Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Creditcard

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

a4plus schreef:
6foot6 schreef: Alleen nodig voor de autohuur

Ik gaf al aan dat tanken zonder creditcard lastig is omdat je dan moet gokken hoeveel je gaat betalen en je moet eerst naar binnen en in een rij gaan staan. Ook zullen een aantal hotels moeite hebben dat je niet betaald met een creditcard, dus gewoon zo'n ding halen, is vaak het eerste jaar nog gratis ook.
Tis alleen mijn mening, ik betaal liever binnen dan eerst te gaan studeren en zipcodes gokken, problemen in hotels heb ik nog nooit ondervonden.

Nadat ik eens een heel weekend zonder had gezeten omdat een automaat had besloten dat buitenlanders niks kregen, heb ik het gebruik verder maar zo veel mogelijk beperkt, in de praktijk dus alleen borg autohuur.
Dat bespaart me ook de moeilijheden die elders in dit forum al beschreven zijn.
Ik hou der niet zo van dat iemand op afstand bepaald of ik wel of geen geld bij me heb

i
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Probeer maar eens een hotelkamer (telefonisch) te boeken zonder CC goed kans dat je in je auto moet slapen.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

6foot6 schreef:
a4plus schreef:
Ik gaf al aan dat tanken zonder creditcard lastig is omdat je dan moet gokken hoeveel je gaat betalen en je moet eerst naar binnen en in een rij gaan staan. Ook zullen een aantal hotels moeite hebben dat je niet betaald met een creditcard, dus gewoon zo'n ding halen, is vaak het eerste jaar nog gratis ook.
Tis alleen mijn mening, ik betaal liever binnen dan eerst te gaan studeren en zipcodes gokken, problemen in hotels heb ik nog nooit ondervonden.

Nadat ik eens een heel weekend zonder had gezeten omdat een automaat had besloten dat buitenlanders niks kregen, heb ik het gebruik verder maar zo veel mogelijk beperkt, in de praktijk dus alleen borg autohuur.
Ik hou der niet zo van dat iemand op afstand bepaald of ik wel of geen geld bij me heb

i
Heb niks tegen je mening, maar doe juist de opmerking tegen de nieuwe Amerikagangers :D Als je in Amerika geen creditcard hebt dan denkt men vaak dat je arm bent en er geen kan krijgen, vandaar dat sommige bedrijven moeilijk kunnen doen. Wij hebben een camping en ervaren nu ook dat mensen die cash betalen opeens weg zijn uit een Airstream waar ze schade hebben toegebracht. Had je eventueel kunnen voorkomen als jde creditcard gegevens had.
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

nieuwenoord schreef:
benchen schreef: Is idd erg makkelijk. Viel mij ook op dat veel amerikanen en toeristen er hun eten mee betaalden op restaurant. Vermoedelijk dienden ze zo geen tip te betalen.
Dat zou wel heel schoftig zijn. Horecapersoneel verdiet echt een schaars loon en leeft vooral van de fooien. Ook als je met een creditcard betaalt wordt er van je verwacht dat je fooi geeft. Wij schrijven soms de tip erbij op de creditcardbon, soms laten we de tip op tafel achter.
even offtopic, maar ik vind het vreemd dat het verplicht is fooi te geven. Zijn de prijzen in amerikaanse restaurants lager dan die in Europa, omdat er op personeel wordt bezuinigd? In dat geval kan ik het bilijken. Als dat niet zo is, vind ik dat iedereen vrij is om fooi te geven, en om het bedrag wat je aan fooi geeft te bepalen, naar gelang of je tevreden was over de service of niet.
Het lijkt mij de wereld op z'n kop dat je verplicht wordt fooi te geven omdat een restauranteigenaar zijn personeel maar een hongerloon wil betalen, en de winst in eigen zak stopt
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Over het geven van fooi zijn al heel veel discussies gevoerd hier op het forum, o.m. hier.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Zijn de prijzen in amerikaanse restaurants lager dan die in Europa, omdat er op personeel wordt bezuinigd?
Heb je weleens gehoord van 's lands wijs, 's lands eer? In Nederland zitten de servicekosten bij de prijs inbegrepen, in Amerika is dat niet het geval. De prijzen voor eten liggen inderdaad een stuk lager hierdoor. Maar het is in het hele land de gewoonte dat de klant betaalt voor de bediening en zélf kan bepalen hoeveel hem dit waard is.

Voor dat systeem valt heel wat te zeggen. Mijn ervaring is (en ik heb al in heel wat Amerikaanse restaurants gegeten) dat de bediening een stuk sneller en vriendelijker is dan in Nederland. Zou dat niet komen doordat ook de serveersters en obers weten dan een slechte bediening minder geld oplevert?

Je draait de zaak om. Restauranteigenaren zijn niet te zuinig op personeel te betalen, zij gaan er gewoon van uit dat wie de service ontvangt, daar ook voor betaalt.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

6foot6 schreef:Tis alleen mijn mening, ik betaal liever binnen dan eerst te gaan studeren en zipcodes gokken, problemen in hotels heb ik nog nooit ondervonden.

Dat is natuurlijk wel heel erg makkelijk om te zeggen. Het zijn en blijven electronische automaten. Er kan altijd wel wat misgaan. Eén slechte ervaring is toch nog geen reden om het gebruik ervan zoveel mogelijk te beperken? Althans, dat vind ik. :wink:

Natuurlijk mag je zoveel als je wilt contant afrekenen. Ik ben van mening dat het in dit moderne tijdperk niet nodig is. En dat er af en toe eens iets misgaat, ach, daar komen we ook wel weer overheen. Het ongemak van het sporadisch niet werken van een creditcard weegt bij lange na niet op tegen de momenten dat je er wel mee kunt betalen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Texas Boy
Amerika-expert

Re: Creditcard

Bericht door Texas Boy »

Wennie schreef:Is het een aanrader om een creditcard aan te schaffen?
Ik weet wel dat je overal met contacten kan betalen maar een creditcard lijkt me nou net iets veiliger.
Wat zouden jullie mij aanraden?
Is het handiger om een creditcard aan te schaffen?

Dit was de originele vraag en ja een creditcard is eigenlijk onmisbaar in Amerika en maakt de reis goedkoper. Denk dat je zonder kaart 500 Dollars borg moet betalen bij autohuur en dit moet je dus tegen een ongunstige koers halen in Nederland? Je kan natuurlijk ook flappen trekken uit een automaat, maar daar zijn ook kosten aan verbonden die je niet hebt als je betaald met een creditcard. Helaas kan je niet overal betalen meet aan kaart, dus cash blijft nodig, maar pin zo min mogelijk om de hoge kosten te vermijden.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik gebruik voor alles m'n credit card, heb nooit meer dat $10 in m'n portemonnaie, en die $10 zit er na een maand nog in.

M'n wekelijkse boodschappen, m'n Starbuck's, uit eten, benzine, en ga zo maar door - - alles op m'n credit card waar ik miles mee verdien.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Joke schreef:Ik gebruik voor alles m'n credit card, heb nooit meer dat $10 in m'n portemonnaie, en die $10 zit er na een maand nog in.

M'n wekelijkse boodschappen, m'n Starbuck's, uit eten, benzine, en ga zo maar door - - alles op m'n credit card waar ik miles mee verdien.

Blijkbaar ga je dan nooit naar vlooienmarkten, braderien, kermissen etc. Het is echt niet zo dat je overal met een creditcard kan betalen, dus cash blijft noodzaak vooral op vakantie. Ojaah garagesales en yardsales, ook leuk als je rondtoert en cash noodzaak.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Creditcard is wel onmisbaar in Amerika, maar in de winkels kan je vaak gewoon met pin betalen (debit), je kan dan meteen een cash back vragen om contantgeld te hebben.
Pinnen bij een ATM, kost ook vaak 2 dollar of meer.
[/list]
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Annie schreef:Creditcard is wel onmisbaar in Amerika, maar in de winkels kan je vaak gewoon met pin betalen (debit), je kan dan meteen een cash back vragen om contantgeld te hebben.
[/list]

Accepteerd de kassa bij bijvoorbeeld de Walmart gewoon Europese pinpassen?
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

a4plus schreef:
Annie schreef:Creditcard is wel onmisbaar in Amerika, maar in de winkels kan je vaak gewoon met pin betalen (debit), je kan dan meteen een cash back vragen om contantgeld te hebben.
[/list]

Jazeker. Net na mijn emigratie (nu bijna 4 jaar geleden), betaalde ik wel eens met mijn giropasje bij Walmart, en dan kon je inderdaad ook nog extra cash vragen.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

a4plus schreef:
Jazeker! En ik vind dat vaak de autorisatie nog sneller gaat dan hier in Nederland. Misschien komt het omdat het dan in Nederland einde dag danwel nacht is, dat weet ik niet.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Dan schreef:
a4plus schreef:

Jazeker. Net na mijn emigratie (nu bijna 4 jaar geleden), betaalde ik wel eens met mijn giropasje bij Walmart, en dan kon je inderdaad ook nog extra cash vragen.
Wist ik niet, en zijn er ook geen kosten aan verbonden? Moet zeggen dat de laatste tijd dat de kosten enorm zijn verhoogd, heb na mijn emigratie een keer geld gehaald met een Rabopas en was duur, dacht iets van 5 euro!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

a4plus schreef:Wist ik niet, en zijn er ook geen kosten aan verbonden? Moet zeggen dat de laatste tijd dat de kosten enorm zijn verhoogd, heb na mijn emigratie een keer geld gehaald met een Rabopas en was duur, dacht iets van 5 euro!
De kosten voor het "pinnen" in het buitenland zijn laag. Bij mijn bank (ABN AMRO) betaal ik EUR 0,15 per transactie. Als je dus extra geld opneemt bij bijv. Wal Mart kan dat dus heel goedkoop. Normaal pinnen bij een geldautomaat kost bij mij EUR 2,25 per transactie.

Je kunt de tarieven vast terugvinden op de site van je eigen bank (in Nederland).
Aïda schreef:En ik vind dat vaak de autorisatie nog sneller gaat dan hier in Nederland.
Dat is mij bij het geldopnemen bij een geldautomaat in Amerika ook al eens opgevallen. Gaat echt razendsnel. Binnen enkele sec. begint ie al te ratelen (geld spuwen). :lol:
Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik ga inderdaad naar vlooienmarkten of braderien, maar wel naar county of state fairs, waar ze altijd credit cards accepteren.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Het is mij nooit gelukt met mijn ABN wereldpas te betalen bij winkels in Amerika. Maar dat zou kunnen zijn omdat de kassamedewerkers misschien op de verkeerde knop drukten. De volgende keer ga ik dat toch zeker proberen.

Het feit dat het sneller gaat is misschien omdat er dan niet direct saldo gecheckt word? Ik weet het niet. Het werkt natuurlijk niet via het interpay netwerk.
Het is maestro en dat is een systeem van Mastercard, bedoelt voor alle non-credit betalingen. Maar in de VS zit er ook geen chip op en kun je debit betalen via handtekening:
In the United States, Maestro is a PIN-based debit card network closely related to the Cirrus ATM network, also owned by MasterCard. Like other PIN-debit networks in the U.S., Maestro there relies solely on a standard card and PIN, without a chip; signature-debit transactions in the U.S. are handled through the main MasterCard network or the rival Visa network.
Ik vind het persoonlijk moeilijk om voor te stellen dat het controleren van jouw saldo vanuit Amerika werkelijk sneller kan dan hier in Nederland. Immers, de data word toch getunneld en moet over meerdere backbones om terug in Nederland te komen. In Nederland is de technologie vrij simpel van opzet. Het gebruikt gewoon UDP pakketjes en het enige wat er verstuurd word is je rekeningnummer + bedrag. En het enige wat terug komt is een code die aangeeft of de betaling okay is of een foutmelding.
- Mike
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Michigan schreef:Het is mij nooit gelukt met mijn ABN wereldpas te betalen bij winkels in Amerika.
Ik heb nog een ABN/Amro rekening met wereldpas en die kan ik bij de meeste winkels gewoon gebruiken. Alleen bij de winkels die alleen Visa en Mastercard debit cards accepteren lukt dat niet. Idem voor mijn postbankpas.

Overigens kan je bij het tanken als je met cash wilt betalen gewoon naar binnen gaan en ze een bedrag geven, bijvoorbeeld $60 (noem maar wat). Stel je tankt voor $45 dan krijg je gewoon $15 wisselgeld terug. Je krijgt een bon mee waarop staat hoeveel je hebt betaald, dan ga je tanken, dan afrekenen.

Dus het kan wel. Wij hebben 1 credit card en gebruiken hem echt letterlijk nooit. Af en toe een keer voor een klein bedrag om de boel actief te houden en dan betalen we het bedrag meteen terug. We hebben hem voor noodgevallen (bijv. ineens vliegtickets nodig naar NL ofzo). Het kan echt wel zonder credit card in de VS, maar ja sowieso als toerist heb je het toch liever gemakkelijk (en terecht).
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Coyote schreef:
6foot6 schreef:Tis alleen mijn mening, ik betaal liever binnen dan eerst te gaan studeren en zipcodes gokken, problemen in hotels heb ik nog nooit ondervonden.

Dat is natuurlijk wel heel erg makkelijk om te zeggen. Het zijn en blijven electronische automaten. Er kan altijd wel wat misgaan. Eén slechte ervaring is toch nog geen reden om het gebruik ervan zoveel mogelijk te beperken? Althans, dat vind ik. :wink:

Natuurlijk mag je zoveel als je wilt contant afrekenen. Ik ben van mening dat het in dit moderne tijdperk niet nodig is. En dat er af en toe eens iets misgaat, ach, daar komen we ook wel weer overheen. Het ongemak van het sporadisch niet werken van een creditcard weegt bij lange na niet op tegen de momenten dat je er wel mee kunt betalen.

Roland
mijn franlin werkt altijd
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer