Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Meest bijzondere plekje in de V.S.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Moeilijk kiezen, zoveel mooie en bijzondere plekken gezien.
Maar heel bijzonder vond ik toch wel Highway 50, "the Loneliest Highway in the US". Prachtig. Uren door de woestijn rijden langs uitgestrekte vlaktes met wat woenstijnplanten en intussen een dreigende bewolking aan de horizon, maar ook veel zonlicht waardoor er een schitterend schouwspel van schaduwen ontstond!
Verder vond ik Yellowstone het meest indrukwekkend. Mooie natuur, prachtig surrealistisch landschap, die zwavelgeur die je nooit meer vergeet, en vooral de bizons. Wat een mooie oerdieren!
Kan niet wachten tot we weer terug gaan later dit jaar!
Maar heel bijzonder vond ik toch wel Highway 50, "the Loneliest Highway in the US". Prachtig. Uren door de woestijn rijden langs uitgestrekte vlaktes met wat woenstijnplanten en intussen een dreigende bewolking aan de horizon, maar ook veel zonlicht waardoor er een schitterend schouwspel van schaduwen ontstond!
Verder vond ik Yellowstone het meest indrukwekkend. Mooie natuur, prachtig surrealistisch landschap, die zwavelgeur die je nooit meer vergeet, en vooral de bizons. Wat een mooie oerdieren!
Kan niet wachten tot we weer terug gaan later dit jaar!
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Eerder in deze thread noemde ik Key West als mooiste plek in de VS. Nou vind ik Key West nog steeds een van de meest geweldige plekken op deze aardbol hoor!
Alleen is er nu wel wat bijgekomen. We hebben onze reis door het Zuidwesten nu gehad en daar hebben we zo vreselijk veel moois gezien! Geweldige steden (SF en LV) práchtige National Parks en onderweg ook zoveel moois!
We hebben verschillende hoogtepunten deze reis gehad: San Francisco, Las Vegas voor wat de steden aangaat. Mijn favoriete NP is toch wel Zion; wat een schitterende natuur daar, en zo heerlijk rustig. Echt genoten daar!
Wat voor ons toch wel een toppertje was, was DISNEY!! Wij zijn grote Disney freaks, dat scheelt waarschijnlijk wel, maar wat een gewéldige parken zijn dat zeg, in Anaheim! We zijn daar vier dagen geweest en het was toch nog te kort. Wat hebben we vreselijk genoten daar!
En wat ik zelf heel erg bijzonder vond: de eerste keer dat ik een glimp opving van de Golden Gate Bridge. Dat was voor mij ook zo'n kippevel moment.
Nou, ik hou ermee op, want ik raak niet uitgepraat hierover!
Anita
Alleen is er nu wel wat bijgekomen. We hebben onze reis door het Zuidwesten nu gehad en daar hebben we zo vreselijk veel moois gezien! Geweldige steden (SF en LV) práchtige National Parks en onderweg ook zoveel moois!
We hebben verschillende hoogtepunten deze reis gehad: San Francisco, Las Vegas voor wat de steden aangaat. Mijn favoriete NP is toch wel Zion; wat een schitterende natuur daar, en zo heerlijk rustig. Echt genoten daar!
Wat voor ons toch wel een toppertje was, was DISNEY!! Wij zijn grote Disney freaks, dat scheelt waarschijnlijk wel, maar wat een gewéldige parken zijn dat zeg, in Anaheim! We zijn daar vier dagen geweest en het was toch nog te kort. Wat hebben we vreselijk genoten daar!
En wat ik zelf heel erg bijzonder vond: de eerste keer dat ik een glimp opving van de Golden Gate Bridge. Dat was voor mij ook zo'n kippevel moment.
Nou, ik hou ermee op, want ik raak niet uitgepraat hierover!
Anita
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wat een lastige vraag!
Als eerste: de eerste aanblik van de Golden Gate Bridge, geweldig (ik ben bruggenfan!).
Als tweede: de Skyline van New York met (toen nog) Twin Towers!
Als derde: Lancaster/Pennsylvania: Amish People; best indrukwekkend.
Ook indrukwekkend: Boone Hall Plantation; deze plantation is gebruikt als locatie voor de film: Gone with the wind (pas nog op TV geweest!!).
Niagarafalls (Amerikaanse en Canadese kant) vergeet ik ook nooit meer, prachtig.
By the way: we zijn Floridafans en favoriet is Key West.
Het hoogtepunt tot nu toe: Zion en Grand Canyon.
Henky
Als eerste: de eerste aanblik van de Golden Gate Bridge, geweldig (ik ben bruggenfan!).
Als tweede: de Skyline van New York met (toen nog) Twin Towers!
Als derde: Lancaster/Pennsylvania: Amish People; best indrukwekkend.
Ook indrukwekkend: Boone Hall Plantation; deze plantation is gebruikt als locatie voor de film: Gone with the wind (pas nog op TV geweest!!).
Niagarafalls (Amerikaanse en Canadese kant) vergeet ik ook nooit meer, prachtig.
By the way: we zijn Floridafans en favoriet is Key West.
Het hoogtepunt tot nu toe: Zion en Grand Canyon.
Henky
http://breedijkies1.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
bijzondere plekken voor ons zijn de wat minder bekende parken, bijv.
Kodachrome Park, Utah, vlakbij Bryce
Snowcanyon bij St. George, Utah
Lassen Volcanic, California
Crater Lake, Oregon
Palo Duro Canyon, Texas
Enchanted Rock, Texas
en in april hopen we weer wat onbekende parken in Louisiana te ontdekken.
Iemand trouwens nog tips voor Louisiana (behalve New Orleans) en Texas?
groetjes, Ineke
Crater Lake, Oregon
Palo Duro Canyon, Texas
Enchanted Rock, Texas
groetjes, Ineke
Hai Ineke,Ineke schreef:bijzondere plekken voor ons zijn de wat minder bekende parken, bijv.
Crater Lake, Oregon
Palo Duro Canyon, Texas
Enchanted Rock, Texas
groetjes, Ineke
Ik zie dat je binnenkort richting Texas/Louisana gaat?? Wij gaan ook die richting uit.. alleen wat maanden later

Groetjes,
Donata
- BonoVox182
- Amerika-newbie
-
- Amerika-ontdekker
Ik vond de Grand Canyon en Monument Valley het allermooiste van de reis vorig jaar. Maar ook de kustweg van tussen SF en LA, schitterende weg met een fantastisch panorama.
Key West vond ik erg mooi maar veel te toeristisch.
Als stad komt bij mij SF op plaats 1, vooral om het heerlijke relaxe Europese sfeertje wat er hangt en op 2 Miami Beach, ik vond dat echt fantastisch, maar goed, we hadden dan ook echt super heerlijk weer daar precies 3 weken geleden! nr. 3 staat Las Vegas, vooral om het contrast dat je daar ervaart na al die natuurschoon van de NP.
Op mijn verlanglijstje staat op dit moment New York en ik hoop daar zeker dit jaar nog heen te kunnen.
Key West vond ik erg mooi maar veel te toeristisch.
Als stad komt bij mij SF op plaats 1, vooral om het heerlijke relaxe Europese sfeertje wat er hangt en op 2 Miami Beach, ik vond dat echt fantastisch, maar goed, we hadden dan ook echt super heerlijk weer daar precies 3 weken geleden! nr. 3 staat Las Vegas, vooral om het contrast dat je daar ervaart na al die natuurschoon van de NP.
Op mijn verlanglijstje staat op dit moment New York en ik hoop daar zeker dit jaar nog heen te kunnen.
Als ik Hawaii tot Amerika mag rekenen (is het niet een onafhankelijke staat?), dan is dat beslist één van de mooiste plekjes waar ik geweest ben.
En daarnaast toch Washington DC, ik vind de monumenten prachtig en zeer indrukwekkend (Arlington, de memorials & statues), zoveel geschiedenis ligt daar. Ik heb wat met die stad : )
Het frustreert me dat Amerika zo groot is en ik waarschijnlijk nooit alle mooie plaatsen, steden en natuurschoon zal kunnen bezichtigen - Eén troost; Met de rondreis aan de Westkust in het vooruitzicht, zullen we zeker een aantal van die mooie plekjes aandoen ; )
En daarnaast toch Washington DC, ik vind de monumenten prachtig en zeer indrukwekkend (Arlington, de memorials & statues), zoveel geschiedenis ligt daar. Ik heb wat met die stad : )
Het frustreert me dat Amerika zo groot is en ik waarschijnlijk nooit alle mooie plaatsen, steden en natuurschoon zal kunnen bezichtigen - Eén troost; Met de rondreis aan de Westkust in het vooruitzicht, zullen we zeker een aantal van die mooie plekjes aandoen ; )
Laatst gewijzigd door Sandy op 13 feb 2005, 23:37, 3 keer totaal gewijzigd.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoi Sandy,
Nee hoor, Hawaii hoort bij de VS als een van de 50 staten. Inderdaad vond ik het daar ook prachtig, vooral Maui.
En zoals je weet deel ik je liefde voor Washington DC. Het is ook nog eens veel meer, dan alleen de monumenten, we zijn vandaag in Chinatown geweest, waar een mooie Chinese poort staat.
Nee hoor, Hawaii hoort bij de VS als een van de 50 staten. Inderdaad vond ik het daar ook prachtig, vooral Maui.
En zoals je weet deel ik je liefde voor Washington DC. Het is ook nog eens veel meer, dan alleen de monumenten, we zijn vandaag in Chinatown geweest, waar een mooie Chinese poort staat.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 6091 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state
-
- 13 Reacties