Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Veiligheid, grote steden en campers
Veiligheid, grote steden en campers
Hallo allemaal,
wij gaan volgend jaar met een groepje van 4, 2 mannen en 2 vrouwen, een rondreis maken in het westen.
Van ons vieren is er 1 al een keer in Amerika geweest, maar heeft geen ervaringen als bestuurder.
We zitten te dubben of we daar een camper huren en op camping grounds gaan staan of een minivan, om in hotels te overnachten. Naar mijn inzicht heeft een camper veel voordeel maar ook 1 groot nadeel, namelijk dat wij Nashville, Memphis, Dallas, Las Vegas en San Francisco aan gaan doen en het mij erg onhandig lijkt om daar rond te gaan rijden in een camper, laat staan te parkeren met al je hebben en houwe daar in.
Graag zou ik wat reacties zien van ervaren Amerika reizigers die daar inzicht in hebben.
Verder had ik nog een vraag. Ik ben nog nooit naar de USA geweest en ik heb er eerlijk geen idee van hoe het er daar aan toe gaat. Ik heb altijd de gedachte gehad dat als je de verkeerde afslag neemt de kans groot is dat je overvallen word of iets dergelijks. Is het daar nou zo erg of heb ik het verkeerde idee daarbij gevormd door films en televisie ?
En hoe zijn de Amerikanen over het algemeen tegen toeristen ?
wij gaan volgend jaar met een groepje van 4, 2 mannen en 2 vrouwen, een rondreis maken in het westen.
Van ons vieren is er 1 al een keer in Amerika geweest, maar heeft geen ervaringen als bestuurder.
We zitten te dubben of we daar een camper huren en op camping grounds gaan staan of een minivan, om in hotels te overnachten. Naar mijn inzicht heeft een camper veel voordeel maar ook 1 groot nadeel, namelijk dat wij Nashville, Memphis, Dallas, Las Vegas en San Francisco aan gaan doen en het mij erg onhandig lijkt om daar rond te gaan rijden in een camper, laat staan te parkeren met al je hebben en houwe daar in.
Graag zou ik wat reacties zien van ervaren Amerika reizigers die daar inzicht in hebben.
Verder had ik nog een vraag. Ik ben nog nooit naar de USA geweest en ik heb er eerlijk geen idee van hoe het er daar aan toe gaat. Ik heb altijd de gedachte gehad dat als je de verkeerde afslag neemt de kans groot is dat je overvallen word of iets dergelijks. Is het daar nou zo erg of heb ik het verkeerde idee daarbij gevormd door films en televisie ?
En hoe zijn de Amerikanen over het algemeen tegen toeristen ?
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hoi Lars,
Mijn voorkeur zou uitgaan naar en auto met hotels, vooral omdat jullie naar een aantal grote steden gaan.
Wij hadden vorig jaar met twee volwassenen en twee tieners een 4x4 gehuurd en dat rijdt echt heerlijk. Je zit lekker hoog en ruim er is voldoende kofferruimte.
Wat betreft de veiligheid. Wij hebben nu twee reizen van een maand door Amerika gemaakt en hebben ons echt geen moment onveilig gevoeld.
De Amerikanen zijn heel erg vriendelijk tegen toeristen.
Maak je dus maar niet druk om dat soort dingen. Je zult zien dat je met een heel ander beeld van Amerika terugkomt, dan wat je via de TV hebt doorgekregen.
Heel veel plezier.
Marjon
Mijn voorkeur zou uitgaan naar en auto met hotels, vooral omdat jullie naar een aantal grote steden gaan.
Wij hadden vorig jaar met twee volwassenen en twee tieners een 4x4 gehuurd en dat rijdt echt heerlijk. Je zit lekker hoog en ruim er is voldoende kofferruimte.
Wat betreft de veiligheid. Wij hebben nu twee reizen van een maand door Amerika gemaakt en hebben ons echt geen moment onveilig gevoeld.
De Amerikanen zijn heel erg vriendelijk tegen toeristen.
Maak je dus maar niet druk om dat soort dingen. Je zult zien dat je met een heel ander beeld van Amerika terugkomt, dan wat je via de TV hebt doorgekregen.
Heel veel plezier.
Marjon
Re: Veiligheid, grote steden en campers
De meeste Amerikanen die je tegen zal komen zijn zelf ook toerist.Lars-25 schreef: En hoe zijn de Amerikanen over het algemeen tegen toeristen ?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij zijn echte camperfans. De keuze voor een camper of autoreis is heel persoonlijk denk ik.
Wel wil ik je meegeven dat wij ons nog nooit onveilig hebben gevoeld en ook nog nooit er problemen mee gehad hebben onze camper achter te laten op parkeerplaatsen of campgrounds. Grote steden bezoeken wij met openbaar vervoer en soms huren we een auto voor een paar dagen. Als je goed zoekt, vind je vaak ook campings met shuttlebusjes richting het centrum van steden. Maar net zo makkelijk gaan we op een grote parking staan en bezoeken vandaaruit een stad.
Je komt ook niet zomaar in een slechte wijk terecht volgens mij, het is ons in drie reizen nog nooit overkomen. Wij bezochten San Francisco, Los Angeles, San Diego, Seattle, Vancouver, Phoenix en Las Vegas, om maar eens wat steden te noemen.
Amerika van de televisie is heel wat anders dan het Amerika wat je als toerist zal tegenkomen. De behulpzaamheid, vriendelijkheid en openheid van de gemiddelde Amerikaan zal je versteld doen staan!!
De steden die jij noemt, Nashville, Dallas en Memphis zijn niet de meest bezochte steden van de bezoekers van dit forum denk ik. Ik zou ook nog eens goed lezen hier en dan kijken wat je precies wilt. Niet voor niets kiezen heel veel Amerika-gangers eerst voor 'het rondje Zuidwesten'. De natuur en de steden, maar vooral het droge klimaat aan de westkust, maken dit een fantastisch reisgebied! Je zegt dat je een rondreis maakt in het Westen, maar zeker Nashville en Memphis zijn toch geen steden in het Westen van Amerika.
Wel wil ik je meegeven dat wij ons nog nooit onveilig hebben gevoeld en ook nog nooit er problemen mee gehad hebben onze camper achter te laten op parkeerplaatsen of campgrounds. Grote steden bezoeken wij met openbaar vervoer en soms huren we een auto voor een paar dagen. Als je goed zoekt, vind je vaak ook campings met shuttlebusjes richting het centrum van steden. Maar net zo makkelijk gaan we op een grote parking staan en bezoeken vandaaruit een stad.
Je komt ook niet zomaar in een slechte wijk terecht volgens mij, het is ons in drie reizen nog nooit overkomen. Wij bezochten San Francisco, Los Angeles, San Diego, Seattle, Vancouver, Phoenix en Las Vegas, om maar eens wat steden te noemen.
Amerika van de televisie is heel wat anders dan het Amerika wat je als toerist zal tegenkomen. De behulpzaamheid, vriendelijkheid en openheid van de gemiddelde Amerikaan zal je versteld doen staan!!
De steden die jij noemt, Nashville, Dallas en Memphis zijn niet de meest bezochte steden van de bezoekers van dit forum denk ik. Ik zou ook nog eens goed lezen hier en dan kijken wat je precies wilt. Niet voor niets kiezen heel veel Amerika-gangers eerst voor 'het rondje Zuidwesten'. De natuur en de steden, maar vooral het droge klimaat aan de westkust, maken dit een fantastisch reisgebied! Je zegt dat je een rondreis maakt in het Westen, maar zeker Nashville en Memphis zijn toch geen steden in het Westen van Amerika.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Camperreizigers halen hun boodschappen op weg naar de volgende campground, hebben een koelkast aan boord en stikken van de opbergruimte. Daarnaast heeft bijna elke camping een campingwinkeltje en vaak zijn die ook nog erg leuk!
Ik verbaas me vaak over de kijk die mensen die nog nooit met een camper gereisd hebben hierop hebben. Als er één land is ingericht op het reizen met een camper is het Amerika wel.
Als ik echt alleen steden zou bezoeken, zou ik wel voor hotels gaan, maar in de natuur (en daar gaat het bij ons in Amerika veel meer om) vind ik een camper geweldig.
Ik verbaas me vaak over de kijk die mensen die nog nooit met een camper gereisd hebben hierop hebben. Als er één land is ingericht op het reizen met een camper is het Amerika wel.
Als ik echt alleen steden zou bezoeken, zou ik wel voor hotels gaan, maar in de natuur (en daar gaat het bij ons in Amerika veel meer om) vind ik een camper geweldig.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
De (meeste) winkels zeker voor je dagelijkse boodschappen liggen aan de (grote) doorgaande wegen en hebben parkeerterreinen waar je wel 1.000 campers kwijt kan.lelie schreef:Ik zou zeker kiezen voor (wat grotere) auto en motels.
Ik heb nog nooit rondgereden in een camper, maar het lijkt me zo ontzettend lastig in de grote steden en als je even tussendoor een boodschap moet halen, moet je je hele "huis" meenemen.
Wij hebben dit jaar met een 34 ft camper rondgetrokken en zijn op plaatsen geweest (met die camper) waar menig toerist nog niet met een gewone auto geweest is.
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Wij zijn ook camperreizigers en vinden het absoluut geen probleem om grote steden door te rijden met een camper.
De wegen zijn zo ruim, je kunt overal je camper kwijt en tegenwoordig met een navigatiesysteem is het al helemaal geen probleem meer om de weg te vinden!
Zonder navigatie (wel een wegenkaart) zijn wij al een paar keer dwars door Calgary gereden, Seattle, San Francisco, Los Angeles, San Diego, Las Vegas, Tucson, noem maar op!
We rijden meestal met een camper van 25 ft, dik 7 meter lang. No Problem!
We hebben ook vaak gebruik gemaakt van de shuttle service die (bijv. KOA) campings aanbieden, vaak gratis of voor een paar dollar brengen ze je midden in de stad en je camper blijft dan veilig op de campground staan, in of net buiten de stad.
Onveilig hebben we ons nog nooit gevoeld trouwens!
De wegen zijn zo ruim, je kunt overal je camper kwijt en tegenwoordig met een navigatiesysteem is het al helemaal geen probleem meer om de weg te vinden!
Zonder navigatie (wel een wegenkaart) zijn wij al een paar keer dwars door Calgary gereden, Seattle, San Francisco, Los Angeles, San Diego, Las Vegas, Tucson, noem maar op!
We rijden meestal met een camper van 25 ft, dik 7 meter lang. No Problem!
We hebben ook vaak gebruik gemaakt van de shuttle service die (bijv. KOA) campings aanbieden, vaak gratis of voor een paar dollar brengen ze je midden in de stad en je camper blijft dan veilig op de campground staan, in of net buiten de stad.
Onveilig hebben we ons nog nooit gevoeld trouwens!
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
Ik denk niet dat deze vraag van toepassing is op deze mensen.Pete.Z schreef:In de steden die je noemt is een camper wel onhandiger dan een auto,maar als je naar het westen gaat,zijn Nashville,Memphis en Dallas wel wat uit de route?
Hoeveel dagen/weken gaan jullie,als je zo'n afstand wilt afleggen?
Ik denk dat iedereen zelf moet weten welke "route" die kiest.
Misschien hebben ze daar wel familie wonen die ze toch even willen bezoeken.
Ikzelf ben er nu 2x geweest en beide keren geen camper gehuurd, maar zou het wel een keer willen doen.
Volgend jaar ga ikzelf ook en we zijn nog een beetje aan het kijken wat we gaan doen, of een minivan of camper.

- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik denk dat het een hele normale vraag is van Pete. Lars heeft het over een rondreis door het westen. Nashville ligt maar liefst 3700 km ten oosten van San Francisco.Wennie schreef:
Ik denk niet dat deze vraag van toepassing is op deze mensen.
Ik denk dat iedereen zelf moet weten welke "route" die kiest.
Misschien hebben ze daar wel familie wonen die ze toch even willen bezoeken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je bedoelt toch niet 3 weken in totaal??Lars-25 schreef:Wij gaan ook naar Dallas omdat dat familie van ons woont die we willen bezoeken. Nashville ligt daar "maar" 1000 km vandaanEn als je zoals ons 3 weken de tijd hebt om daar rond te rijden moet je ook zo veel mogelijk zien daar vinden wij. Ik ben er erg benieuwd naar hoe het daar allemaal is.
Tja, veel zien kan je op verschillende manieren.
Lijkt me meer iets voor een snelle auto dan voor een camper.
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
De meeste mensen die een 'beetje' van het westen willen zien, hebben moeite om in drie weken de gewenste hoogtepunten te bekijken. Als je Dallas, Memphis en Nashville wil zien, zou ik het westen voor deze reis vergeten. Dat is gewoon niet te combineren. Ja, het kan, maar dan zit je inderdaad de meeste tijd in de auto en zie je heel weinig.
Vergelijk het maar even met beginnen in Moskou, dan naa Amsterdam rijden en tussendoor ook nog even Barcelona mee pakken, da's toch vlakbij. Kan ik drie weken, maar of je dan veel ziet en Amerika beleeft??
En ja, ik ben een camperfan bij uitstek, maar als je het op deze manier wilt doen, lijkt het me niet het makkelijkste vervoermiddel. Misschien kan je beter je familie in Dallas opzoeken en dan met een binnenlandse vlucht naar Las Vegas gaan om van daaruit nog een stukje Westen te doen. Nashville en Memphis zou ik gewoon uit mijn hoofd zetten voor deze reis.
Vergelijk het maar even met beginnen in Moskou, dan naa Amsterdam rijden en tussendoor ook nog even Barcelona mee pakken, da's toch vlakbij. Kan ik drie weken, maar of je dan veel ziet en Amerika beleeft??
En ja, ik ben een camperfan bij uitstek, maar als je het op deze manier wilt doen, lijkt het me niet het makkelijkste vervoermiddel. Misschien kan je beter je familie in Dallas opzoeken en dan met een binnenlandse vlucht naar Las Vegas gaan om van daaruit nog een stukje Westen te doen. Nashville en Memphis zou ik gewoon uit mijn hoofd zetten voor deze reis.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lars-25 schreef:Wij gaan ook naar Dallas omdat dat familie van ons woont die we willen bezoeken. Nashville ligt daar "maar" 1000 km vandaanEn als je zoals ons 3 weken de tijd hebt om daar rond te rijden moet je ook zo veel mogelijk zien daar vinden wij. Ik ben er erg benieuwd naar hoe het daar allemaal is.
Je hebt groot gelijk dat je zoveel mogelijk wilt zien,maar Dallas,Nashville,Memphis en dan nog naar de westkust?
Ik kan het diplomatiek zeggen,maar het komt hier op neer,vergeet het maar!
Serieus,dat is echt niet te doen in 3 weken tijd,tenminste niet als je echt dingen wilt zien.
Als je naar de familie in Dallas wilt,zou ik of in dat gebied blijven,of daarna doorvliegen naar de westkust.
Re: Veiligheid, grote steden en campers
Ja, Dat idee is gevormd door films en TV. Wij hebben een keer een tocht gemakt met de rugzak en een paar nachten doorgebracht in de bergen. Heerlijk met z'n tweetjes en niemand om je heen...Lars-25 schreef: Verder had ik nog een vraag. Ik ben nog nooit naar de USA geweest en ik heb er eerlijk geen idee van hoe het er daar aan toe gaat. Ik heb altijd de gedachte gehad dat als je de verkeerde afslag neemt de kans groot is dat je overvallen word of iets dergelijks. Is het daar nou zo erg of heb ik het verkeerde idee daarbij gevormd door films en televisie ?
Toen ik dat vertelde aan een kennis kreeg ze een hartverzakking. Ja, maar... hoe ik dat in mijn hoofd haalde met al die verkrachters en overvallers. Ik probeerde haar te sussen en zei, dat ze echt te veel films had gezien. Ze was niet echt overtuigd.
Amerika is een veilig land. En de amerikaan is een vriendelijk en zeer behulpzaam. En ga niet teveel af op hun uiterlijk, want onze ervaring is dat daarachter toch altijd een vriendelijk mens schuil gaat. Zo hebben we een keer gepraat met een hele grote groep bikers en hun motoren (ze zagen er zeer onguur uit). Die bleken allemaal een zeer goede baan en een gezin met kinderen te hebben. En als je de films en tv mag geloven moet je dat zeker niet doen.......
vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-