstaff zeke? Alle advies welkom!

Groeten
Yves
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Als ik jou was zou ik wel 1 nacht in DV overnachten. Dan heb je dat ook eens meegemaakt (ik heb daar dus geen ervaring mee).
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

San Diego vond ik een vuile stad, waar buiten de Zoo niet veel te zien is.
Seaworld!!
Als jullie niet zolang in DV zouden blijven, wat zouden jullie mij dan voorstellen in de plaats? Sequoia NP?
Nee, Sequouia is vanaf de Oostkant niet toegankelijk, ik zeg niet dat je het niet moet doen, ik zei alleen dat ik het te heet vond :lol:
- Heeft iemand ervaring met GC west rim/skywalk? Zijn er ook wandelingen bij die west rim of enkel de skywalk? Ik heb ook gelezen dat er geen foto's mogen genomen worden op de skywalk... echt wel zonde!
De Skywalk is hier ergens over geschreven, schijnt vooral veel geldlichterij te zijn, ver van de Southrim af en niet de moeite waard
- Hebben jullie advies wat betreft logies? Ik heb al gezien dat er in GC geen plaats meer is voor een overnachting op 29/7 . Wat prijs betreft dacht ik rond 100 dollar te blijven per nacht. Cabins mogen zeker ook. Dan maar iets zoeken in Williams of Flagstaff zeke? Alle advies welkom!
Williams is een gezellig plekje voor een overnachting, echt cowboy/route 66 stadje!
Eric
Amerikakenner

Re: mijn feedback

Bericht door Eric »

yvesmaco schreef:Hoi,

- Heeft iemand ervaring met GC west rim/skywalk

Groeten
Yves
ervaring heb ik er niet mee, maar heb op iemand zijn weblog gelezen dat je op het glazen pad geen foto's mag nemen. :cry:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het is niet Grand Canyon west rim, die is in het National Park. De skywalk ligt in een plaats die wel Grand Canyon West wordt genoemd in het Hualapai reservaat. Alhoewel het slechts 90 miles is vanaf het NP naar GC West "as the crow flies" is het 4 uur rijden (vanaf GC village) Een stuk over een slechte dirtroad en de voorzieningen bij de Skywalk zijn nog lang niet voltooid. Bedenk ook dat de toegangsprijs rond $ 80,-- per persoon ligt. De commentaren zijn tot nu toe vernietigend maar ik denk dat op den duur een hoop verbeterd zal zijn, bv met betrekking to accomodatie. En idd, je mag niet zelf foto's maken vanaf de Skywalk. Deze plaats valt niet te vergelijken met het National Park dat wider, deeper en more colorful is.
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer